Autor |
Wiadomość |
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Chcecie zrobić 4tą linię na Górczyn, a jednocześnie zabrać połaczenie w stronę północy, zachodu (Piątkowska bądź Ogrody)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:46, 02 Gru 2006 |
|
|
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Niekoniecznie na Górczyn ale np. do zaj Głogowska. Ja jestem za 11 na Ogrody i 18 na Piątkowską bo to bardziej racjonalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:51, 02 Gru 2006 |
|
|
tonny
Pasażer
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Obsługa linii 11 co 20 minut nie wchodzi w rachubę. Sami wiecie dlaczego. Chodzi o odcinek Al.Wielkopolska-Piątkowska.
Jak Wy sobie wyobrażacie zamienić "11" z "18"?
Po za tym nowa linia 19 miałaby docelowo połączyć Stary Browar z punktami przesiadkowymi, jak Most Dworcowy i Rondo Kaponiera. Zawracałaby na najbliższych pętlach, a są to własnie Osiedle Lecha i Towarowa.
Po za tym linia ta miałby naprzemiennie kursowac z linią nr 11 i byłaby linią szczytową, głównie dla osbłużenia okolic Półwiejskiej: Stary Browar, Multikino, deptak.
Weźcie też pod uwagę sprawę taką, że po otwarciu nowego skrzydła 6 i 12 będą jeszcze bardziej przepełnione, a i tka ludzie ze Starego Browaru jadą przeważnie albo do Bałtyku/Kaponiery lub do Ronda Rataje. I tak się dzieje. Zauważcie, że już przy Rondzie Kaponiera i Rondzie Rataje robi się trochę lżej.
Po za tym linia nr 19 mogłaby w przyszłości zostać wydłużona do Centrum M1 i Franowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:52, 02 Gru 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Racjonalne tylko jeśli 11 pojedzie co 10 minut, bo jeśli "11"ma na Ogrody jechać z częstotliowośćią jak obecnie to zmiana jest całkowicie NIEUZASADNIONA.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:53, 02 Gru 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Moja koncepcja zakłada 11 i 19 co 10 minut (przy założeniu że na Piątkowską kursują najmniej pojemne wozy czyli GT6 i holendry) i skrócenie 18 do pl. Wielkopolskiego ew. Marcinkowskiego (jeżeli wystarczy taboru)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:54, 02 Gru 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
| | Racjonalne tylko jeśli 11 pojedzie co 10 minut, bo jeśli "11"ma na Ogrody jechać z częstotliowośćią jak obecnie to zmiana jest całkowicie NIEUZASADNIONA. |
Dokladnie tak 11 musi jechac wtedy co 10 minut. Tylko obecnie nie ma tyle taboru i to jest problem jak na razie nie do przeskoczenia.
Chyba że założymy całkowita likwidacje 18 ale wtedy Piątkowska została by na jednej linii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:56, 02 Gru 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Walić Piątkowską - poradzi sobie z jedną linią!!!
Jeśli mamy poprawić znacznie komunikację z Ogrodów i zachęcić Jeżyczan do korzystania z KM w sensie połaczenia z PKP, PKS, Półwiejską porządnym tramwajem co 10 minut to coś trzeba poświęcić. Zawsze też "3" może jechać w godzinach swojego kursowania na Piątkowską, zamiast na Wilczak...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:59, 02 Gru 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
| | Moja koncepcja zakłada 11 i 19 co 10 minut (przy założeniu że na Piątkowską kursują najmniej pojemne wozy czyli GT6 i holendry) i skrócenie 18 do pl. Wielkopolskiego ew. Marcinkowskiego (jeżeli wystarczy taboru) |
Obecnie: 11 - 5b ; 18 - 4b Łącznie 9b
Według Twojej konepcji :
11- 5b
19- 4b (tylko do zaj Głogowska)
18- 3b
Łącznie 12b raczej by nie przeszło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:07, 02 Gru 2006 |
|
|
tonny
Pasażer
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
No nie przesadzajcie. Zacznijcie myśleć racjonalnie. Widzicie co się dzieje na Ogrodach, a Wy chcecie wsunąć 11 (sic!) co 10 minut! Pętla Ogrody tego nie wytrzyma. Nie po to wymyślili 18tkę, żeby teraz ją kasować. 11 będzie jeździć na Piatkowską, jeździ przez lata. Zadaniem 18-tki było połączyć Jeżyce z Łazarzem, Wildą i Starołęką, a przede wszystkim Dworcem PKS. Jak Łazarz poradzi sobie bez 18tki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:09, 02 Gru 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
To że 11 jeździła przez lata na Piątkowską to nie argument. Na Górczyn też jeździła przez 30 lat i ni jeździ. Jako rodowity Łazarzanim z 18 jestem w stanie zrezygnować jeżeli dostanę czwartą linię, najlepiej połączenie z browarem.
I nie chce walić 11 co 10 minut na Ogrody!!!!!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:13, 02 Gru 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
18tka nie łączy z PKSem. Łazarz na 3 liniach też by dał radę pewnie. Poza tym nie zawsze 5 czy 8 jeźdżą przepełnione...
Tonny, a skoro mamy myśleć racjonalnie, to jak Ty uważasz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:14, 02 Gru 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
| | Poza tym nie zawsze 5 czy 8 jeźdżą przepełnione... |
To Ty chyba nie jechałeś nigdy tym tramwajem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:15, 02 Gru 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
| | Widzicie co się dzieje na Ogrodach, a Wy chcecie wsunąć 11 (sic!) co 10 minut! Pętla Ogrody tego nie wytrzyma. |
Jak postoje będą krótkie to wytrzyma. 11 połączyła by Ogrody z Dworcem tak samo jak 18 a jest bardziej potrzebna na Jadzi niż 18 łącząca
Łazarz z Ogrodami zawsze przezecież bedzie sie można przesiaść na Moście dworcowym na przykład cos za coś .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:16, 02 Gru 2006 |
|
|
tonny
Pasażer
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| | To że 11 jeździła przez lata na Piątkowską to nie argument. Na Górczyn też jeździła przez 30 lat i ni jeździ. Jako rodowity Łazarzanim z 18 jestem w stanie zrezygnować jeżeli dostanę czwartą linię, najlepiej połączenie z browarem.
I nie chce walić 11 co 10 minut na Ogrody!!!!!!!! |
Witaj Łazarzaninie. Słyszałeś o [link widoczny dla zalogowanych]
Owszem, zgodze się z Tobą. Piatkowska powinna sobie poradzić z sama 9tką. Ale należy wziąść jedno pod uwagę - Akademia Rolnicza.
TO w takim razie 19tka zamiast na Towarową mogłaby jeździć na Górczyn. W każdym razie potrzebne jest zasilenie z Browarem, bo 6 i 12 pękają w szwach, a 11 (i w dodatku co 20 minut) to za mało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:18, 02 Gru 2006 |
|
|
VPN
Pasażer
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 99 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska |
|
|
|
| | Owszem, zgodze się z Tobą. Piatkowska powinna sobie poradzić z sama 9tką. Ale należy wziąść jedno pod uwagę - Akademia Rolnicza. |
Tu bym się nie zgodził. Wiele razy 11-tka mnie uratowała przed okresowo niepunktualną 9-tką. Musi być jakaś linia "awaryjna", czyli połówka drugiej linii. Biorąc pod uwagę, że 70-80% pasażerów linii Piątkowskich to studenci, jedynie w weekendy i w wakacje może być tylko jedna pełna linia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:53, 02 Gru 2006 |
|
|
tonny
Pasażer
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| | Tu bym się nie zgodził. Wiele razy 11-tka mnie uratowała przed okresowo niepunktualną 9-tką. Musi być jakaś linia "awaryjna", czyli połówka drugiej linii. Biorąc pod uwagę, że 70-80% pasażerów linii Piątkowskich to studenci, jedynie w weekendy i w wakacje może być tylko jedna pełna linia. |
I całkowicie się z Tobą zgadzam. 11tka ratuję spóźniajacą się 9tkę, która teraz po ucięciu 2jki z Centrum jest bardziej obciążona. I CAŁKOWICIE NEI ZGADZAM SIĘ Z TYM CO PISZA PINEKTÓRZY NA FORUM! 11 MUSI DOCIERAĆ NA PIĄTKOWSKĄ, 18 NA OGRODY.
Jednak mu głównie skupmy się na połączeniu dla Starego Browaru, bo tego głównie dotyczy ten wątek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:58, 02 Gru 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Skoro rozważamy o zmianach po otwarciu Hetmańskiej, to 2 wróci do Centrum.
Zatem skoro musi "11" jechać na Piątkowską, a ma pomóc w dojeździe na Półwiejską to niech jedzie co 10', "9" co 20' - skoro mimo jednej linii teraz z Centrum na Wildę nie ma barbarzyńskiego tłoku to czemu nie? "18" wtedy nie ruszamy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:05, 02 Gru 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Hmm... No nie ma tutaj dużego pola manewrów,aby wprowadzić jakieś dodatkowe linie obsługujące Stary Browar.Zdecydowanie brakuje na tym skrzyżowaniu torów w descynacji "północ-południe",tak,aby nie były kolizyjne z i tak już obciążonym węzłem "Półwiejska".
Kiedys pisałem w działe o planach rozbudowy sieci tramwajowej,że przy okazji budowy Ratajczaka możnaby pokombinować z budową odgałęzienia w Krakowską,a następnie w prawo,w Półwiejską,i na wprost w Górną Wildę.Wtedy trasy 6,11,12 by się tylko przecinały z trasą 2 i 9, które obsługiwały by właśnie Stary Browar i centrum biznesowe Andersia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomek. dnia Pon 10:08, 04 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 22:22, 02 Gru 2006 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Największym problemem okolic Starego Browaru jest to, że sygnalizacja świetlna na tym skrzyżowaniu po prostu nie da rady obsłużyć zbyt dużej ilości linii. Oczywiście, można to rozwiązać, zwiększając czas przejazdu na odcinku AWF - Dworzec PKS z 4 do powiedzmy 6 minut i wtedy możemy upchnąć tam jeszcze jedną linię. Poza tym, od biedy, te 4 brakujące wozy na linię 11 by się znalazły - wtedy mogłaby jeździć co 10'. Można by też, celem zwiększenia przepustowości węzła, puścić 2 i 9 przez Towarową, ale pomysł z góry skazany jest na klęskę, ponieważ brakowałoby linii na placu Dwóch Sraczy, eee... przepraszam, Wiosny Ludów. Był już kiedyś pomysł, by szóstkę i ósemkę zamienić trasami w centrum (wtedy tylko most Dworcowy straciłby jedną linię), ale jak widać, nie doszedł on do skutku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 08:47, 03 Gru 2006 |
|
|
VPN
Pasażer
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 99 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska |
|
|
|
| | Zatem skoro musi "11" jechać na Piątkowską, a ma pomóc w dojeździe na Półwiejską to niech jedzie co 10', "9" co 20' - skoro mimo jednej linii teraz z Centrum na Wildę nie ma barbarzyńskiego tłoku to czemu nie? "18" wtedy nie ruszamy. |
Jak najbardziej, byłbym za zamianą ról między 9-tką, a 11-tką
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:45, 03 Gru 2006 |
|
|
|