Autor |
Wiadomość |
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Rewolucją to byłoby wprowadzenie układu: "jedna trasa - jedna linia", z częstotliwością 3-5 minut, czyli system nastawiony na przesiadki. To co może zrobić i zapewne zrobi MPK w kwestii Rocha to leczenie syfa pudrem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:01, 19 Sty 2007 |
|
|
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Jedna linia - jedna trasa - pomysł dobry, tylko zaraz podniesie się larum...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:35, 19 Sty 2007 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
| | Jedna linia - jedna trasa - pomysł dobry, tylko zaraz podniesie się larum... |
W innych miastach to funkcjonuje: Budapeszt, Drezno...
Poza tym jak jedziesz np. z Rynku Łazarskiego do Katedry i ci zamiast "8" podjedzie "14" to co robisz? Czekasz na "8" czy wbijasz sie do "14" i przesiadasz na Teatralce na "17" lub "3/4"?? Ja wybieram opcję 2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:44, 19 Sty 2007 |
|
|
Ryba
Kontroler
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 195 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Duisburg (wczesniej Poznan-Lazarz) |
|
|
|
| | | | Jedna linia - jedna trasa - pomysł dobry, tylko zaraz podniesie się larum... |
W innych miastach to funkcjonuje: Budapeszt, Drezno...
Poza tym jak jedziesz np. z Rynku Łazarskiego do Katedry i ci zamiast "8" podjedzie "14" to co robisz? Czekasz na "8" czy wbijasz sie do "14" i przesiadasz na Teatralce na "17" lub "3/4"?? Ja wybieram opcję 2. |
Duisburg...
To co napisałeś o liniach, to zależy także od biletu. Jak masz papierkowy to źle (tez zależy jaki) a jak komkarte to mniejszy problem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:06, 19 Sty 2007 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
No właśnie, zależy jaki... W przypadku częstotliwości 3 minuty da sie na półgodzinny przejechać na daleki dystans, a godzinny już całkowicie załatwia sprawe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:14, 19 Sty 2007 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Nasz aktualny system jest pośredni, ale ogólnie bałbym się wprowadzenia systemu jedna linia - jedna trasa. Bo widzicie jakie linie miałyby zostać, a jakie miałyby skasowane? Brakuje centralnego węzła przesiadkowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:29, 19 Sty 2007 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Nie musi być centralnego węzła przesiadkowego. @marcinho - z natury jestem wygodnym człowiekiem, więc poczekałbym na tę "8", ale jak się spieszę, to nawet "5" do Kaponiery podjadę i się dalej przesiądę. Wracam do pomysłu jedna linia jedna trasa - punkt przesiadkowy to po prostu każdy węzeł tramwajowy. Po drugie - czy przy częstotliwości 3 minuty to jest wielki problem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:38, 19 Sty 2007 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
@marcinho może podasz jakby to miało wyglądać w praktyce bo to jakoś nie za bardzo mogę sobie to wyobrazić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:15, 19 Sty 2007 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
No i zgodnie z moimi wczorajszymi zapowiedziami umieszczam swój projekt A raczej jego wersje BETA
TRAMWAJE:
4: POLABSKA - al. Solidarności, Murawa, Winogrady, Pułaskiego, Roosevelta, most Dworcowy, Towarowa, Królowej Jadwigi, Zamenhofa, Starołęcka - STAROLEKA
7: OGRODY - Dąbrowskiego Przybyszewskiego Reymonta, Hetmańska, Zamenhofa, Jana Pawła II, Podwale - ZAWADY
8: OGRODY - Dąbrowskiego, Fredry, Mielżyńskiego, 23 Lutego, Solna, Małe Garbary, Estkowskiego Wyszyńskiego, Warszawska - MILOSTOWO
9: PIATKOWSKA - Winiarska, Wołyńska, Małopolska, Wielkopolska, Pułaskiego, Roosevelta, most Dworcowy, Towarowa, Wierzbięcice, 28 Czerwca 1956 - DEBIEC
13: JUNIKOWO - Grunwaldzka, Szylinga, Zwierzyniecka, Sw. Marcin, Marcinkowskiego, Podgórna Zielona, Kórnicka, GTR, Chartowo, Zegrze, Hetmańska, Starołęcka - STAROLEKA
14: GORCZYN - Głogowska, Dworzec Główny, PST - SOBIESKIEGO
23: FRANOWO - Piaśnicka, GTR, Kórnicka, Zielona, Podgórna, Marcinkowksiego, 27 Grudnia Fredry, Dąbrowskiego - RYNEK JEZYCKI - Kraszewskiego Zwierzyniecka Sw. Marcin ... - FRANOWO
Projekt zakłada wybudowanie przedłużenia PST do PKP i torów na Szylinga (oraz rzecz jasna na Franowo). Częstotliwość kursowania: 3-5 minut w zalezności od linii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:25, 20 Sty 2007 |
|
|
motorowy
Kontroler
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zawodowo Forteczna... |
|
|
|
No cóż, prywatnie już się na ten temat wypowiedziałem... publicznie powtórzę: kierunek słuszny tylko trochę asekurancko. Taka rewolucja wymaga budowy nowych tras w centrum.
Z tras, które już są zaprojektowane i opracowane Ratajczaka to podstawa, ten układ musi ją uwzględnić. I w dodatku trzebaby pomyśleć jakby ją przedłużyć na północ (może 3 Maja - Młyńska do Solnej?). Poznaniowi brakuje osi pólnoc - południe, mamy tylko jedną taką trasę Górczyn - Sobieskiego (i to też niedokończoną, bo brak przedłużenia PeSTki do dworca kolejowego).
Jeżeli mamy myśleć o układzie linii typu "metro" (jedna na jednej trasie) potrzebne są jeszcze przynajmniej dwie takie osie. Najbardziej naturalną wydawałaby się Garbary - Szelągowska - Naramowicka ale tu nie do przeskoczenia są przeszkody terenowe. Poważnie powiem, że ten, kto wymyśli koncepcję połączenia dzielnic północnych z centrum w inne miejsce niż Most Teatralny zasłuży na Nobla... Nawet projektowany w ok. 1982 roku przekop przez Cytadelę nie stanowi genialnego rozwiązania...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:54, 20 Sty 2007 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Może jednak damy sobie spokój, bo:
1- projekt powyżej ma trochę mało linii, chociaż narysuje sobie to
2- mój projekt wyszedł mi z 10cioma liniami (ok.170 brygad)
3- w Poznaniu nic więcej niż w Brnie nie osiągniemy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:57, 20 Sty 2007 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
cytat"Pasażer linii 3/4"Może jednak damy sobie spokój, bo:
1- projekt powyżej ma trochę mało linii, chociaż narysuje sobie to
Przecież właśnie o to chodzi...
2- mój projekt wyszedł mi z 10cioma liniami (ok.170 brygad)
Minimum? W moim projekcie sprzed ok. roku spokojnie można było pokryć całą sieć 7-8 liniami...
3- w Poznaniu nic więcej niż w Brnie nie osiągniemy...
Trzeba cieszyć się tym, co mamy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:50, 21 Sty 2007 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Wiem, przesadziłem -przepraszam.
Chodziło mi o to, że Brno w Republice Czeskiej jest porównywalne z Poznaniem, nawet mniejsze. Oni mają system pomiędzy naszym posrednim (pomiedzy jednotrasowam,a bezprzesiadkowym), a jednotrasowym. Część linii: 1,4,8,10 to typowe "samotniki", ale juz 2,3,7,9,11 kursują jak nasze tramwaje.
Rewolucja u nas wymagałaby też zmianiy numerów tras od 1 do x (ile by tam wyszło).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:21, 21 Sty 2007 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
@PL 3/4 - po co zmieniać numerki?? Mój projekt zakłada przydzielenie do poszczególnych tras linii, które teraz na nich kursują / kiedyś kursowały (lub zbliżone do tego) żeby ludzie nie ogłupieli, widząc np. 5 na Junikowie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 17:16, 21 Sty 2007 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Projekt ma ręce i nogi ale problemem było by dopasowanie częstotliwości np.
Na 8 jeżeli było by co 5 minut to na odcinu Ogrody - Fredry i Miłostowo - Śródka Ok. ale już na odcinku Fredry - Śródka za mało powinno być 3-4 minuty.
Na "14" 3-4 minuty wystarczą na Głogowskiej ale na PST nie. Tu musiało by być 14 co 4' i 19 dołem do Dworca co 4' czyli co średnio co 2 minuty w szczytach.
Na "4" na Winogradach wystarczy co 5' ale na Jadwigi i na DTRze już 3 minuty.
7mka ze spokojem co 5 minut albo co 10' ale za to 20 Zaj. Głogowska - Hetmańska - Stomil
9tka co 5 minut
13tka i 23 co 4 minuty.
Tylko jak to później wszystko zsynchronizować ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:04, 21 Sty 2007 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Mój projekt zakłada:
4 - co 3 minuty
7 - co 4 minuty
8 - co 3 minuty
9 - co 4 minuty
13 - co 4 minuty
14 - co 2 minuty
23 - co 4 minuty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:31, 21 Sty 2007 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Tyle że wtedy na niektórych odcinkach składy będa jeździć pustawe wyobraź sobie 4 na Winogradach i 8 na Miłostowie co 3 minuty przecież to tak jakbyś dzisiaj dał tam 3 linie co 10 minut. Rozumiem że do 6.30 częstotliowość będzie niższa w szczycie w dni robocze.
A jak w soboty i niedzielę ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:40, 21 Sty 2007 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | Mój projekt zakłada:
4 - co 3 minuty
7 - co 4 minuty
8 - co 3 minuty
9 - co 4 minuty
13 - co 4 minuty
14 - co 2 minuty
23 - co 4 minuty |
Skoro rewolucja to rewolucja.
7 na 1, 4 na 4, 23 na 5, 9 na 2, 13 na 3, 14 na 7 i 8 na 6. Zauważ ze na Hemańskiej tom ludziom wisi i powiewa czy 1 czy 7. 23 jak i 5 to GTR. 9 i 2 - no comment. 3 tez jeździła na Junikowo jak i 13. 14 niestety dla ciągłości 7. i 8 i 6 jadą na Miłostowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:44, 21 Sty 2007 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
przy poznańskiej infrastrukturze pomysł ten jest beznadziejny!!!! Nie mamy do pokonywania jakiś długich tras! Jadąc nawe z przesiadkami szybko dotrzemy do celu. W niedziele najczęściej chodzi się na konkretną godzinę na tramwaj, więc też nie ma problemu. Wprowadzając takie długie lini możemy pomóc jedynie starszym ludziom.
Po drugie nie mamy drożnego układu lini. Byłby taki bałagan, że szkoda gadać!
Oczywiście możecie sobie pokombinować. jest to dobry temat na rozważania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:53, 21 Sty 2007 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
@PL 3/4 - czy cyferki są ważne??
Co do częstotliwości - liczyłem sie z faktem że w przypadku większości tras na końcowych ich fragmentach zaproponowana przeze mnie częstotliwość jest za duża ale pretensje poprosze do MPK które zlikwidowało końcówki: Bolkowicka, Polna, Winiary, Sczanieckiej, Os. Warszawskie.
Poza tym, dzielenie jakiejkolwiek z "moich" linii, kursy wariantowe, itd. spowodowałoby, że nastąpiłyby trudności ze "zjechaniem" sie wagonów tychże wariantówek o właściwym czasie, a przy wspólnej częstotliwości 3 minuty 2-minutowe spóźnienie jednego z takich pociągów daje 2 squady minuta po minucie, czyli STADA COME BACK
Poza tym, gdyby wybudować na końcówkach tramwajowych parkingi "Park & Ride" to punktualne tramwaje co 3 minuty mogłyby zachęcić kierowców do porzucenia puszek na pętlach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:57, 21 Sty 2007 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|