Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Ratunek dla przeciążonej PST, jaki?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Aktualności z MPK Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Ratunek dla przeciążonej PST, jaki?
Autor Wiadomość
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
A jakby przekształcić PST w linię SKM (tabor do uzgodnienia - mogą być nawet dwukierunkowe tramwaje) ze ślepą końcówką w okolicach ronda Kaponiera, do którego wchodziłoby sie wprost z przejścia podziemnego? Częstotliwość powiedzmy 2 minuty w szczycie.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 14:54, 19 Gru 2006 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Z jednej strony pomysł z uniezależnieniem PST jest dobry. Jednak myślę, że trochę za bardzo wyróżniamy ten odcinek. Jest to zwykła trasa, która jedynym atutem jest bezkolizyjność. Odcięcie tramwajów od kursów do innych dzielic byłoby dla pasażerów większym utrudnieniem, niż korzyścią.

Pomysł zbudowania punktu przesiadkowego jest mocno abstrakcyjny.
Podstawową rzeczą, którą należy zmienić jest fakt pogarszającego się stanu torowiska.

Jeśli chodzi o połączenie z Dworcem Głównym, to wystarczą 2 linie.
Na początek wystarczy stworzyć połączenie Dworzec Główny-Sobieskiego. Później można wziąść się za wylot z drugiej strony i puścić linię na Górczyn. To w zupełności wystarczy.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:46, 19 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Jak już bedzie wylot na Górczyn to warto też wylot w prawo na Dworcowy dla linii 12, która nieźle blokuje miasto Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:24, 19 Gru 2006 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
technicznie będzie chyba trudno stworzyć taki wylot. No i w sumie, czy jest to konieczne? Zniknięcie 12 z Kaponiery nie będzie korzystne. Wink Chyba, że dla kierowców samochodów Wink


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:29, 19 Gru 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Mateusz19 napisał:
technicznie będzie chyba trudno stworzyć taki wylot. No i w sumie, czy jest to konieczne? Zniknięcie 12 z Kaponiery nie będzie korzystne. Wink Chyba, że dla kierowców samochodów Wink


Też mi się tak wydaje.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:44, 19 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No przecież będzie sie zatrzymywac na Kaponierze jak i "14", ale na dole. W planach jest połączeie schodami ruchomymi nowego przystanku z obecnym i system informacji w obu miejscach co pojedzie i za ile minut i na dole, i do góry. Smile Poza tym nalezy Kaponiere i MTea odciążyć i stworzyć system linii tramwajowych co 10 minut, z każdego punktu, każda w innym kierunku. To taka moja wizja...


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:55, 19 Gru 2006 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
i ludzie będą stali przy tym informatorze wlepieni w ekran i czekali kiedy wystartować do biegu na tramwaj.. (w tym przypadku ruchome schody byłyby mało przydatne Laughing )

Ale tak serio to z tą 12 to kiepski pomysł. Jak przetnie tory kolejowe? Jakiś mościk? Wink

Można ewentualnie dać przez dworzec inną linię, nie związaną z szybkim tramwajem.

Dla mnie jedynyna realna wizja to połączenie Dworca Głównego z trasą szybkiego tramwaju i to wystarczy. W przyszłości można zrobić wylot na Głogowską.

W innym przypadku można tylko pomarzyć o totalnej przebudowie Kaponiery i terenów wokół dworca kolejowego.

Na tych nieużytka mógłby powstać wypasiony dworzec dla całej komunikacji miejskiej i wtedy możnaby było zorganizować promieniste rozgałęzienie. Jednak narazie może nam się to jedynie przyśnić. Nie ma zgody co do zwykłego zagospodarowania, a nawet zwykłego uporzadkowania, a co dopiero wielkie inwestycje......


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:05, 19 Gru 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Pasażer linii 3/4 napisał:
Poza tym nalezy Kaponiere i MTea odciążyć i stworzyć system linii tramwajowych co 10 minut, z każdego punktu, każda w innym kierunku.


No przecież tak teraz jest ... chyba ... Smile

Mateusz19 napisał:
Ale tak serio to z tą 12 to kiepski pomysł. Jak przetnie tory kolejowe? Jakiś mościk?


