Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Komunikacja na Ławicę i do Portu Lotniczego
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Komunikacja na Ławicę i do Portu Lotniczego
Autor Wiadomość
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post Komunikacja na Ławicę i do Portu Lotniczego
Kilka miesięcy temu MPk oraz media huczały o planach reorganizacji komunikacji w ciągu ulicy Bukowskiej. Chodziło o poprawę obsługi rejonu King Crossa, rozbudowującego się Lotniska, Ławicy, Kwiatowegi i Skórzewa. Sprawa spełzła na tym, że "59" jedzie co 10-15 minut i chwała MPK chociaż za to. Jednak rozkład jest paskudnie nieskorelowany z dość dobrze kursującymi liniami 77 i 78. Nie wspomnę jednak o potężnych opóźnieniach linii 78...

Plany jakie dotyczyły owej w/w reorganizacji:

59 Jedzie jak dotychczas jednak podjeżdża pod samo lotnisko kierując się w stronę Ławicy, potem przez Ławicę wraca do Centrum. Częstotliwośc linii miała wynosić tyle co przed otwarciem King Crossa, czyli co ok. 27-32 minuty.

77 Linia miała/ma kursować co 12 minut w dni robocze na odcinku Bałtyk - Malwowa. Potem co drugi kurs do Kwaitowego, a co drugi do Skórzewa naprzemiennie. Linia mogłaby być oznaczana przez 77A i 77B, albo przez 77 i 78. Jednak MPK nie doszło do porozumienia z gminą Dopiewo która obstaje przy komornickim 108, z którego i tak Skórzewianie nie korzystają a chodzą pieszo do granicy Poznania, gdzie wsiadają w za rzadko kursujący 77.

78 Linia miała zostać zlikwidowana, dlatego wyżej ją umieściłem w info o 77. Trasę Sz. Szeregów - Piątkowska miał obsługiwać autobus o numerze XX (albo po prostu nadal 7Cool, albo 72 miał zostać wydłużony i kursować z Koziegłów/Os. Leśnego przez Piątkowską do SZ.SZ. Ja bym go wydłużył ale przez Wojciechowskiego i Kurpińskiego do Obornickiej a potem z Sz.Sz. do Podolan albo Strzeszyna. W zamian za to 83 mogłby jeździć tylko do Szpitala MSW.

L Miała powstać taka linia "pospieszna". W cudzysłowie, bo czy na Bukowskiej jakąś linię można nazwać pospieszną? Linia L miała jeździć od Dworca PKP do Lotniska Ławica. Miała mieć tylko 4-5 przystanków: PKP, Bałtyk, Szpitalna, King Cross (Jasna), Ławica/Port Lotniczy.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 17:25, 02 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Moim zdaniem linia 78 jest bez sensu, bo i tak jeździ strasznie rzadko Confused Odnośnie 77 to jak najszybciej jeden kurs powinien sie odbywać na Malową, a drugi do Skórzewa. Jednak ostatnio temat zamrał i nic nikt nie robi w kierunku jakich kolwiek zmian... Confused


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:49, 03 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Szkoda moze by go jakoś pobudzić?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:13, 03 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Co proponujesz?? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:01, 05 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Napisać do gazety lub do rady osiedla którejś?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:05, 05 Kwi 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
A ja słyszałem, ze jeszcze w tym roku będą zmiany. Tzn. skrócenie 78 do PKP z Ławicy, 76+90 w jedną, ale więcej grzechów nie pamiętam.. Wink Poczekajmy, zawsze jest okazja dla przewoźnika od 1.09, kiedy wchodzi zimowy rozkład.

ja bym proponował tak:
Końcówkę "Bałtyk" trza zlikwidować, bo ten relikt komunizmu i tak już nie daje rady. Za duży ruch tam panuje.
47 - Ogrody - Szamotulska - Bukowska - Oś. Bajkowe - Skórzewo (dni powszednie co 30 min, wolne co 60). To też da możliwość podjechania do King Crossa z Ogrodów co 15 minut, licząc naprzemiennie z linią 50

59 - Dworzec PKP - Dworcowa - Kaponiera - Bukowska - ... - po trasie obecnej do Ławicy z wjazdem pod Port Lotniczy (co ok. 15 minut, w wolne co 20)

77 - Dworzec Garbary - Garbary - Małe Garbary - Solna - Al. Niepodległości - Św. Marcin - Kaponiera - Bukowska - ... - po stałej trasy do Os. Kwiatowego (co ok 15 minut, w wolne co 30)

78 - Szarych Szeregów - Obornicka - Jaroczyńskiego - Wojciechowskiego - Piątkowska - ... - po stałej trasie do portu lotniczego (korki się zmniejszą po likwidacji przejazdów przez Obornicką, która to powoduje wszystkie zatory na odcinku Jaroczyńskiego - Rondo Obornickie, zwłaszcza w piątki, zawalone w obie strony) (co ok. 30 minut)

