Autor |
Wiadomość |
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
[PST] Linie i obsługa trasy |
|
Czy Waszym zdaniem te cztery linie obsługujące PST wystarczą i czy spełniają dobrze swoją rolę? Czy 15 nie powinna codziennie jeździć do Junikowa a 1 do Budziszyńskiej? Czy 16 rano co 5 minut jest potrzebna, czy nie lepsza byłaby dodatkowa linia? Czy nie potrzeba połączenia PST z Dębcem, Śródką i GTRem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:33, 11 Maj 2006 |
|
|
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Z GTR będzie połączenie jak Rocha otworzą. Nowa linia na PST? Niekoniecznie moim zdaniem. Jeżeli już mamy sie 3mać systemu przesiadkowego to lepiej jak najmniej linii ale z większą częstotliwością. Tak łatwiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:53, 11 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Linii starczy, ewentualnie jak chcecie połaczenia z Debcem to weźcie sobie "9tkę" przez Towarową i puście "2jkę" co 7,5 minuty bo to byłaby wówczas bardzo autonomiczna linia.
12 ok - tylko odciążyc "6" lub "11" na Królowej Jadzi.
14 ok
15 do Budziszyńskiej, bo mieszkańcom Junikowa (priorytetowo o nich trza pomysleć) potrzebna jest linia na Hetmanską, a nie kolejna do Centrum, żeby ktoś z Piątkowa miał wygodniej
16 co 10 minut przez Rocha na Lecha potem na Franowo
ew. ta 9 co 10 minut 6-19 w dni robocze z Pamiątkowej.
Lepiej trzymać się połączeń bezpośrednich i nie schodźmy ponieżej 10-minutówki poza liniami autonomicznymi. (dziś taką jest 16)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:17, 11 Maj 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Witam w temacie "PST".
Odnośnie funkcjonowania linii 12,14,15 - nie widzę na chwilę obecną konieczności wprowadzania zmian.Te linie już się wpisały w krajobraz Poznania,i tak muszą przebiegać.
Przy okazji,chciałem zapytać,czy nadal jest przewidziana budowa bezkolizyjnego odcinka PST od M.Teatr do Dw.PKP wzdłuż torów kolejowych,czy pomysł ten już zaniechano?
Odnośnie linii 16;ta linia nie ma jakoś swojego miejsca.Najkorzystniej było,jak zapewniała połączenie z Pl.Wlkp i Śródką.Później nagle beznadziejnie skrócono do Pl.Wlkp,teraz do Al.Marcinkowskiego???Uważam,że konieczne byłoby przywrócenie jej na trasę w kierunku Pl Wlkp i Śródki,ale żeby kończyła już na Zawadach.Jakoś nikt dotychczas nie pomyślał o mieszkańcach Zawad,którzy nie mają bezpośredniego połączenia z centrum.Proszę wziąć również pod uwagę,że tamtejsze okolice zamieszkują osoby starsze.A dla osób w wieku 70-80 lat,przeskakiwanie po przejściach podziemych,lub gonienie autobusów,wraz z niesionymi sprawunkami,zakupami jest poważnym utrudnieniem.Gdzieś już słyszałem,że linia 16 jest przewidziana na Most Rocha.To może na te Zawady by skierować choć linię 3?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:26, 04 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Pomysł wydłużenia PST wpisano w ZPORR 2007-13, więc może się uda.
Wydłużenie "16" wchodzi w grę, ale tylko przez Lecha.
Wg MPK, a dokładniej p.A.Zawala (chyba) Zawady są za małe, żeby coś poza "1" i "7" tam wjeżdżało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 13:06, 04 Lip 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
16 absolutnie powinna kursowac co 5 minut do 19. Ma krótką trasę więc może kursować częściej jakby ją wydłużyli do Zawad (gdzie naprawdę nie ma miejsca) to musiałoby zostac 10' . Na PST ruch przecież rośnie : nowe budnyki na Batorego ( przy pętli) , nowe wydziały
na UAM , a jakby skierować tam jescze autobusy z Naramowic ( 87 ) to ruch jescze się zwiększy. Dopóki 16 nie jedzie do Lecha
niech kursuje co 5 ' a potem trzeba będzie budować wydłużenie do Dworca PKP i dać nową linię bo PST się zatka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 16:29, 04 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Jak dasz piątą linię to prędkość exploatacyjna będzie musiała spaść, poza tym PST to bym raczej odciążał a nie jeszcze zawalał...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:46, 04 Lip 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Jeżeli 16 już teraz kursuje co 5' rano to jest to dokładnie tak jakby kursowało tam 5 lini ( średnio co 2 minuty odjeżdża tramwaj).
Na budowę nowych bloków, i rozbudowę camosu i co za tym idzie wzrost pasazerów korzystających z PST nikt nie ma wpływu to się po prostu będzie działo. Pomysł z podłaczeniem nowych osiedli Naramowic padł także na Forum pisałeś o tym że tamtejsi mieszkańcy wolą raczej połaczenie z PST niz kolejne Szelągowską (stad właśnie 87 który generowałby dodatkowe potoki pasażerskie).
Natomiast po skierowaniu 16 na Lecha będzie ona kursowała co 10 minut więc miasto powinno zacząć migusiem przedłużenie PST do Dworca
PKP i skierowania tam 14 ( w drodze do Górczyna) oraz 5 linii kończącej trasę na Dworcu PKP kursującej co 10 minut i problem zostałby rozwiązany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:21, 04 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Dołem po przedłużeniu PST należy skierować linię 12 i 14. "12" wyjechałaby na Głogowską i potem na M.Dworcowy, żeby odciążyć R.Kaponierę. Ewentualnie może też jechać nowa robocza (6-19 w dni robocze) linia do Dw.PKP. Tylko "15" i "16" wjeżdżałyby tak jak dziś. Tak jakoś dyr. Firlik się wypowiadał i mi się to podoba. Tylko, że przy 5tej linii na PST (już teraz tak było) - widać było ze tramwaje jezdza wolniej. I tu zacznie sie w koncu blokada. ,
Trasa na Naramy musi ść równolegle do PST do Centrum, żeby PST odciązyła.
Można tez zrobić jakieś ciekawe linie pospieszne przez ulice niekorkowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:43, 04 Lip 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
No powiedzmy że 5 linia blokowałaby PST-kę. (Przy dobrej punktualności i równych 2 minutowych odstępach wszystko da się zrobić...)
w takim razie trzeba na linię które pojadą dołem dawać trójskłady na pestce się zmiesczą ( albo dwuskłady combino ). A co do 12 to jakos sobie tego zawijasa przy Zachodnim nie za bardzo potrafię wyobraźić. Niepotrzebna strata czasu. 12 powinna jeździć gorą .
Linie pospiesne omawialiśmy. Tak od zaraz można uruchomić z Piątkowa na Rataje przez Nowe Zawady celem odciązenia 12.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:17, 04 Lip 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Uważam,że pomysł poprowadzenia linii 12 i 14 po przedłużeniu PST do dworca jest trafny.Nareszcie uzyskamy choć 2 bezkolizyjne linie w centrum.Linia dodatkowa,wspomagająca w godzinach szczytu na trasie Sobieskiego-Dworzec PKP też by była wskazana,jak 16 pojedzie dalej.Tylko gdzie ta dodatkowa linia by tam miała zmieniać kierunek jazdy?Czy na dworcu,oprócz wjazdu w Głogowską jest przewidziana budowa typowej pętli?Prościej było by zbudować taką ślepą końcówkę,bocznicę(nie wiem,czy dobrze mówię),i tą dodatkową linię obsługiwać wagonami dwukierunkowymi.
A czy istnieje jeszcze koncepcja połączenia torów tramwajowych z kolejowymi,i obsługa przez MPK linii podmiejskich?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:31, 04 Lip 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
| | Tylko gdzie ta dodatkowa linia by tam miała zmieniać kierunek jazdy?Czy na dworcu,oprócz wjazdu w Głogowską jest przewidziana budowa typowej pętli?Prościej było by zbudować taką ślepą końcówkę,bocznicę(nie wiem,czy dobrze mówię),i tą dodatkową linię obsługiwać wagonami dwukierunkowymi. |
Dokładnie tak właśnie. Trzeba zamówić odpowiedni tabor. A 12 nie podoba mi się ze względu na ten dziwaczny nawrót który by tam miała.
| | A czy istnieje jeszcze koncepcja połączenia torów tramwajowych z kolejowymi,i obsługa przez MPK linii podmiejskich? |
Była koncepcja TRAMPERA czyli włączenia tramwaju w lokalną sieć kolejową ale ona chyba upadł. Przejrzyj dział INFRASTRUKTURA w temacie o metrze było chyba coś na ten temat napisane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:43, 04 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Za Dw.PKP ma byc pętla przejazdowa jak na LEcha.
"12" dzięki tej trasie tylko zyska. Poza tym odciąży MTea, RKap, Mdwo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:51, 04 Lip 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Jakoś nie bardzo wyobrażam sobie,gdzie tą pętlę przejazdową by tam "wcisnąć"?Ja bym jednak tylko zrobił "wyprowadzenie"tego przedłużenia PST w Głogowską z zakrętami w stornę Górczyna i M Dwocowego.Dodatkowo na dworcu ślepą końcówkę-dla przewidzianej linii dodatkowej.
Odnośnie taboru;dobrze by było,aby MPK zamówiło np kolejne 10 Siemensów Combino w wariancie dwukierunkowym.Można przecież je eksploatować na liniach "standardowych",a w razie potrzeb wykorzystać cechy ich dwukierunkowości.Przydatne by były również przy tworzeniu komunikacji zastępczej na czas remontów,których jeszcze nas czeka wiele.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 10:23, 05 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | No powiedzmy że 5 linia blokowałaby PST-kę. (Przy dobrej punktualności i równych 2 minutowych odstępach wszystko da się zrobić...)
w takim razie trzeba na linię które pojadą dołem dawać trójskłady na pestce się zmiesczą ( albo dwuskłady combino ). A co do 12 to jakos sobie tego zawijasa przy Zachodnim nie za bardzo potrafię wyobraźić. Niepotrzebna strata czasu. 12 powinna jeździć gorą .
Linie pospiesne omawialiśmy. Tak od zaraz można uruchomić z Piątkowa na Rataje przez Nowe Zawady celem odciązenia 12. |
Ja się będę upierał przy "12" dołem, ponieważ zanim dojedzie górą do Kaponiery, dołem będzie już prawie na Dw.Zachodni. W sumie to nie będzie jakiś wielki zawijas tylko bezkolizyjne 2 skręty. Dojazd do peronu 7 bez zmian, potem szybko przez pętlę bez przystanku i wyjazd na Głogowską na wysokości McDonald's, czyli tam gdzie dziś idzie tor kolejowy krzyżujący Głogowską, potem na Zachodni i na Dworcowy (co ważne bez przystanku na Dworcowym). Przystanek M.Dworcowy dla PST będzie peronem 7 dw.PKP lub nawet dodatkowym przystankiem na dole.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 12:20, 05 Lip 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
ewentualnie możnay sioę zgodzić na taka 12... dodatkowa linia a la dzisiejsza 16 - NIE dlaczego? PST jest jedna z najlepiej ułożonych komunikacyjnie tras w mieście - jedzie sie nieą szybko - rozkłady sa po japońsku (czyli jako tako) ułożone, a i ma połaczenie z prawie wszystkimi dzielnicami (oprócz Dębca - fatalny stan torowisk; Śródki - gdzie nie ma sensu dawac kolejnej linii kiedy pojedzie 16 na Franowo; Ogrodów i innych pętli północnych z wiadomych względów). Nie można całej komunikacji w Mieście ukladac pod Piątkowo!!! Czy tam znajomi przeydenta mieszkają czy co?
PST ma WSZYSTKIE linie BEZPOŚREDNIO do centrum (komunikacyjnego) i z tego co wiem z jedna przeisadką można dojechać wszędzie -> dlate;go moim zdaniem dodatkowa linia nie jest potrzebna - lepiej wzmocnić inne - chociażby 16: korzyśc bedzie dla obydwu sypialni.
co do tej 12 to chyba jednak az tak Kaponiery nie korkuje... pamiętajcie, ze chcemy uśmiercić 18, kiedy z góry zjedzie 14 to mamy juz dwie linie mniej!! z drugiej strony budowa nowej trasy docelowo dla jednej linii jest trochę dziwna (bo jaka jeszcze linia korzystałaby z trasy, która ma przymusowy zjazd na PST po jednej stronie, a po drugiej wlot w Głogowską?)
jeżeli skrzyżowania na połaczeniu nowych tras oraz na moście dworcowym, bedą sprawne to jesatem w stani się zgodzić...
Trzeba jeszcze pamiętać, że zjazd niektórych tramwajów pod spód spowoduje większe obciązęnie linii "wierzchnich", bo ludzie wolno się przyzwyczajają... poza tym z nowu skomplikowałoby to sytuacje (przestałaby działać zasada - jade PST - wsiadam na Teatralce, bo dwie linie omijałyby ten ardzo wazny przystanek...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:53, 06 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
One nie ominą, bo z tych przystanków mają byc bezpośrednie schody i platform,y ruychome do transportu ludzi z góry na dół. Ma nie być różnicy czy z Piątkowa pojedziesz 12 na dół czy 15 do góry na Teatralny.
Linia 16 nie powinna przy tak długiej (do Franowa) trasie jeździć częsciej niż co 10 minut, ponieważ to wyeliminuje inne linie, a lepiej 2 linie co 10', niż jedna co 5', bo masz obsłużone dwa różne kierunki.
PST może dostać piątą linię tylko szczytową i tylko do PKP, ponieważ PST to nie tylko Piątkowo, ale też Winogrady, Podolany, Morasko, Różany Potok, Naramowice itp... Czyli każda linia mogłaby obsługiwać inną dzielnicę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:38, 06 Lip 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Póki co 16 powinna przez cały dzień 6-20 kursować co 5 minut póki jedzie do Marcinkowskiego. A inwestycja przedłużenia PST powinna być priorytetowa bo po wydłużeniu 16 na Franowo i zmiejszeniu częstotliwości na PST wróci horror.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:46, 06 Lip 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
niech bedzie tak jak jest na razie - jak zbuduja ReSeT to 16 Piątkowo-Centrum-Franowo
Nie przesadzajmy z kultem PeStki - też ja lubię, ale to nie jest najważniejsza trasa w mieście - jako najnowocześniejsza i obsługująca najwięcej mieszkańców może mieć jakies przywileje, ale one się wyrażają już w tym, że mieszkańcy Północy Poznania mają SZYBKI tramwaj oraz połaczenia bezpośrednie z prawie każda dzielnicą (z odpowiednią przesiadką prawdoipodobnie z każdą) lepiej zwiększyć częstotliwośc jakiejś linii niż tworzyć nową, która bedzie się pokrywała na pewnym odcinku... wg. mnie taką linią powinna być 16 - łacząca dwie najwieksze sypialnie miasta i centrum jeżdżąca całodobowo. Oczywiście schodzenie poniżej 10min jest małym bezsensem, ale jazda cały dzień co 10min na pewno będzie wystarczało...
Jak jest jest dobrze - owszem budowa trasy koło dworca PKP byłaby fajna, ale jeżeli pojedzie nią jedna najwyżej dwie linie to myśle, że trudno bedzie o pieniądze... juz lepiej puścic dołem wszystkie linie zrobic za dworcem PKP pętlę i stamtąd niektóre linie pojadą spowrotem i wjada na góre w odpowiednich miejscach.... 14 i 12 na Głogowskiej, 15 przy Bałtyku (pod Roosvelta), a 16 na Marcinie.... ale to chyba wizja trudna do zrealizowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 19:03, 14 Lip 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Ale to chodzi oto jak napisałem kilka postów wcześniej że ruch na PST będzie wzrastał i dotychczasowy system 4 linii po 10' może przestać wystarczać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 19:53, 14 Lip 2006 |
|
|
|