Który pomysł jest dobry? |
19 (MIŁOSTOWO - SOBIESKIEGO) |
|
14% |
[ 2 ] |
20 (OS. LECHA - RONDO KAPONIERA) |
|
7% |
[ 1 ] |
Oba |
|
7% |
[ 1 ] |
Żaden |
|
71% |
[ 10 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
Fireton
Pieszy
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Swaj |
|
[19 i 20] Projekt śródka - rataje |
|
Mam projekt, ale nie wiem czy jest do końca dobry. Postanowiłem go przedstawić.
19
MIŁOSTOWO - Rondo Śródka - Pl. Wielkopolski - Most Teatralny - Trasa PST - SOBIESKIEGO
Linia tworzona po to by udostępnić mieszkańcom okolic śródki oraz dojeżdżającym liniami podmiejskimi z Czerwonaka i Swarzędza mieli łatwiejszy i szybszy dostęp do północnych osiedli Poznania, oraz w późniejszym czasie do Kampusu. Mieszkańcy północnych osiedli uzyskali by dojazd do miłostowa.
20
OS.LECHA - Rondo Rataje - AWF - Strzelecka - Pl.Wolności - Dąbrowskiego - Rynek Jeżycki - Kraszewskiego - RONDO KAPONIERA (powrót: RONDO KAPONIERA - Most Teatralny - Fredry - Gwarna - Marcinkowskiego - Strzelecka - ... - OS. LECHA)
Linia utworzona by odciążyć 5 i 13 oraz udostępnić mieszkańcom rataj szybki dostęp do Rynku Jeżyckiego.
MOD DAWID: Utworzyłeś dwa takie same tematy, więc jeden skasowałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 19:04, 03 Sty 2007 |
|
|
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
1. A może byś tak oświecił nas co masz zamiar puszczać na Twoich liniach i skąd byś je zdjął bo nadwyżki taboru to my nie mamy??
2. Po co trzecia linia na Miłostowo skoro 2 w zupełności wystarczą??
3. ósma linia na Królowej Jadwigi?? Chryste Panie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 19:31, 03 Sty 2007 |
|
|
Fireton
Pieszy
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Swaj |
|
|
|
Na 19 zdjęło by się coś z 6, 8, 14, 15 i 16. Najlepiej po jednym.
Na 20 zdjęło by po jednym z 5, 11, 13. Jest to wyłącznie linia uzupełniająca, mająca na celu zwiększenie szybkości kursowania właśnie na odcinku Kaponiera - Os. Lecha
Jaki tabor? Najlepiej taki sam na obu linach czyli sto piątki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 19:41, 03 Sty 2007 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Obawiam sie że po pierwsze to by nie wystarczyło po drugie wymagałoby cięcia częstotliwości z 10 do powiedzmy 12 minut co z kolei zdezorganizowałoby rozkład na trasach gdzie jest kilka linii kursujących obecnie z jednakową częstotliwością 10-minutową. W sytuacji w której linie kursowałyby z różną częstotliwością powstałby bałagan. Po to właśnie ustala sie jednakowe częstotliwości żeby w miare zsynchronizować rozkłady jazdy różnych linii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 19:45, 03 Sty 2007 |
|
|
Mateusz
Dyspozytor
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
A jaki masz konkretne propozycje aby zdjac tabor z ww. linii, zeby nie ucierpiała na tym częstotliwosc, oraz przerwy na końcówkach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 19:46, 03 Sty 2007 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Krótko żadna linia z tych dwóch nie jest potrzebna powody przedstawił marcinho powyżej.
Czy Ty wiesz co sie będzie działo po zdjęciu 1 brygady z tych linii ? Albo postoje po minucie na pętli aby uratować takt 10 minutowy,
albo dziury w rozkladach tych linii ew. 12 minut.
Jakbyś chciał dać częstotliowość nawet co 20 minut na te dwie linie potrzeba około 7 - 8 brygad a jak co 10 minut 2 razy więcej !!
5 i 13 nie potrzebują wzmocnienia w centrum tylko punktualnego kursowania. A do szybkości Kaponiera - Os. Lecha to będzie tak po otwarciu
trasy przez Rocha.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomikat dnia Śro 20:04, 03 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 19:54, 03 Sty 2007 |
|
|
Fireton
Pieszy
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Swaj |
|
|
|
Może ujmę to tak.
6, 8 i 19 mają kilka przystanków wspólnych więc częstotliwość byłaby podzielona przez 3, tzn. że np. na 12 minut co 4 minuty będzie jechać jakaś linia. Ogólnie kursy 8 i 19 będą najbardziej uzależnione od odcinka śródka - miłostowo. A 20 wypełni kursy zabrane 5, 11 i 13.
19 będzie miała przerwy na pętlach końcowych ustabilzowane tak, by odcinek śródka - miłostowo był ustabilizowany.
20 będzie miała przerwy tylko na os. lecha po to by wjechać w te brakujące kursy 5, 11 i 13.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:01, 03 Sty 2007 |
|
|
Mateusz
Dyspozytor
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No to sie wtedy posypie rozkład na Górczynie i Grunwaldzie! Gratulacje!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:10, 03 Sty 2007 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
| | Może ujmę to tak.
6, 8 i 19 mają kilka przystanków wspólnych więc częstotliwość byłaby podzielona przez 3, tzn. że np. na 12 minut co 4 minuty będzie jechać jakaś linia. Ogólnie kursy 8 i 19 będą najbardziej uzależnione od odcinka śródka - miłostowo. A 20 wypełni kursy zabrane 5, 11 i 13.
19 będzie miała przerwy na pętlach końcowych ustabilzowane tak, by odcinek śródka - miłostowo był ustabilizowany.
20 będzie miała przerwy tylko na os. lecha po to by wjechać w te brakujące kursy 5, 11 i 13. |
To się nia da bo wtedy tniesz częstotliwosć na Grunwaldzkiej bo chcesz zabrać wozy z 6,15,13 czyli dajesz faktycznie wakacyjny rozklad na tej trasie !!
Zabierając wóz z 16 zwiększasz tłok na Pestce , podobnie zwiększasz tłok na Głogowskiej tnąc wozy na 5,8, 14.
Chodziło o przerwy na tych liniach na których tniesz wozy bo tam żeby dać 10 minut częstotliwość musiałbyś skrócić postoje albo dać dziury w rozkładzie. Nie ma takiej pilnej potrzeby żeby robić takie nadzwyczajny bałagan.
Ps: Tobie chodzi o częstotliwośc 20 minutową na twoich liniach. ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:14, 03 Sty 2007 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Fireton, czy Ty wiesz co ile kursuje linia 11? Co chcesz z niej zabierać?
Mega LOL 4 Extreme!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:14, 03 Sty 2007 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Nie będę wspominał o tym, że niedługo zostanie otwarty Most Rocha. Rozpatrze to jako pomysł na terażniejszość. Pomijam, też sprawę taboru.
Pomysł z 20stka jest totalnie bezsensowny.
-5 kursuje niepunktualnie tylko w godzinach szczytu, co jest normalne na każdej lini, szczególnie jadącej przez centrum.
- wspomaganie 5tce nie jest potrzebne, ponieważ jest to lini popularna, ale nie przeładowana.
-13 dobrze sobie radzi, chociaż ostatnio zawodzi...
- po co kolejny tramwaj ze skętem w Strzelecką. Dwie lini wystarczają w zupełności.
-kolejny tramwaje może paradoksalnie zmniejszyć punktualność kursowania 5 i 13stki.
-na Jeżyce z okolic os. Lecha wszyscy jeżdżą 17. Omija ona częściowo miasto i jest sprawna linią. No i z rynku Jeżyckiego w okolice Kraszewskiego jest blisko.
Jeśli chodzi o 19 to jest to tymczasowo dobre rozwiązanie. Jednak skróciłbym ją do Zawad. Na Miłostowo wystarczą dwie linie. Popieram tą linią.
Oczywiście 19 sprawdziłaby się tylko w dni robocze, w godzinach szczytu. Od 5-10 oraz od 14-17.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:17, 03 Sty 2007 |
|
|
Fireton
Pieszy
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Swaj |
|
|
|
Teoretycznie faktycznie 20 sprawdziła by sie tylko kursujac nie w godzinach szczytu. 19 faktczynie sprawdziła by się tylko jako rozwiązanie tymczasowe. Skrócić do zawad by można, ale tam jest trochę za mała pętla na 3 linie. Czyli 20 sprawdziła by się tylko gdy są wolne tramwaje, a 19 tylko w godziny szczytu w dni robocze. Gdy tak sie przyjmie wychodzi w miarę dobre rozwiązanie - ale tymczasowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:28, 03 Sty 2007 |
|
|
Mateusz
Dyspozytor
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Za "19stke" miała jeździc "16stka" takze w dni robocze na odcinku Sobieskeigo- Zawady ale włąsnie z powodu małej petli takie rozwiazanie nie zostało przyjęte
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:32, 03 Sty 2007 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Kurde szkoda, bo taka linia przydałaby się. Wspomogłaby oblegany w godzinach szczytu odcinek Śródka-Teatralny. No i wiele osób z Garbar i Wielkopolskiego jeździ na Sobieskiego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:39, 03 Sty 2007 |
|
|
motorowy
Kontroler
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zawodowo Forteczna... |
|
|
|
A potem jeszcze 21, 22, 23 itd? 25 linii już przerabialiśmy i jeżeli ktoś tego nie pamięta to mu powiem, że nie chielibyście takiej "sprawnej" komunikacji jaka była wtedy. Nie w ilości rzecz, Koledzy, nie w ilości...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:19, 03 Sty 2007 |
|
|
Mateusz
Dyspozytor
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | A potem jeszcze 21, 22, 23 itd? 25 linii już przerabialiśmy i jeżeli ktoś tego nie pamięta to mu powiem, że nie chielibyście takiej "sprawnej" komunikacji jaka była wtedy. Nie w ilości rzecz, Koledzy, nie w ilości... |
Spokojnie ja im już wywróżyłem, że w tym miesiacu stworzą jeszcze linię tramwajową 30
Co do wzmocnienia odcinka mostu Teatralnego- Sródka sie zgodze, tylko nie m zadnej sensownej trasy dla tego dodatka co miałby tam kursować (nawet jeśli byłaby nowa o szczytówce)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:51, 03 Sty 2007 |
|
|
motorowy
Kontroler
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zawodowo Forteczna... |
|
|
|
Tylko pamiętajmy o wąskim gardle odcinka Śródka - Teatralny czyli o krzyżówce Garbary - Estkowskiego. Jeszcze jedna - dwie linie i mamy to samo co teraz przy Półwiejskiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:21, 03 Sty 2007 |
|
|
Mateusz
Dyspozytor
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Z tą sygnalzacją zawsze było cos nie tak, apropo- tam jest jakis stały cykl swiateł w określonych godzinach, bo ostatnio jadąc wieczorem "51" zaobserwowałem troche inny system działania tych swiateł..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:27, 03 Sty 2007 |
|
|
motorowy
Kontroler
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zawodowo Forteczna... |
|
|
|
Teoretycznie jest tam "yntelygencja" z priorytetem dla tramwaju. Działa tylko wieczorami, kiedy ruch jest znikomy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:29, 03 Sty 2007 |
|
|
Mateusz
Dyspozytor
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | Teoretycznie jest tam "yntelygencja" z priorytetem dla tramwaju. Działa tylko wieczorami, kiedy ruch jest znikomy. |
Też tak własnie myślałem, że to inteligencja "od święta", podobnie mamy na większosci skrzyżowań w Poznaniu...:/ dzięki za odpowiedź
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:33, 03 Sty 2007 |
|
|
|