L - przyspieszona - Dworzec Garbary - Garbary - Małe Garbary - Solna - Al. Niepodległości - Św. Marcin - Kaponiera - Bukowska - Port Lotniczy. (co około 30 minut, z dopasowaniem na samoloty, czyli nawet kurs po 23.00, bo jakiś ląduje około tej godziny), przystanki:
Dworzec Garbary
Małe Garbary
Solna
Zamek
Bałtyk
Szpitalna
Jasna
Port Lotniczy
Dodatkowo taryfa jak na linie zwykłe.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 01:32, 10 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Bałtyk rzeczywiście nie jest trafioną końcówką. W okolicach Kaponiery powinien stanąć dworzec z prawdziwego zdarzenia dla linii z Bałtyku, R.Kaponiery, Dw. PKP i wszystkich przejeżdzających do Centrum. Tak jak chyba przy Centralnym w Wa-wce?!

A tak apropos: co Ty masz z tymi Garbarami? Very Happy Tam nic nie puszczą bo już 60 i 63 (na Solnej) przewozowością nie grzeszą.

RobuR napisał:
47 - Ogrody - Szamotulska - Bukowska - Oś. Bajkowe - Skórzewo (dni powszednie co 30 min, wolne co 60). To też da możliwość podjechania do King Crossa z Ogrodów co 15 minut, licząc naprzemiennie z linią 50

Tu się zgadzam, tylko dlaczego "47", a nie "48"? Czekasz żebym coś o numerze 48 wymyślił??

RobuR napisał:
59 - Dworzec PKP - Dworcowa - Kaponiera - Bukowska - ... - po trasie obecnej do Ławicy z wjazdem pod Port Lotniczy (co ok. 15 minut, w wolne co 20)

77 - Dworzec Garbary - Garbary - Małe Garbary - Solna - Al. Niepodległości - Św. Marcin - Kaponiera - Bukowska - ... - po stałej trasy do Os. Kwiatowego (co ok 15 minut, w wolne co 30)


Jeśli tak by było to tylko jedna linia jeździłaby co 15 minut i obstawiałbym raczej "77" na przegubowcach. "59" wróciłby do co 30 minut. Ludziom [i mi tez] spodobałaby się taka trasa, ale MPK tego nie zrobi.

RobuR napisał:
78 - Szarych Szeregów - Obornicka - Jaroczyńskiego - Wojciechowskiego - Piątkowska - ... - po stałej trasie do portu lotniczego (korki się zmniejszą po likwidacji przejazdów przez Obornicką, która to powoduje wszystkie zatory na odcinku Jaroczyńskiego - Rondo Obornickie, zwłaszcza w piątki, zawalone w obie strony) (co ok. 30 minut)


78 to trzeba po prostu się pozbyć! 72 do Sz.Sz. z Piątkowskiej co 20 minut przez Piątkowo, żeby ominął OIbornicką bo traci tylko jeden przystanek z tyłu Carrefour'u. Dla "78" proponowałem juz na forum trasę: Os.Różany Potok - UAM - Umultowska - Kurpińskiego - Ks.Mieszka I - Słowiańska - Piątkowska - Maczka Nad Wierzbakiem - Wielkopolska - Pułaskiego - Roosevelta - PKP (zamiast 87 skierowanego z Piątkowskiej na Naramowice).

Co do linii L to tak samo myślę tylko, że na trasie Port Lotniczy - PKP i dalej nie zrobią.

Mam nadzieję, że po wakacjacj przezyje pozytywny szok.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 09:57, 10 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Pasażer linii 11 napisał:
Bałtyk rzeczywiście nie jest trafioną końcówką. W okolicach Kaponiery powinien stanąć dworzec z prawdziwego zdarzenia dla linii z Bałtyku, R.Kaponiery, Dw. PKP i wszystkich przejeżdzających do Centrum. Tak jak chyba przy Centralnym w Wa-wce?!


Jeśli chodzi o dworzec autobusówy niedlaeko Bałtyku, to ja osobiście widze go gdzieś nad torami kolejowymi wzdłuż ulicy Roosvelta na stalowej konstrukcji. Pod nim mknęłaby "PeSTka" i pociągi. Z przystanku PST pod Kaponierą wtedy wychodziłoby się od razu na dworzec autobusowy. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:34, 10 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
I tam mogłyby kończyć: 51, 59, 60, 61, 68, 77, 78, L, P i wszystkie nocne, które zjeżdżaja się na Kaponierze.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:08, 10 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
a może dworzec autobusowy pomiędzy PKP a (nowym) PKS - połączone pasażem...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:08, 10 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Troszkę daleko od Baltyku, ale miejsce całkiem dobre Smile Ja jednak obstawiałbym jakl nakbliżej Kaponiery. Przecież były juz plany zakrycia dziury toruńskiej (tam gdzie mają "zajezdnię" EN57 - kible), ale to trza zrobić po usunięciu nastawni, zakonczeniu modernizacji węzła kolejowego aglomeracji poznańskiej i przeprowadzeniu PeSTki dołem, przecież dworzec nie będzie taki cięzki jak wieżowce które chciano tam stawiać...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:11, 10 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Między Dworcem PKS a PKP to trochę za daleko. Dworzec autobusowy przy Kaponierze na konstrucji nad torami umozliwiłby bardzo szybką przesiadkę z PST i innych linii tramwajowych jeżdżących ulicą Roosvelta na autobus. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:19, 10 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Raczej odwrotnie z tych busów na tramwaje, ale też tak może być. Po prostu wszystko by kończyło i łatwo byłoby się dostać z PKP i Centrum do LOT.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:02, 10 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Najpierw nich zbudują dworzec autobusowy na os. Jana III Sobieskiego a potem się pomyśli nad tym. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Wto 09:46, 11 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Dworzec na Sobieskiego jednakże chyba nie ma powiązania z Ławića?? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Wto 16:29, 11 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Pasażer linii 11 napisał:
Dworzec na Sobieskiego jednakże chyba nie ma powiązania z Ławića?? Very Happy


Bynajmniej nie, ale najpierw niech zakończą jedną inwestycje, a potem pomyśli się o drugiej. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:26, 11 Kwi 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Garbary by się przydały. Amatorsko zrobiłem badania z linii 77, 59 gdzie pasażerowie wysiadaja i gdzie podjeżdżają. Okazuje się, ze Bałtyk i Kaponiera jako przesiadka to trochę feralne miejsce. Bo pasazerowie z 77 głównie przechodzą na Kaponierę, i jadąc do centrum wsiadaja w 2,5,9,13 i głównie jadą jeden przystanek, do Św. Marcina, ewentualnie dwa do Marcinkowskiego. To lekki bezsens, żeby wysiadać niby w centrum, a do centrum podjeżdżać jeden przystanek.. Linia 77 miałaby stopy przy Zamku, czyli nie trzebaby było wysiadać na kaponierze i przechodzić na tramwaj (dla jadących 1 przystanek) a dodatkowo przy Solnej (Więzienie) i Małych Garbarach byłoby szybkie dojście do Starego Rynku, Placu Wolności. Nie wierzę, że nie byłoby klientów. Trzeba wykorzystać relację wschód-zachód! Błędem 63 jest też to, że nie jedzie właśnie koło zamku, tylko dubluje tramwaj na Roosevelta, co sprawia, że i z 63 ludzie wolą na Bałtyku i na Teatralce wysiadać na 1-2 przystanki do centrum. I dlatego nie ma frekwencji. A Małe Garbary również daja możliwość szybkiej przesiadki na Winogrady, Śródkę.I nie oszukujmy się. w 63 nikt tam nie wsiądzie by do Śródki dojechać, tylko w tramwaj, bo jeździ częściej. Ale z Kaponiery na Śródkę jest juz tylko jeden tramwaj - 8. Z małych Garbar - 4 (3,4,8,17). No i dla pasażera tranzytowego, np. King Cross - Rataje przelot przez centrum linią 77 by był oszczędnością czasu.

A jezeli takie 59 da relację PKP - Ławica, to linia L zapewni relację Stary Rynek, Pl. Wolności - Ławica. Czyli z Portu Lotniczego można łoić zarówno na kolej (59) jak i do Śródmieścia - hotele, usługi dla klientów biznesowych i turystów (L).

Poza tym nie patrzmy tylko na relację: ławica czy bajkowe (ew. King Cross) -> centrum, ale cała Bukowska i osiedla mieszkaniowe od Bułgarskiej aż po Szylinga.. I już np. wiemy, dlaczego "A" jeżdżące w ścisłe centrum ma tylu klientów i jest wypełniony w praktycznie każdym kursie.
Zatem, jeszcze co do dworca na Kaponierze przy dziurze Toruńskiej. Świetny pomysł, ale przede wszystkim dla linii kończących na Śródce czy ratajach. A z kolei Sródka, Garbary dla linii z zachodu miasta. To nam da "krzyżowanie" tras z ich większym natężeniem w śródmieściu i, prawdopodobnie, więcej pasażerów.

Aha.. dlaczego "47"? dla uporządkowania numeracji. Takie pokrywanie sie końcówek, jak np. 88 i 188.Więc 47 i 77. A poza tym to najprawdopodobniej w opcji było tak, że będzie linia 48: Szarych Szeregów - Piątkowska.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 00:53, 12 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Może i da wieksze natężenie ale kosztem tramwajów, które i tak w międzyszczycie (2,5,9,13) jakoś nie grzeszą przewozowością.

72 przecież miał jechać do SZ.SZ. z Piątkowskiej, więc po co 48?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 10:26, 12 Kwi 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No, ale 72 do S.S. w drugiej wersji. Na początku chcieli rozdielić 78 na dwie, czyli na 48 od Piątkowskiej do Szarych Szeregów, jednym busem, i na krótkim odcinku.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:47, 12 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ale czy warto się tak rozdrabniać? I zaraz się będa ludzie pluli, że 48 dowozi do petli gdzie jest za mało tramwajów...


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:53, 12 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 1 z 7

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin