Autor |
Wiadomość |
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| | PKS żadych dotacji państwowych chyba nie dostaje. |
Co z resztą widać, ale to inna bajka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 17:15, 13 Lip 2006 |
|
|
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No właśnie, więc taki Buk pewnie wolałby zostać z PKSem niż dopłacać MPK za wozokm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:45, 13 Lip 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
A za autobusy szkolne (kursy PKS gdzie dzieciaki mają za free) czy zniżki ustawowe w większości PKSów to kto płaci jak nie gmina?? I to ciężkie pieniądze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 00:45, 14 Lip 2006 |
|
|
Tomaszko
Administrator
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Świerczewo |
|
|
|
Autobusy szkolne to zupełnie inny temat niż linie PKSu czy podmiejskie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 09:15, 14 Lip 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Poczytaj ustawę o Samorządzie Gminnym (z 1991 roku).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 09:37, 14 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Niezbyt interesująca lektura Może i to 116 to dobry pomysł tylko zależy od podejścia gminy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 10:45, 14 Lip 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Zatem streszczę:
- Gmina ma obowiązek zapewnienia transportu zbiorowego na jej terenie. W praktyce oznacza to dofinansowanie PKSów by tworzyły linie szkolne, z ulgami dla młodzieży i dzieci, albo tworzenie komunikacji gminnej. Takie ośrodki jak np. Czerwonak czy Swarzędz nie starają się o GimBusy tylko dopasowują swoją komunikację do zarządzeń ustwowych. I dlatego (też w Poznaniu) uczniowie maja gorzej, bo mają ulgowe bilety, a nie darmobusa z domu do szkoły - dwa razy dziennie.
- PKP nie jest "lokalnym transportem zbiorowym" zatem w ogóle nie powinno być brane pod uwagę w kwestii ustalania priorytetów dla komunikacji w gminie czy powiecie.
- Gminy muszą dążyć do optymalizacji przewozów na ich terenie, zatem nie mogą godzić się na wejscie każdego PKSu i busów, bo to grozi jazdą "jeden za drugim" i defacto pogorszeniem standardu obsługi podróżnych
- Ustawa mówi, ze to "gmina ma obowiązek..." co za tym idzie gmina musi: nadzorować, kontrolować, zezwalać, zabraniać itp. W praktyce niestety nasz ustawodawca nakazał zezwolenia na przewóz osób wydawać wojewodzie. I mamy od wielu lat problem ze "zrzucaniem kompetencji" czyli słabą jakością transportu publicznego
- Najlepszą sytuacją dla gmin satelickich duzych miast wydaje się zatem właczenie w ich system transportowy przy założeniu utrzymania kursów PKS dalekobieżnych - przejeżdżających przez gminę i zatrzymujacych się, ale nie kończących bieg.
- przykład z życia wzięty: KÓRNIK. Mają swoje prężne przedsiębiorstwo (z 50-cioletnią tradycją) - KOMBUS. Konkuruja z PKSami na trasie Poznań - Kórnikod zawsze, ale PKS nie prowadzi kursów Poznań - Kórnik, jedynie Poznań - Śrem, Poznań - Gostyń. Wszystko jedzie przez Kórnik, nie ma problemu. PKS sam wie gdzie i na jakich liniach ma robić pieniądze, i na jakich relacjach ludzie kursują. W przypadku Buku sytuacja wyglądałaby tak, ze PKS wydłużyłby kilka kursów do Opalenicy i Tomyśla lub Pniew, i tam by sobie pasazerowie jeździli, a większość do Poznania wybralaby MPK. Jeszcze lepiej wyglądałoby to w Pobiedziskach i Kostrzynie Wlkp, gdzie są bardzo obciążone relacje do Wrześni i Gniezna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 11:25, 14 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Słyszałem od koleżanek z klasy z Lo, że do Buku nieraz autobusy jadą tak zapchane, że nie można wejśc, więc MPK musiałoby chyba co pół godziny tam kursować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 11:29, 14 Lip 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Moj rozkład w robocze daje częstotliwość 43 minuty, przy trzech brygadach. Powinno styknąć, zwłaszcza na np. MAN 18m + MAN 12m + MAN 12m
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 11:35, 14 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Tylko,że ludzie są przyzwyczajeni do taboru autokarowego a nie miejskiego, ale 50 minut da się wytrzymać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 11:37, 14 Lip 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No i czasówka. Wyobraź sobie wykupić i odbić bilet na 90 minut i możesz z Buku do M1 podjechać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:47, 14 Lip 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
a tak przy okazji - od czego wzięła się literka P?
K - od kina
L - od lotniska
a od czego P? Przyśpieszona ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:02, 14 Lip 2006 |
|
|
Tomaszko
Administrator
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Świerczewo |
|
|
|
może Podmiejska ? albo jeździła kiedyś tylko do Przeźmierowa, wydłużyli ją do Sierosławia ale numeru nie chciało sie zmieniać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:10, 14 Lip 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
OK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:15, 14 Lip 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Nigdy do przeźmierowa nie jeździla. Jako sezonowa podmiejska miała numerację 106 (P miało obecne 53, dawne 62bis), później P. I zawsze Kacza - Sierosław. Od niedawna Kaponiera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 01:44, 15 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Tyle, że to nie numer! Na termometrze mamy: "linia sezonowa P" a nie "linia nr P".
RobuR to z Buku do M1 za 5,20 zł ma sens PS. Czekam na podmiejskie do Bahna
MOD PL4: Tu rozmawiamy o linii P, a w sprawie Bahna zapraszam do działu "INNE".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 05:07, 15 Lip 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
@PL4: Już szykuję. Ale wklep te historyczne rozkłady jazdy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:45, 15 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
OK, ale w innym dziale. Prześlij mi wszystko co masz:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:00, 15 Lip 2006 |
|
|
matejank
Pieszy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Witam, a tak na marginesie- czy linia sezonowa P jest dotowana przez gminy przez które przebiega (Tarnowo Podgórne i Dopiewo) czy też jest liną sponsorowaną przez miasto dla grupy działkowiczów z Sierosławia???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 12:42, 10 Sie 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
W sumie nie wiem.. ale wiem, że lobby działkowców jest bardzo silne. Jedno z najsilniejszych w Poznaniu. Więc, kto wie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 16:47, 10 Sie 2006 |
|
|
|