Autor |
Wiadomość |
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
Źle działające sygnalizacje czyli priorytet dla MPK |
|
Sygnalizacja świetlna na przystanku "Park Wilsona" w kierunku centrum to skandal. Czasami potrafi unieruchomić tramwaj na 2 minuty. W tym czasie puszki spokojnie sobie jadą ulicą Wyspiańskiego/Strusia. I gdzie tu priorytet dla tramwajów????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 10:46, 21 Paź 2006 |
|
|
|
|
michalpoznan
Pieszy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
grunwald |
|
światła na GRUNWALDZKA / GROCHOWSKA też jest bardzo ciekawa.
Czasami stoi się 5 min tramwajem a czasem tylko podjedzie i już jest
tylko w strone miasta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:26, 21 Paź 2006 |
|
|
centus14_pl
Nowicjusz
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 23 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Sopotu, sercem z Poznaniem ;) |
|
|
|
Gożej jest na autobusowym Dębcu, gdzie zdarzy się, że tracimy jakieś 12 minut!
Najpierw na przejeździe kolejowym, a następnie na sygnalizatorze w strone centrum!
(Złożyłem już nawet na to skargę, MPK zainterweniowało, ale jak nie wiem - od września nie ma mnie w Poznaniu...)
MAm opublikować treść odpowiedzi MPK?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:48, 21 Paź 2006 |
|
|
stasheG
Zbanowany
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 368 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: PZN |
|
|
|
Sugeruję zmianę nazwy tematu na "Powody opóźnień" lub "W MPK nic nigdy i nigdzie nie działa jak należy" Bo co post, to inne miejsce. A Park Wilsona jest tylko jeden.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:00, 21 Paź 2006 |
|
|
Sorer
Pasażer
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznan-skórzewo(zach grunwald) |
|
|
|
Ale nie działających sygnalizacji multum:)
i widzisz staszeg w KMPS maja racje;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:53, 24 Paź 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Światła w ciągu ulic Przybyszewskiego, Hetmańska zaprzeczają tzw. priorytetowi dla transportu zbiorowego. Co najdziwniejsze działały one kiedyś lepiej niz obecnie. 7 od Żeromskiego do Ronda jechało sie płynnie, zielone przy krzyżówce z Szamarzewskiego zapalało sie kiedy
tramwaj miał jescze spory kawałek do syganlizatora dalej Marcelińska , rondo , Wyspiańskiego w rezulatacie jechało sie o minute krócej
niz w rozkładzie. To było jakieś parę lat temu. Dzisiaj po ruszeniu z przystanku Żeromskiego tramwaj zatrzymuje się przed każdymi światłami. Szczytem jest krzyżówka przy Wyspiańskiego na odcinku od ronda J.N.J do Areny czas przejazdu to 3 minuty !!! Przy faktycznym
priorytecie na odcinku od Ogrodów do r. Starołęka można by skrócic czas przejazdu o ok. 3 minuty. Antytramwajowe światła sa również przy Baraniaka przypominją troche tę na Pólwiejskiej. Dodatkowo według rozkladu na przystanek od Śródki podjeżdżaja czasem nawet 3 sklady
w bardzo krótkich odstępach czasu i wtedy trzeba swoje odstać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 00:24, 10 Gru 2006 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
A na Baraniaka niektórzy motorowi mają sposób na zadziałanie sygnalizacji dla tramwaju...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:34, 10 Gru 2006 |
|
|
VPN
Pasażer
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 99 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska |
|
|
|
Ja natomiast jestem ciekawy jak będzie wyglądała nowa sygnalizacja przy Dworcu Zachodnim. Wszystko wymieniali tam od podstaw, zamontowali przyciski dla pieszych oraz dodatkową sygnalizację przy drodze wewnętrznej w kierunku poczty (zresztą moim zdaniem niepotrzebnie, bo nie ma tam dużego ruchu, a ludzie którzy spieszą się na dworzec i tak nie będą czekać na zielone światło). Poprzednia sygnalizacja była dobrze ułożona z punktu widzenia zarówno pieszych jak i tramwajów, których po ruszeniu z Dworca Zachodniego wjazd na przystanek Most Dworcowy odbywał się płynnie. Miejmy nadzieję, że teraz sytuacja się nie pogorszy. Na razie od około 3 tygodni sygnalizacja nie działa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:48, 10 Gru 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Na Głogowskiej budują sygnalizację na skrzyżowaniach z Potworowskiego/Potockiej i Stablewskiego. Będą 2 kolejne sygnalizacje na Głogowskiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:31, 10 Gru 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Jak będzie płynny przejazd to pół biedy gorzej jak sie będzie motorowy bedzie musiał nawet chwilę zatrzymać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:46, 10 Gru 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Prawdopodobnie zlikwidują lewoskręty w lewo w Stablewskiego od strony Górczyna i Potockiej od strony Centrum (wymalowali już pasy i strzałki kierunkowe, które pokazują tylko przejazd na wprost) więc być może zniknie problem kierowców puszek blokujących przejazd tramwajów.
