Autor |
Wiadomość |
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Ale dziewiątka przez ścisłe centrum co 20 minut? Nie sądzę, żeby miasto zgodziło się na coś takiego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:15, 03 Gru 2006 |
|
|
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
2,5,13 i w przyszłości 16 co 10 minut + 9 co 20 min. Czy to tak mało?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:22, 03 Gru 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
W sumie trzeba patrzyć na pod kątem zmian jakie wejda po otwarciu Mostu Rocha czyli jak dobrze pójdzie od wrzesnia 2007r.
Pl3/4 masz racje w centrum będzie 2,5,13 i 16 więc bedzie mozna albo zmiejszyc cześtotliwość 9 albo jedna z nich ( 2 lub 9 ) skasować wogóle. Natomiast na Jadzi muszą byc 3 linie kursujace co 10 minut.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:36, 03 Gru 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
| | Kiedys pisałem w działe o planach rozbudowy sieci tramwajowej,że przy okazji budowy Ratajczaka możnaby pokombinować z budową odgałęzienia w Krakowską,a następnie w lewo,w Półwiejską,i na wprost w Górną Wildę.Wtedy trasy 6,11,12 by się tylko przecinały z trasą 2 i 9, które obsługiwały by właśnie Stary Browar i centrum biznesowe Andersia. |
No i to by było najlepsze rozwiązanie (zdecydowanie lepsze niż budowa linii pod browarem - dawny projekt linii tramwajowej "Piekary") tylko zauważ że ulice właśnie poszerzono i tory trudno byłoby zmieścić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:31, 03 Gru 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No i właśnie poszerzono tak,że by się ze spokojem zmieściły te dwa tory,chodniki po obu stronach,a nawet jeszcze by została jakaś nawierzchnia na jezdnię.Na oko chyba jest tam podobna szerokość,jak na ulicy Fredry.Szkoda,że taką inwestycją nie zainteresował się Kulczyk-Tradex.Przecież to by było też w ich interesie,aby te "tłumy" do nowo powstającej części Browaru dogodnie dojeżdżały.Ale kiedyś były spekulacje,że podobno Kulczyk-Tradex chce przebudować całe skrzyżowanie Półwiejska-Królowej Jadwigi-Górna Wilda.To wobec takiej inwestycji,czym by było dla nich wybudowanie,przy okazji,takiego krótkiego odcinka torów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:54, 03 Gru 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
No to by było ciekawe jakby infrastruktura torowa została wybudowana za prywatne pieniądze ludzi co mogliby odnieść z tej linii korzyści.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:04, 03 Gru 2006 |
|
|
tonny
Pasażer
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
"9" co 20 minut? Beznadziejny pomysł. Zniknęła dwójka i teraz w Centrum pozostały tylko linie 5, 9 i 13. Stanowczo mówię nie.
Uruchomienie nowej linii 19 miałoby usprawić ruch.
Ewentualnie "11" mogłaby zostać skrócona do Towarowej, a na Rataje jechałoby się "19":
11: PIĄTKOWSKA - ... - Rondo Kaponiera - Św.Marcin - TOWAROWA - Most Dworcowy - Roosevelta - ... - PIĄTKOWSKA
19: OS.LECHA - ... - Królowej Jadwigi - TOWAROWA - Św.Marcin - Rondo Kaponiera - Most Dworcowy - ... - OS.LECHA
"11" mogłaby jeździć co 20 minut - bez zmian, "19" natomiast musiałaby jeździć co 10 minut, bowiem umożliwiłaby dojazd klientom Starego Browaru, Multikina i deptaku (no i Bema) do punktów i węzłów przesiadkowych: Dworzec PKS, Dworzec PKP, MTP, Rondo Kaponiera, Św.Marcin/Zamek, AWF, Rondo Rataje, i Rataje. W przyszłości "19" można by wydłużyć na Franowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 01:15, 05 Gru 2006 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
wprowadzenie 19 jako wspomagacza 11 do Ronda Kaponiery przy użyciu Towarowej jest świetnym pomysłem!
Korki na Półwiejskiej tak czy tak pozostały, a pomoc dla przepełnionych do granic możliwości 12 i 6 jest potrzebna i to natychmiast!
19 możnaby było ewentualnie puścić zamiast na Lech na Zawady.
Na okres zamknięcia Hetmańskiej można na trasę 19 dać linię 7. Jeśli ktoś chciałby dojechać do autobusu T na Traugutta (chociaż mało osób tak robi) to może przesiąść się na 2 i 9 na Półwiejskiej (zakładając, że 2 wróci na starą trasę), albo na 2 i 10 na PKSie.
W sumie puszczenie 7 prosto na Półwiejskiej daje to samo co usunięcie 2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:20, 05 Gru 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | "9" co 20 minut? Beznadziejny pomysł. Zniknęła dwójka i teraz w Centrum pozostały tylko linie 5, 9 i 13. Stanowczo mówię nie. |
Po powrocie "2" przeciez
| | Uruchomienie nowej linii 19 miałoby usprawić ruch.
Ewentualnie "11" mogłaby zostać skrócona do Towarowej, a na Rataje jechałoby się "19":
11: PIĄTKOWSKA - ... - Rondo Kaponiera - Św.Marcin - TOWAROWA - Most Dworcowy - Roosevelta - ... - PIĄTKOWSKA
19: OS.LECHA - ... - Królowej Jadwigi - TOWAROWA - Św.Marcin - Rondo Kaponiera - Most Dworcowy - ... - OS.LECHA
"11" mogłaby jeździć co 20 minut - bez zmian, "19" natomiast musiałaby jeździć co 10 minut, bowiem umożliwiłaby dojazd klientom Starego Browaru, Multikina i deptaku (no i Bema) do punktów i węzłów przesiadkowych: Dworzec PKS, Dworzec PKP, MTP, Rondo Kaponiera, Św.Marcin/Zamek, AWF, Rondo Rataje, i Rataje. W przyszłości "19" można by wydłużyć na Franowo. |
Beznadzieja z tą Towarową przynajmniej ze strony linii 11 i to raczej ona powinna jechać na Franowo kiedyś tam.
PS.Mamy za małą sieć na tyle linii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 11:52, 05 Gru 2006 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Linia 19 mimo, że jest doskonałym pomysłem, nie ma najmniejszych szans wypalić. Po pierwsze, jeżeli miałaby kursować co 10 minut, brakuje 3 wozów do jej obsługi (licząc z obciętą jedenastką). Po drugie, co niestety, mogłoby drastycznie wpłynąć na niepopularność tej linii - ma tylko jedną końcówkę, co powodowałoby opóźnienia. Co do argumentu, że mamy za małą sieć na tyle linii - zgoda, ale patrz, że przecież linie te wcale by się ze sobą nie pokrywały, więc w zasadzie nie dochodzi żadna dodatkowa linia na żadnym odcinku. Fakt faktem, że taki układ trasy jedenastki mógłby doprowadzić do bardzo szybkiego spadku popularności tej linii, a w końcu do jej zawieszenia. Innym pomysłem byłoby skierowanie linii 11 na Górczyn.
Co do linii 2 - owszem, wróci na swoją trasę - po otwarciu wiaduktu na Hetmańskiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 13:23, 05 Gru 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Własnie dlatego "11-stki" nie należy juz ruszać, bo od 30 IV 1997 zmieniano jej trasę kilkukrotnie przez liczne remonty oraz widzimisie decydentów. A przecież ważne sa podobno przyzwyczajenia pasażerów. Nie jestem zatem, ani entuzjastą, ani zagorzałym oponentem linii 19, ale wolałbym poczekać do otwarcia Mostu Św.Rocha.
Nie wiem czy wiecie, ale Biuro Inzynierii Transportu chciałoby skasować linię 11, ponieważ 6 i 12 starczą, po otwarciu Rocha...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 13:42, 05 Gru 2006 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Tak, takie są fakty. Na szczęście to nie panowie z BITu decydują o kształcie komunikacji w Poznaniu. Bo według nich to razem z otwarciem Mostu św. Rocha Stary Browar i Multikino dostaną nóg i przeniosą się w okolice Piotrowa. Miejsca ustąpi im Politechnika... Żałosne... I Ci ludzie zajmują się komunikacją miejską?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 13:55, 05 Gru 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
| | Nie wiem czy wiecie, ale Biuro Inzynierii Transportu chciałoby skasować linię 11, ponieważ 6 i 12 starczą, po otwarciu Rocha... |
Heh czy to juz prima aprilis? Trasa na Królowej Jadwigi to nie to samo co trasa z centrum na Rocha juz widze jak ludzie ida z Browaru czy okolic na tramwaj na Rataje do Kupca. Królowej Jadwigi trzeba wzmacniać przecież ona łączy oba dworce PKP i PKS z Ratajami a po drodze Browar, Multikino, AWF (kiedys nowe City na Wolnych Torach ). Od 1 września jak sie zakończa wszystkie remonty i otworzą Rocha.
9 co 20 min. przez Strzelecką
11 na Ogrody co 10 min.
18 na Piatkowską co 20 min. i to najbardziej realistyczny wariant na obecna chwilę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:00, 05 Gru 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Jak 9 co 20' min to 11 co 10' na Piątkowską I "18" bez zmian.
To nie prima aprilis, ale fakty które drukowała GW...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:18, 05 Gru 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
| | 11 co 10' na Piątkowską I "18" bez zmian.
|
No tu bym polemizował .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:26, 05 Gru 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Tzn? Chcesz 2 linie co 20 min na Piątkowską?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:34, 05 Gru 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
W sumie to masz racje zamotałem sie trochę 11 musiała wtedy co 10 minut na Piatkowską tyle że połączenie 11-tką Ogrodów z Jadwigi to tez dobry pomysł ale bez dołożenia brygad nic z tego nie wyjdzie a na Piątkowską 1,5 linii musi być niech więc 9 zostaje przy 10 minutach reszta jak pisałem wczesniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 15:08, 05 Gru 2006 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Ale dziewiątka co 20 minut w sumie może być, jak pojedzie szesnastka przez Rocha na Zawady. A wtedy wzmocnimy Królowej Jadwigi, a brygady zdjęte z dziewiątki przejdą na jedenastkę. Chyba nawet jedna zostanie...
MOD PL3/4: W związku z sugestiami podzieliłem temat. Tamtem o moście Rocha jest w remontach i inwestycjach jako kolejny na ten sam temat, ale cóż w tym skrypvie forum nie można połączyć tematów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 15:22, 05 Gru 2006 |
|
|
tonny
Pasażer
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Po otwarciu nowego skrzydła Starego Browaru zwiększy się przepustowość pasażerska na przystankach "Półwiejska" i "Dworzec PKS". Dwie linie nr 6 i 12 oraz nr 11 kursująca co 20 minut to za mało.
Od września otwarta zostanie też nowa trasa tramwajowa przez Most Rocha.
Przydałoby się uruchomić linię, która ułatwi poruszanie się po Centrum.
Dlatego można by uruchomić nową linię nr 19 lub numer okrągły 20 w obu kierunkach:
OS.LECHA - Trasa Kórnicka - Jana Pawła II - Rondo Rataje - Królowej Jadwigi - Most Dworcowy - Roosevelta - Rondo Kaponiera - Św.Marcin - Marcinkowskiego - Podgórna - Plac Wiosny Ludów - Nowa trasa tramwajowa przez Most Rocha (pl.Bernardysńki - Muśnickiego - Kórnicka) - Trasa Kórnicka - OS.LECHA, a w przyszłości na FRANOWO.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:14, 19 Sty 2007 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Przepustowośc się nie zmieni napewno.
Jak już to intensywność potoku ruchu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:25, 19 Sty 2007 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|