Autor |
Wiadomość |
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
[Piątkowo] Korekty linii autobusowych |
|
87 - Piątkowska - Kurpińskiego - Radojewo (tu zgadzamy się z "Pasazerem 11-stki")
76+90=76
90 - Różany Potok - Umultowska - Połabska - Al. Solidarności - Księcia Mieszka I - Słowiańska - Maczka - Wojska Polskiego - Niestachowska - Dąbrowskiego - Ogrody.
Powinna jeździć naprzemiennie z 98, tylko w dni robocze. Komunikację z PST Różanemu Potokowi zapewni 98, natomiast 90 da połączenie z Umultowską (obecnie 87), umożliwi dojazd do Kampusu bezpośrednio ze Słowiańskiej (PST i Akademiki) co odciąży mocno 98. No i uzupełni 82 na odcinku Słowiańska - Ogrody, linię mocno zatłoczoną w szczycie studentami UAM i AR.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 13:36, 20 Kwi 2006 |
|
|
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Może być i tak, ale nie jest problem również 91 tam wepchnąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 14:01, 20 Kwi 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Jest, ale niewielki. 91 powinien kończyć na Dworcu Sobieskiego. Trza zauważyć, że Opieńskiego straci 51,85,88 po uruchomieniu Dworca. Zostanie mu tylko 74 i 98. Dla wzmocnienia ja bym dodał 91 (samo przepuszczenie tej linii Opieńskiego ułatwi przesiadkę studentom na 98 z tej właśnie linii). No i przejazd kolejowy.. Poleci cały rozkład, a 91 zbyt ważną linią jest żeby sypać rozkład. Myślę, że na Różany powinny lecieć linie "studenckie" tylko, czyli 98 i proponowana przeze mnie 90-tka, bo ich oddziaływanie na cały układ komunikacyjny jest stosunkowo niewielkie, natomiast znaczenie duze ma dla obsługi jedynie UAM. No i mozna taką 90-tką szafować do woli, np. zawieszając ja w wakacje, nie dawać "sztandarowej" częstotliwości 12-15-20 minut, ale uzasadnioną do potrzeb, tak samo w dni wolne nie musiałaby kursować w ogóle. 91 musiałaby jednak zachować sztywny rozkład, we wszystkie dni tygodnia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:15, 20 Kwi 2006 |
|
|
Mateusz
Dyspozytor
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Nie mów hop, mozliwe ze któras z lini typu 51,85 zostanie na Opieńskiego. Znowu dojdzie do małej rewolucji na Piatkowie tak jak to miało miejsce w 1997r...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:36, 20 Kwi 2006 |
|
|
tkoss
Pieszy
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Ja bym to widział inaczej - mam przyjemność tam codziennie jeździć:
[87] pozostawiamy bez zmian, niech wozi sobie dalej mieszkańców Różanego Potoku
[98] w godzinach porannych likwidujemy wjazdy na Kampus kursów powrotnych z Różanego Potoku, bo wątpie, by ktoś chciał jeździć co parę minut z Kampusu na Sobieskiego około godziny 8.00. Zyskujemy 3-4 minuty i możemy zwiększyć przy tej samej liczbie wozów częstotliwość w kierunku przeciwnym na Różany Potok przed godziną ośmą.
[91] nie wiem, czy trzecia linia na tej pseudo-pętli na Różanym się zmieści. Poza tym nie widzę dwóch-trzech ikarów 87/98 i jeszcze jamnika na 91 kręcących kółka na Kampusie jedocześnie.
Wariant Bis:
Kasujemy [87] i dajemy wozy na wzmocnienie [98]. Problem zonka Kurpińskiego/Szymanowskiego rozwiązany. Po reformie w 1997 parę miesięcy jeździło [87] Sobieskiego-Różany Potok.
Pozdrawiam,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:06, 22 Kwi 2006 |
|
|
Neo
Motorniczy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 458 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Błagam, tylko mi z 91 za dużo nie kombinować, bo czym ja na uczelnie dojadę
91 do pętli na Sobieskiego? Czy to nie będzie się za bardzo pokrywało z 74?
Pomysł z 90 przez Połabską, Al. Solidarności, Mieszka I, Maczka i Wojska Polskiego podoba mi się Nawet bardzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:44, 22 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
91 mógłby być po prostu wydłużony, jakby ten przejazd był jakiś koszmarny...
Należałoby wówczas dołożyć jedną brygadkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:51, 22 Kwi 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| |
Pomysł z 90 przez Połabską, Al. Solidarności, Mieszka I, Maczka i Wojska Polskiego podoba mi się Nawet bardzo |
hehe, dzięki
Co do pokrycia 91 i 74 to by nawet na dobre wyszło. W sumie 51 i 85, podobnie jak 90 i 93 się pokrywaja ostro na Piątkowie. Problem polega na często złym dopasowaniu rozkładów (tak jak 68 i 71 na al. Niepodległości), że busy jeżdżą stadami, jeden za drugim, potem przerwa, i znowu jeden za drugim. Potem MPK raczy twierdzić, że na 93 jest małe napełnienie i trza wozić 12metrowcami. Albo że trza coś skracać i zmieniać trasy. O ile jadące naprzemiennie 91 i 74 do Sobieskiego będą lepsze niż obecnie, nie trzeba powtarzać. Bo uzyska sie linie o sporej częstotliwości (szczyt 6 minut, międzyszczyt 8 minut, wieczór 10 minut) dowożącą do PST mieszkańców Batorego. Dzis mamy tak, ze jak jedzie 74, a za nim 91, to ten drugi jedzie pusty. Bo ludzie wolą 74 jechać, bo mogą i do Tesco, i do PST. W 91 pakuje się o wiele mniej osób na odcinku od Połabskiej do Batorego. Byłoby więcej gdyby jeździlo do Sobieskiego.
Owszem, pewnie i byłoby więcej pasażerów na 91 gdyby jechała do UAM, ale przez przejazd rozsypałby sie cały rozkład. Pośrednio ucierpieliby pasazerowie np. wsiadajacy na Ogrodach czy Oś Kopernika, czyli na drugim końcu miasta.
Od bidy możnaby było skasować 87, i te dwie brygady rozdzielić na 91 i 98. Wtedy 98 w szczycie rannym mamy co 4 minuty, poza szczytem co jakieś 7-8. A 91 zostaje w systemie 12-15-20.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 01:29, 23 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Nie rozumiem dlaczego wszyscy czepiają sie tak tego przejazdu, bo nie słyszałem,żeby on był jakoś szczególnie oporny i rozsypywał rozklad 87 czy 98! Jak byłaby dodatkowa brygada na 91 to nikt by tego nie odczuł, bo 91 mimo, że trasa wydaje się monstrualnie długa wcale długo nie jedzie, a że jest obsługiwany przez przeguby lepiej zostałby wykorzystany jego potencjał przewozowy.
Co do 93, to wcale nie 90 go wykonczyła. Na 90 też mozna spotkać dziś krótkie busy. To wynik coraz mniejszego zainteresowania mieszkańców tamtego rejonu korzystaniem z autobusów. 93 od dawna się kończył i już 2-3 lata temu denerwowały mnie przeguby na nim. Teraz przynajmniej jest tłok, a przecież nie wszyscy w autibusie muszą siedzieć.
Odcinek Batorego - PST Szymanowskiego : 74 + 98 co 3-4 minuty i wszyscy są zadowoleni.
90=>rzeczywiście supertrasa tylko że trzeba by było ją dopasować do 91 i obie dowoziłyby do PST Solidarności (Serbska).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:14, 23 Kwi 2006 |
|
|
tkoss
Pieszy
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| | Nie rozumiem dlaczego wszyscy czepiają sie tak tego przejazdu, bo nie słyszałem,żeby on był jakoś szczególnie oporny i rozsypywał rozklad 87 czy 98! |
Rozsypuje rozkład linii 98. Praktycznie odjazdy z Różanego nie są rozkładowe, tylko przypadkowe. Często jest tak, zwłaszcza rano przy zamkniętym przejeździe, że po stronie Moraska kręcą się trzy 98 i jeden 87.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:27, 23 Kwi 2006 |
|
|
Mateusz
Dyspozytor
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | 91 mógłby być po prostu wydłużony, jakby ten przejazd był jakiś koszmarny...
Należałoby wówczas dołożyć jedną brygadkę. |
Nie da rady tego zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:29, 23 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Zbyt lapidarnie powiedziane. Dlaczego? Znowu przez przejazd?
| | że po stronie Moraska |
Błagam, nie Moraska tylko Różanego Potoku względnie Umultowa...
Wiecie gdzie jest Morasko? Podpowiem: petla linii 88 na północny-zachód od UAM.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:46, 23 Kwi 2006 |
|
|
Mateusz
Dyspozytor
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Nie. Kacza juz może nie wystawic kolejnej brygady do obrotu na tej linii. I tak sie zlitowali i w świeta dołozyli 5tą cenną brygadę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:38, 23 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
a dlaczego Twoim zdaniem nie może?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:42, 23 Kwi 2006 |
|
|
Mateusz
Dyspozytor
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Pieniadze, pieniądze. wiesz ile walczono aby w swita sie pojawiłą ta piata brygada...Jak jej nie było to istnie nie szło jechac w planie nawet w niedziele
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:51, 23 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Heh to nieźle, a na takim 79 sie marnują busy... o 52,57,59,72,94,97,99 nie wspomnę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:55, 23 Kwi 2006 |
|
|
Mateusz
Dyspozytor
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
nie no 79 sie manuja, tam też obługa jest potrzebna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:51, 23 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No ok, ale są miejsca gdzie niektóre dopełniające linie wożą powietrze. Optymalizacja mogłaby też porządnie dotknąć busy. 73 jeźdza za długie, 83 ma za dlugą trasę (niektóre kursy skrócić).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:25, 23 Kwi 2006 |
|
|
lipczak
Kontroler
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 206 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Mnie się pomysł wydłużenia 91 podoba, linia zyska nowych pasażerów a Różany nowe połączenie z zachodnią częścią miasta, które będzie dobrą alternatywą dla obesnego bus+tram. Przyokazjijest to zrobione tanim kosztem Małą liczbą pasażerów w okresie wakacyjnym bym się nie przejmował, bo tam też mieszkają ludzie.
Na odciążenie 82 między AR a Słowiańska widziałbym zminę trasu 60 przez gen Maczka- Mieszka I= Przepadek- Garbary (pwrót Armii Poznań)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:45, 25 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
60 jeździ za rzadko, żeby odciążyć 82, proponowana przez RobuR-a nowa "90" co 15 minut tylko w dni robocze z Różanego na Ogrody sprawdziłaby się najlepiej. Jednak proponowałbym ją puścić z Różanego przez UAM, Opieńskiego, prefidnie wzdłuż PST, Słowiańską, Piątkowską, Maczka, i jak 82 dalej na Ogrody.
Poza tym na Wielkopolskiej musi jechać jakiś bus typu "60", ponieważ "78" na trasie SZu Szu - Piątkowska - R.Kaponiera się długo nie utrzyma, ponieważ jego przewozowośc poza kilkami kursami kiedy to koncza i zaczynają sie zmiany w Terravicie to jakaś istna, paranoiczna żenada, więc albo go skrócą do Piątkowskiej, alibo stamtąd wydłużą "72".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 13:25, 26 Kwi 2006 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|