Autor |
Wiadomość |
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
to mozna dac dodatkową linie z jakims kierunkiem, a nie po prostu do centrum. Ciągle nie ma połączenia z Miłostowem i Dębcem - jezeli kiedyś tam wymienią torowisko to można dać jedną linię na PST (wtedy wszystko z Dębca jeździłoby na północ - można jedna linię <<chyba 2>> dac na Miłostowo przez Wielkopolski) albo już nawet teraz PST - Miłostowo i numerek umarłej (mam nadzieje) 18. nie wiem jednak czy dwa tramwaje na PST w odległości dwóch przystanków (Kórnicka - r. Śródka) ma sens...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:07, 14 Lip 2006 |
|
|
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Moim skromnym zdaniem nie ma potrzeby dawania jescze jednego kierunku z PST . Wystarczy linia szczytowa kursująca do centrum w dni robocze. Nie trzeba od razu dokladać jescze jednej linii na Miłostowo na przykład bo 3 linie tam to przeginka. Wystarczy jedna krótka
żeby dowieźć ludi do centrum i tyle. A po drugie na takiej krótkiej linii która kończyła by sie przy Dworcu można dać tabor dłuższy od tych które mamy przez co zwiększyć możliwości przewozowe PST.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:19, 14 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | wg. mnie taką linią powinna być 16 - łacząca dwie najwieksze sypialnie miasta i centrum jeżdżąca całodobowo. Oczywiście schodzenie poniżej 10min jest małym bezsensem, ale jazda cały dzień co 10min na pewno będzie wystarczało.. |
Nie potrzeba częsciej - nie przesadzajmy! jeśli studenci PP jej nie doładują to nie będzie źle! Przecież ta linia będzie całkowicie do zastąpienia jak każda inna. Będzie miała 1,11 (Franowo -Kórnicka), 5(LEcha-Centrum), 13(Kórnicka-centrum) i linie PST dalej. Poza tym jak można było zobaczyć jeszcze w 2004 roku ruch pomiędzy sypialniami był nieduży.
Kolejna linia na Młotostowo i Zawądy jest niepotrzebna.
| | Ale to chodzi oto jak napisałem kilka postów wcześniej że ruch na PST będzie wzrastał i dotychczasowy system 4 linii po 10' może przestać wystarczać. |
Skoro powstaną tory na Naramowice (może coś więcej), powstanie ZTM, a przewoźnicy autobusowai nawet PeSTce nie odpuszczą to nie byłbym tego taki pewien! Myślę, że nie ma sensu robić nic poza => 4 linie co 10 minut + szczytówka na Dw.PKP co 10', czyli mniej więcej tak jak jeszcze w maju było rano i będzie ok. W 2013 to może nawet 3 linie dadzą radę. Piątkowo nie jest dziurą bez dna... W końcu się wypali tak jak GTR na przykład... Tego to już trzeba jak Piątkowską - reanimować...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 04:49, 15 Lip 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
prawda, że na GTRze bardzo mało osób wsiad i wysiada z tramwajów jak na kilkunastotysięczną dzielnicę (szczególnie Żegrze I-III i rondo Żegrze)
nie chce żebyście mnie uznali za jakiegoś "dzielnicowego nacjonalistę", ale czy jakakolwiek inna dzielnica ma własną linię tylko do centrum, podczas gdy ma aż 4 co 10min przez centrum w 15min? Prawdą jest, że Północ (dzielnice wokół PST) sa komunikacyjnie uprzywilejowane (chociażby ze względuu, ze to właśnie tam jest PeSTka). Nie rzeszkadza mi jakoś to dopóki nie odbywa się to kosztem inych dzielnic, ale nie można także przesadzać!! Wg. mnie trzeba zbudować trasę na Naramowice (z Wilczaka - byćmoże w przysz z Małych Garbar), Przedłużyc trasę na Połabską dalej na północ i połaczyc te wszyskie północne trasy łacznikiem na al. Solidarności i Serbskiej (coś a la Hetmańska/Przybyszewskiego) i dac tam dodatkowe linie... to na pewno odciązy troche PST w takim stopniu, ze 4x10' starczy - ludzie!! Tramwaj w 15min do centrum co 2,5minuty to już jest coś!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:51, 15 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
PST się zacznie w końcu zwijać, jak Naramy powstaną, poza tym łącznik Sołacz - Żeromskiego powinien zostać zbudowany także dla "15" i może wezeł 2poziomowy w okolicy Klinu (połączenie trasy winiarskiej z PST w 2020 r.).
GTR mnie dziwi, ponieważ to jest dziwne! Tramwaje tam nie grzeszą przewozowością, a ilość bloków jest porównywalna z jednak większymi Piątkowem /Winogradami...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:58, 15 Lip 2006 |
|
|
macieq84
Kontroler
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
Wiesz... Sam ja wywolales mowiac ze GTR upada... Bo z tego by wynikalo ze ma za duzo polaczen. Ja nie chcialbym sie kiedys obudzic i widziec kolo siebie tylko jedna linie tramwajowa, a jakbym chcial gdziekolwiek dojechac meczyc sie na kilka przesiadek. Jak juz w innym miejscu stwierdzil Papaja - DOSC FAWORYZACJI PIATKOWA! Nie tylko jesli chodzi o komunikacje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:11, 15 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No ok, resztę o GTRze przeniosłem, ale faworyzacja północy nie wzięła się z nikąd, ponieważ Piątkowo jest jakoś żywsze i widać rozwój. Poznań powinien do 2010 r. inwestować trochę w Zawarcie, a potem już tylko w Poznań południowy.Stale jednak w Centrum.
Co do Piątkowa, to jak pojawią się nowe tory, linia 15 wypadnie z PST na te nowe, bo ona się tam nie spełnia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:14, 15 Lip 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
to jest jakis pomysł... że 15 Junikowo - Naramowice? Na Naramy może jexdzic jeszcze coś z Dębca
X DĘBIEC - Hetmańska - Reymonta - Przybyszewskiego - Trasa Sołacka - Trasa Winiarska - Solidarności/Serbska - NARAMOWICE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:28, 15 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Linie północne:
3. Naramowice - Wilczak - Winograddy - Wielkopolska - Sołacz - Niestachowska - Ogrody (albo Przybyszewskiego do Budziszyńskiej, bo do Dębca lekko daleko).
4. Sobieskiego - Chrobrego - Piątkowska - Solidarności - R.Solidarności - Murawa - Winogrady - Nowowiejskiego - ... - R.Starołęka - R.Żegrze - Falista
8. Miłostowo - ... - Nowowiejskiego - Pułaskiego - Roosevelta - Górczyn
9. Os.WW - Murawa - Wilczak -Szelągowska - Solna - Młyńska - Ratajaczaka - Wierzbięcice - ... - Dębiec
10. Naramowice -Murawa - Winogrady - ... - Dębiec
11. Sobieskiego - Chrobrego - Piątkowska - Winiary - ... - Lecha - Franowo
12. bez zmian
14. bez zmian
15. Os.WW - Murawa - Solidarności - Winiary - Niestachowska - Grochowska - Kopernika.
16. Sob. - Franowo
18. Naramowice - Wilczak - Szelągowska - Garbary - Śródmieście - Fredry - Dąbrowskiego - Szylinga - Grunwaldzka - Grochowska - Kopernika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:39, 15 Lip 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
niee... to zbyt pokręcone... powinno byc tak jak jest tylko:
3 zamiast na Wilczak na Naramy (szelągowską) przez centrum (strzelecka) i może nie na Starołekę -> może Dębina.
15 na Naramy (Winogradami)
11 jak jest ale ze Strzeszyna
9 Debiec - Zawady
X Dębiec - obwodnica (Hetmańska- Przybyszewskiego- Sołacz- Solidarności) - NARAMOWICE
Y STZRESZYN - Solidarności - Szelągowska - JPII - Starołęka
takie zmiany jak PL4 spowodują, że będzie duzy ruch na odcinku Sobieskiego-Solidarności a mały na Solidarności-Teatralka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 15:09, 15 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Ten Y to musiałaby mieć "4" tylko, że na Falistą.
X to jest moja linia 15. Twoja "3" bez sensu...
Rozrysuj sobie to co napiasałem i uwierzysz, że to najlepsze co może być. Przemyśl to, bo nie uwzględniasz w ogóle Grochowskiej. Myślałem nad tym prawie 3 dni i może są jakieś nieznaczne błędy. Strzeszyna nie ma sensu brać pod uwagę w ogóle...
Twój ostatni wiersz mnie rozbił...... O Boże... Solidarności - Teatralka mały ruch?
Jeśli masz jakieś propozycję poproszę o rysunek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 15:33, 15 Lip 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
chodzi mi o to, ze w twoim schemacie wiele lini zaczyna z Sobieskiego, ale na odcinku za Solidarności "uciekają" z PeSTki - nie chce twojej cieżkiej pracy podważać, ale widocznie napisałeś to trochę niejasno... przeanalizuje to potem na świeżo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 15:36, 15 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Tylko, że PST pojada w całości 12,14,15, a 4 i 11 uciekają z PST już za Szymanowskiego w park pomiędzy Zygmunta Starego, a Chrobrego i potem jadą przez Chrobrego, Wojciechowskiego do Piątkowskiej.
Solidarności byłoby 2 poziomowe ale nie połączone. 12,14,16 dołem północ - południe, a 4 i 15 wschód - zachód górą (+ew."83", "91").
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 15:39, 15 Lip 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Pomysł wprowadzenia dodatkowej linii z PST w kierunku Zawad (Miłostowa) niestety,upadł,gdyż stwierdzono,że jest tam jednak już za ciasno,aby coś dodatkowo wjeżdżało.
Osobiście uważam,że pomysł przedłużenia PST do dworca PKP jest trafny.Powninny tam kursować linie 12 i 14,z wjazdem w ul Głogowską + linia dodatkowa,wspomagająca w godz szczytu-coś w rodzaju wahadła.Linia ta,po przyjeździe z Sobieskiego na Dworzec PKP cofałaby poprzez przejazd z toru na tor,i wracała na os.Sobieskiego.
Odnośnie budowy trasy sołackiej;ciekawi mnie,jak by ona miała przebiegać?Na ul.Żeromskiego jest już w zasadzie dość ciasno.Tory by mogły iść pasem zieleni,ale na przeszkodzie jest wiadukt kolejowy,potem tunel pod jezdniami,którym idzie ulica Warmińska.Także,jakoś nie mogę sobie wyobrazić,jakby tą trasę tam "wpleść"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:10, 15 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Wpleść już można bardzo łatwo. Sołacz jest osadzony niżej niżli Niestachowska, zatem tramwaj (wg mojego projektu linie 3 i 15) tuż za całkowicie przebudowanym węzłem Żeromskiego z przesunięciem zachodniej jezdni w kierunku stacji Esso, jechałby pasem zieleni, a potem tunelem i lekkim łukiem zjechałby na Sołacz już na Małopolską jakby obok ulicy wychodzącej z tunelu (Warmińska w tym tunelu pod Niestachowską przechodzi w Małopolską) i potem równolegle do Małopolskiej do przystanku "Sołacz". Moze to trochę futurystyczna wizja, ale myślę że godna uwagi i realizacji. Projekt ten podobnie jak skręt ze Św. Marcina od Gwarnej w Towarową, trasę na Falistą, na Dębinę, do Antoninka, trasa przez Szylinga nie zostały wpisane do 5 projektów zaakceptowanych przez ministerstwo gospodarki do zgłoszenia do ZPORR 2007-2003 (pewnie ZPORR 1.7). Wiceprezydent Kruszyński wuypowiadał się nawet kiedyś na WTk, że po radzie prezydentów ustalono, że Poznań żałuje, że nie zgłoszono w/w przeze mnie tras do tych projektów, ponieważ Poznań zgłosił 5 i wszystkie przeszły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:38, 15 Lip 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Moje zdanie jest takie iż KM powinna byc elastyczna i dopasowywać się do zmieniających się potoków na poszczególnych trasach które nie
są dane raz na zawsze. Jezeli za pare lat Naramowice przejma rolę Piątkowa to po prostu zetnie się linie z PST i przerzuci na Naramy i będzie
ok. Podstawą sa częstsze badania KM skąd, dokąd ludzie jeżdżą itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:55, 15 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Tylko, żeby te badania były profesjonalne, a nie żeby potem viceszef MPK mówił, że z badań wynika, że linia 18 cieszy się już po pół roku kursowania dużą popularnością... Nie był to dyr. Firlik bynajmniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 18:00, 15 Lip 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
wizja futurystyczna, a o ile pamiętam takie coś istnieje na skrzyzowaniu Chartowo/Piaśnicka - tyle, że tam zamiast drogi pod spodem jest jeszcze jedna linia tramwajowa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 18:47, 15 Lip 2006 |
|
|
Tomaszko
Administrator
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Świerczewo |
|
|
|
Kłopoty z Poznańskim Szybkim Tramwajem
Kłopoty z Poznańskim Szybkim Tramwajem. Trasa jest co rusz remontowana, tramwaje są przepełnione i coraz częściej wypadają z rozkładu. Żeby rozładować tłok, MPK rozważa wprowadzenie dłuższych, trójczłonowych tramwajów.
W styczniu "Pestce" stuknie równo dziesięć lat. Uruchomienie bezkolizyjnego połączenia Piątkowa z centrum miasta było prawdziwą rewolucją w komunikacji miejskiej. Tysiące pasażerów przesiadło się z tkwiących w korkach autobusów do pędzących tramwajów, a czas podróży do pracy skrócił się im do kilku minut. Poznański Szybki Tramwaj do dziś pozostaje wzorcowym przykładem tego, że w komunikację miejską, zwłaszcza tramwajową, warto inwestować.
Niestety, po dziesięciu latach widać też, że "Pestka" mocno się też postarzała. W tym roku MPK już kilka razy remontowało torowisko. - Żeby przyspieszyć tramwaje, PST wymagałby kapitalnego remontu. Trasę otwarto co prawda w latach 90., ale budowano w technologii z lat 80. - mówi dr Andrzej Krych z Biura Inżynierii Transportu. - Średnie prędkości tramwajów są na "Pestce" niższe niż np. na górnym tarasie Rataj - dodaje.
Jan Firlik, dyrektor pionu tramwajów w MPK oponuje: - Stan techniczny "Pestki" nie jest taki zły. Nocami wymieniamy szyny, bo się zużywają, ale to normalne zabiegi konserwacyjne. Tramwaje na "Pestce" ciągle jeżdżą najszybciej, choć przyznaję, że wydłuża się czas przejazdów. Powodem jest dłuższy czas postoju na przystankach - tłumaczy.
Dlaczego zatem tramwaje dłużej stoją na przystankach? Bo są przepełnione. Pasażerów stale przybywa. Coraz częściej nie mieszczą się w tramwaju i zostają na przystanku. Dotyczy to zwłaszcza porannych kursów w stronę centrum i popołudniowych w przeciwnym kierunku, ale nie tylko. Nawet poranne tramwaje na Piątkowo, które kiedyś świeciły pustkami, teraz są pełne studentów dojeżdżających do kampusu UAM na Morasku. - Popularność "Pestki" powoli przerasta jej możliwości - przyznaje dyrektor Firlik.
Dziś trudno w to uwierzyć, ale przed uruchomieniem trasy PST specjaliści zakładali, że do jej obsługi wystarczą zaledwie dwie linie! MPK od razu skierowało trzy linie, a wkrótce trzeba było dołożyć i czwartą. Teraz w godzinach szczytu tramwaje jednej z nich jeżdżą nawet z częstotliwością 6-minutową, ale to wszystko ciągle za mało. Na dodatek tramwaje coraz częściej spóźniają się lub wypadają z rozkładu. - To już jakaś paranoja. Do jednego tramwaju się nie mieszczę, drugi nie przyjeżdża, a trzeci, jak przyjeżdża, to znów jest tak wypełniony, że nie da się wejść - żali się nasza Czytelniczka.
Jak rozwiązać problem przepełnienia na "Pestce"? Od dawna mówi się o przedłużeniu trasy do Dworca Głównego. Wówczas część tramwajów omijałaby rondo Kaponiera i most Teatralny, czyli miejsca, w których tramwaje tracą czas. Ale zgodnie z uchwalonymi przez Radę Miasta planami taka inwestycja będzie możliwa najprędzej za trzy lata.
Kiedyś planowano też zbudowanie pętli tramwajowej w tzw. dziurze toruńskiej, czyli wykopie kolejowym ciągnącym się na północ od dworca. Stoją tam nawet słupy trakcyjne. "Pestka" działałaby wtedy w zamkniętym obiegu. Nie byłoby problemu z punktualnością, którzy dziś wynika z tego, że tramwaj jedzie przez miasto i jeszcze przed wjechaniem na trasę PST czeka na przystanku na moście Teatralnym. - Taka pętla nie kolidowałaby z planami przedłużenia "Pestki" do dworca PKP - mówi Firlik.
W grę nie wchodzi raczej dołożenie kolejnej linii, bo na bezkolizyjnej trasie tramwaje zaczęłyby się doganiać. Najtańsze i przez to najbardziej prawdopodobne wydaje się wydłużenie tramwajów, choć i tu nie brak problemów. Torowiska i przystanki nie są przystosowane do składów z trzema wagonami. - Taki tramwaj miałby 45 m długości. Nie mógłby skręcić na rondzie Kaponiera. Z kolei gdyby miał jechać przez rondo prosto np. na Głogowską, to przystanek przy parku Wilsona jest za krótki - mówi Firlik. Mimo to MPK poważnie rozważa możliwość dołożenia trzeciego wagonu. Jeśli się na to zdecyduje, dłuższe tramwaje pojawią się na "Pestce" w ciągu kilku miesięcy.
"GW"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 07:32, 17 Lis 2006 |
|
|
Mrufek
Moderator
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 510 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Piątkowo |
|
|
|
Od 7.00 przez jakiś czas tramwaje na Pestce jadą co minutę i nawet to nie pomaga... Lepszym rozwiązaniem byłoby proponowane już wcześniej tutaj na forum wypuszczenie Stopiątek bez siedzeń.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 07:47, 17 Lis 2006 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|