Jaki mościk ? Normalnie dołem obok torów, 12 mogłaby by tam byc gdyby nie ta nawrotka przy zachodnim.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:12, 19 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Nie da się na przedłużeniu trasy PST na Dworzec PKP dać innej, niezwiązanej z Pestką linii.
Spróbuj sobie wyobrazić jak to będzie wyglądać:
-jedziesz "14" ze Słowiańskiej, przed zjazdem na normalne tory ona zjezdza pod Most Teatralny
-tu przystanek połączony schodami ze aktualnym przystankiem linii 3,4, 9, 10, 11, 12, 14, 15,16,N21
-jedziesz dalej tam gdzie dziś stoją kible, przystanek pod Mostem Uniwersyteckim "Kaponiera"
-dalej peron 7 PKP
-jakieś 200-300 metrów dalej pętla przejazdowa (jak Lecha)szczytowej linii 19
-skrecasz w tej "14" w lewo i wyjeżdzasz na Glogowską na miejscu torów kolejowych do MTp i w lewo dajesz na Górczyn

Tak samo może 12 dająć w prawo w Gogowską do przystanku Dw.Zachodni i potem na M.Dworcowy


A co do biegania, to na górze będzie "11", a na dole "12". Z blokowaniem miasta chodziło mi o długą wymianę pasażerów w linii 12 i jej awaryjny tabor.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:17, 19 Gru 2006 Zobacz profil autora
olcia
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
PST można uratować, wprowadzając nową linię> 19, która jechałaby na Dębiec trasą 9Very Happy. Tylko skąd wagony wziąć...? Może kupimy jakieś stare od Niemców ^^...??


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:19, 19 Gru 2006 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
no w sumie tak......Tylko ten wjazd na dworzec lini, która musi odbić ostro w bok jest bezsensu.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:20, 19 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Mateusz19 napisał:
no w sumie tak......Tylko ten wjazd na dworzec lini, która musi odbić ostro w bok jest bezsensu.


jakiej linii, która by odbiła ostro w bok? Chodzi o 12? Czasowo przejazd byłby identyczny jak dziś albo o 1 krótszy mimo wszystko.

Do Olcii: To moze przełóżmy 9 na PST? 16 tylko rano co 10', a wagony na 11 i co 10'... Takie wytłumaczenie Twojego pomysłu.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:24, 19 Gru 2006 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
aaaaa to w taki sposób 12. Teraz pomysł jest realny, ale tandetny. Po to ma omijać Kaponierę, żeby zrobić kółeczko na Zachodnim. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:25, 19 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Przecież ja tego nie wymyśliłem Very Happy Kiedyś pan X z MPK mówił o 12,14,15 w ten sposób. Skoro "12" jest tandetna to co powiesz o 15? Very Happy
PS. Nic nie bedzie omijać Kaponiery - nie radzę tak myśleć, bo tak pomysli wiekszośc laickiego KMowo społeczeństwa. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:29, 19 Gru 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Dlatego też dołem dałbym tylko 14 i przyszłą 19 czy jaki tam bedzie miała numer. Trasa 14 jest prosta jak drut ze spokojem może tam jechać.
W sprawie 12 pozostanę przy swoim zdaniu że to niepotrzebny wygibas na tej trasie Wink Cool


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:31, 19 Gru 2006 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
no właśnie mogą tak pomyśleć.... Gorzej, mogą zdać sobie sprawę, że po co jechać 12 albo 15 jak będzie musiała ona zawrócić (kilka metrów, ale zawsze to coś). Smile

Według mnie Dworzec nie nadaje się na przystank przelotowy,chyba że w stronę Górczyna z wyjazdem za dworcem (jeśli jest taka możliwość).


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:32, 19 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ale takie są plany i lepsze to niż ślepy dworzec... I tak jest ruiną Very Happy
PS. Pestkowicze "12" pojechaliby nawet do piekła, byleby "12", więc nie bedzie dla nich różnicy czy pojadą przez Dworzec czy ze staniem w korku na Dworcowym (który się odciąży) i ze światłami na Bałtyku Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:37, 19 Gru 2006 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
PL 3/4, święta racja z tymi pasażerami dwunastki. A nie ma być przypadkiem tak, że "na dole" ma powstać wspólny przystanek przesiadkowy dla RKAP i MT o nazwie Kaponiera??


Post został pochwalony 0 razy
Śro 07:38, 20 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Tego nie wiem, ponieważ opieram się tylko na dośc lapidarnego komentarza dość wysoko postawionego pana X z MPK do artykułu z GW.
Być może, ale przystanek musiałby być wtedy połączony z obecnymi jakimś ukośnym środkiem transportu jak schody ruchome na raty.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 09:56, 20 Gru 2006 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Wszystko da się zrobić.Wink


Post został pochwalony 0 razy
Czw 07:31, 21 Gru 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Aktualności z MPK Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin