Czy powstanie trasy Garbary-Naramowice spowoduje? |
Wzrost znaczenia trasy na Winogradach |
|
9% |
[ 1 ] |
Nie wpłynie na jej znaczenie |
|
9% |
[ 1 ] |
Wpłynie na rozwój ale tylko przy odpowiednim połączeniu Szelągowskiej i trasy na Winogradach |
|
72% |
[ 8 ] |
Doprowadzi do Marginalizacji ul Winogrady |
|
9% |
[ 1 ] |
|
Wszystkich Głosów : 11 |
|
Autor |
Wiadomość |
lipczak
Kontroler
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 206 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
[Winogrady] Tramwaje tracą na znaczeniu |
|
Temat dotyczy trasy tramwajowej wzdłuż ul Winogrady oraz jej odgałęzień. Problem nie jednokrotnie był poruszany na forum.
Trasa powstała w połowie lat 50 zastępując linę trolejbusową. Do 64r powstała trasa na Wilczak, w latach 70 wybudowano odnogę na Połabską (do 31.01.1997 Serbska).
W szczytowym okresie w latach 80 jździło nią aż 5 linii: 4,10,15,16,22, trzy na Serbską i dwie na Wilczak. Od lat 90 liczba linii zaczęła się zmniejszać. Jako pierwsza zawieszona została linia 22, w 1993r ul Winogrady jechały tylko trzy linie: 4, 10 oraz 3 wstawiona za zawieszoną 16. Pod koniec lat 90 częstotliwośc 3 zmniejszono do 15 minut, a 01.03.05 3 i 4 zaczęly kursować co 20min, będąc połączone praktycznie w jedną trasę, czyli praktycznie na ul Winogrady są dwie linie.
Na terenie Winograd pasażerowie tych linii nie mogą narzekać na tłok. Największe problemy z frekwencja ma 3 jadąca na Wilczak.
Przyczyn upadku linii jest kilka. Pierwszym był rozwój komunikacji samochodowej w tym autobusowej. Jadąc do centrum z Wilczaka z decydowanie szybciej można dostać się autobusami (dojazd w-g rozkładu 51 pod Zamek zajmuje 12 (powrót13`, tramwaj na Fredry potrzebuje 15`) Podobnie sytuacja wygląda z dojazdem Ronda Serbska w rejon Garbar i Starego Rynku. Drugim czynnikiem było otwarcie PST. Nadto wpływ na wolną jazdę ma zły stan torowiska na Winogradach jak również źle rozplanowane położenie pętli na Połabskiej (przy obecnym układzie).
Jakie są sposoby zwiększenia popularności na tramwajów w tamtym regionie, czy należy zmienić ich trasy, czy przebudowa torowiska rozwiąża sama sprawę, czy przysanki powinny być inaczej rozplanowane, i w jaki sposób (czy jest wogóle sens) skomunikować trasę winogradzką z planowanym tramwajem na Szelągowskiej-Naramowickiej,
być może ten wątek jest pierwszym z cylku o sieci tramwajowej wśrodku Winograd
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lipczak dnia Pon 13:25, 31 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 14:10, 30 Lip 2006 |
|
|
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Trasa na Winogrady jest reliktem, ponieważ powinna ona przebiegać wzdłuż ulicy Słowiańskiej, a nie tem gdzie jest! Trasa na Szelągowskiej jej moim zdaniem nie zniszczy jeśli linie z Naramowic do MTea i RKap pojadą właśnie Winogradami, a nie Naramowicką. Tam to może jechać tramwaj na Rataje (coś a'la "74") albo na Dębiec. Poza tym trasa z Winograd powinna być wyremontowana, rozreklamowana i powinna prowadzić z os.WW co najmniej!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:32, 30 Lip 2006 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
A ja bym z chęcią połączył Połabską z Piątkowską.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:38, 30 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Ja także, ponieważ byłoby to nie tylko połączeine tych pętli, tylko przejazd z Naramowic/Winograd na Grunwald przez Winiary, czyli alternatywa wobec 82,91,93,69. Poza tym trasa winiarska musi rozgałęzić się z północy na sołacką do MTea i niestachowską do Żeromskiego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:41, 30 Lip 2006 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
I możnaby zazębić 4z9 lub 10z11 .....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:45, 30 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Myslę, że jeśli byłaby już trasa niestachowska to 3 z Żeromskiego przez Wielkopolską, Winogrady na Naramowice, a 15 z Żeromskiego przez Winiary, Solidarności na WW lub Naramowice. Wtedy tylko walnąć "4" na Piątkowską i starczy.
Jeśli nie będzie trasy Niestachowskiej to 9 lub 11 (ta krótszą wówczas) do Połabskiej, albo WW, a 4 do Piątkowskiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:59, 30 Lip 2006 |
|
|
lipczak
Kontroler
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 206 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Ja myślałem o budowie torowiska na Serbskiej między rondem a Naramowicką i wówczas 3 z Naramowic na Garbary (i dalej na południe, gdzie to na razie bezznaczenia), 4 Z połabskiej na Garbary i dalej na Starołękę, 10 Z Naramowic przez Rondo Solidarności na Teatralkę i dalej(może być obecna trasa na Debiec)
Przełajowa zostaje trasą awaryjną, a Winogrady dostają kolejny "cios". Stety niestety Szelągowska jest szybsza jeśli chodzi o dojazd do Starego Starego Rynku, Pułwiejskiej czy Św. Marcina. (dojazd do Teatralki Szelągowska z Wilczaka zajmie 13` (5`Wilczak Małe Garbary+8`Małe Garbary-Teatralka) Przez Winogrady skróciłby się do 11`przy dobrym stanie torowiska i korekcie przystanków. (wyliczenia na podstawie rozkładów jazdy)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:47, 31 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Ale chyba w tym temacie chodziło o to, żeby Winogrady ratować, a nie jeszcze dobijać?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:42, 31 Lip 2006 |
|
|
lipczak
Kontroler
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 206 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Nie mówiłem co ile minut będą jeździć , nie chodzi o ratunek, ale także o zadanie sobie pytania nad sensem, bo właściwie przy otwarciu trasy d Naramowic to Winogrady mogą być doskonałym połączeniem na Zachód Poznania, pytanie, czy ten kierunek jest wystarczający.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 12:29, 01 Sie 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Jest i to on powinien być głównym dla Naramowic i winograd dla komunikacji tramwajowej ze względu na węzły => MTea, RKap, MDwo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 13:08, 01 Sie 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
A mnie się wydaje że wpuszczeniu lini z Naramowic przez Wilczak do centrum spowoduję większe obciążenie węzła Most Teatralny.
Ostatnio zacząłem tworzyć własny projekt sieci tramwajowej i w kontekście Winograd wyszło mi tak:
3 STAROŁĘKA - DTR - ... - Estkowskiego - Szelągowska - ... - NARAMOWICE
4 FALISTA - GTR - ... - Estkowskiego - Solna - Wielkpolska - ... - PIĄTKOWSKA
9 NARAMOWICE - ... - Szelągowska - Solna - Młyńska - Ratajczaka - ....
i 10 WICHROWE WZGÓRZE - Winogrady - Kaponiera - ....
oraz 1 wariant przy trasie niestachowskiej
Linia XX NARAMOWICE - ...- Al. Solidarności - Niestachowska - ....
przy braku trasy niestachowskiej i łącznika z Piątkowską :
Wariant 2 : LINIA 18 NARAMOWICE- ... - Wilczak - Winogrady - ... - Dąbrowskiego - OGRODY
Wariant 3 : LINIA 18 NARAMOWICE- ... - Wilczak - Winogrady - ... - Głogowska - Hetmańska - PAMIĄTKOWA
Na Winogradach wystarczy 1 linia ew. 2 ale tylko w godzinach szczytu ( robocze + soboty) gł,ównie dla studentów ( akademiki ) a reszta ruchupójdzie Szelągowską.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:01, 01 Sie 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No i się nie zgadzam i wewnętrznie mam nadzieję, że trasa na Szelągowskiej w ogóle nie powstanie. Moim zdaniem powinny tam jeździć linie we wszystkich kierunkach:
3. ...-Niestachowska - Wielkopolska - Winogrady - Wilczak - Naramowice
4. ...-Solna - Nowowiejskiego - Winogrady - Murawa - Połabska (Piątkowska)
10. ... - Winogrady - Murawa - WW
Tomikat, a gdzie można zobaczyć całą sieć "Twoich tramwajów"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:22, 01 Sie 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Szelągowska jeżeli w ogóle powstanie to nie prędko najpierw Franowo potem PST-ka także na razie możesz być spokojny...
Trasa linii 3: musiałby by być łuk z Pułaskiego w stronę Sołacza a nie to mi się raczej nie zanosi bo i nie wiadomo jakie sa szanse na zrobienie łącznika przez Małopolską.
4 chyba nawet w twoim projekcie jechała prosto a ja sie pod tym podpisuje
Bez trasy Szelągowskiej tramwaje z Naramowic będa musiały wjechać w Winogrady i co dalej ? 4 dałeś na Solną zgoda ale na Naramowice
będa potrzebne ze 3 linie + 10 na Kaponiere co zwiekszy ruch na Teatralce. Szybciej i prościej będzie np. Szelągowska - Solna - Młyńska
i juz jesteśmy w centrum.
Na Winogradach i Murawie tłok to ja widzę rano przed 8 jak wysiadam z autobusu Pod Lipami, na przystanku stoi spory tłumek wtedy 10 jest nieźle nabita bo dochodza jeszcze akademiki. Potem robi sie zdecydowanie luźniej i wagony do Połabskiej jeżdżą pustawe. Szczyt popołudniowy jest trochę luźniejszy ok. 14-16 ruch jest w obie strony bo kończą prace Wydział Komunikacji i "dwa wieżowce no i ja przy okazji tez " więc 4 i 10 mają wtedy przyzwoitą frekwencje. Stąd wniosek taki że 2 linie wystarcza tam spokojnie 10 do WW
i jakaś linia z Naramowic tylko nie jak pisałem poprzednio przez Wilczak ale przez Rondo Solidarności. Winogrady na znaczeniu nie stracą
bo przecież ludzie nie będą jechali 74/90 żeby na Słowiańskiej przesiąść się na tramwaj do centrum jeżeli będą mieli szybki dojazd wremontowanymi Winogradami.
Ps: projekt to na razie jest w mojej głowie i dopiero go rozrysowuje jak będzie gotowy przerysuje schematycznie w Corelu i wrzuce.
Na razie nie chcę się sugerować innymi projektami ale przeciez i tak będzie się różnił od Twojego czu innych bo chyba nie jest możliwe
żeby dwie osobu wpadły na taki sam pomysł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:51, 01 Sie 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Linia 4 w moim projekcie: FALISTA - Dtr - Rataje - Śródka - Katedra - Solna - Pułaskiego - Winogrady - Murawa - POŁABSKA - [Solidarności - PIĄTKOWSKA].
Więc gdzie ona jedzie prosto?
Łuk z Malopolskiej proponuję mimo wszystko awaryjnie zrobić w przypadku przebudowy Pulaskiego od Armii Poznań do Poznańskiej (+remont łuku na Piątkowską).
Jeśli nie będzie Szelągowskiej to przewiduję tak =>
3. ... [skądś tam] - ... - Roosevelta - Pułaskiego - Winogrady - Wilczak - Naramowice
4. FALISTA - Dtr - Rataje - Śródka - Katedra - Solna - Pułaskiego - Winogrady - Murawa - POŁABSKA
9.[gdzieś z Wildy chyba] - Ratajczaka - 3 Maja - Młyńska - Solna - Winogrady - Murawa - Wilczak - Naramowice
10. Dębiec - ... - Kaponiera - Roosevelta - Winogrady - Murawa - WW (albo jak nie będzie WW to Połabska).
Znając nasze realia to WW nie będzie Zatem na Naramowice przez kilka lat dojedziemy tylko przez Winogrady i Wilczak, ponieważ trasa Szelągowska, jeśli powstanie to ostatnia - są ważniejsze sprawy! Zatem przez Winogrady i Wilczak pojadą 2 linia na Boranta. To mało. Także mało będzie sama "10" na WW, bo jedna linia na Połabskiej musi zostać.
Czekam chociażby na wstępny projekt linii tramwajowych. Dużo pomysłów już chyba nie wymyślisz mając tyle projektów do wglądu, ale miłego myślenia nad tramwajami, bo to gorsze niż busy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:24, 01 Sie 2006 |
|
|
lipczak
Kontroler
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 206 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Dla mnie tramwaj do Naramowic bez Szelągowskiej byłby tylko półśrodkiem, jeśli dzisiaj z Wilczaka więcej osób wybiera autobus do centrum to przy przedłużeniu należy spodziewać się podobnego rezultatu. Nie zmienia to faktu, ze tramwaj na Winogradach równiez będzie mieć (ma) znaczenia. (Mnie się linie tramwajowe krążące po osiedlach nie widzą i imo powinny jeździć możliwie najprostszymi i szybszymi trasami).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lipczak dnia Czw 13:33, 03 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 11:06, 03 Sie 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
W moim projekcie tylko "4" się kręci po osiedlach, a inne jadą najprostszą drogą - taką, żeby była rentowna. Czy uważacie że to dobrze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 13:26, 03 Sie 2006 |
|
|
lipczak
Kontroler
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 206 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
^Wątpię, czy ktoś z Akademików przy Winogradach będzie chciał 4 jechać na Sołacz, Za bużo czsu straci tramwaj na objazdach
EDIT Nie Sołacz tylko Winiary
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 14:11, 04 Sie 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Tu właściwie nie chodzi o to! Chodzi o to, azeby połączyć Winiary z Winogradami tramwajem (ale raczej z tymi Winogradami: Zwycięstwa, WW, Kosmonautów, północ Przyjażni). "4" stanie się zlepkiem dwóch linii:
-łącznika Winiar i Winograd (przez PST)
-łącznika Winograd z Centrum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:29, 04 Sie 2006 |
|
|
ratajczyk
Pieszy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Rataje - Os. Rzeczypospolitej |
|
|
|
Dla mnie tramwaje na ul. Winogrady powinny zostać. Ja sam często tamtędy jeżdżę (rodzinę mam na Wichrowym Wzgórzu) i dla mnie niemożliwością jest aby tramwaje nie dojeżdżały z Centrum ul. Winogrady, Murawą, Al. Solidarności do Połabskiej. Linia na Wilczak też koniecznie musi zostać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:03, 13 Sie 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Linia na Wilczak zostanie, ale chyba tylko teoretycznie bo ruch tam może zostać niedługo wstrzymany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:03, 13 Sie 2006 |
|
|
|