Autor |
Wiadomość |
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
Linie pośpieszne w Poznaniu |
|
W Poznaniu mamy obecnie jedną linię pośpieszną: A. Obowiązuje na niej generalnie taryfa podwójna, autobus jedzie sprawnie i (w miarę) punktualnie, szybko.
Proponuję, aby powrócono do idei linii przyspieszonych utworzonych na podobnej zasadzie:
- numeracja "literkowa"
- częstotliwości około 15-20 minut
- ograniczona liczba przystanków
- długie trasy, przez całe miasto, stanowiące kręgosłup komunikacji autobusowej w Poznaniu
- taryfa biletowa - tak jak w liniach zwykłych - tzn. bez dopłat.
- szybki czas przejazdu (omijając sporą liczbę przystanków) skraca czas przejazdu od pętli do pętli, dzięki temu stosuje się do obsługi takiej linii mniej brygad. Gdybyśmy dziś chcieli przerobić A na linię zwykłą i dodaćjej wszystkie stopy po drodze, to przy zachowaniu tej samej częstotliowści musielibyśmy dodać dwie brygady.
Układ linii ptzedstawiałby sie następująco:
A – Os. Kopernika – Promienista – Jugosłowiańska – Bułgarska – Marcelińska – Grochowska – Bukowska – Zeylanda – Rondo Kaponiera – Św. Marcin – Podgórna – Garbary – K. Wielkiego – Kórnicka – Jana Pawła II – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Piaśnicka – Kurlandzka – Szwajcarska – Szwedzka – M1 Centrum Handlowe
B – Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Fabianowo – Sycowska – Auchan – Głogowska – Autostrada – Krzywoustego – Wiatraczna – Inflancka – Pawia – Orla – Krucza – Zamenhofa – Dworzec Rataje
C – Os. Jana III Sobieskiego – Szymanowskiego – Stróżyńskiego – Jaroczyńskiego – Wojciechowskiego – Piątkowska – Lechicka – Połabska – Al. Solidarności – Księcia Mieszka I – Pułaskiego – Nowowiejskiego – Solna – Wolnica – Małe Garbary – Estkowskiego – Wyszyńskiego – Rondo Śródka – Jana Pawła II – Baraniaka – Chartowo – Kurlandzka – Szwajcarska – M1 Centrum Handlowe
D – Nowe Zoo – Krańcowa – Warszawska – Rondo Śródka – Wyszyńskiego – Estkowskiego – Garbary – Podgórna – 27 Grudnia – Gwarna – Św. Marcin – Rondo Kaponiera – Dworcowa – Dworzec Główny PKP
E – Dworzec Śródka – Warszawska – Krańcowa – Gdyńska – Bałtycka – Serbska – Al. Solidarności – Połabska – Lechicka – Lutycka – Podolańska – Golęcińska – Koszalińska – Literacka – Oś. Parkowe
L – Dworzec Garbary – Garbary – Małe Garbary – Wolnica – Solna – Niepodległości – Św. Marcin – Kaponiera – Bukowska – Port Lotniczy Ławica
Linia D - jako bardziej linia sezonowa, łącząca Maltę z centrum miasta, częstotliwość co ok 60 minut, całorocznie jedynie w dni powszednie w godz. szczytu, sezonowo całotygodniowo i całodziennie (podobnie jak 53)
Linia L - lotniskowa - łącząca stary rynek, śródmieście z lotniskiem
C - przejęłoby kursy 84 (M1 - Śródka) i wzmocniło obsługę PST
B - dałoby superszybkie połączenie Rataj z Górczynem przez Autostradę i umożliwiłoby skrócenie 80 na Rudnicze
itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 12:34, 15 Maj 2006 |
|
|
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
No nie wiem czy autobusy miejskie mogą jeździć autostradą, a po za tym pomysł jest OK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:43, 15 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Linia E woziła by powietrze, a D mi się jakoś nie widzi przy tak małej częstotliwości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 15:06, 15 Maj 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Linia A powinna zostać ale w zmienionym kształcie ponieważ bo obecnie to jest pospieszna tylko z nazwy
(duża ilość przystanków w Centrum oraz Bukowska...)
Proponuje trasę następującą: M1 - Rusa Szpital - Kurlandzka - os. Czecha-
- Wiatraczna - zjazd na Trasę Katowicką - Rondo Rataje - Królowej Jadwigi - al. Niepodległości - Kaponiera - Grunwaldzka -Jugosłowiańska- Os. Kopernika.
oraz zdecydowane ograniczenie ilości przystanków na trasie np. Rusa Szpital, os.Czecha, Rondo Rataje, AWF, Izba Rzemieślnicza,
Bałtyk, Rondo Jana Nowaka Jeziorańskiego, Bułgarska, Jugosłowiańska.
Zalety takiego rozwiązania to szybkie połączenie Os. Kopernika z Centrum przez Grunwaldzką z pominięciem wiecznie zakorkowanej Bukowskiej oraz z drugiej strony szybkie połączenie Os. Czecha z Rondem Rataje i rejonem AWF. W takiej postaci byłaby to naprawdę linia pospieszna a MPK mogłoby z czystym sumieniem kasować podwójną opłatę za bilet.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:54, 15 Maj 2006 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
Albo pozostawić bez zmian ale opłata normalna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:14, 15 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Pewnie tak jak tomikat proponuje pojedzie po uruchomieniu tramwaju przez Rocha i Podgórną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:29, 15 Maj 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Dlaczego BUS nie moze jeździć Autostradą? W Katowicach pomykają. Poza tym "autostrada nie jest dla pojazdów poruszających się wolniej niż 40 km/h" to chyba z przepisów. Nie ma tam nic o autobusach. Przejazd dosyć szybki.
E by nie woził powietrza:
- Śródka - Nieszawska
- Nieszawska - Winogrady - PST/Plaza
- Plaza
- Literacka - PST/Plaza
- Literacka - Śródka
- Literacka - Winogrady
itp..
D by się też sprawdziło, zwłaszcza podczas jakichś imprez/zawodów na Malcie, no i wadą takiej dawnej 50-tki był przejazd tylko ze śródki. A jak ktoś juz np. wsiadał w centrum w 6,8 to już mu sie nie chciało wysiadać na 50-tkę. Mając linię z centrum da się frekwencję wyrobic jakoś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 01:56, 16 Maj 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | Pewnie tak jak tomikat proponuje pojedzie po uruchomieniu tramwaju przez Rocha i Podgórną. |
Jeśli w ogóle pojedzie. Przypominam, że linia podobno ma iść pod całkowite ścięcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 01:57, 16 Maj 2006 |
|
|
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
|
|
Warto powrócic do linii pospiesznych
Układ linii przedstawiałby się następująco:
A – Os. Kopernika – Promienista – Jugosłowiańska – Bułgarska – Marcelińska – Grochowska – Bukowska – Zeylanda – Rondo Kaponiera – Św. Marcin – Podgórna – Garbary – K. Wielkiego – Kórnicka – Jana Pawła II – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Piaśnicka – Kurlandzka – Szwajcarska – Szwedzka – M1 Centrum Handlowe
B – Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Fabianowo – Sycowska – Auchan – Głogowska – Kotowo – (Luboń) –Unijna – Dębiecka – Węzeł Dębina – Autostrada – Krzywoustego – Franowo(powrót przez Kinepolis) –łącznik Carrefoul-M1– Szwajcarska – Kurlandzka—Wiatraczna Inflancka – Piłsudzkiego – Zamenhofa – Dworzec Rataje
C – Os. Jana III Sobieskiego – Szymanowskiego – Stróżyńskiego – Jaroczyńskiego – Wojciechowskiego – Piątkowska – Lechicka – Połabska – Al. Solidarności – Księcia Mieszka I – Przepadek – Północna(powrót Armii Poznań) – Garbary– Estkowskiego – Wyszyńskiego – Rondo Śródka – Jana Pawła II – Baraniaka – Chartowo – Kurlandzka – Szwajcarska – M1 Centrum Handlowe – Szwajcarska – Kurlandzka – Obodrzycka – Forteczna – Starołęka
D – Nowe Zoo – Krańcowa – Warszawska – Rondo Śródka – Wyszyńskiego – Estkowskiego – Garbary – Podgórna – 27 Grudnia – Gwarna – Św. Marcin – Rondo Kaponiera – Zwierzyniecka– Stare ZOO
E – Dworzec Śródka – Warszawska – Krańcowa – Nieszawska– Krańcowa – Gdyńska – Bałtycka – Serbska – Al. Solidarności – Połabska – Lechicka – Lutycka – Podolańska – Golęcińska – Koszalińska – Literacka – Oś. Parkowe
F Kiekrz –Wilków Morskich – Chojnicka – Słupska – Dąbrowskiego –Polska – Bukowska –Jasna(King Kross) – Marcelińska – Polna – Bukowska – Rondo Kaponiera – Św. Marcin – Niepodległości – Królowej Jadwigi – Dolna Wilda – Os. Dębina
L – Dworzec Garbary – Garbary – Małe Garbary – Wolnica – Solna – Niepodległości – Św. Marcin – Kaponiera – Bukowska – Port Lotniczy Ławica
Linia B - dałoby superszybkie połączenie Rataj z Górczynem przez Autostradę i umożliwiłoby skrócenie 80 na Rudnice, oraz połączenie 2 centrów handlowych Lubonia i Kinepolis
Linia C - odciążyłaby kursy 84 (M1 - Śródka) i wzmocniło obsługę PST oraz połączyło starołękę z M1
Linia D - jako bardziej linia sezonowa, łącząca Maltę z centrum miasta, oraz Stare i Nowe ZOO (ewentualnie w sezonie w weekendy tabor historyczny tak jak sama trasa)
Linia E zapewni dodatkowo komunikację na zapomnianej Nieszwskiej
Linia F zapewni szybkie połączenie dębiny z Centrum oraz Kiekrza z King Crossem i Centrum
Linia L - lotniskowa - łącząca stary rynek, śródmieście z lotniskiem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Poznaniak dnia Wto 19:10, 16 Maj 2006, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Wto 07:20, 16 Maj 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
wyymysl coś nowegoooo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 08:16, 16 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Przekopiował ale dodał F.
F musiałby jechać ...-Królowej Jadwigi - Droga Dębińska - Św.Jerzego - Dolna Wilda- ..., ponieważ węzeł Górna/Dolna Wilda-Półwiejska - Królowej Jadwigi jest zbyt niewydolny.
Z tym ścięciem "A" jest jak kilkudzięsięcio krotnymi próbami ścięcia 3jki kilkukrotnymi ścięciami 11tki. Obie jeżdżą, ale tylko ta druga ma się dobrze. Jak zetniemy "A" to co będzie na Grunwaldzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 08:54, 16 Maj 2006 |
|
|
dlo
Pieszy
Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| | Dlaczego BUS nie moze jeździć Autostradą? W Katowicach pomykają. Poza tym "autostrada nie jest dla pojazdów poruszających się wolniej niż 40 km/h" to chyba z przepisów. Nie ma tam nic o autobusach. Przejazd dosyć szybki.
|
Problemem zapewne byliy pasażerowie bez miejsc siedzących.
Wątpię, aby wyrażono zgodę na taką linię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:00, 16 Maj 2006 |
|
|
dlo
Pieszy
Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| | Warto powrócic do linii pospiesznych
B – Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Fabianowo – Sycowska – Auchan – Głogowska – Kotowo – (Luboń) –Unijna – Dębiecka – Węzeł Dębina – Autostrada – Krzywoustego – Franowo(powrót przez Kinepolis) –łącznik Carrefoul-M1– Szwajcarska – Kurlandzka—Wiatraczna Inflancka – Piłsudzkiego – Zamenhofa – Dworzec Rataje
|
Odpada na "łączniku Carrefour - M1 trzeba by pozdejmować "progi".
Poza tym nie jest to droga publiczna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:06, 16 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
To może B puśćmy Hetmańską zamiast autostrady?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 13:53, 16 Maj 2006 |
|
|
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
|
|
Fakt na pierwszy rzut oka wyglada jak skopiowane
pozostawiłem A i L bez zmian
w reszcie wprowadziłem małe modyfikacje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:20, 16 Maj 2006 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
| |
Linia E zapewni dodatkowo komunikację na zapomnianej Nieszwskiej
|
A co Wy tak do tej Nieszwskiej żeście się przykleili?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:43, 16 Maj 2006 |
|
|
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
|
|
Nieszawska
są tam nowy Kampus PP
akademik UAM
wyższa szkoła hotelarstwa i gastonomi
oraz Liceum i zawodówka niedaleko
oraz poznańska fabryka łozysk tocznych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:48, 16 Maj 2006 |
|
|
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
|
|
Wracając do linii D
trasa Nowe ZOO - stare ZOO
jest (była) to linia z długą tradycją
i różymi oznaczeniami : Z , D, 402
Ja jestem za jej powrotem
nawet w formie sezonowej
obsługiwanej np PR-ką
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:14, 16 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Nikt "zabytku" na taką linię, co jak co ale nie jakąś tam specjalną tylko zwykła miejską. Moim zdaniem mógłby jeździć przez Centrum jak A zniknie do Nowego Zoo.
A jednak zepchnąłbym na Królowej Jadwigi zamiast kasacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:48, 16 Maj 2006 |
|
|
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
|
|
Na normalne kursy to nie
ale w sezonie wakacyjnym w soboty i niedziele po 2-3 specjalne oznaczone kursy
taborem historycznym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:49, 16 Maj 2006 |
|
|
|