Autor |
Wiadomość |
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
tablica na ratajach tez ma "wahania nastrojów" - to pokazuje 96 do Krzesin (toeoretycznie jedzie on na r. rataje) albo do Jaryszek!! Z innymi to samo, ale ogólnie jestem z nich zadowolony...
wczoraj miałem przykład, że taka kompleksowa tablica bardzo by się przydała - wysiadłem z 12 i chcąc jechać na orła białego miałem wybór albo 74 i 84 z przystanku po prawej stronie Krzywoustego albo 52, 65 i 84 z dworca - poszedłem na dworzec bop tam były trzy... w tym momencie odjechał 74 i ledwo zn=dążyłem (byli ze mną dziadkowie ) na uciekającą 11stkę na r. starołeka...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:45, 21 Maj 2006 |
|
|
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Takie tablice na węzłach to dobra rzecz ale pod warunkiem że pokazywały by realne czasy odjazdów a nie te zapisane w rozkładzie bo co to za udogdnienie jeżeli np. stojąc na dw. Rataje widzę że jako pierwszy wyświetla sie 74 idę na przystanek z Rondem 74 sie spóxnia i mija mnie któryś z autobusów jadących z Dworca. Tablicami na końcówkach może sterować dyspozytor. W takim wypadku w pojazdach powinien być zamontowany system komputerowy który wysłałby informacje o aktualnym opóźnieniu (bądź przyspieszeniu) do tablicy
gdzie wyświetla się realny czas przyjazdu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:21, 21 Maj 2006 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
Dobry pomysł ale nie w naszych realiach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 16:59, 21 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
dobre, ale nie od razu na wszystko... na razie starczy jak będą czasy planowane (to się da na razie zrobić) ale żeby można było uaktualnić te tablice i podłączyć do nowego systemu z opóźnieniami...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 17:52, 21 Maj 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Przecież wszystkie niskopodłogowce sa wyposażone w komputery pokładowe także kierowca ma wyświetlone aktualne przyspieszenie bądź opóźnienie dane są też wysyłane do CNR które ma podgląd na aktualną sytuacje na mieście. Można to więc potraktować jak zaczątek takiego systemu i po odpowiedniej rozbudowie było by to realne.
Niestety gorzej wyglądają tramwaje, systemy informacji mają tylko Tatry i Combino więc jeżeli takie tablice by powstały to przez długi
czas wyświetlały tylko czasy rozkładowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:43, 21 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
zmodernizowane 105N też maja karte trasy....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:54, 21 Maj 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Chyba tylko te z ostatnich modernizacji z tarczami dachowymi np 244-243 posiadające wyświetlacze a gdzie pozstałe 105 że o helmutach
i holendrach nie wspomnę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:02, 21 Maj 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| | Chyba tylko te z ostatnich modernizacji z tarczami dachowymi np 244-243 posiadające wyświetlacze a gdzie pozstałe 105 że o helmutach i holendrach nie wspomnę. |
Po jakiego grzyba montować karte trasy, w helmutach i holendrach, skoro są to już wiekowe tramwaje i niestety długo już nie pojeżdżą.??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:07, 21 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
wiem, ze większośc nie ma, ale po prostu na liście tych które maja zabrakło 105N po modernizacji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:10, 21 Maj 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Nie chodziło mi montowanie tylko że jest to kompletnie nieopłacalne i że system informacji z prawdziwego zdarzenia w przypadku tramwajów długo jeszcze nie powstanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:14, 21 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
ale niech tramwaje (i inne pojazdy) będą wy świetlane wg. rozkładu - to i tak bedzie jakaś wskazówka... przeciez to tylko tablica na placu przed dworcem do której pójda dane rozkładu autobusów, tablicy dworcowej i rozkładu tramwajów... już nie mówi o tym, zeby pkazywała na który przystanek trzeba iśc...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:21, 21 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
We wszystkich tramwajach takze modernizowanych 105tkach powinny być termometry, a karty tras tylko w tramwajach przeznaczonych do exploatacji na najblizsze 10 lat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:21, 21 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
ale termometry sa chyba w każdych.. nie? zy to tylko w autobusach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:25, 21 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Termometrów brakuje tylko w świeżo modernizowanych 105tkach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:26, 21 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
tablice zamontowac chyba nie sztuka... mogą dołożyć...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:27, 21 Maj 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Ciekawe mnie też, czemu w Tatrach na tablicy, która znajduje się na kabinie motorniczego nie są wyświatlane linie na które mozna się przesiąść.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:28, 21 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Nigdy nie było to nawet planowane, ponieważ nie wchodzi to w standardy poznańskie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:31, 21 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
bo karta jest niekompatybilna... też się zastanawiałem - po prostu na karcie nie ma takich informacji..a byc powinny w każdym tramwaju (chociaż biąrąc pod uwagę, ze w większosći tramwajów nawet kart nie ma to co tu gadać o przesiadkach..)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:31, 21 Maj 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
A jednak miełem racje z tymi tablicami na przystankach... Źródło dzisiejsza GW.
Rozkład jazdy autobusów na żywo
Twój autobus znowu się spóźnia? Nie wiesz, czy warto na niego czekać? Dzięki tablicom świetlnym z informacją o rzeczywistym czasie przyjazdu autobusu takie dylematy znikną. Jeszcze w tym roku MPK przetestuje nowy system informacji dla pasażerów.
Informacje o rozkładzie jazdy autobusów czy tramwajów w czasie rzeczywistym to w Polsce zupełna nowość. Poza warszawskim metrem, na przystankach komunikacji miejskiej pasażerowie zdani są jedynie na wydrukowany rozkład i własną cierpliwość. Kiedy autobus czy tramwaj się spóźnia, nie mają pojęcia, czy przyjedzie za trzy minuty, czy za osiem.
O wiele łatwiej mają mieszkańcy Berlina, Monachium czy Paryża. Tam, przychodząc na przystanek, pasażer zamiast wodzić oczami po rozkładach jazdy od razu widzi na świetlnej tablicy, za ile minut podjedzie jego autobus. Tego typu ulepszenia chce wprowadzić także nasze MPK, które od kilku lat wdraża kolejne elementy tzw. systemu informacji pasażerskiej. Dzięki unijnej dotacji na pięciu węzłach przesiadkowych takich jak pętla Ogrody czy Starołęka zamontowano tablice świetlne informujące o czasie odjazdu tramwajów i autobusów.
- System jest jeszcze szlifowany, bo np. przy panujących teraz wysokich temperaturach pojawiają się pewne usterki, ale myślimy już o wejściu na wyższy poziom informacji pasażerskiej - ujawnia Zbigniew Rusak, wicedyrektor MPK do spraw organizacji przewozów. - Jesienią chcemy przeprowadzić testy z tablicami informującymi o rozkładzie jazdy w czasie rzeczywistym. Na pierwszy ogień pójdzie przystanek Bałtyk - dodaje.
MPK liczy, że po testach w ciągu kilku lat uda się zamontować ok. 200 tablic informacyjnych w punktach przesiadkowych w całym Poznaniu. W pierwszej kolejności rzecz będzie dotyczyć autobusów, bo wszystkie wyposażone są już w niezbędny przy takim systemie komputer pokładowy. Na tablice na przystankach tramwajowych poczekamy znacznie dłużej. Tylko 34 tramwaje z posiadanych przez MPK 170 składów wyposażone są w komputer.
Jak będzie działał system informacji "na żywo"? Mechanizm jest prosty. Centrala nadzoru ruchu MPK kontaktuje się z autobusami, ustalając ich aktualne położenie. Na podstawie tych danych oblicza ewentualne odchylenie od rozkładu jazdy. Uaktualniona w ten sposób informacja o przewidywanym czasie dotarcia autobusu na określony przystanek wyświetlana jest pasażerom na tablicy. Gdyby z jakichś technicznych przyczyn centrali nadzoru ruchu nie udało się nawiązać kontaktu z autobusem, wówczas na tablicy świetlnej będzie podawany rozkładowy czas przyjazdu.
Nie wiadomo jeszcze, ile może kosztować wprowadzenie systemu informacji o rzeczywistym czasie przyjazdu autobusów. - Wiele będzie zależało choćby od typu tablic, na które się zdecydujemy - mówi Rusak. MPK liczy jednak na wsparcie z Unii Europejskiej. - Do wniosku o unijne dofinansowanie potrzebna będzie dokumentacja techniczna, którą wykonamy na podstawie testów systemu - tłumaczy wicedyrektor MPK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 15:24, 18 Lip 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
a nie łatwiej by było policzyc ile opóźnienia miał autobus na ostatnim przystnku i tak dalej podawać - a jak się zwiększy (tzn. jak na nast. przystanku okaże się, ze bus przyjechał jeszcze póxniej) to sie uaktualni i tyle... Boje się szczerze mówiąc tekstu: Na podstawie tych danych oblicza ewentualne odchylenie od rozkładu jazdy." Bo niektóre elektroniczne nowinki MPK jak np. ogrzewanie w Combino czy tablica na rondzie miewaja złe dni :/
mimo wszystko rpojkt z całego serca popieram i mam nadzieje, ze te teblice beda przystosowane do wączenia do systemu takze tramwajów. Z reszta na PST dawno coś takiego już powinno być - tam przecież puszczają głównie Tatry i Combino, a jak się zdarzy 105N to juz powinni dawac te nowe z kompami...
Ciekawe jak bedzie wyglaac taka tablica? Jedna linijka i przewijające się numery, destynacje i odjazdy poszczególnych linii? Czy oddzielna linijka dla każdej linii (za drogo)...
Przystanki i węzły w kolejce do montażu by Papaja (z nadzieją, że obejmie to już wkrótce tramy):
Kaponiera, Teatralka, AWF, Małe Garbary, R. Rataje, R. Śródka (a takze inne miejsca gdize sa juz tablice).
Dla mnie osobiście najwazniejsze jest rondo Rataje, bo to jest węzeł, z którego najczęsciej korzystam i tablica przydałaby się ze względu na to, że trzeba podjąć czasem decyzję - lecieć an przystanek 74 czy na dworzec zanim zna się godziny ich odjazdów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 15:45, 18 Lip 2006 |
|
|
|