Czy Poznań powinien zapatrywać się na inne miasta czy wprowadzić własny program rozwoju? |
Własny program poznański |
|
72% |
[ 8 ] |
System krakowski |
|
9% |
[ 1 ] |
...wrocławski |
|
0% |
[ 0 ] |
Zróbmy drugą Warszawę! |
|
18% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich Głosów : 11 |
|
Autor |
Wiadomość |
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
[Kraków] Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne |
|
MPK Kraków to przedsiębiorstwo podobnie jak miasto [wiem, że jest bogatsze], z którego powinniśmy brać w kwestii tramwajów przykład, chociaż i tak nasze MPK radzi sobie nieźle. No i my też jesteśmy w czołówce miast tramwajowych Polski. Kraków równiez modernizuje 105tki, ale widać, że taniej niż my. Ma już 26 tramwajów niskopodłogowych. Chce dokupić kolejnych 24. Ważne jest to, że są to tramwaje jednego typu. Sprowadzają też wagony z Norymbergi, czyli tramwaje nowocześniejsze niż same Helmuty GT6/8, ale nadal demobil. Spójrzmy też na rozkłady jazdy. Nie ma przerostu formy nad treścią oraz na remonty torowisk i na ogólny ich stan. Poza trasą do Krowodrzej-Górki nie mam zastrzeżeń. Tylko za długie są cykle świateł i motorniczowei za bardzo czekają na dobiegających. Mimo wszystko panuje też tam inna kultura i jest czyściej.
Więcej: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:20, 24 Wrz 2006 |
|
|
|
|
webek
Nowicjusz
Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koziegłowy |
|
|
|
Komunikacja miejska w Krakowie jest bardzo droga (sieciówka imienna kosztuje ok. 100pln), nie ma biletów tygodniowych (a były 2 lata temu). Bilet 3 dniowy kosztuje więcej niż 2 lata temu tygodniowy :(
Komunikacja krakowska jest w miarę sprawna, choć poznańskie korki w porównaniu z krakowskimi to 'koreczki'. Poza tym w Krakowie jest czysta konkurencja (busiki śmigające do Niepołomic, Bochni, Wieliczki etc). Co ciekawe dojazd do tych miejscowości bywa tańszy niż bilet komunikacji miejskiej. Może dożyjemy czasów gdy busiki wożące do 12 osób będą jeździć do Swarzędza, Czerwonaka czy Złotnik... mówi się 'poznańska przedsiębiorczość' ale przy krakowskiej (jeżeli chodzi o niezależny, wolnorynkowy transport) jesteśmy daleko daleko w stepie (w tyle).
Znam osoby które w związku z drożyzną w MPK Kraków chodzą pieszo z Nowej Huty na Stare Miasto (a to dobre 7km) albo korzystają z rowerów :)
Reasumując;
+ to korzystne połączenia z każdym zakątkiem Krakowa, znośny tabor, częste kursowanie poszczególnych linii, konkurencja od strony innych przewoźników,
- drożyzna straszna, brak korzystnej oferty biletowej dla osób przebywających w Krakowie tydzień czy dwa :)
Co do kultury krakowskiej; Kraków ma moc przyciągania ludzi bezdomnych, często uzależnionych, a przez to nie dbających o higienę. Smród w tramwaju czy też mantrujący bezdomny krzyczący coś do siebie w tramwaju to niestety dość częsty widok który mocno obniża komfort podróżowania :(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 09:24, 26 Wrz 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Byle busiki nigdy w Poznaniu nie zagościły! Precz z marszrutkami!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:29, 26 Wrz 2006 |
|
|
stasheG
Zbanowany
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 368 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: PZN |
|
|
|
Trochę za późno... Eurobus na przykład....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:01, 26 Wrz 2006 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|