Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Komunikacja Rataje - Piątkowo
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Komunikacja Rataje - Piątkowo
Autor Wiadomość
macieq84
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post Komunikacja Rataje - Piątkowo
Uwazam ze linia 90 powinna wrocic na Rondo-Rataje. Zauwazam ze sam Dworzec Rataje jest dworcem "slepym" bo NIE ma ZADNEJ linii idacej w kierunku Centrum i Piatkowa a jedynie linie w kierunku Rataj, Franowa, Krzesin, Szczepankowa i Franowa w przeciwienstwie do bardziej "uniwersalnej" Srodki.
Ide takze dalej: potrzebna jest linia autobusowa ktora integrowala by Piatkowo z Ratajami biegnącej np. tak, poczatek mialaby np. na Sobieskiego nastepnie przebiegala takze przez Winogrady, Garbary, R. Srodke, Baraniaka,Chartowo i koncówke mialaby okrażając rondo Żegrze.
Zalety: alternatywna da tramwajów na odcinku GTR, połączenie Piątkowa z Ratajami tam gdzie nie ma tramwaju (DTR ma 12!).
Zapraszam do dyskusji bowiem uwazam ze GTR jest krzywdzony jesli chodzi o polaczenie z polnocna czescia miasta.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 09:09, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Dlaczego nie? Chociaż po uruchomieniu trasy tramwajowej na Most Rocha i tak będzie lepiej, bo będzie 16 na Oś. Lecha. Ale i autobus by się przydał, np jakaś linia przyspieszona:
"B" Sobieskiego - Wojciechowskiego - Lechicka - Połabska - Al. Solidarności - Księcia Mieszka I - Pulaskiego - Nowowiejskiego - Solna - Estkowskiego - Wyszyńskiego - Jana Pawła II - Baraniaka - Chartowo - Kurlandzka - Szwajcarska - M1

Dodatkowo wydłużenie 74 do M1 ul. Kurlandzką i mozna śmiało skasować 84 w całości (dla ścisłości informuję, ze MPK przymierza się do skrócenia 74 z Sobieskiego do Ronda Rataje)

Fakt, Piątkowo połączenia z Maltą nie miało nigdy.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:42, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
Dawid
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Winogrady

Post
74 do Ronda Rataje, czy ich już tam popieściło. Chyba nigdy nie jechali 74 na odcinku Zamenhoffa? Pomysł z linią B bardzo dobry.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 13:11, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
74 do Rataj?? Os.Armii Krajowej i inne zrobią wojnę!! To bez sensu. 84 mógłby jeździć po trasie proponowanej przez RobuR-a. Z tym, że "74" jest zbyt nieydolny, żeby samemu obsługiwac niektóre rejony.

Połączenie Rataj z północą nie jest przecież takie złe. DTR ma 3/4 i 12. GTR ma 11 i w przyszłości 16, a oba mają 74.

90 zostanie wchłonięta przez 76, bo Piątkowo z Debcem tez nie ma połaczenia, poza 9 i 10.

macieq84 napisał:
Zauwazam ze sam Dworzec Rataje jest dworcem "slepym" bo NIE ma ZADNEJ linii idacej w kierunku Centrum i Piatkowa


74 i A, niekoniecznie muszą być z dworca i jest przecież 5 6 11 12 13 (4,5 linii a powinno być cała "11"), a ze Śródki tylko 3/4 8 17 (3 linie). Śródka ma też lepsze położenie.

RobuR napisał:
Fakt, Piątkowo połączenia z Maltą nie miało nigdy


Jest 83,85 a potem spacerkiem z Winograd/Piątkowa.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 13:42, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No więc własnie.. spacerkiem. Ale długim Smile zwłaszcza jak sie chcesz dostać na Malte w okolice Mety.
Ale nie dziwcie się. Na jednym Forum Transportowym SITK przedstawiano "mozliwości usprawnienia komunikacji na Ratajach" ze skróceniem 74. I obawiam się, ze może to nastąpić po wybudowaniu tramwaju na Franowo.
Wtedy, naturalnie 84 dostałby więcej brygad i leciałby bez wjazdu pod M1.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:22, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Skrócenie 74 to usprawnienie?

Czy na SITK już nie wiedzą co wymyślić?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:32, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
macieq84
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
Podoba mi sie pomysł RobuRa na linie autobusowa. I prosze nie piszcie ze Rataje maja 74 bo umre ze smiechu... Nie dosc tego ze nie obejmuje on calych Rataj to jeszcze sie spoznia. A co do sleposci Dworca Rataje mialem na mysli linie autobusowe Very Happy. I mam na mysli brak polaczenia z Piatkowem GTR bo DTR mial je zawsze w postaci 12!


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:27, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Jak "74"zostałby wydłużony do M1, to by dużo objął.

No więc dworzec NIE jest ślepy skoro jedzie 74 i A z Ronda Rataje!

A czy GTR musi mieć połaczenie z Piątkowem? Kopernika też nie ma połaczenia z sąsiednim Górczynem czy Starołęką. Nie wszystkie osiedla muszą mieć połączenia z innymi. Tym bardziej jeśli linie mają kursować co 3-5 minut!


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:46, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
macieq84
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
Ja chcialbym zauwazyc ze takie polaczenie byloby nie tylko polaczeniem Rataj z Piatkowem. Trase mozna by taka utworzyc zeby po drodze znalazly sie Winogrady, Srodka, Garbary. Bylaby wiec to ciekawa alternatywa dla polaczen tramwajowych.
Mimo wszystko uwazam ze linie 74 i A sa raczej malo efektywne bo maja nieraz gigantyczne spoznienia i czesto wypadaja ale musze przyznac ze przez rondo Rataje przejezdzaja...


Post został pochwalony 0 razy
Pią 16:09, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Jakie są takie są ale ludzi tłum zawsze widać w nich! Smile Ja tam i tak najczęście "11" albo "13", więc mi to wisi (tzn.busy).


Post został pochwalony 0 razy
Pią 16:53, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
to prawda... A i 74 nie są bardzo punktualne mówiac delikatnie, pzoa tym skrócenie 74 do ronda to paranoja, bo zarówno 74 jak i 84 na odcinku r. Rataje <=> Armi krajowej jest CAŁKOWICIE ZAPCHANE
74 można co najwyżej PRZEDŁUŻYĆ do M1 z lekką korekta tras i rozkładu (żeby nie było dubletu z 84, 52) ale to już jest chyba w innym temacie...
już kiedyś proponowałem powrót 90 na poprzednią trasę, ze wzgleu na nieobsługiwaną trasę na Kórnickiej (PST jeszcze dłgo tam nie pojedzie przez afere przy Kupcu) a poza tym A i 74 nie wyjeżdżają z dworca, więc dworzec jest ślepy na 100% - węzeł r.rataje nie, ale dworzec tak....


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:45, 18 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Jak wydłużymy 74 do M1, to 52 albo 84 do piachu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:58, 18 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
ktoś jeszcze mówił, że się scali z inną i pojedzie z piątkowa na Dębinę... w tym wypadku nie może zawitac na r. rataje...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 17:11, 18 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
90 sie scali z 76 i pojedzie z Piątkowa na Dębinę !


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:10, 18 Maj 2006 Zobacz profil autora
Dawid
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Winogrady

Post
Ciekawe kiedy bo słysze już o tym chyba od roku?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:12, 18 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Mówią o tym od około listopada 2004.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:31, 18 Maj 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Co do szybkiego połączenia Rataj i Piątkowa to będzie 16 oczywiście pod warunkiem wprowadzenia bezwzględnego priorytetu na skrzyżowaniach (obawiam się o krzyżówkę przy Kórnickiej). Dodatkowo trzeba zmodernizować sygnalizacje na trasie między PKS a Rondem Rataje celem przyspieszenia 12.
74 do Rataj ?!!! Co to za absurd przecież dzięki niemu mieszkańcy osiedli Orła B. , Armii K. i Bohaterów mają bezpośrednie połączenie z centrum. Sam wsiadam rano do pracy przy Kazimierza W. i często wolę poczekać na 90 niż wbijać się do zapchanego 74. ZResztą problemem tej lini jest zabranie części SU18 i przerzucenie na 51,70,72 (stąd też krótkie SU12 na 90 na 2 brygadach) zamiast nich mamy busy 15m mam nadzieje że sytuacja się zmieni po najnowszej dostawie niskopodłogowców oraz przydała by sie między 7.00 a 8.00 częstotliwość 10minutowa.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:23, 20 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
po dostawie prawdopodobnie na 74 pójda nowe solarki a Neoplany wyrzuci się na jakieś wiejskie trasy (62, 53, 96)


Post został pochwalony 0 razy
Nie 08:41, 21 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Tylko, że N4020 muszą jeździć po bezproblemowym trasach => 74 na przykład. 53 odpada. Może 55 62 96.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:24, 21 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Na 55 miałby mały problem na krzyżówce Dymka/Piwna.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:39, 21 Maj 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin