Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[Rynek Wildecki] Używany w sytuacjach awaryjnych i nie tylko
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[Rynek Wildecki] Używany w sytuacjach awaryjnych i nie tylko
Autor Wiadomość
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post [Rynek Wildecki] Używany w sytuacjach awaryjnych i nie tylko
"Pętla tramwajowa" na Rynku Wildeckim jest chyba jednym takim miejscem w Poznaniu, gdzie nie każdy tramwaj ma możliwość bezpiecznego jej pokonania szczególnie po wewnętrzej stronie łuku ze względu na bardzo mały promień krzywizny. Skręt jest przez to używany barzdzo żadko, ale dodaje mu to tylko "uroku" Very Happy
Co tydzień przejeżdza tu wagon turystyczny (linia 0). Dlatego zwrotnice są cały czas czyszczone.
Zakręt na szeroką skalę wykorzystywany jest podczas większych remontów między Pamiątkową a Rynkiem lub w czasie robót na Królowej Jadwigi np. w 2004r. zawracały na Rynku tramwaje linii 6,12 [kursujące wtedy na taborze z demobilu: GT6/8 + 3G]. Ostatnio zawracały tamtędy tramwaje wahadłowe W1 podczas uroczystości 50-lecia pznańskiego czerwca '56.
Jedną z opcji reaktywowania tej "petli" jest skrócenie linii 9 lub 18, utrudnieniem jest dopasowanie taboru do wymagań zawrotu na rynku, ale wydaje mi się że było by warto ponieważ w doświadczenia wiem że najwiecej osób dojeżdza właśnie do Rynku Wildeckiego co sugerowało by skrócenie jednej z w/w linii.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:21, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
Powinna sie ona nazywąc po prostu WILDA, bo to jedyna pętla w tej dzielnicy...
myśle, że 9 powinna być przede wszystkim zrobiona na połówkę (zamiast 11 na Piątkowskiej) co spowoduje, że dwójkodziewiątka nie bedzie się marnowała, a czy dodatkowo skrócić to juz inna sprawa.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:11, 16 Lip 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Robienie na Rynku pętli raczej nie ma sensu należy niech zostanie tak jak jest chyba że po rozbudowie układu torowego i zmianie tras
będzie można coś tam zmienić.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:18, 16 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Jak już "9" bedzie połówką to ruch na Wildzie się rozłoży dość sensownie, więc 2,5 lini moze jechać nawet na Dębiec, albo "9" tylko w szczycie co 10' i do Pamiątkowej, zeby tam mogli motać ze zjadzami/wyjazdami w trakcie dnia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:19, 16 Lip 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
O to więc chodzi a poza tym przy Traugutta dużo ludzi przesiada się w stronę Dębca i dalej do Świerczewa i Lubonia więc 9 co 10'
od 6.30 - 8.00 i od 14 - 17 poza tym co 20' będzie wystarczające. A tam przecież masz i szpital i lektoraty UAM ( miałem tam kiedyś zajęcia
i w ciągu mniej niż 30 minut musieliśmy przejechać na Fredry Very Happy )


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:44, 16 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
"2" też przejedziesz na Fredry...

Tylko ważne, żeby roszady na linii 9 robiła S2M i żeby było jak najmniej kursów zjadzowych.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:51, 16 Lip 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Odnośnie pętli na Rynku Wildeckim chciałem nadmienić ciekawostkę;w listopadzie 1995 roku był przeprowadzany remont rozjazdów na 28 czerwa 1956 w strone centrum.Na czas tego remontu linie 2 i 9 zostały właśnie skrócone do Rynku Wildeckiego,przyczym linia 2 obsługiwana taborem typu 105N zawracała po wewnętrzynym Exclamation łuku,i dalej Wierzbięcicami na stałą trasę.Natomiast linia 9 obsługiawana taborem 102Na jechała od strony centrum Wierzbięcicami,i zawracała po zewnętrzym łuku,i dalej na G Wilde,po stałej trasie.Ciekawe,że wtedy tramwaje generacji 105N pokonywały ten wewnętrzny łuk bez przeszkód,nawet z pasażerami!
Odnośnie skrócenia linii;możnaby zrobić eksperyment;linię "18" z Ogrodów trasą dawnej "7" do Rynku Wildeckiego;z powrotem do Mostu Teatr trasą obecnej "9" i dalej na Ogrody. Linia "9": obecną trasą z Piątkowskiej do Rynku Wildeckiego; z powrotem-po trasie obecnej "10" do M Teatr,i dalej na Piątkowską.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:17, 16 Lip 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
To prawda. 105 wtedy przejeżdżały po wewnętrznym łuku i nic się im nie stało. Tylko że chodziło o to że na roboczych rozkładach zamienili brygady 105 na GT8 ale zapomnieli o dniach wolnych i wtedy 2 tak jechały.

9 w szczycie musi jechać przez Górną Wildę i Fredry.

Co do roszad na 9 po prostu po 8.00 rozpoczną sie zjazdy z Piatkowskiej "kurs tylko do Kosińskiego" 1-2 brygady zjadą z Dębca
przed 14 rozpoczną się wyjazdy na Dębiec i od przystanku Kosińskiego na Piątkowską.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:49, 16 Lip 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ale w 1995r. nie mieliśmy jeszcze tramwajów generacji GT6 i GT8 Confused
O ile dobrze pamiętam,to objazd ten trwał powyżej tygodnia,i normalnie w dni robocze 105N tam zawracały.
Odnośnie proponowanego przeze mnie eksperymentu; linię 9 na Górnej Wildzie i Fredry- zastąpiłaby linia 18 jadąca w kierunku Ogrodów Angel


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:09, 16 Lip 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
tomekt napisał:
Ale w 1995r. nie mieliśmy jeszcze tramwajów generacji GT6 i GT8 Confused
O ile dobrze pamiętam,to objazd ten trwał powyżej tygodnia,i normalnie w dni robocze 105N tam zawracały.
Odnośnie proponowanego przeze mnie eksperymentu; linię 9 na Górnej Wildzie i Fredry- zastąpiłaby linia 18 jadąca w kierunku Ogrodów Angel


może mi sie pomieszało w takim razie były to 102N.

Ta pętla była by chyba ciut za długa, jes to jednak jakiś pomysł. Chociaż w szczycie za rynkiem trochę ludzi jednak jezdzi i tej 9 moze tam brakować. No może w niedzielę można było by 9 skrócić ale do Pamiatkowej.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:17, 16 Lip 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ja uważam,że pomysł ten jest alternatywny,ponieważ: zapobiegłby skasowaniu linii 18 a także ograniczeniu kursów linii 9. Byłyby to linie równorzędne.Na odcinku od M Teatr do R Wildeckiego 18 pokonywałaby tę trasę w jednym kierunku,a 9 w przeciwnym kierunku. Pozatym,gdyby ktoś chciał dojechać np z G Wildy na Piątkowską,to może wsiąść na kierunek R Wildecki,i objechać go.Może też dojechać 18 na M Teatr,i tam się przesiąść na 9 lub 11. Pozatym na Górn Wildzie pozostałaby nie tknięta linia "2".
To rozwiązanie byłoby takim czymś,jak w chwili obecnej funkcjonuje linia 3 i 4,tylko trochę w innej opcji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek. dnia Pon 10:08, 17 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
Pon 09:30, 17 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Z Górnej Wildy na Piątkowską?? "2" można dojechać na Półwiejską, a potem "11" i prawie bez czekania (tak akurat się zdąży przejśc na 2gą strone torów) i wyprzedzam tak "9" jadąca 5 minut przed "2" Exclamation

Tomekt, dobry pomysł Smile Tylko, że takie linie w niedziele to byłyby lipne i zawiezane na wszystkie święta. Myśle, że MPK na to nie wpadnie.

Pomysł tomikat jest bardziej realny jak na nasze realia, choć mniej "fascynujący".

1995 rok był chyba ostatnim kiedy to 105N zawrcacał po wewnętrznym! Wtedy się raz wykoleił o ile sobie przypominam! Od tego czasu np. w 1999 jak robili Traugutta, 9 na 102N po wewn., a 2 i 10 po zewn. na 105N i GT8("10", która potem pojechała na Pamiątkową robić cuda na zajezdni, zeby zawrócić, potem też "2" do niej dołączyła [na Pamiątkowej]).
Dość niedawno 105N-y zawracały po zewnętrznym łuku i nic się nie stało, ale NR cały czas monitorował sytuację, a tramwaj tak skrzypiał => gimnastyka korekcyjno-rozciągąjąca dla 105tek Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Pon 09:54, 17 Lip 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Dzięki za informacje!
Przy dobrym układzie rozkładu jazdy,nie sądzę,żeby były lipne! Very Happy Przecież można je umiejętne wpleść pomiędzy 2 i 10.A ta 3-4 przecież też w niedziele kursuje do 20 min,i jakoś zdaje egzamin.
O ewent skróceniu do Pamiątkowej też wiem,ale tutaj w temacie nam chodzi o to,aby reaktywować Rynek Wildecki.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:26, 17 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No, ale "4" to co innego. Tam muszą być 3 linie (na trasie koło Katedry), a tu w święta 9/18 można by zawiesić. Napisałem, że w dni robocze NIE będą lipne.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:38, 17 Lip 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Aha.No to źle zrozumiałem. Razz A w niedziele i święta rzeczywiście by wystarczyły 2 i 10.A w dni robocze dodatkowo ta "dziewiątko-osiemnastka" Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:46, 17 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Może w soboty od 9 do 18 też Smile


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:28, 17 Lip 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
No ten pomysł 9/18 bardzo mi się podoba warunkiem jest jednak remont zwrotnic i przejazdów w rejonie Rynku Wildeckiego, żeby nie dochodziło zbyt często do wykolejeń. Ta pętla mogła by być w ten sposób sensownie eksploatowana.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:44, 17 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
W GOPie na to mówia przeczyszczania, przedmuchiwanie zwrotnic. Tam to się specjalnie nowe linie tworzy które kursują od 7-16 co 48 minut Very Happy Linia 33 w Katowicach Razz

9/18 popieram.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 15:06, 17 Lip 2006 Zobacz profil autora
poznanianka
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: poznan

Post
No wlasnie, jesli mialyby tam zawracac czy 9 czy tez 18 trzeba by przeprowadzic remont zwrotnic. Na dluzsza mete nie da sie za kazdym kolkiem wychodzic z wozu i przekladac (zaznaczam ze ta od strony Rossmana jest zwrotnica torowa z ktora nie kazdy daje sobie rade - mi ostatnio nie udalo sie przelozyc) dlatego przydal by sie track, a to znow wiazalo by sie ze zamknieciem torowiska.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 09:05, 20 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Torowa to taka bez mechanizmu? We Wrocławiu tego jest pełno, bo mało tracków! Tam jest więcej kobiet-motorniczych i wszystkie sobie radzą. To kwestia przeszkolenia,a w Poznaniu wyrobiło się wygodnictwo przez Track'a.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 09:14, 20 Lip 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin