Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[19] Lepszy dojazd do Starego Browaru
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Linie tramwajowe Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[19] Lepszy dojazd do Starego Browaru
Autor Wiadomość
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Chcecie zrobić 4tą linię na Górczyn, a jednocześnie zabrać połaczenie w stronę północy, zachodu (Piątkowska bądź Ogrody)?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:46, 02 Gru 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Niekoniecznie na Górczyn ale np. do zaj Głogowska. Ja jestem za 11 na Ogrody i 18 na Piątkowską bo to bardziej racjonalne.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:51, 02 Gru 2006 Zobacz profil autora
tonny
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Obsługa linii 11 co 20 minut nie wchodzi w rachubę. Sami wiecie dlaczego. Chodzi o odcinek Al.Wielkopolska-Piątkowska.
Jak Wy sobie wyobrażacie zamienić "11" z "18"?
Po za tym nowa linia 19 miałaby docelowo połączyć Stary Browar z punktami przesiadkowymi, jak Most Dworcowy i Rondo Kaponiera. Zawracałaby na najbliższych pętlach, a są to własnie Osiedle Lecha i Towarowa.
Po za tym linia ta miałby naprzemiennie kursowac z linią nr 11 i byłaby linią szczytową, głównie dla osbłużenia okolic Półwiejskiej: Stary Browar, Multikino, deptak.
Weźcie też pod uwagę sprawę taką, że po otwarciu nowego skrzydła 6 i 12 będą jeszcze bardziej przepełnione, a i tka ludzie ze Starego Browaru jadą przeważnie albo do Bałtyku/Kaponiery lub do Ronda Rataje. I tak się dzieje. Zauważcie, że już przy Rondzie Kaponiera i Rondzie Rataje robi się trochę lżej.
Po za tym linia nr 19 mogłaby w przyszłości zostać wydłużona do Centrum M1 i Franowa.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:52, 02 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Racjonalne tylko jeśli 11 pojedzie co 10 minut, bo jeśli "11"ma na Ogrody jechać z częstotliowośćią jak obecnie to zmiana jest całkowicie NIEUZASADNIONA.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:53, 02 Gru 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Moja koncepcja zakłada 11 i 19 co 10 minut (przy założeniu że na Piątkowską kursują najmniej pojemne wozy czyli GT6 i holendry) i skrócenie 18 do pl. Wielkopolskiego ew. Marcinkowskiego (jeżeli wystarczy taboru)


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:54, 02 Gru 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Pasażer linii 3/4 napisał:
Racjonalne tylko jeśli 11 pojedzie co 10 minut, bo jeśli "11"ma na Ogrody jechać z częstotliowośćią jak obecnie to zmiana jest całkowicie NIEUZASADNIONA.


Dokladnie tak 11 musi jechac wtedy co 10 minut. Tylko obecnie nie ma tyle taboru i to jest problem jak na razie nie do przeskoczenia.
Chyba że założymy całkowita likwidacje 18 ale wtedy Piątkowska została by na jednej linii.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:56, 02 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Walić Piątkowską - poradzi sobie z jedną linią!!!

Jeśli mamy poprawić znacznie komunikację z Ogrodów i zachęcić Jeżyczan do korzystania z KM w sensie połaczenia z PKP, PKS, Półwiejską porządnym tramwajem co 10 minut to coś trzeba poświęcić. Zawsze też "3" może jechać w godzinach swojego kursowania na Piątkowską, zamiast na Wilczak...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:59, 02 Gru 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
NL263 #1666 napisał:
Moja koncepcja zakłada 11 i 19 co 10 minut (przy założeniu że na Piątkowską kursują najmniej pojemne wozy czyli GT6 i holendry) i skrócenie 18 do pl. Wielkopolskiego ew. Marcinkowskiego (jeżeli wystarczy taboru)


Obecnie: 11 - 5b ; 18 - 4b Łącznie 9b
Według Twojej konepcji :
11- 5b
19- 4b (tylko do zaj Głogowska)
18- 3b
Łącznie 12b raczej by nie przeszło.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:07, 02 Gru 2006 Zobacz profil autora
tonny
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
No nie przesadzajcie. Zacznijcie myśleć racjonalnie. Widzicie co się dzieje na Ogrodach, a Wy chcecie wsunąć 11 (sic!) co 10 minut! Pętla Ogrody tego nie wytrzyma. Nie po to wymyślili 18tkę, żeby teraz ją kasować. 11 będzie jeździć na Piatkowską, jeździ przez lata. Zadaniem 18-tki było połączyć Jeżyce z Łazarzem, Wildą i Starołęką, a przede wszystkim Dworcem PKS. Jak Łazarz poradzi sobie bez 18tki.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:09, 02 Gru 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
To że 11 jeździła przez lata na Piątkowską to nie argument. Na Górczyn też jeździła przez 30 lat i ni jeździ. Jako rodowity Łazarzanim z 18 jestem w stanie zrezygnować jeżeli dostanę czwartą linię, najlepiej połączenie z browarem.

I nie chce walić 11 co 10 minut na Ogrody!!!!!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:13, 02 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
18tka nie łączy z PKSem. Łazarz na 3 liniach też by dał radę pewnie. Poza tym nie zawsze 5 czy 8 jeźdżą przepełnione...

Tonny, a skoro mamy myśleć racjonalnie, to jak Ty uważasz?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:14, 02 Gru 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Pasażer linii 3/4 napisał:
Poza tym nie zawsze 5 czy 8 jeźdżą przepełnione...

To Ty chyba nie jechałeś nigdy tym tramwajem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:15, 02 Gru 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
tonny napisał:
Widzicie co się dzieje na Ogrodach, a Wy chcecie wsunąć 11 (sic!) co 10 minut! Pętla Ogrody tego nie wytrzyma.


Jak postoje będą krótkie to wytrzyma. 11 połączyła by Ogrody z Dworcem tak samo jak 18 a jest bardziej potrzebna na Jadzi niż 18 łącząca
Łazarz z Ogrodami zawsze przezecież bedzie sie można przesiaść na Moście dworcowym na przykład cos za coś .


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:16, 02 Gru 2006 Zobacz profil autora
tonny
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
NL263 #1666 napisał:
To że 11 jeździła przez lata na Piątkowską to nie argument. Na Górczyn też jeździła przez 30 lat i ni jeździ. Jako rodowity Łazarzanim z 18 jestem w stanie zrezygnować jeżeli dostanę czwartą linię, najlepiej połączenie z browarem.

I nie chce walić 11 co 10 minut na Ogrody!!!!!!!!



Witaj Łazarzaninie. Słyszałeś o [link widoczny dla zalogowanych]
Owszem, zgodze się z Tobą. Piatkowska powinna sobie poradzić z sama 9tką. Ale należy wziąść jedno pod uwagę - Akademia Rolnicza.
TO w takim razie 19tka zamiast na Towarową mogłaby jeździć na Górczyn. W każdym razie potrzebne jest zasilenie z Browarem, bo 6 i 12 pękają w szwach, a 11 (i w dodatku co 20 minut) to za mało.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:18, 02 Gru 2006 Zobacz profil autora
VPN
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

Post
tonny napisał:
Owszem, zgodze się z Tobą. Piatkowska powinna sobie poradzić z sama 9tką. Ale należy wziąść jedno pod uwagę - Akademia Rolnicza.

Tu bym się nie zgodził. Wiele razy 11-tka mnie uratowała przed okresowo niepunktualną 9-tką. Musi być jakaś linia "awaryjna", czyli połówka drugiej linii. Biorąc pod uwagę, że 70-80% pasażerów linii Piątkowskich to studenci, jedynie w weekendy i w wakacje może być tylko jedna pełna linia.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:53, 02 Gru 2006 Zobacz profil autora
tonny
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
VPN napisał:
Tu bym się nie zgodził. Wiele razy 11-tka mnie uratowała przed okresowo niepunktualną 9-tką. Musi być jakaś linia "awaryjna", czyli połówka drugiej linii. Biorąc pod uwagę, że 70-80% pasażerów linii Piątkowskich to studenci, jedynie w weekendy i w wakacje może być tylko jedna pełna linia.

I całkowicie się z Tobą zgadzam. 11tka ratuję spóźniajacą się 9tkę, która teraz po ucięciu 2jki z Centrum jest bardziej obciążona. I CAŁKOWICIE NEI ZGADZAM SIĘ Z TYM CO PISZA PINEKTÓRZY NA FORUM! 11 MUSI DOCIERAĆ NA PIĄTKOWSKĄ, 18 NA OGRODY.
Jednak mu głównie skupmy się na połączeniu dla Starego Browaru, bo tego głównie dotyczy ten wątek.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:58, 02 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Skoro rozważamy o zmianach po otwarciu Hetmańskiej, to 2 wróci do Centrum.
Zatem skoro musi "11" jechać na Piątkowską, a ma pomóc w dojeździe na Półwiejską to niech jedzie co 10', "9" co 20' - skoro mimo jednej linii teraz z Centrum na Wildę nie ma barbarzyńskiego tłoku to czemu nie? "18" wtedy nie ruszamy.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 22:05, 02 Gru 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Hmm... No nie ma tutaj dużego pola manewrów,aby wprowadzić jakieś dodatkowe linie obsługujące Stary Browar.Zdecydowanie brakuje na tym skrzyżowaniu torów w descynacji "północ-południe",tak,aby nie były kolizyjne z i tak już obciążonym węzłem "Półwiejska".
Kiedys pisałem w działe o planach rozbudowy sieci tramwajowej,że przy okazji budowy Ratajczaka możnaby pokombinować z budową odgałęzienia w Krakowską,a następnie w prawo,w Półwiejską,i na wprost w Górną Wildę.Wtedy trasy 6,11,12 by się tylko przecinały z trasą 2 i 9, które obsługiwały by właśnie Stary Browar i centrum biznesowe Andersia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek. dnia Pon 10:08, 04 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
Sob 22:22, 02 Gru 2006 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Największym problemem okolic Starego Browaru jest to, że sygnalizacja świetlna na tym skrzyżowaniu po prostu nie da rady obsłużyć zbyt dużej ilości linii. Oczywiście, można to rozwiązać, zwiększając czas przejazdu na odcinku AWF - Dworzec PKS z 4 do powiedzmy 6 minut i wtedy możemy upchnąć tam jeszcze jedną linię. Poza tym, od biedy, te 4 brakujące wozy na linię 11 by się znalazły - wtedy mogłaby jeździć co 10'. Można by też, celem zwiększenia przepustowości węzła, puścić 2 i 9 przez Towarową, ale pomysł z góry skazany jest na klęskę, ponieważ brakowałoby linii na placu Dwóch Sraczy, eee... przepraszam, Wiosny Ludów. Wink Był już kiedyś pomysł, by szóstkę i ósemkę zamienić trasami w centrum (wtedy tylko most Dworcowy straciłby jedną linię), ale jak widać, nie doszedł on do skutku.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 08:47, 03 Gru 2006 Zobacz profil autora
VPN
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

Post
Pasażer linii 3/4 napisał:
Zatem skoro musi "11" jechać na Piątkowską, a ma pomóc w dojeździe na Półwiejską to niech jedzie co 10', "9" co 20' - skoro mimo jednej linii teraz z Centrum na Wildę nie ma barbarzyńskiego tłoku to czemu nie? "18" wtedy nie ruszamy.

Jak najbardziej, byłbym za zamianą ról między 9-tką, a 11-tką Smile


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:45, 03 Gru 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Linie tramwajowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin