Autor |
Wiadomość |
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Nie wszyscy, jak ktoś jedzie np. do ścisłego Śródmieścia to po co ma się przesiadać jak "68" zawiezie go pod Zamek?
Poza tym połaczenie Centrum, Winograd i DWORCA PKP ze szpital Wojewódzkim (czyli przyjeżdżają ludzie z całej Wielkopolski pociągami).
Youkonik, a jechałeś kiedyś z Zamku o 6:30 rano na Podolany?? Zapraszam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:43, 17 Maj 2006 |
|
|
|
|
youkonik
Nowicjusz
Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koziegłowy k/ POznania |
|
|
|
z pod Zamku nie mam przyjemnosći jeździź, żadną linią....a jak już w tym kierunku jade to nocnym tylko jakieś 30 minut wcześniej
a wracając do tematu jeździłem kiedyś 68 ale z Al. Solidarności i powiem Ci , że jak dojeżdzał autobus, najczęsciej 12 metrowy Manik, to były jeszcze miejsca siedzące...ale od Trójpola ciężko było się do niego dopchać.......
a jakbyś czytał wcześniejsze moje posty, to byś wiedział, że jestem zwolennikiem wyrzucenia linii autobusowych z centrum i śródmieścia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:47, 17 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Wiem, czytałem i uważam to za bład, ponieważ:
-jest wiele ulic bez tramwajów
-tramwaje jak polegną to już d**a, bo tramwaj tramwaju nie ominie
-dzielnice beztramwajowe typu Podolany, Kopernika, Rusa itp powinny mieć połaczenie bezprzesiadkowe z Centrum
Ogólnie uważam, że brakuje kręgosłupa linii pospiesznych w Poznaniau po ulicach typu Niepodległości, Kórnicka, Solna, Bukowska, Dolna Wilda, Baraniaka czyli po arteriach beztramwajowych.
Z "68" korzystam dośc często i napewno rano nie usiądziesz już przy Urzedzie Wojewódzkim W niedziele wieczorem również.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:50, 17 Maj 2006 |
|
|
Wituś
Pieszy
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: a ch** was to |
|
|
|
78 ma jeździć przynajmniej do Trójpola z SZSZ (przesiadka 6 dwie linie z przystanku Trójpole dla mieszkańców Podolan a dalej może jechać Piątkowską, Słowiańską, Ks. MieszkaI, Al. Solidarności, Piątkowska.... SZSZ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:28, 10 Cze 2006 |
|
|
Wituś
Pieszy
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: a ch** was to |
|
|
|
| | a nie lepszym rozwiazaniem byłoby przedłużenie 83 z Szarych ulicą o tej samej nazwie do obornickiej dalej do Jaroczyńskiego i kończyłaby trase na Sobieskiego.
Argumenty:
- dla wszystkich pracowników okolic Szarych połączenie pestka, szybsze niż dotychczas, z Alei Solidarności
- zlikwidowanie 78, gdzie pratkycznie ta linia jeździ prawie pusta
- akurat jedną ew. dwie brygady by wystarczyły do dalszej obsługi lini
- obydwie linie kursują z podobną częstotliwością | Jeździ pusta bo nie wiadomo o której jedzie ten autobus przy spóżźnieniach na tej linii sięgającej 60min to sobie można czekać a 83 nie jeździ jak dotychczas i nie tykać go
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:32, 10 Cze 2006 |
|
|
Wituś
Pieszy
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: a ch** was to |
|
|
|
| | No ale Podolańczyki z 68 mogą się żalić, że z centrum podolan nie ma linii do Centrum Poznania. |
No będą się żalić, bo nie mają zamiaru jeździć jak sardynki tramwajem i stracą połączenie z Al. Niepodległości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:41, 10 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Z którego i tak często nie korzystaja, bo wielu z nich sie woli tłoczyć (znam takich), ale niech będzie chociażby dla Winiar, Winograd i Szpitala Lutycka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:45, 10 Cze 2006 |
|
|
Przemo
Pasażer
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 67 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Nie wiem co sie wszyscy uparli zeby ten 78 jezdzil tylko do piatkowskiej dla mnie ta linia wtedy juz kompletnie nie bedzie miec sensu.Niestety brakuje mi jakiegos sensownego pomyslu dla tej linii oprocz tego ze powinna miec jakas konkretna czestotliwosc i moze np.witosa niestachowska zeromskiego wyjechac gdzies na ogrodach czy cos....to taka luzna mysl.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:54, 21 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Tam już jest dość... Może tak jak teraz do NadWierzbakiem i dalej prosto jak 64 i na Kaponierę??
Piątkowska to rozwiązanie najoszczędniejsze i racjonalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:56, 21 Cze 2006 |
|
|
Przemo
Pasażer
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 67 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Dzisiaj specjalnie pojechalem na trase linii 78.15:14 i [pozniej 15:42 tak 78 mial byc na Moscie Teatralnym.Przyjechal 15:29(78/4 MAN 1032) czy to przyspieszony czy to spozniony cholera wie.Tak czy siak w srodku bylo dokladnie 19 osob.Po drodze pare osob wysiadlo pare wsiadlo w tym dwa pokaznie podchmielone zule na Nad wierzbakiem.Ale co najwazniejsze na Piatkowskiej nikt nie skorzystal z przystanku a od przystanku Obornicka w autobusie byly 22 osoby.Z powrotem 8 min spoznienia przy wyjezdzie z petli i na Obornickiej 5...osob.Wysiadlem na Piatkowskiej i znowu nikt oprocz mnie nie wsiadl.Nastepny Man(1041) w strone podolan przyjechal 23min po czasie wsiadlem do niego w srodku bylo 9 osob.Z Szarych Szeregow wyjechal w planie nastepnej brygady i na Obornickiej w srodku bylo 27 osob.Minalem kolejnego Mana(1008) juz na Hulewiczow(nie zalapalem sie)i wysiadlem przy Carrefurze zrobilem zakupy po czym jadac 90(neoplan 1319)widzialem w okolicy Sw.Leonarda kolejnego 78(MAN 1021) w srodku okolo 10-15 osob ale co wazne jechal on planowo.
Wniosek z tych kilku linijek dla mnie oczywisty wysoce nierentowne bedzie konczenie 78 na Piatkowskiej poniewaz niestety ale ta petla swieci pustkami.Dodam tylko ze wiekszosc podroznych 78 wysiada albo przy Terravicie albo na Szarych Szeregow.Wybiora wiec linie 83.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:09, 22 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No wybiorą 83 (to dobrze, bo linia nie grzeszy zapełnieniem), ale zauważ że 78 jedzie z miasta prawie identycznie jak 9 i 11, więc ludzie jadą nim od razu, a jakby wiedzieli, ze na Piątkowskiej do niego wsiądą to by jechali (nie wszyscy) 9,11 a potem 78. Tak samo jak 72 i 87 które zawsze kilka osób z Piątkowskiej zabiorą.
Samą Piątkowska jest DZIŚ położona w nieatrakcyjnym miejscu, mimo że połaczenia z tego węzła jest świetne: 72,78,87,90,93,11,9, podmiejskie ZKP, Transkom. Dlatego należy tramwaje wydłużyć przez Wojciechowskiego, wgłąb Chrobrego i zjazd do PST przed Szymanowskiego.,
Samo "78" zapewne od 1-09-06 pojedzie z SZSZ do Kaponiery - wtedy tylko pszczółki. MPK wybrało "na razie" ten motyw trasy, ale rozważają jej skrócenie. Najłatwiej dziś oszczędzić właśnie na 78,90,83,87 itp. A to wszystko przez wymagającą odciążenia PST.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:50, 22 Cze 2006 |
|
|
Przemo
Pasażer
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 67 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Nie zgadzam sie Nikt specjalnie nie przyjezdza 9 czy 11 zeby pojechac dalej autobusami z Piatkowskiej.Jak ktos bedzie chcial dotrzec na Szarych Szeregow to pojedzie PST na 83 (nie zgadzam sie ze nie jest atrakcyjna potrafi byc bardziej zapelniona niz 68)takie niestety dzisiaj sa realia.Przyjrze sie jeszcze temu 78 ale moim zdaniem pszczolka z Kaponiery bedzie dobrym rozwiazaniem choc trzeba dobrze ulozyc rozklad bo jesli za duzo firm naraz skonczy zmiane na Szeregow to nie pomieszcza sie.Jeszcze co do linii "L" w formi proponowanej przez MPK to kretynizm skrajny to juz lepiej zeby linia P stawala przy lotnisku.Lawica to nie Okecie tu nie przylatuje co 40 min samolot a i wiekszosc pasazerow lecacych samolotami jest dziana i nie bedzie skora do jezdzenia autobusami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:38, 22 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
To Twój problem, że się nie zgadzasz ale się mylisz... Nie są to tłumy ale kilka osób tak, bo właśnie ci ludzie dojeżdżają tam do 72 - zawsze próbowałem ich zrozumieć po co! Mamy jeszcze studentów AR w jedną i UAM w drugą z Piątkowa odpowiednio w jedną i Winiar/Sołacza w drugą. Do tego licealiści z XXV LO.
Nie mieszkałeś to nie wiesz...
68 jest o wiele bardziej przydatny. Znam kilku mieszkańców Podolan i 83 jadą już z konieczności chyba że muszą do Tesco czy na Śródkę...
Poza tym 78 nie jest dla samego SZ SZ tylko dla Obornickiej żeby nie było tam pusto!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:58, 22 Cze 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Ja dzisiaj tez przypadkiem przejechałem 78 od Koronnej do Piątkowskiej ok 18.20 i jechało oprócz mnie 5 słownie pięć osób.
Przy czym jedna wysiadła przy Piątkowskiej a nikt nie wsiadł. Mój wniosek jest taki że 78 powinien być podzielony już dawno na dwie linie.
Jedna z Ławicy do Dworca PKP i druga z Szu. Szu do Piątkowskiej bo musi być zapewniona obsługa Obornickiej a na Piątkowskiej mamy 90
i 9 z 11. Linia do Bałtyku ( 48 ) kursuje częściej a na Sz. Sz ( 78 ) rzadziej co 30-40 minut i będzie ok i nie ma żadnego problemu a na Piątkowskiej można przesiąść się 9 lub 11. albo 68 i 72 w stronę PST. 78 wpychany do centrum objętnie jak i tak pusty będzie jeździł.
( w innym miejscu omawialiśmy koncepcje wzmocnienia 78 linii 64) tak samo jak byśmy 58 skierowali do Rataj albo 73 do centrum to jest linia peryferyjna.
78 z 72 połączony być nie może bo te linie mają różne zadania i różne częstotliwości. Ostanią skrajną ewentualnością było bu połączenie
78 z 87 od Obornickiej w Kurpińskiego. Obie linie kursują podobnie rzadko więc problemu nie powinno być ( o ile wcześniej 87 nie pojedzie na Naramowice)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:32, 22 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Właśnie tak jak mowisz być powinno. 78+87 chyba ze z wjazdem na Piątkowska zeby jakaś przesiadka byłam możliwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:22, 22 Cze 2006 |
|
|
snorri
Kontroler
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 118 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
jechałem dziś o 21:22 z teatralki 78 - 8 osob - całkowita wymiana pasażerów na moście. ale od czegoś innego chciałem zacząć...rzeczywiście, jest to linia dość problemowa. jeżdże nią do szkoły. jak jade rano(z reguły jest o czasie na obornickiej w strone Ławicy), to jest conajmniej 10 osób. gdy chce wracać (planowo o 15:42)... i tu sie zaczyna wlasnie problem, bo czesto musze biec przez zeylanda, bo on sobie jedzie o 15:25... a czesto musze dac sobie spokoj i isc na kaponiere, bo 78 ni widu ni słychu. i zawsze, zawsze jest prawie całkowita wymiana pasażerów na bałtyku-teatralce. myśle, że podzielenie 78 na dwie linie to bardzo dobry pomysł. skracać jednak go do piątkowskiej nie warto, bo na tym przystanku nikt nigdy nie wsiada, rzadko wysiada sobie jakis robol lub żulek albo anarchista co sie do skłota udaje nieopodal. i tak sobie myśle, że czas pokaże, czy 78 na trasie kaponiera - szare szeregi ma sens, jesli nie to pewno zmienią troche przebieg trasy, ale tak pewnie już zostanie... a tak w ogole to lubie nawet troche poczekac na 78 i jechac wygodnie, niż w zatłoczonej PST...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:42, 05 Sie 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Można jechać 9 lub 11 zamiast zatłoczonej PST, albo i 78
"78" może być skrócony do Piątkowskiej, ponieważ wtedy zmusimy wtedy ewentualnych pasażerów z Obornickiej do przesiadki. Dlatego uważam, ze żadnym argumentem jest to, że tam nikt nie wsiada i nie wysiada.
Przykładowo trasa Obornicka-Kórnicka:
I => 78 obornicka-Kaponiera, 11 Kaponiera-Kórnicka
II=> 78 Obornicka-Piątkowska, 11 Piątkowska - Kórnicka
I co za różnica?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:49, 05 Sie 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Jeżeli jak sam piszesz wymiana dokonuje się na Bałtyku/Teatralce a dalej jedzie może z 10 osób to czy nawet skrócenie do Kaponiery na sens ? Jaki ? Nadal będzie na tym odcinku jeździł pusty. Racjonalnie jest go skrócić do Piątkowskiej wtedy jego zadaniem będzie obsługa Obornickiej i Sz.Sz. i jedna brygada wystarczy. Są miejsca gdzie autobusów brakuje a ja tu widzę niepotrzebne wozokilometry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:53, 05 Sie 2006 |
|
|
snorri
Kontroler
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 118 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
ale Ci pasażerowie jadą do szarych szeregow, 10 w pszczółce na trasie kaponiera - szeregi to dużo osob. poza tym nie we wszystkich liniach musi być tłok jak w 74, czy 69!!!! 78 jest potrzebna, dlatego, że pętla na piątkowskiej jest ni w pięc ni w dziewiec, a trasa winiarska wcale nie pokrywa sie tak bardzo z 78. moim zdaniem najlepsze rozwiązanie to 78 z troche zmienioną trasą co 0,5h do kaponiery pszczołka z szeregów i tylko 11-nastka co 10 minut z piątkowskiej na franowo, a 9 gdzieś indziej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:02, 05 Sie 2006 |
|
|
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
|
|
to już najlepiej 72 po trasie 78 do Sz.Sz.
a 48 przemianować na 78
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:08, 05 Sie 2006 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|