Autor |
Wiadomość |
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Są służby, które sprawdzają, jak to wygląda. Ale o ile mi wiadomo, tylko pod kątem punktualności...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:03, 25 Lis 2006 |
|
|
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
| | Są służby, które sprawdzają, jak to wygląda. Ale o ile mi wiadomo, tylko pod kątem punktualności... |
No właśnie.
Dzisiaj miałem okazję przebywać w tej okolicy więc wybrałem sie na Towarową. Stanąłem sobie na przystanku przy pl. Mickiewicza. Po chwili przyjechał 190+189 jadący w kierunku Dębca. Wysypał sie z niego tłum pasażerów, większość z nich przekroczyła al. Niepodległości i udała sie w kierunku ul. Gwarnej. Do tramwaju wsiadły dwie osoby. W środku frekwencja nie zapewniała nawet zapełnienia wszystkich miejsc siedzących w stopiątkach. Na przystanku w kierunku Ogrodów czekała jedna osoba. Tyle na temat frekwencji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:13, 25 Lis 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Podobnież wróciłem z Gajowej o 16 dwójką i to samo zjawisko a zobaczycie jak to bedzie fajnie od poniedziałku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:21, 25 Lis 2006 |
|
|
VPN
Pasażer
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 99 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska |
|
|
|
Coś nie jestem w temacie, stąd moje pytanie: jak długo będzie taki układ z objazdami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:23, 25 Lis 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
| | Coś nie jestem w temacie, stąd moje pytanie: jak długo będzie taki układ z objazdami? |
Teoretycznie do czasu otwarcia wiaduktu na Hetmańskiej ale jak ktoś zmądrzeje to może krócej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:25, 25 Lis 2006 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
jechałem dzisiaj 2 z Jeżyc na Wildę. Na Kaponierze wepchła się przed nas 5. Ktoś krzyknął przesiadamy się na 5, bo przecież dwójka skręca. I na to hasło połowa wagonu przebiegła do piątki.
Po co dali stopiątki na 2. Niech lepiej dadzą je na np 11 w sobotę i niedzielę.
Dobrze, że chociaż rozkład z 10tką jest dość dobrze skoordynowany, bo obie linie pokrywają się i to mocno.
Piątki oczywiście jeżdżą zapchane. Jak w sobotę i to o godzinie 15 jeździ tyle wiary, to nie wiem co bedzie w dni robocze.
aaa i jeszcze jedno. W kierunku Kaponiery w sobotę dwójka jedzie przed 5, więc nie ma szans na przesiadkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 18:07, 25 Lis 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Ale za to z Wildy "2" przejechała w niecałe 6 minut na Gajową
Aczkolwiek frekwencja słaba i na R.Wildeckim sie wiara wysypuje i idą na 9...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:00, 25 Lis 2006 |
|
|
tonny
Pasażer
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
No i 2jka zniknęła z pod Kupca, a wzamian przeszła nam pod Aulę Novą i Dworzec PKS. Ale uważam, że to i tak dobre rozwiązanie. To co działo się na Królowej Jadwigi, zwłaszcza przed Browarem to była masakra. Tramwaje stały tam nawet po 10 minut. Owszem, są temu całkowicie winne jadące objazdem linie nr 1 i 7, ale musiały one tam zostać, bowiem łączą one Grunwald, Łazarz i Wildę z Ratajami.
W sumie i tak chyba lepszym rozwiązaniem byłoby poprowadzenie 9-tki przez Towarową, ale po pierwsze zdublowałaby się ona z 11-tką, po drugie nie po to usunięto ją z Kaponiery, aby z powrotem przywracać. 9-tkę wywalono z Kaponiery przede wszystkim na korki na Roosevelta. Blokowała ona program sygnalizacji świetlnej. Teraz jest nakaz, aby wszystkie bimby jeździły prosto, co nie będzie powodować korków.
Poprowadzenie 9tki przez Gwarna, Św.Marcin, Towarową i Królowej Jadwigi wiązałoby się z dwoma problemami:
1.Brak skrętu w prawo z Towarowej w Święty Marcin
2.Brak skrętu z Gwarnej w Fredry.
Jednak jest lekarstwo na zlikwidowanie korków z Królowej Jadwigi. Możnaby rozdzielić na czas remontu wiaduktu w ul.Hetmańskiej na trzy linie:
1: JUNIKOWO - ... - 28 Czerwca 1956 - RYNEK WILDECKI - Wierzbięcice - Królowej Jadwigi - Górna Wilda - 28 Czerwca 1956 - ... - JUNIKOWO
31: ZAWADY - Rondo Śródka - Jana Pawła II - Rondo Rataje - Zamenhofa - Rondo Starołęka - Hetmańska - Żegrze - Chartowo - Os.Lecha - Trasa Kórnicka - Jana Pawła II - Rondo Śródka - ZAWADY
32: ZAWADY - Rondo Śródka - Jana Pawła II - Trasa Kórnicka - Os.Lecha - Chartowo - Żegrze - Hetmańska - Rondo Starołęka - Zamenhofa - Rondo Rataje - Jana Pawła II - Rondo Śródka - ZAWADY
1 skrócona zostałaby do trójkąta wokół Rynku Wildeckiego, zapewniłaby dojazd do Starego Browaru.
31 i 32 pełniłyby funkcję zastępcze dla linii nr 1 i umożliwiłyby połączenie mieszkańców Rataj ze Śródką, Rondem Starołeka (za tramwaj T) oraz Rondem Rataje. Po za tym zostałaby 7mka.
Pewnie pomyślicie sobie, dlaczego akurat wymyśliłem 31 i 32. Już Wam odpowiadam. Linia 19 i 20 to rezerwa dla nowych linii, 21, 22, 23... to linie nocne. Linie cmentarne powinny natomiast otrzymać taką samą numerację. Numeracja 3X powina być dla linii cmentarnych i tymczasowych. W końcu MPK zwolniło już numerację 31-49 po uruchomieniu nocek 2XX, a autobusy dzienne powstaną góra do numeru 40, bo wątpię, że ujrzymy autobus linii nr 37.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:18, 25 Lis 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
O liniach 31 i 32 piałem wcześniej tylko pod nazwą 19 i 20 ale mniejsza o numerki nie zmienia to faktu ze było by dobre rozwiązanie
a z 1 na Wildecki raczej bym ją widział na Dębcu ale niech by było tak jak piszesz byleby 2 wróciła z powrotem na swoje miejsce.
Tak jeszcze dzisiaj zaobserwowałem GT8 z Gajowej na 9 zamiast holendrów ( #657 na 9/1) i GT6 ! na 8
( GT6 na ósemce w szczycie = masakra )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:30, 25 Lis 2006 |
|
|
tonny
Pasażer
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| | O liniach 31 i 32 piałem wcześniej tylko pod nazwą 19 i 20 ale mniejsza o numerki nie zmienia to faktu ze było by dobre rozwiązanie
a z 1 na Wildecki raczej bym ją widział na Dębcu ale niech by było tak jak piszesz byleby 2 wróciła z powrotem na swoje miejsce.
Tak jeszcze dzisiaj zaobserwowałem GT8 z Gajowej na 9 zamiast holendrów ( #657 na 9/1) i GT6 ! na 8
( GT6 na ósemce w szczycie = masakra ) |
No marsz rację, mniejsza o numerki. Wątpie, aby dwójka powróciła na swoją trasę.
Uważam, że MPK powinno wzamian nie paraliżować życia pasażerom, bo na 9-tce będzie tłok, zwłaszcza przy krótkich helmutach GT6. 9-tka w końcu będzie chyba po 12 najbardziej obciążoną linią.
MPK powinno zastanowić się nad zmianą taboru, zamienić 9tkę z 2jką. Na 2jkę dac holendry i helmuty, na 9tkę stopiątki.
Jednak uważam, ze połączenie z Towarową powinno zostać na stałe. Czy wiesz, że dojazd z Kaponiery na Wildę skrócił się o 7 minut!!! W dni robocze, w szczycie będzie to zapewnie 10 minut. Jednak nie musi to być 2jka. Ogólnie brakuje połączenia w Centrum z północy na południe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:42, 25 Lis 2006 |
|
|
gorny6
Pieszy
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luboń |
|
|
|
A jakby sie wybrało 10 to przecież czas jest porównywalny. Więc po co 2 przez Towarową - szybka relacja Kaponiera -Wilda zapewnia 10
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:01, 25 Lis 2006 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
dokładnie, od tego jest 10. Chociaż przez Towarową jest z 2 minuty szybciej, ale to zależy od tego jak szybko 10 pokona odcinek z Kaponiery na Most Dworcowy.
Jeżeli w poniedziałek sprawdzą się nasze przypuszczenia, to trzeba nagłośnić tą sprawę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:28, 25 Lis 2006 |
|
|
tonny
Pasażer
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
No faktycznie jest 10tka.
Wobec tego chyba najlepsze rozwiązanie to przywrócić 2jkę na stałą trasę, i podzielić 1 na 1, 31 i 32.
No zobaczymy co będzie się działo w poniedziałek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:36, 25 Lis 2006 |
|
|
tonny
Pasażer
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Jednak nic nie zmieni faktu, takiego, że dopóki układający rozkłądy zza biurek nie przesiąda się do tramwajów i zobaczą, jak jeździ sie po mieście.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:37, 25 Lis 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
| |
MPK powinno zastanowić się nad zmianą taboru, zamienić 9tkę z 2jką. Na 2jkę dac holendry i helmuty, na 9tkę stopiątki.
Jednak uważam, ze połączenie z Towarową powinno zostać na stałe. |
Pewnie dlatego dzisiaj na 9 były GT8 z Gajowej zamiast holendrów które prawdopodobnie od poniedziałku na 2 sie pojawią .
Ps:Na stałe to powinno Ratajczaka a Towarowa jedynie awaryjnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 00:39, 26 Lis 2006 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Przeczytałem wszystkie posty w tym temacie i dorzucę swoje 3 grosze:
- zamiana taboru "2" z "9" jest raczej niemożliwa, ze względu na odległość zajezdni Głogowska od pętli Piątkowska (kilometry technologiczne!!), poza tym wątpliwa jest zmiana taboru na pojemniejszy, skoro i tak zastanawiają się po cichu, co zrobić z "11", żeby wzmacniała "6" i "12" na Królowej Jadwigi, ale żeby nie woziła powietrza na Piatkowską (mowa raczej o świętach aniżeli o dniach roboczych)
- nie ma sensu i możliwości pchać "jedynki" przez tzw. trójkąt wildecki - byłby problem z przystankami "Dworzec PKS" i "Półwiejska" dla tej linii, poza tym nadal korkowałaby się 28 Czerwca
- miejmy nadzieję, że wieści o otwarciu wiaduktu na Hetmańskiej gdzieś w marcu czy kwietniu 2007 r. są prawdziwe, wtedy trasa "dwójki" wróci do normy
- na pytanie, dlaczego akurat trasa "dwójki" została zmieniona, nie dostałem odpowiedzi. Panowie z MPK robią to, co każe im ich przełożony - czyli panowie z UM, którzy zielonego pojęcia o sytuacji w mieście zapewne nie mają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:59, 26 Lis 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | skoro i tak zastanawiają się po cichu, co zrobić z "11", żeby wzmacniała "6" i "12" na Królowej Jadwigi, ale żeby nie woziła powietrza na Piatkowską (mowa raczej o świętach aniżeli o dniach roboczych) |
A nad czym dokładnie? Może 11 na Ogrody zamiast 18 byłaby lepsza?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:04, 26 Lis 2006 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
możnaby było skrócić ją do Mostu Teatralnego w niedziele, jeśli jest to duży problem. Albo wykasować 9 z kursowania w niedziele.
Ogólnie ta sprawa jest bardzo trudna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:23, 26 Lis 2006 |
|
|
stasheG
Zbanowany
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 368 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: PZN |
|
|
|
Sam się skasuj! Jeszcze niedawno bylo wielkie larum bo 11 i 18 po 15 zaczynały kursowanie w weekendy a Ty chcesz znowu coś w weekendy z ruchu wyłączać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:31, 26 Lis 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Ja bym zaczął od skierowania GT8ZR na linie 8 bo wahadełka chyba lepsze od GT6.
Co do 11 na Ogrody - a co zrobisz z 18? Jak ją skasujesz to na Głogowskiej zostaną 3 linie a tego mieszkańcy Łazarza nie wytrzymają. No chyba że na linii 14 pojawią sie trójskłady
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:40, 26 Lis 2006 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|