Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Podolany, Strzeszyn, Piątkowska
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Podolany, Strzeszyn, Piątkowska
Autor Wiadomość
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post Podolany, Strzeszyn, Piątkowska
Zastanawia mnie fakt po co autobus linii wymienionej w temacie jeździ nadal do pętli przy Korvice skoro ona upadla. Czy tylko dla zakładów drobiarskich?

Poza tym obsługa Koziegłów mi się nie podoba, czegos tam brakuje. Starsze osiedla i Karolin mają 70tkę, która jedzie do Śródki na tramwaje do Centrum, a mieszkańcy nowszych osiedli w tym Os. Leśnego są zmuszeni albo czekać po dojechaniu "72" na "70" w Karolinie , albo tłuc się przez Baltycką do Winograd i Winiar, aby stamtąd udać się do Centrum. Czy to aby sprawiedliwe?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pasażer linii 3/4 dnia Nie 13:48, 21 Sty 2007, w całości zmieniany 4 razy
Pią 22:19, 07 Kwi 2006 Zobacz profil autora
webek
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koziegłowy

Post dojazd do Koziegłów
Zakłady drobiarskie w Koziegłowach są tuż przy Korvicie (faktycznie to 2 firmy położone koło siebie). Nie wiem dlaczego wg Ciebie autobus miałby zawracać 50m wcześniej gdzie nie ma pętli, bo Korvita jest w upadłości lub faktycznie upadła ;)

Należy pamiętać że Koziegłowy to wieś pod Poznaniem a Poznania nie interesuje los wsi położonej w innej gminie. Dlatego też m.in. nie mamy obwodnicy która ułatwiłaby dojazd do Poznania choć plany obwodnicy były (miała dochodzić do skrzyżowania Lechickiej/Naramowickiej) ale teraz temat tak jakby umarł. Tak w ogóle zjazd z górki w Koziegłowach do ul. Gdyńskiej zajmuje w okolicach godziny 6.45-7.30 do 30min. a to kilkaset metrów :(
Myślę że przedłużenie linii tramwajowej z Zawad do Dworca Wschodniego (co jest w planach miasta Poznania) może skutkować skróceniem trasy 70tki do Dwroca Wschodniego PKP. Wówczas autobus ten mógłby jeździć częściej np co 12 minut a mieszkańcy Koziegłów przesiadaliby się tam na tramwaj do centrum Poznania.
Problem dojazdu do Koziegłów to nie kwestia MPK (choć 72ka w weekendy jeździ 1x na godzinę :( ) a sprawa kiepskiej infrastruktury drogowej. Jedna droga tj. ul. Gdyńska jest wylotówką z Poznania, wąską i często zakorkowaną i to jest główny problem.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 08:42, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
MPK ma zamiar zreorganizować komunikację do Koziegłów, lecz na razie nie wiem dokładnie o co chodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 09:44, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
webek
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koziegłowy

Post 70 i 72ka cd
Obie linie powstały dla mieszkańców Koziegłów, a gmina Czerwonak dopłaca MPK sporo kasy by te autobusy kursowały (dofinansowanie MPK Poznań jest oddzielną pozycją w budżecie naszej gminy). A przecież wpływy z biletów są również znaczne bo dużo ludzi dojeżdża tymi autobusami. + z tego jest taki że MPK nie kręci nosem że musi jeździć poza Poznań ;)

Sprzeciwiam się przedłużaniu linii 72 by jeździła na dłuższej trasie (na forum pojawiły się informacje że ma przejąć część trasy 78 czy 83). I tak 72ka ma ciężką i korkową trasę a jak wygląda ulica Obornicka każdy wie - jeden wieczny korek. A 83 niech jeździ jak jeździł ;) Poza tym nie ma innego miejsca poza Piątkowską gdzie 72 może mieć przystanek końcowy i jednocześnie zapewniać łączność z PST. Skupmy się na celu - łączność Koziegłów z Poznaniem i nie rozpatrujmy trasy Koziegłowy - zapomniane krańce Poznania gdzie autobus jeździłby pusty i miałby problemy z punktualnością.
Ważne jest by Koziegłowy miały połączenie z Poznaniem za pośrednictwem MPK (wiadomo że wychodzi to taniej niż korzystanie z MPK i Transkomu bo wystarczy jedna sieciówka i jeden typ biletów). Dojazd do PST i do Śródki to dobre rozwiązanie, czasem zastanawiam się nad lepszym zaplanowaniem tras autobusów ale chyba się nie da tego zrobić chyba że... 70 mogłaby jechać ze Śródki przez Nowe Zawady na Bałtycką, omijałaby korki panujące na Głównej (choć mieszkańcy tej ulicy chyba nie byliby z tego zadowoleni) ;)
Obawiam się tego że ktoś chciałby przedobrzyć i puścić koziegłowskie autobusy MPK do centrum (Zamek czy Kaponiera). Bo lepiej podjechać tramwajem mijając stojące samochody niż stać wśród nich w autobusie MPK.[/url]


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:09, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Tylko, że 78 trzeba skasować, odzyskać numerek, a "72" na SZu Szu to dobry pomysł. "83" w to nie mieszajmy bo to inna, męcząca, straszna historia. "72" straciłby na punktualności przez Obornicką, ale istnienie "78" jest paranoją...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:13, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
webek
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koziegłowy

Post 78 a 72 ;)
Jakby nie było MPK nie zrobi nam krzywdy i nie przedłuży trasy linii 72 :) Autobus 78 faktycznie stracił rację bytu już dawno temu bo do centrum lepiej podjechać PST a na Bukowską autobusem 91 czy 93 a na Ławicę i tak jedziemy z Bałtyku. Pozostaje tylko kwestia trasy 78 od Piątkowskiej dalej na północ, ale czy taka linia jest potrzebna tego nie wiem. A 83 jeździłem kiedyś do pracy (przystanek Druskienicka) a później w drugą stronę (do Naramowickiej). No i można z 83 przeskoczyć na 85 a później na 70tkę na Bałtyckiej gdy jedzie się do Kozich ;) Ale nie mieszajmy 83 do tego tematu...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:22, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
78 można utzrymać na jednej brygadzie co 35-40 minut na trasie Piątkowska - SzuSzu. A 72 dawałby częstotliwośc 20 minutową mniej wiecej. Mógłby jechać Wojciechowskiego i Kurpińskiego i skrecac koło Lidla. Zyskałby pasazerów z Chrobrego, ominąłby tylko jeden przystanek na Obornickiej, korki, rondo i odcinek na trasie krajowej 92.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:36, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ten odcinek na Lechickiej wcale nie jest zmorą. Gorzej jest na Obornickiej od ronda do Jaroczyńskiego, i właśnie tam 78 łapie 90% swoich opóźnień. Na dzień dzisiejszy dałbym mu trasę:
Szarych Szeregów - Obornicka - Jaroczyńskiego - Wojciechowskiego - Piątkowska - Maczka - Nad Wierzbakiem - Wielkopolska - Nowowiejskiego - al. Niepodległości - Św. Marcin - Rondo Kaponiera - Dworcowa - Dworzec Główny PKP

Startowałby z Głównego z miejsca po 76 (zajętego równocześnie z "L", ale kursy naprzemiennie)
dojazd: ok. 30 minut, w dni robocze co ok 20-25 minut, w wolne co 45 minut.

Ewentualnie mógłby lecieć z al. Wielkopolskiej prosto do garbar i dw. Garbary


Post został pochwalony 0 razy
Czw 14:44, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Niepotrzebnie wpychasz go do miasta. Ten autobus musi obsłużyć trasę Sz.SZ-Obornicka-Kurpińskiego-Piątkowska przede wszystkim. To co się dzieje od Piątkowskiej do Bałtyku to jakiś żenujący dowcip prowadzącego! Nieraz o 16:00 nie jedzie nikt! Bukowska i Bałtyku mu odpadną, wieć z Sz.Sz. moze jechać najwyzej do Piątkowskiej! Racjonalnie.

Nie wiem dlaczego w/w odincka SZ SZ - Piątkowska nie moze przejąć "72"... Czemu ten pomysł jest tak odpychany... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:05, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
Bo jest bez sensowny, bez podstaw i w ogóle....

72 na sowjej trasie
78 Szarych Szeregow (możliwosć wydłużenie do Suchego Lasu)- Rondo Kaponiera


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:15, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Tylko na cholerę do tej Kaponiery ?!?!?!?!?!?!?!?!? Jechał ktoś kiedyś "78" ??


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:18, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
To powiadasz zeby zostawic do ławicy- do tego nic nie mam.

A po cholere do Piątkowskiej!?!?!?

Na takiej samej zasadzie mozna sie kłócić po co "72" jeździ na Piatkowska skoro tam mało ludzi wsiada/wysiada, mogła by robić petle uliczną w okół PSTki..(oszczęnosć brygady).

Mój znajomy kursuje przez cały maj na 78 wybiore sie do niego kilka razy i porobie badania pojemnosci


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:27, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Nie chce go zostawiać na Ławicy tylko zrobić z niego dowozowy do najblizeszego tramwaju, bo np. dlaczego 88 nie jedzie przez Piątkowską do Kaponiery czy Garbar jak kiedyś?

Te badania rób na trasie Piątkowska - Wielkopolska - Kaponiera.

Pomysł MPK Sz Sz - Kaponiera jest bezdennie marnujący kasę.

I co do tego ma "72"?? Niech sobie kończy na Piątkowskiej, nie chodzi o przewozowość, bo z nim nie jest źle, dużo Koziegłowian tam wsiada jak na Piątkowską.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:29, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
youkonik
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koziegłowy k/ POznania

Post
Nie wiem dlaczego ktoś się uparł na połączenie 72 z 78!!
Przecież to połączenie nie jest ekonomiczne pod każdym względem!!
po 1 na 72 jeżdzą autobusy 15/18 metrowe a na 78 12, i wg mnie te autobusy na trasie Piątkowska - SzuSzu będę się tylko zawalidrogą tam.
a po 2 72 jeżdzi o wiele częściej niż 78 i po co na Szarych np 4 kury o godz. 5 i 6!!
a 72 nie może jeździć już rzadziej.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:24, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
W sumie tak, ja się koniecznie nie upieram przy tym. 72 mógłby nawet jeździć częściej, tylko żeby 78 dalej niż za Piątkowską nie jechał...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:42, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
youkonik
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koziegłowy k/ POznania

Post
Jak wogóle jak obserwuje linie 78 to ją widze wiecznie pustą, więc się wogóle zastanawiam czy ta linia ma tam sens?!


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:51, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Niby na Obornickiej ma mieć sens, ale chyba tylko tam jak się konczy/zaczyna zmiana w Terravicie Razz


Post został pochwalony 0 razy
Czw 17:37, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
youkonik
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koziegłowy k/ POznania

Post
a nie lepszym rozwiazaniem byłoby przedłużenie 83 z Szarych ulicą o tej samej nazwie do obornickiej dalej do Jaroczyńskiego i kończyłaby trase na Sobieskiego.
Argumenty:
- dla wszystkich pracowników okolic Szarych połączenie pestka, szybsze niż dotychczas, z Alei Solidarności
- zlikwidowanie 78, gdzie pratkycznie ta linia jeździ prawie pusta
- akurat jedną ew. dwie brygady by wystarczyły do dalszej obsługi lini
- obydwie linie kursują z podobną częstotliwością


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:37, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Pasażer linii 11 napisał:
Tylko na cholerę do tej Kaponiery ?!?!?!?!?!?!?!?!? Jechał ktoś kiedyś "78" ??


Ja jeżdżę 78 bardzo często. Wadą jest właśnie:
- skręcanie busu w lewo w Lechicką i na Rondo Obornicka w kierunku Obornickiej i Szarych Szeregów.
- niska częstotliowość kursów. Ludzie jednak nie wychodzą w Poznaniu "na rozkład", ale na czuja. Zobacz ile osób idąc na przystanek patrzy w ogóle na tabliczkę, o której pojawi się autobus.

Proponuję na podanej wcześniej trasie: Sz.Sz. - Obornicka - Jaroczyńskiego - Wojciechowskiego - Piątkowska - Maczka - Nad Wierzbakiem - Wielkopolska - Nowowiejskiego - Niepodległości - Kaponiera - Dworzec PKP.
Częstotliwość 18-25 minut w dni robocze, w dni wolne około 35-40 minut.
Zalety:
- Częstszy przejazd
- Zabieranie pasażerów dodatkowo z przystanków: Oś. Jagiełły, Oś. Chrobrego, Suszki, Włościańska dając im możliwość szybkiego dojazdu zarówno do Zamku jak i Dworca PKP (zwłaszcza rejon al. Niepodległości w weekendy, kiedy nie ma 16-stki)
- lekkie odciążenie PST (nieprawdą jest ze odebrałoby klientów 9,11)
- wspomaganie 68 na trasie Dworzec PKP - Akademiki na Słowiańskiej (zbadaj sytuację np w niedzielę od 12.00-20.00)
- łączność Podolan z Piątkowem

Moim zdaniem linia napełni się, jeżeli przejedzie przez Piątkowo i poleci do samego Dworca PKP przez Al. Niepodległości a nie wzduż 9 i 11. A jak będzie kursować częściej to będą i chętni. Pokaż mi jelenia, który stojąc na Oś. Chrobrego czekać będzie 30 minut na 78 zamiast iść 600 metrów na PST.
Sam też nie wiem dlaczego tylko Kaponiera jako końcowy i gdzie ten bus będzie kończył. Jeden przystanek jest juz zajęty przez "P", więc kończyć będzie pewnie tam, gdzie bezpłatny Auchana, co jest bez sensu jak zbierze się tam jeszcze jeden pojazd Transregionu. No i linia kończy praktycznie "w polu" bo uniemożliwia przesiadkę z Bałtyku z Ławicy, pasażer zmuszony jestr do spaceru po przekątnej ronda Kaponiera.

Mówisz o relikcie 78 i chcesz ja skrócić do Piątkowskiej by "ratować" inny relikt - linię tramwajową 9 i 11. Tramwaje jeżdzą od AR do końcówki tak samo puste jak 78, więc o co chodzi?
yślę, ze pętka autobusowa "Piątkowska" powinna być obsługiwana jedynie przez takie linie jak 87 i podmiejskie z Suchego Lasu (po wprowadzeniu Zarządu i wspólnego biletu - 110, 118, które docelowo ominą piątkowo i pojadą Obornicką - zakładając że obecne 09 dostanie numer 124 i pojedzie do PST). Dlatego potrzeba zarówno 78 do centrum, jak i 72 do PST i koziegłów, licząc na ewentualne przedłużenie 72 głębiej na piątkowo - czyli na Oś. Sobieskiego.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:31, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
RobuR napisał:
Mówisz o relikcie 78 i chcesz ja skrócić do Piątkowskiej by "ratować" inny relikt - linię tramwajową 9 i 11. Tramwaje jeżdzą od AR do końcówki tak samo puste jak 78, więc o co chodzi?


No bez kitu, na Winiary i Bonin codziennie przejeżdża prawie 5000 ludzi, czyli kilkadziesiąt razy więcej niż 78!!

RobuR napisał:
Myślę, ze pętka autobusowa "Piątkowska" powinna być obsługiwana jedynie przez takie linie jak 87 i podmiejskie z Suchego Lasu (po wprowadzeniu Zarządu i wspólnego biletu - 110, 118, które docelowo ominą piątkowo i pojadą Obornicką - zakładając że obecne 09 dostanie numer 124 i pojedzie do PST). Dlatego potrzeba zarówno 78 do centrum, jak i 72 do PST i koziegłów, licząc na ewentualne przedłużenie 72 głębiej na piątkowo - czyli na Oś. Sobieskiego.


Piątkowska jest również reliktem, której trzeba pomoc podmiejskim, 72, 78, 87 z Naramowic... Zrobić z tego dworzec Very Happy (sfera moich marzeń).

72 dalej? Bezsensowne dublowanie 90 i 93 które juz nie grzeszą...

78 nie moze az tak omijać Obornickiej, musiałby skręcać w Kurpisńskiego i wyjechać koło strazy pozarnej na Wojciechowskiego.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 13:51, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin