Autor |
Wiadomość |
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
Problem Zawad |
|
Chciałbym powrócić tu w tym temacie do problemu komunikacji miejskiej (zarówno autobusowej,jak i tramwajowej) w rejonach Zawad.
Uważam,że dzielnica ta jest odcięta od reszty sieci ze względu na brak bezpośredniego połączenia z centrum miasta.
Jeśli chodzi o linie tramwajowe,obecnie wjeżdzają tam linie 1 i 7,których trasy praktycznie się w większej mierze pokrywają, i żadna nie wjeżdza do centum miasta! W którymś z innych tematów otrzymałem odpowiedź,że wg jakiegoś Pana Zawala, Zawady i Śródka są już za ciasne,aby cos jeszcze tam wjeżdżało. => W takim razie,nie można zrobić drobnej reorganizacji,i 1 lub 7 skierować do Miłostowa, natomiast 3 lub 4 lub 8 do Zawad? (w przypadku rozdziału 3/4-obydwie musiałyby kursować co 10 min)
Odnośnie autobusów; wszystkie linie np 70,73,85 kończą już kurs na Dworcu Śródka,co też wymusza przesiadkę! W okresie PRL-u linie 70,73 dojeżdżały do Pl.Wlkp.Jeszcze przedtem dojeżdżały do Al.Marcinkowskiego => i to były racjonalne rozwiązania! Później,raptem,zostały sukcesywnie skracane.
Możliwość przesiadek też,niestety,w tym rejonie nie zdaje egzaminów.Bo łatwo powiedzieć:Są Światła,są przejścia podziemne.Ale jeszcze raz chciałem podkreślić,że te rejony zamieszkują osoby starsze,w wieku 70-80 lat,dla których przeskakiwanie po przejściach podziemych,światłach,gonienie uciekających autobusów,tramwajów z niesionymi torbami,zakupami itp jest szczególnie uciążliwe.Dla osób młodszych też te problemy są dokuczliwe.
Jako przykład mogę dać mojego dziadka,który po przyjeździe od strony centrum tramwajem,spostrzegł wyjeżdżający autobus z dworca Śródka,i chcąc zdążyć usiłował do niego dobiec przejściami podziemnymi.Po wyjściu z podziemia zobaczył,że autobus już jest na przystanku.W pośpiechu,potknął się i przewrócił.Dosyć mocno się potłukł i poturbował,a także zniszczeniu uległy zakupione sprawunki.Na autobus oczywiście nie zdążył.Po wizycie u lekarza,okazało się,że ma pękniętą rękę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:58, 27 Lip 2006 |
|
|
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
To przykre. Kiedyś 70 wjeżdżała na Dw. Garbary ale ją skrócili bo korki na Estkowskiego. Jeżeli chodzi o bimby to osobiście nie pamiętam aby jakaś jechała do centrum najpierw nie pokonując Hetmańskiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:18, 27 Lip 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Z bimb,tam kiedyś wjeżdzała 17 jadąca z Budziszyńskiej.Od 1 sierpnia 1980r. do 1 lutego 1982.Później zaczęła jeździć na Lecha. (sprawdziłem w książce 120 lat KM w Poznaniu)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:30, 27 Lip 2006 |
|
|
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
|
|
kiedyś z Zawad przez R. Rataje , K.Jadwigii do Dębca jeżdziła szczytowa 18
Skasowali ja jeśli dobrze pamietam na początku lat 90-tych
| | W takim razie,nie można zrobić drobnej reorganizacji,i 1 lub 7 skierować do Miłostowa, natomiast 3 lub 4 lub 8 do Zawad? (w przypadku rozdziału 3/4-obydwie musiałyby kursować co 10 min)
|
jeśli ewentualne puszczenie do zawad 8 rozumiem to jak sobie wyobrarzsz 3/4
te linie są "przelotowe" przez Śródkę bo zjednej strony winogrady a z drugiej starołęka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:52, 27 Lip 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No to już wtedy by musiały być 2 odrębne linie,np:
3 Wilczak - Zawady
4 Połabska - Starołęka
ze standardową częstotliwością co 10 min.
Albo może,wracając do historii,można by tam puścić 17 Ogrody-Zawady.
W rejon Starołęki można dojechać: 3/4, 1, 7.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:59, 27 Lip 2006 |
|
|
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
|
|
| | No to już wtedy by musiały być 2 odrębne linie,np:
3 Wilczak - Zawady
4 Połabska - Starołęka
ze standardową częstotliwością co 10 min.
Albo może,wracając do historii,można by tam puścić 17 Ogrody-Zawady.
W rejon Starołęki można dojechać: 3/4, 1, 7. |
wariant 3 i 4 można roważyć
ale 17 musi pozostać na obecnej trasie bo daje połaczenie GTR -> Śródka , pl. Wlkp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:04, 27 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
3 i 4 nie ma sensu rozdzielać, bo "3" może maxymalnie jeździć co 20 minut od 6-19 w dni robocze. "17" jest nie do ruszenia. W grę wchodzi tylko zamiana 1 lub 7 na 6 lub 8. Poza tym Zawady są tak blisko Śródki, że gdyby za nhim było pole to nic by tam nie jechało, bo busy jadą tylko przez to, że jadą dalej do Koziegłow,itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 09:05, 28 Lip 2006 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
Ale chcą przedłużyć trasę od Zawad więc może wtedy coś nie coś pojedzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 10:07, 28 Lip 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
powiem tyle, że jeżeliy dać 17 na Zawady to wtedy 4 na GTR i sprawa załatwiona...
a może tak:
17 na MIŁOSTOWO
zamiast niej 4 na GTR
8 na Zawady
1 na Franowo (póki co Zawady)
6 jak jedzie
7 jak jedzie
wtedy mamy:
ZAWADY:
na wlkp. 8
na hetmańską 7
na jadzie (z przesiadką na r. rataje - BEZ SCHODÓW) 7 -> 6/11/12
MIŁOSTOWO
na wlkp. 17
na Jadzie 6
na Hetmańską (przesiadka na r. rataje - BEZ SCHODÓW) 6 -> 7
i co?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 10:42, 28 Lip 2006 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
A 3?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:47, 28 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
3 razem z 4 nadal i muszę powiedzieć Papajo, że się zgadzam A potem taka 8 pojedzie na Główną.
Wszystko byłoy ok, gdyby nie to, że DTR zacznie się pluć o to, że nie ma linii w okoilice PL.Wlkp.
Poza tym takie coś możemy wprowadzić po otwarciu Franowa dopiero, ponieważ na Zawadach aktualnie maxem są 2 linie (1 i 7).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 13:44, 28 Lip 2006 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
| | 3 razem z 4 nadal i muszę powiedzieć Papajo, że się zgadzam A potem taka 8 pojedzie na Główną.
Wszystko byłoy ok, gdyby nie to, że DTR zacznie się pluć o to, że nie ma linii w okoilice PL.Wlkp.
Poza tym takie coś możemy wprowadzić po otwarciu Franowa dopiero, ponieważ na Zawadach aktualnie maxem są 2 linie (1 i 7). |
No to 3 GTR, 4 DTR obie co 15 min.
Sob, co 20min.
Nd. co 30 min.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 14:45, 28 Lip 2006 |
|
|
Mateusz
Dyspozytor
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
W sprawie Zawad i Estkowskiego- Wyszyńskiego w szczycie. Uruchomic linię "19" szczytową na trasie Zawady- Rondo Kaponiera. Cztery brygady wystarcza i Zawdy beda mieć połączenie z Centrum i Estkowskiego, Plac Wielkopolski zostanie odciążony na tymze odcinku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:30, 28 Lip 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | 3 i 4 nie ma sensu rozdzielać, bo "3" może maxymalnie jeździć co 20 minut od 6-19 w dni robocze. "17" jest nie do ruszenia. W grę wchodzi tylko zamiana 1 lub 7 na 6 lub 8. Poza tym Zawady są tak blisko Śródki, że gdyby za nhim było pole to nic by tam nie jechało, bo busy jadą tylko przez to, że jadą dalej do Koziegłow,itd. |
Zawady są tak BLISKO ŚRÓDKI!!!!!????????? Uważam,że to niestety,jest lekkie przegięcie.
Z tym "polem" to owszem,nie ma budynków,ale chyba,że Pan Pasażer ma na myśli odcinek do obecnej pętli.Ale proszę zauważyć,że już za mostem są bloki mieszkalne (Zawady,Chlebowa,Koronkarska) a potem dalej Główna.Czas pieszego dojścia,łącznie ze światłami lub podziemiami wynosi około 17 min,gdyż ostatnio tam szedłem.
Pomyśl pana Papaji byłby kapitalmym rozwiązaniem.
Pomyśł pana Mateusza byłby dobrym rozwiązaniem,ale wg pana Zawala już na Śródce jest za ciasno,aby włączyć jeszcze jedną linię (pisałem)
Miłostowo musi mieć bezpośrednie połączenie z centrum,bo gdyby 8 zabrano-mieszkańcy os.Warszawskiego by się "wściekli".
DTR ma do centrum linie 12 i 13.Pamiętam,że kiedys w tv WTK jakiś 3 "filozofów" się kłóciło, bo nie mogli znaleźć racjonalengo rozwiązania z tym DTR.Jeden-że za mało linii tam jest, drugi-że za dużo.
Jeżeli na Zawadach max mogą być 2 linie,to tymczasowo 7 powinna kończyć już na Lecha.
Jeśli jednak z tymi tramwajami by nie wypaliło,to koniecznie trzeba chociaż jedną linię autobusową wydłużyć do Pl Wlkp (trasą autobusu Za Tramwaj,który kursował w zeszłym roku)lub do Marcinkowskiego (zawracała by dookoła wysepki na Marcinkowskiego-koło pasażu).Albo można też puśić pętlą uliczną np:Marcinkowskiego,Pl.Wolności,27 grudnia,Fredry,Kościuszki,św.Marcin (przystanek linii A),Marcinkowskiego,i w prawo Estkowskiego na trasę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 16:59, 28 Lip 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Na Zawadach sensowne połączenia tramwajowe można dopiero utworzyć po wybudowaniu trasy na Główną . Na razie genialnym wręcz rozwiązaniem byłby pomysł Mateusza linii 19 (rb: 6.30-9.00 i 14-17 co 10' 9.00-14.00 i 17-19 co 20' sb: 9-15 co 30' ) bo jednocześnie rozwiązało by problem tłoku na trasie chwaliszewskiej gdzie popopłudniu nie dało się wejśc do wagonu ( po zdjęciu 16) w strone Śródki i łączyło by Zawady z centrum. Byłby gdyby nie faktyczny brak miejsca na Zawadach przecież ta pętla wygląda prawie jak mijanka dwa krótkie perony w razie czego składy nie mogły by sie wyminąć. Aczkolwiek w czasie gdy 3 i 4 kończyły na Zawadach z tego co zaobserowałem
99% ludzi od strony centrum wysiadło na Śródce i najwyżej kilka osób jechało na Zawady to chyba też o czymś świadczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:23, 28 Lip 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Jak wybudują trasę na Główną to tak.Ale ta trasa będzie dopiero za przysłowiowe 100 lat.Nim zrobią ul.Nowe Zawady,nowy wiadukt kolejowy,zaadaptują stare Zawady pod budowę torowiska,to naprawdę b kosztowna inwestycja.
Narazie chcemy poprawić sytuację komunikacyjną na chwilę obecną.
Także albo linia 19 z Zawad do centrum (siódemka tymczasowo do Lecha,jak na Śródce jest za ciasno)
Albo przedłużenie którejś z linii autobusowych do Pl.Wlkp lub centrum.
P.S.
Linie 3 i 4 do Zawad kursowały tylko na czas remontu.A jak się ludzie przyzwyczją,to też będzie inaczej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:44, 28 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Jeśli będziemy brać pod uwagę bloki za torami kolejowymi to wchodzi w grę tylko bus.
Dajcie spokój z jakimiś nowymi liniami typu "19" => to w życiu w MPK nie przejdzie! Takie są nasze REALIA.
Nie wiem dlaczego widzicie problem (właściwie Tomek T. widzi) w przesiadce z linii 70,73,85 na tramwaj 3/4,8,17 - nie ma schodów, do przejścia jest 80-100 metrów.
Ewentualnie proponuję wydłużyć linię 70 od Śródki przez Estkowskiego (tylko potem nie narzekajcie że tam stoi w korkach), Małe Garbary, Solną, Marcinkowskiego, 27 Grudnia, Ratajczaka, Św.Mracin (powrót Św.Marcin, Marcinkowskiego), R.Kaponiera (przystanek NB).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:05, 28 Lip 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Ja problemu nie widze
A 70 to już raczej z powrotem do Garbar jeśli już.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:28, 28 Lip 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Tak,widzę.Dlatego rozważamy w tym temacie możliwe do wprowadzenia opcje.
Odnośnie autobusu 70;pomysł jest dobry,popieram.
A jak już będzie autobus bezpośredni i możliwość przesiadki z autobusu na tramwaj,to wtedy mamy już możliwość wyboru: albo jedziemy autobusem wygodnie do centrum miasta,ale dłużej. Albo jedziemy z przesiadką na tramwaj, ale krócej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:30, 28 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Garbary trzeba zlikwidować.
70 do Kaponiery byłaby bardzo wygodna i ciekawa. Poza Estkowskiego i Małymi Garbarami nie ma korków. A co wam przeszkadza dzisiejsza przesiadka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:38, 28 Lip 2006 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|