Jeżeli to prawda to z pewnością decyzja ta rozsierdzi łazarskich kierowców
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:50, 10 Gru 2006 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Ale przynajmniej tramwaje będą jeździć płynnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 12:20, 11 Gru 2006 |
|
|
hatak
Pieszy
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
mod mnie zganił, więc prznoszę pytanie tutaj
Co myślicie o "zielonej fali" np. na GTR? Po co ma się przyszły szybki tramwaj zatrzymywać na przejściu dla pieszych tuż przed przystankiem os Lecha? Podobnie możnaby zrobić także na innych torowiskach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:26, 21 Gru 2006 |
|
|
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
| | Co myślicie o "zielonej fali" np. na GTR? Po co ma się przyszły szybki tramwaj zatrzymywać na przejściu dla pieszych tuż przed przystankiem os Lecha? Podobnie możnaby zrobić także na innych torowiskach. |
Zielona fala to najlepsze rozwiązanie usprawniające ruch z tego powodu, iż tramwaj nie musi nawet zwalniać. Wymaga to jednak montażu pętli indukcyjnych kilkadziesiąt metrów przed syngnalizatorem, aby cały układ miał czas na przestawienie świateł. Taka fala działa na ulicy Przybyszewskiego. Przydała by się nie tylko tam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:54, 21 Gru 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Jeżeli chodzi o GTR na krzyżówce Zegrze/Inflancka od działa juz priorytet dla tramwajów. O ile mnie pamięć nie myli było to chyba pierwsze bądź jedno z pierwszych skrzyżowań na którym zalożono pętle indukcjne (czyli czujniki w torach i w jezdni) i tam działa to nawet w miarę dobrze.
Co do przejścia dla pieszych przy Lecha głowy nie dam ale tam chybą sa czujniki zwrócę uwage jak bedę tam przejeżdzał.
Na skrzyżowaniach z Wiatraczną i Bobrzańską niestety tam jest jeszcze stara sygnalizcja stało czasowa, tam nie wystarczy położyć czujniki
tylko trzeba wymienić stare sygnalizatory i nowe podłączyć do CSR tylko to jest robota dla ZDM-u. Wtedy przejazd byłby płynniejszy i co najważniejszy szybszy.
Jeżeli rozejrzysz sie po mieście to zobaczysz że takich miejsc jest całkiem sporo, inna rzecz że nie na wszystkich program daje faktyczne pierwszeństwo pojazdom MPK i to jest sprawa która nie wiem czy szybko doczeka się zmiany bo lobby samochodowe jest dosyć duże.
Ps: Nie tyle zganił co poprawił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:07, 21 Gru 2006 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Na trasie Kórnickiej zaraz za pętlą os. Lecha jest czujnik. Swego czasu nawet motorowi jadący od pętli tam zwalniali, ponieważ czujnik był uszkodzony i nie mogły dwa tramwaje najeżdżać równocześnie, czy jakoś tak...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 10:29, 22 Gru 2006 |
|
|
motorniczy z S-1
Pieszy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Wypowiem się jako motorowy . Od Strony Tysiąclecia do pętli Oś. Lecha są dwie pętle indukcyjne . Niestety działa tylko ta co jest przy przejściu dla pieszych . Natomiast co do pętli indukcyjnej w kierunku Tysiąclecia , to zdarza się często że nie zapali ponownie zielonego gdy za szybko się najedzie . Najlepiej odczekać chwile .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 10:52, 22 Gru 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Takie przypadki trzeba by zgłaszać na centralę MPK ta zaś powinna się skontaktować z ZDM żeby usterkę poprawili nie wiem jak w rzeczywiśtości wygląda droga służbowa. Jeżeli ZDM nie ma zgłoszenia to nic sam nie zrobi. W kierunku Tysiąclecia najlepiej by było gdyby pętla znajdowała sie zaraz za pętlą żeby nie trzeba było zwalniać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:51, 22 Gru 2006 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Aha, no to sprawa wyjaśniona. Z drogą służbową to jest bodajże tak, że musi zacząć się od motorowych/kierowców, później MPK i ewentualnie odpowiednie służby...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:22, 22 Gru 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Pytanie jest więc takie albo motorowi nie zgłaszają albo MPK nic z tym nie robi....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:23, 22 Gru 2006 |
|
|
|