Autor |
Wiadomość |
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
A jakby przekształcić PST w linię SKM (tabor do uzgodnienia - mogą być nawet dwukierunkowe tramwaje) ze ślepą końcówką w okolicach ronda Kaponiera, do którego wchodziłoby sie wprost z przejścia podziemnego? Częstotliwość powiedzmy 2 minuty w szczycie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:54, 19 Gru 2006 |
|
|
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Z jednej strony pomysł z uniezależnieniem PST jest dobry. Jednak myślę, że trochę za bardzo wyróżniamy ten odcinek. Jest to zwykła trasa, która jedynym atutem jest bezkolizyjność. Odcięcie tramwajów od kursów do innych dzielic byłoby dla pasażerów większym utrudnieniem, niż korzyścią.
Pomysł zbudowania punktu przesiadkowego jest mocno abstrakcyjny.
Podstawową rzeczą, którą należy zmienić jest fakt pogarszającego się stanu torowiska.
Jeśli chodzi o połączenie z Dworcem Głównym, to wystarczą 2 linie.
Na początek wystarczy stworzyć połączenie Dworzec Główny-Sobieskiego. Później można wziąść się za wylot z drugiej strony i puścić linię na Górczyn. To w zupełności wystarczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:46, 19 Gru 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Jak już bedzie wylot na Górczyn to warto też wylot w prawo na Dworcowy dla linii 12, która nieźle blokuje miasto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:24, 19 Gru 2006 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
technicznie będzie chyba trudno stworzyć taki wylot. No i w sumie, czy jest to konieczne? Zniknięcie 12 z Kaponiery nie będzie korzystne. Chyba, że dla kierowców samochodów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:29, 19 Gru 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
| | technicznie będzie chyba trudno stworzyć taki wylot. No i w sumie, czy jest to konieczne? Zniknięcie 12 z Kaponiery nie będzie korzystne. Chyba, że dla kierowców samochodów |
Też mi się tak wydaje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:44, 19 Gru 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No przecież będzie sie zatrzymywac na Kaponierze jak i "14", ale na dole. W planach jest połączeie schodami ruchomymi nowego przystanku z obecnym i system informacji w obu miejscach co pojedzie i za ile minut i na dole, i do góry. Poza tym nalezy Kaponiere i MTea odciążyć i stworzyć system linii tramwajowych co 10 minut, z każdego punktu, każda w innym kierunku. To taka moja wizja...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:55, 19 Gru 2006 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
i ludzie będą stali przy tym informatorze wlepieni w ekran i czekali kiedy wystartować do biegu na tramwaj.. (w tym przypadku ruchome schody byłyby mało przydatne )
Ale tak serio to z tą 12 to kiepski pomysł. Jak przetnie tory kolejowe? Jakiś mościk?
Można ewentualnie dać przez dworzec inną linię, nie związaną z szybkim tramwajem.
Dla mnie jedynyna realna wizja to połączenie Dworca Głównego z trasą szybkiego tramwaju i to wystarczy. W przyszłości można zrobić wylot na Głogowską.
W innym przypadku można tylko pomarzyć o totalnej przebudowie Kaponiery i terenów wokół dworca kolejowego.
Na tych nieużytka mógłby powstać wypasiony dworzec dla całej komunikacji miejskiej i wtedy możnaby było zorganizować promieniste rozgałęzienie. Jednak narazie może nam się to jedynie przyśnić. Nie ma zgody co do zwykłego zagospodarowania, a nawet zwykłego uporzadkowania, a co dopiero wielkie inwestycje......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:05, 19 Gru 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
| | Poza tym nalezy Kaponiere i MTea odciążyć i stworzyć system linii tramwajowych co 10 minut, z każdego punktu, każda w innym kierunku. |
No przecież tak teraz jest ... chyba ...
| | Ale tak serio to z tą 12 to kiepski pomysł. Jak przetnie tory kolejowe? Jakiś mościk? |
Jaki mościk ? Normalnie dołem obok torów, 12 mogłaby by tam byc gdyby nie ta nawrotka przy zachodnim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:12, 19 Gru 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Nie da się na przedłużeniu trasy PST na Dworzec PKP dać innej, niezwiązanej z Pestką linii.
Spróbuj sobie wyobrazić jak to będzie wyglądać:
-jedziesz "14" ze Słowiańskiej, przed zjazdem na normalne tory ona zjezdza pod Most Teatralny
-tu przystanek połączony schodami ze aktualnym przystankiem linii 3,4, 9, 10, 11, 12, 14, 15,16,N21
-jedziesz dalej tam gdzie dziś stoją kible, przystanek pod Mostem Uniwersyteckim "Kaponiera"
-dalej peron 7 PKP
-jakieś 200-300 metrów dalej pętla przejazdowa (jak Lecha)szczytowej linii 19
-skrecasz w tej "14" w lewo i wyjeżdzasz na Glogowską na miejscu torów kolejowych do MTp i w lewo dajesz na Górczyn
Tak samo może 12 dająć w prawo w Gogowską do przystanku Dw.Zachodni i potem na M.Dworcowy
A co do biegania, to na górze będzie "11", a na dole "12". Z blokowaniem miasta chodziło mi o długą wymianę pasażerów w linii 12 i jej awaryjny tabor.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:17, 19 Gru 2006 |
|
|
olcia
Nowicjusz
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
PST można uratować, wprowadzając nową linię> 19, która jechałaby na Dębiec trasą 9. Tylko skąd wagony wziąć...? Może kupimy jakieś stare od Niemców ^^...??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:19, 19 Gru 2006 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
no w sumie tak......Tylko ten wjazd na dworzec lini, która musi odbić ostro w bok jest bezsensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:20, 19 Gru 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | no w sumie tak......Tylko ten wjazd na dworzec lini, która musi odbić ostro w bok jest bezsensu. |
jakiej linii, która by odbiła ostro w bok? Chodzi o 12? Czasowo przejazd byłby identyczny jak dziś albo o 1 krótszy mimo wszystko.
Do Olcii: To moze przełóżmy 9 na PST? 16 tylko rano co 10', a wagony na 11 i co 10'... Takie wytłumaczenie Twojego pomysłu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:24, 19 Gru 2006 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
aaaaa to w taki sposób 12. Teraz pomysł jest realny, ale tandetny. Po to ma omijać Kaponierę, żeby zrobić kółeczko na Zachodnim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:25, 19 Gru 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Przecież ja tego nie wymyśliłem Kiedyś pan X z MPK mówił o 12,14,15 w ten sposób. Skoro "12" jest tandetna to co powiesz o 15?
PS. Nic nie bedzie omijać Kaponiery - nie radzę tak myśleć, bo tak pomysli wiekszośc laickiego KMowo społeczeństwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:29, 19 Gru 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Dlatego też dołem dałbym tylko 14 i przyszłą 19 czy jaki tam bedzie miała numer. Trasa 14 jest prosta jak drut ze spokojem może tam jechać.
W sprawie 12 pozostanę przy swoim zdaniu że to niepotrzebny wygibas na tej trasie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:31, 19 Gru 2006 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
no właśnie mogą tak pomyśleć.... Gorzej, mogą zdać sobie sprawę, że po co jechać 12 albo 15 jak będzie musiała ona zawrócić (kilka metrów, ale zawsze to coś).
Według mnie Dworzec nie nadaje się na przystank przelotowy,chyba że w stronę Górczyna z wyjazdem za dworcem (jeśli jest taka możliwość).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:32, 19 Gru 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Ale takie są plany i lepsze to niż ślepy dworzec... I tak jest ruiną
PS. Pestkowicze "12" pojechaliby nawet do piekła, byleby "12", więc nie bedzie dla nich różnicy czy pojadą przez Dworzec czy ze staniem w korku na Dworcowym (który się odciąży) i ze światłami na Bałtyku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:37, 19 Gru 2006 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
PL 3/4, święta racja z tymi pasażerami dwunastki. A nie ma być przypadkiem tak, że "na dole" ma powstać wspólny przystanek przesiadkowy dla RKAP i MT o nazwie Kaponiera??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 07:38, 20 Gru 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Tego nie wiem, ponieważ opieram się tylko na dośc lapidarnego komentarza dość wysoko postawionego pana X z MPK do artykułu z GW.
Być może, ale przystanek musiałby być wtedy połączony z obecnymi jakimś ukośnym środkiem transportu jak schody ruchome na raty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 09:56, 20 Gru 2006 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Wszystko da się zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 07:31, 21 Gru 2006 |
|
|
|