Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[GTR] Komunikacja na Żegrzu i Chartowie
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[GTR] Komunikacja na Żegrzu i Chartowie
Autor Wiadomość
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post [GTR] Komunikacja na Żegrzu i Chartowie
Po otwarciu na nowo trasy na kórnickiej i puszczeniu tramwajów do centrum (zakładając, ze wogóle pojadą) potrzebna bedzi egruntowna przebudowa systemu autobusowego na Ratajach (a szczególnie na GTR, bo DTR jest tylko droga dojazdową tam). Proponuję skupienie całej komunikacji wokól dwóch węzłów tranzytowych i jednej pętli oraz trzech dróg dojazdowych (Krucza, Piłsudskiego, Baraniaka)

Węzeł Franowo (jest to włąściwie Chartowo, ale może być nazwane Franowem, zeby odróżnić od przystanku na ul Baraniaka)
Wg. mnie powinna być zbudowana droga (a może bo tam nic nie ma) ze skrzyzowania Piaśnicka/Kurlandzka do Szwedzkiej. Na razie nie jest ta nic budowane, bo planowana jest tam III rama, ale i tak bedzie tamtędy jechał tramwaj więc wiadukt tak czy siak muszą zrobić. Tamtędy powinny jeździć autobusy do i z M1 ew. niektóre starą drogą zachaczając o szpital...
Wtedy Kurlandzka to trasa Baraniaka-Żegrze a Piaśnicka (razem z nowymi torami na Franowo) to trasa M1-Inflancka i żeby autobusy nie jeździły bez powodu przez ul. Chartowo (nie licze odcinku od ul. Kurlandzkiej do Baraniaka).
Wtedy wszystko się uprości: Główne skrzyżowanie i z niego trzy drogi - jedna w strone Starołęki (po drodze Żegrze), druga Śródki trzecia Rataj (po drodze Chartowo), a czwarta ślepa na Franowo. Mogły by tam jeźdizć nast. linie:
- 74 przedłużone do Franowa (ze strony Żegrza)
- "nowe" 84 z Piątkowa przez Śródkę i ul. Baraniaka na Franowo (ze strony Śródki)
- 81 (lub 70 jeżeli się scali) z r. Rataje przez Chartowo (obydwie strony przez Orle gniazdo) na Franowo (ze strony Rataj)
- 52 tak jak jedzie (ze strony Żegrza)
- ew. jakieaś pospieszna linia (na razie A) (od strony Rataj)
- linia do kinepolis (aktualne 92) - ta krążąca po osiedlach
- inne linie, które tylko zachaczają o Kurlandzką albo tędy, albo (jeżeli mają byc szybkie i nie krążyć po osiedlach) Katowicką lub Chartowem - myśle o 55 lub 66 itd.
tak jak sie rozjada ze skrzyzowania Kurlandzka/Piaśnicka tak jadą dalej i nie robią jakiś objazdów ul. Chartowo czy jeszcze jakąś inną

Węzeł Żegrze
Aktualny przystanek Inflancka z podobną komunikacją (ew. ucieknie 99 A) nadal nic nie pojedzie prosto w ciągu ul. Inflanckiej, ale mozna cos przenieść na trasę 74 (może być coś rzadko jeżdżącego - może coś do Kinepolis?), lub przeniesie się jedną linię okrężną drogą przez Kruczą
ul. Piłsudskiego będą jechały autobusy na Rataje , Inflancka pod Katowicką te do Chartowa lub do Krzesin (dawna drogą)

Co wy o tym myślicie??
[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:01, 22 Maj 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Po otwarciu trasy kórnickiej nie będzie potzeby radykalnej zmiany układu autobusów na GTR. Przecież jedyna zmiana będzie polegała na wydłużeniu 16 do os.Lecha przez Rocha . Rewolucja czeka nas dopiero po otwarciu dalszego odcinka do M1 oraz zajezdni na Franowie.
O ile wiem są plany budowy dworca na Franowie który ma przejąć część linii które teraz kończą na ratajach jak 54,62,66,53,96. A układ pozostałych linii ma być podobny jak PST czyli dowozić ludzi do tramwaju. Na razie jeśli miałbym coś zaproponować ewntualnie to wyrzucenie na Trasę katowicką pospiesznego A bo 16 przejmie pasażerów jadących z Lecha w stronę Pl. Bernadyńskiego i dalej do Centrum, 81 od Inflanckiej Bobrzańską do Chartowa i dalej normalnie do M1.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:10, 22 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
zapomniałem napisac o tramwaju na Franowo... oczywiście chodziło mi o zmainy po budowie trasy na Franowo (droga z Piaśnickiej do M1 wwzdłuz tramwaju przecież)


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:13, 22 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Tylko po co budować dworzec na Franowie? Jest duzy dworzec wygodniejszy dla pasażerów tych linii...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:43, 22 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
jeszcze jeden dworzec w tych okolicach to przesada... na r. Rataje byłoby pusto, a linie peryferyjne takie jak 62 czy 96 powinny jechac do ronda, bo łączą tamtejsze tereny z miastem - co jak co, ale Z Franowa, będzie jeździło mniej tramwajów niż tramwajów i autobusów z ronda...


Post został pochwalony 0 razy
Wto 17:40, 23 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Może by ktoś pomyślał i wrzucił 62 i 96 na Krzywoustego jak 54, bo ci ludzie mają serdecznie dośc krążenia po osiedlach, 53 starczy...


Post został pochwalony 0 razy
Wto 17:42, 23 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
ci ludzie to także uczniowie dojeżdżający do tamtejszego zespołu szkół (autobusy przed i po lecjach całkowicie zapchane), z których jedna trzecia wysiada w Szczepankowie, jedna trzecia na Ratajach a reszta tylko na rondzie... i po tych osiedlach 62 i 96 wcale nie krążą (53 tak, ale to inna sprawa) tylko jadą najkrótszą drogą... odsyłam do tematu w forum Z życia MPK "[62] kierowca roku..." tam jest taka sytuacja i byliśmy przyspieszeni tylko jakieś 5 min (może trochę więcej, ale strzasnie szybko jechał)


Post został pochwalony 0 razy
Wto 17:56, 23 Maj 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Z tego co czytałem w prasie już jakiś czas temu (chyba w Głosie) , mowa była o Dworcu Franowo przynajmniej takie były plany. Miałby powstać obok pętli przy M1. Ponieważ linie autobusowe miały dowoźić ludzi do trasy tramajowej to 53,54,62,96 dojeżdzałby do Dworca Franowo a dalej przesiadka na tramwaj. Może pomimo tego można było podjechać dajmy na to z Pisludskiego do M1 i z przesiadką dalej na Krzesiny. Ale sądze że jest sfera dość dalekich planów.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:13, 23 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
dworzec jak dla mnie za blisko Ratajskiego, ale jakiś taki mały pesudo dworzec dla tych linii kończących przy M1 (których powinno byc jaknajwięcej) lub ew. jakaś linia ze Starołęki czy coś, ale wątpie... może coś zaproponujesz?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:20, 23 Maj 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Skoro linii do M1 ma być jak najwięcej to dotychczasowa pętla przy II termialu (52, A) wymusi powstanie jakiegoś małego dworca, a przrecież proponujemy skierowanie tam jeszcze 74. To nie musi być extra dworzec jak śródka, czy rataje ale powiedzmy coś jak na Górczynie jakieś 3-4 stanowiska Dyspozytornia, zaplecze dla kierowców... Chociaż duży terminal miałby sens tylko wtedy gdyby linie z Krzesin i Spławie miałyby tam zawracać. Na razie widziałbym tam miejsce dla 52,A,74 ewentualnie 81,84 (tylko wjazd na przystanek przy Browrze).


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:39, 23 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
chyba, że 84 pojedzie na Piątkowo... tranzyt przez M1 się nie opłaca - wszystko co tam wjedzie powinno mieć tam pętle, a dla lini tranzytowych możliwośc przesiadki na autobus w tamtą strone...
a pisząc "pseudo" dworzec o coś takiego mi chodziło... byle tylko zainstalowali tablicę wspólną dla autobusów i tramwajów...


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:26, 23 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ja bym się martwił o mieszakńców Pokrzywan, Krzesin, OStrowskiej którzy niepotrzebnie muszą zjeżdzać na Piłsudkiego, bo najprostsza droga jest tak jak 54 jedzie. A uczniowie z Piłsudskiego mogą dojść przeciez na LEcha III. A poza tym jest 53 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:55, 23 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
przejazd przez Piłsudskiego jest jakieś 2min dłuższy niż przez Krzywoustego (12min jedzie 62 z ługańskiej a 54 jedzie 10 min wg. planu oczywiście) nawet gdyby to było 5min to nie jest to tak wielka różnica.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:03, 23 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ale dodatkowe zakręty, światła i to niejedne i więcej przystanków, więc to tylko 2 minuty?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:08, 23 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
wg. rozkładu z [link widoczny dla zalogowanych] - ale ci mówię, że to może być nawet 5 min to i tak te 5min nie przyniesie tyle korzyści co przejazd najkrótszą drogą przez Rataje (pamiętajcie, ze latem tamtędy jeżdżą też dizałkowicze na całkiem obszerne ogródki, którzy zazwyczaj mieszkają na Ratajach


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:13, 23 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Wiem, wiem ale tamtym ludziom byłoby duuuuuuużo wygodniej i szybciej... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:15, 23 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
te autobusy i tak jeżdżą co godzinę, więc 5 min tu nic nie zrobi - i tak trza sie naczekać...


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:17, 23 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ale jak się spieszysz na uczelnię to 5 minut trasą "niby-autostradą" byłoby do przodu.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:43, 23 Maj 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Myślę że trzeba by wykonać dokładne pomiary potoków na liniach 62 i 96 od przystanku "Piłsuduskiego" do "Milczańska" w celu ustalenia ile osób wsiada na Rondzie a ile po drodze jeżeli cel podróży jest za torami na Franowie (szkoła i liceum naprzykład). Jeśli chodzi dw. Franowo to może ktoś z forumowiczów będzie miał dokładniejsze jakieś informacje.
Na razie proponuje trasy nasępujące:
74 od Orła Białego- Kurlandzka- Kładka nad Szwedzką- M1
84 ........- Śródka- Baraniaka- chartowo -Kurlandzka- szpital Browar - M1 ( 1 terminal) (zwiększenie częstotliowści rob 15' po 20.00 20')
66 bez zmian
81 połączone z 52 rob 52 Rataje .... - Orła Białego - Kurlandzka- Wiatraczna- Chartowo- Kurlandzka- szpital- szwajcarska- M1(
2 terminal) 15' po 20.00 20'
53 swiatnicki - Katowicka- Rataje
62 i 96 i 54 .... Katowicka- Szwedzka (wjazd za Kinepolis)- M1
92 bez zmian tylko zwiększenie częstotliwości rob:15-17' (K do kinepolis 99 kasacja)
A M1 (2 ter_) szpital -kurlandzka - katowicka - Rataje -Jadwigi...... Kopernika


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:06, 23 Maj 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
... oraz węzeł przesiadkowy na Piaśnicka/Kurlandzka


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:08, 23 Maj 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin