Czy linia 11 powinna jeździć częściej? |
Tak co 10 minut od 6-19 w dni robocze |
|
58% |
[ 17 ] |
Tak, ale tylko w szczycie (7-9, 14-17) |
|
20% |
[ 6 ] |
Jej częstotliwość jest optymalna |
|
17% |
[ 5 ] |
Powinna jeździć tylko w dni robocze |
|
0% |
[ 0 ] |
Powinna zostać zlikwidowana |
|
3% |
[ 1 ] |
|
Wszystkich Głosów : 29 |
|
Autor |
Wiadomość |
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
[11] Tyle lat na krawędzi, a jeszcze jeździ ;-) |
|
Linia 11:
[link widoczny dla zalogowanych]
Trasa aktualna: PIĄTKOWSKA - Winiarska - Wołyńska - Wielkopolska - Pułaskiego - Roosevelta - Most Dworcowy - Królowej Jadwigi - Krzywoustego - Jana Pawła II - Kórnicka - OS.LECHA
Czas przejazdu: 36 minut
Długość linii: 10,64 km
Data uruchomienia: IV 1929
Zawieszenia: 1933-1935, 1943-1946, IX 1998-IV 1999
Częstotliwość: DNI ROBOCZE co 20’, SOBOTY od godz. 9 co 15’ - 20’, ŚWIĘTA od godz.15 co 20’
HISTORIA LINII (prawie cała - sam ją zrobiłem) :
IV 1929-1933 KOSZARY TRENU - Grunwaldzka - Św. Marcin - Gwarna - Pl. Wolności - Paderewskiego - STARY RYNEK
1933- 30 IX 1934 ZAWIESZENIE LINII
1 X 1934-1939 WINIARY - Wołyńska - Wielkopolska - Roosevelta - Fredry - Pl. Wolności - STARY RYNEK
1939- 31 V 1942 WINIARY - Wielkopolska - Roosevelta - Most Dworcowy - Wierzbięcice - RYNEK WILDECKI
1 VI 1942- 1943 WINIARY - Wielkopolska - Roosevelta - Głogowska - PALACZA
1943- 31 III 1946 ZAWIESZENIE LINII
1 IV 1946- 19 IV 1965 WINIARY - Winiarska - Wielkopolska - Roosevelta - Głogowska - PALACZA
20 IV 1965- 2 I 1973 WINIARY - Winiarska - Wielkopolska - Roosevelta - Głogowska - SZCZANIECKIEJ
2 I 1973- 12 III 1977 WINIARY - Winiarska - Wielkopolska - Roosevelta - Głogowska - GÓRCZYN
13 III 1977- 7 II 1980 WOŁYŃSKA - Wielkopolska - Roosevelta - Głogowska - GÓRCZYN
8 II 1980- 30 IV 1997 PIĄTKOWSKA - Winiarska - Wołyńska-Wielkopolska - Pułaskiego - Roosevelta - Głogowska - GÓRCZYN
1 V 1997- VI 1998 PIĄTKOWSKA - Winiarska - Wielkopolska - Roosevelta - Głogowska - Hetmańska - Reymonta - Grunwaldzka - Roosevelta - Wielkopolska - Winiarska - PIĄTKOWSKA
VI 1998-IX 1998 OS.JANA III SOBIESKIEGO - Trasa PST - Roosevelta - Głogowska - Hetmańska - Reymonta - Grunwaldzka - Bukowska - Roosevelta - Trasa PST - OS.J.III SOBIESKIEGO
IX 1998- 10 IV 1999 ZAWIESZENIE LINII
10 IV 1999- 31 VIII 1999 PIĄTKOWSKA - Winiarska - Wielkopolska - Roosevelta - Głogowska - Hetmańska - Grunwaldzka - JUNIKOWO
1 IX 1999- 5 IX 1999 PIĄTKOWSKA - Winiarska - Wołyńska -WielkopolskA - Pułaskiego - Roosevelta - Głogowska - Hetmańska -Zamenhoffa - Jana Pawła II - Podwale - ZAWADY
6 IX 1999- 24 VI 2001 PIĄTKOWSKA - Winiarska - Wielkopolska - Głogowska - Hetmańska - Żegrze - Chartowo - Kórnicka - Jana Pawła II - Podwale - ZAWADY
25 VI 2001- 31 VIII 2001 ZAWADY - Podwale - … - Roosevelta - Pułaskiego - Winogrady - Murawa - Serbska - POŁABSKA
01 IX 2001- 23 VI 2002 PIĄTKOWSKA - Winiarska - Wołyńska - Wielkopolska - Pułaskiego - Roosevelta - Głogowska -Hetmańska - Żegrze - Chartowo - Kórnicka - Jana Pawła II - Podwale - ZAWADY
24 VI 2002- 31 VIII 2002 PIĄTKOWSKA - Winiarska - Wołyńska - Wielkopolska - Pułaskiego - Roosevelta - Most Dworcowy - Wierzbięcice - 28 Czerwca 1956 r. - Hetmańska - Żegrze - Chartowo - Kórnicka - Jana Pawła II - Podwale - ZAWADY
01 IX 2002- 17 VIII 2003 PIĄTKOWSKA - Winiarska - Wołyńska - Wielkopolska - Pułaskiego - Roosevelta - Głogowska - Hetmańska - Żegrze - Chartowo - Kórnicka - Jana Pawła II - Podwale - ZAWADY
18 VIII 2003- 22 VIII 2003 PIĄTKOWSKA - Winiarska - Wołyńska - Wielkopolska - Pułaskiego - Roosevelta - Most Dworcowy - Królowej Jadwigi - Rondo Rataje - Zamenhofa - Hetmańska - Żegrze - Chartowo - Kórnicka - Jana Pawła II - Podwale - ZAWADY
23 VIII 2003- 31 VIII 2003 ZAWADY - Podwale - Jana Pawła II - Kórnicka - GTR - Hetmańska - Zamenhofa - Królowej Jadwigi - Most Dworcowy - Roosevelta - Dąbrowskiego - OGRODY
1 IX 2003- 14 IX 2003 OGRODY - Dąbrowskiego - Roosevelta - Głogowska - Hetmańska - Żegrze - Chartowo - Kórnicka - Jana Pawła II - Podwale - ZAWADY
15 IX 2003- 30 VI 2004 PIĄTKOWSKA - Winiarska - Wołyńska -Wielkopolska - Pułaskiego - Roosevelta - Głogowska - Hetmańska - Żegrze - Chartowo - Kórnicka - Jana Pawła II - Podwale - ZAWADY
01 VII 2004- 31 VIII 2004 PIĄTKOWSKA - Winiarska - Wołyńska - Wielkopolska - Pułaskiego - Roosevelta - Fredry - GWARNA - Św. Marcin - Roosevelta - Pułaskiego - Wielkopolska - Wołyńska - Winiarska - PIĄTKOWSKA
01 IX 2004- 28 II 2005 PIĄTKOWSKA - Winiarska - Wołyńska - Wielkopolska - Pułaskiego - Roosevelta - Głogowska - Hetmańska - Żegrze - Chartowo - Kórnicka - Jana Pawła II - Podwale - ZAWADY
01 III 2005- 10 III 2006 PIĄTKOWSKA - Winiarska - Wołyńska - Wielkopolska - Pułaskiego - Roosevelta - Most Dworcowy - Królowej Jadwigi - Krzywoustego - Jana Pawła II - Kórnicka - OS.LECHA
15 X 2005 (w kierunku Os. Lecha) PIĄTKOWSKA - … - Roosevelta – Św. Marcin – Towarowa – Dw. PKS – Królowej Jadwigi - … - OS. LECHA
11 III 2006 - … PIĄTKOWSKA – Winiarska – Wołyńska – Wielkopolska – Pułaskiego – Roosevelta – Most Dworcowy – Królowej Jadwigi – Krzywoustego – Zamenhofa – Starołęcka – STAROŁĘKA
Linia 11 to ciekawa linia, która biegnie po ładnej trasie. Zacznijmy od Piątkowskiej - najbardziej klimatycznej, zielonej, choć trochę zaniedbanej pętli - gdzie "11" wjechała jako pierwszy liniowy tramwaj 08.02.1980 roku. Pętla leży na Winiarach. Mijając Szpital Wojewódzki, Makro i al. Solidarności (d. Serbską) dojedziemy do serca os. Winiary, dalej Bonin i kościół pw. Św. Stanisława Kostki. To właśnie pod tym kościołem, jako pierwsza i jedyna "11tka" kończyła trasę przez kilkadziesiąt lat... Trasa dalej gna do Akademii Rolniczej, i właśnie do tego momentu biegnie poza ulicą... Jest to piekne kiedy tramwaj przeciska się przez krzaki, drzewa w pięknej zielonej "tubie" i gdy w pobliżu widać "niezwyczajne" bloki. Za Akademią linia zjeżdza na Sołacz i do parku sołackiego, dalej aleją Wielkopolską, które prezentują się pięknie każdą porą roku. Dalsza trasa to mój ulubiony przystanek => Wielkopolska. Następnie maym M.Teatralny, Kaponierę. Linia 11 zawsze łączyła z Dworcem PKP, a od niedawna także PKSem... Mozna nią dojechać we wszystkie ważne miejsca takie jak: Półwiejska, Stary Browar, Bema, AWF, Politechnika Poznańska, a także na osiedla Piastowskie, Lecha, Rusa, Czecha, 1000lecia oraz na Polankę i Łacinę.
Przykrym zjawiskiem w historii linii 11 jest to, że z roku na rok linia jeździ coraz rzadziej. Często zmieniano jej trasę i od czasu kiedy została wyrzuzona z Górczyna jej przewozowość spadała. Od 1 marca 2005 linia zmieniła trasę na taką, która ją trochę podniosła z dna i uratowała przed wieloma, głupimi pomysłami likwidacji, więc jestem happy, że tam jeździ i codziennie mi się przydaje, bo głupio by mi było teraz nagle ja stracić. Więc musimy walczyć, żeby przypadkiem jakieś fanaberie pana Krycha jej nie przekreśliły, bo szkoda, kiedy to po otwarciu mostu Rocha "16" pojedzie na Lecha. Wtedy na pewno pojawi sie pomysł usunięcia "połówki" z Lecha. Jedenastka to niestety połówka, bo w dni robocze jeździ co 20 minut, w soboty od 9-15 co 15 minut, a od 15-23 co 20 minut., w święta zaś dopiero od godziny 15 co 20 minut. Na czas remontu skrzyżowania ulic Jana Pawła II i Kórnickiej jeździ na Starołękę w pełnym wymiarze godzin i miejmy nadzieję, że tak zostanie. Tabor jaki obsługiwał tą linię był rózny kiedyś jak i teraz. Od kiedy pamiętam były to dwuskłady typu N, potem 102N i 102Na, następnie wchodziły 1G i 2G wraz z GT6, potem GT6 i GT8 tylko (czasem 105N), teraz już GT6, GT8, 3G oraz 105N i ostatni 102Na #71.
Moim jedynym postulatem jest, żeby "11" jeździła na Piątkowską najlepiej sama w pelnym wymiarze godzin co 10 minut w dni robocze. Bo szkoda jej, żeby robiła za cien linii 6,9,12... Często tak bywa, bo one się spóźniają, a 11tce rzadko się to zdarza
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pasażer linii 3/4 dnia Sob 21:30, 27 Maj 2006, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Nie 21:17, 02 Kwi 2006 |
|
|
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Bardzo ciekawa notatka, która wprost idealnie pasuje do książki o KM. Natomiast jeśli chodzi o samą linii 11 to nie jestem za jej zamknięciem, tylko zwiększeniem częstotliwości w godzinach szczytu. A jak będą ją chcieli zamknąć <oby nie> to urządzimy piketę przed siedzibą MPK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 07:05, 03 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No zrobimy wojnę... :[
O "Jedenastce" powinno się napisać więcej, to jest tylko streszczenie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 15:57, 03 Kwi 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Streszczenie... To już się boje jak wygląda cała historia A 11 nie pozwolimy zamknąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:17, 03 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No jest się czego bać, choć nie jest to największa... Po prostu ciekawa linia na ciekawej trasie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:49, 03 Kwi 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Rozumiem, że z linii 11 korzystasz codziennie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 18:51, 05 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Nawet częściej niż codziennie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:13, 05 Kwi 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
11-stka powinna być obsługiwana co 10 minut (tak jak 9-tka), ale solówkami 105N..
No co? Ładnie wygląda solo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 09:55, 11 Kwi 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
wogóle powinno się wprowadzić więcej pijedynczych wagonów, ale częściej... na wielu liniach - np. w południe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 15:16, 11 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No ładnie tylko zaraz odezwą się głosy, że juz jest mało 105tek możliwych do rozczepienia, a poza tym tekstów typu: "Jak sobie wyobrażasz solo na Półwiejskiej" albo "Solo bierze tyle samo prądu co duet'" (bzdura), albo potrzeba dwa razy więcej motorniczych (najwieksza wada tego rozwiązania). Solo widziałbym na 9 i 11 a także na 3 i 18(jeśli nie należałoby jej skasować).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 16:32, 11 Kwi 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No ja zawsze byłem za solówkami. Też nie sądzę że to łyka więcej prądu niż dwuskład.
Poza tym mógłbyś, idąc na 11 powiedzieć
WYSZEDŁEM NA SOLO.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:49, 11 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
To już jakiś argument, aczkolwiek liczba motorowych potrzebnych wówczas MPK nie przekona.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:56, 11 Kwi 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Pomysł z solówkaim bardzo fajny, ale wywołałoby to zdziwienie mieszkańców Poznania bo są już przyzwyczajeni do składów 105Na+105NaD.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:09, 12 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
I tak tego nie zrobią, a laiccy mieszkańcy niedużo zobaczą...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:42, 12 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Po rozpoczęciu remontu Kórnickiej, zauważyłem, że "11" stała się bardziej prężna odkąd jeździ na Starołekę, tylko że rozkład znowu spycha ją za spóźnioną "12". Jadąc na Lecha musiałaby zostać sama na trasie Lecha (Franowo) - R.Rataje - AWF, żeby została dostrzęgnięta przez mieszkańców GTRu, którzy częściej widzą aktualnie "5". Mam nadzieję, że dobrze zauważyłem i przystanek "Kórnicka" przy Politechnice Poznańskiej będzie na wyjeździe i studenci będą mogli na jednym przystanku czekać na "6" i "11" w kierunku AWFu, PKSu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:14, 09 Maj 2006 |
|
|
Pyrus
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
| | No zrobimy wojnę... :[
O "Jedenastce" powinno się napisać więcej, to jest tylko streszczenie... |
LOL!!!! Ale referat wywaliles,ciekawa historia z ta linia. "Streszczenie" Gdzie bo nie zauwazylem Ja tez czesto jezdze 11,szczegolnie teraz gdy jest remont na Jana Pawła II
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 11:02, 10 Maj 2006 |
|
|
Pyrus
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
| | 11-stka powinna być obsługiwana co 10 minut (tak jak 9-tka), ale solówkami 105N..
No co? Ładnie wygląda solo |
TYLKO NIE TO!!!! Jak kiedys bylem na Śląsku to widzialem te tramwaje i to wyglada smiesznie,troche tak biednie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 11:04, 10 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Biednie, ale oszczędniej i linia jest szybsza. Na "11" często solówka byłaby za małym składem. Dobre ułożenie rozkładu "11" tuż przed "12" w obie strony odciąży "12" i zapełni "11" stosownie do dwuskładu 105N.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 18:37, 10 Maj 2006 |
|
|
Pyrus
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
| | Biednie, ale oszczędniej i linia jest szybsza. Na "11" często solówka byłaby za małym składem. Dobre ułożenie rozkładu "11" tuż przed "12" w obie strony odciąży "12" i zapełni "11" stosownie do dwuskładu 105N. |
Czy bedzie szybsza Niesadze,ale pomysl z odciazeniem 12 jest dobry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 11:28, 11 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No może nie szybsza, bo ona i tak przegina będąc przeważnie przed czasem
A pomysł z odciążeniem "12" jest wręcz konieczny, a nie tylko dobry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:02, 11 Maj 2006 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|