Autor |
Wiadomość |
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Na "2" widuje się 105N-y i GT8 / zna ktoś dokładną ilość brygad z danej zajezdni?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:58, 15 Lip 2006 |
|
|
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
2 robocze 1, 2, 3, 8 - Budziszyńska
4, 5, 6, 7 - Madalińskiego
2 soboty 2, 4, 6 - Budziszyńska
1, 3, 5 - Madalińskiego
2 święta 1, 2 - Budziszyńska
3, 4 - Madalińskiego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:10, 15 Lip 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No, ale pamiętaj że ludzie przyzwyczaili siędo numerków.
Ja bym mimo wszystko nie zmieniał tras 2 ani 9, nawet jak się nakładają. Bezsens. Tramwaje stanowią określony człon komunikacji, nie powinno się przy nich za bardzo majstrować! Pomyśleć że na świecie są miasta, gdzie linie mają swoją kilkudziesięcioletnią historię! Wpisując sie tym samym w harakter miasta, kreując jego rozwój.
Owszem, można pisać, że 2,9 to przeżytek PRLu, ale co? W KM też budujemy IV RP? Likwidujemy jakiś uklad? Po prostu trzeba poczekać na tory na Ratajczaka, wydzielić i upłynnić ruch na 28 czerwca i Wierzbięcicach (budowa Nowej Dolnej Wildy) i już nie ma problemu korków i jazdy jednego składu za drugim. Mozna wtedy dobrze skorelować rozkład jazdy, i jest OK.
Zastanówmy się też czy połączenie Wilda - Rataje/Śródka jest aż tak konieczne mając w perspektywie tramwaj na Rocha (dowozi "76+90") i w perspktywie Ratajczaka co daje jeszcze sprawniejsze przsiadki.
W oparciu o trasy tramwajowe na Ratajcaka, Rocha, Solnej trzeba budować sprawny, prosty i logiczny system.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:42, 11 Sie 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Mała nispodzianka z zajezdni przy ulicy Fortecznej.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:51, 28 Sie 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Tego nikt nie wie dlaczemu "2 Dębiec"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:11, 29 Sie 2006 |
|
|
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
|
|
| | Tego nikt nie wie dlaczemu "2 Dębiec" |
może mechanicy mieli ciekawą noc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:58, 29 Sie 2006 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
dlaczego po godzinie 16stej 2 nie jeździły ulicą Zwierzyniecką?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:04, 17 Lis 2006 |
|
|
Mrufek
Moderator
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 510 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Piątkowo |
|
|
|
Nie znam przyczyny, ale mogę na pewno powiedzieć, ze ludzie stali na Kraszewskiego czekając na 2 w stronę Dębca i się nie doczekali. Kompletny brak informacji jakichkolwiek. Tylko na pętli Ogrody na tablicy był wyświetlany stosowny komunikat i na jednym z Helmutów zauważyłem napis 'zmiana trasy'.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:12, 17 Lis 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
W ogóle tramwaje na Dąbrowskiego jeździły jak chciały. Około 14-15 tramwaje linii 2 i 17 miały tendencje do łączenia sie w stada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:25, 18 Lis 2006 |
|
|
Tomaszko
Administrator
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Świerczewo |
|
"Dwójka" zmienia trasę |
|
MPK chce w ten sposób rozładować korki tramwajowe na ul. Królowej Jadwigi
Odkąd rozpoczął się remont wiaduktu na ul. Hetmańskiej nad Dolną Wildą, swoje trasy zmieniły tramwaje kilku linii. "Jedynka" i "siódemka" zaczęły kursować ul. Królowej Jadwigi. W sumie na tej trasie znalazło się aż siedem linii, co było jedną z przyczyn utrudnień dla pasażerów. Druga sprawa to zbyt mały przystanek przy Starym Browarze - mieści się tam tylko jeden skład. Trzeci problem to kiepska przepustowość na skrzyżowaniu ulic Królowej Jadwigi i Półwiejskiej. Część tramwajów jedzie prosto do dworca PKS, inne skręcają w stronę Wildy. Dodatkowo przez skrzyżowanie przejeżdżają samochody i przechodzą piesi. W efekcie tramwaj nie jest w stanie opuścić przystanku przy Browarze, zanim nadjedzie za nim kolejny. Na ul. Królowej Jadwigi tworzą się więc tramwajowe korki, na które "Gazeta" zwracała uwagę już półtora miesiąca temu.
Swoją pomoc deklarowali drogowcy, którzy próbowali ratować sytuację regulowaniem programu sygnalizacji. Światła na tym skrzyżowaniu są jednak starego typu i niewiele dało się w sumie poprawić. MPK chce więc spróbować innego sposobu. Przewoźnik zdecydował czasowo "zdjąć" z trasy Królowej Jadwigi linię 2. Od soboty w obie strony "dwójka" będzie kursowała ulicami Towarową i Wierzbięcice. Przewoźnik liczy, że dzięki temu przyspieszy się przejazd tramwajów na trasie między AWF a Półwiejską. Pasażerom, którzy "dwójką" dojeżdżają do centrum MPK radzi przesiadkę na rondzie Kaponiera na linie 5 i 13.
"GW"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:53, 22 Lis 2006 |
|
|
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
| | Światła na tym skrzyżowaniu są jednak starego typu i niewiele dało się w sumie poprawić. |
Ale ściema jeżdżę tam codziennie po parę razy i do dziś się kompletnie nic w cyklu nie zmieniło, panowie nic nie zrobili, a można by przedłużyć chociaż światło dla tramwaju jadącego na PKS.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:06, 22 Lis 2006 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
dokładnie.
2 marnuje się w pełnym tego słowa znaczeniu.
Niby szybko można dojechać z Dębca na Kaponierę, ale przecież to samo można uczynić linią 10.
W końcu na linia 2 spełniała dużą role w centrum. Jedna grupa pasażerów jeździła na odcinku Pl Wiosny Ludów-Ogrody, a druga od Kupca i przystanków do Półwiejskiej w stronę Dębca i na odwrót.
Teraz wszyscy wypakowywują się na Kaponierze (nie licząc masy nadal zagubionych ludzi, którzy w popłochu wysiadają na Towarowej;) ) a dalej 2 podbiera tylko pasażerów lini 10.
Na szczęściej coraz więcej osób decyduje się na jazdę z Towarowej na Dębiec. Widać powiększające się gromadki na przystanku.
| | obsługuje ją głównie tabor GT8, a ludzie stoją na schodach, bo wszyscy muszą być przy drzwiach a głębiej, szczególnie gdy nie ma drzwi w środkowym członie to już nikt nie wejdzie |
racja. W sumie jest to dość spora wada tego taboru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 13:22, 22 Gru 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
I tego się obawiam u nas prowizorki są zawsze najtrwalsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:21, 22 Gru 2006 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Równie dobrze "dziesiątka" mogłaby spokojnie omijać Most Dworcowy - w końcu tam też trochę tych linii jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:23, 22 Gru 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
"10" raczej nie może omijać Mostu Dworcowego bo służy jako połączenie Wildy, Winograd i Dębca z dworcem PKP jak i PKS.
Aczkolwiek nie schodźmy na temat linii 10, bo to temat linii 2 i 9.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:50, 22 Gru 2006 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Dopiszę tylko, że chodzi mi o zmianę trasy "10" dopiero po przywróceniu "dwójki" na stałą trasę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:05, 23 Gru 2006 |
|
|
Ryba
Kontroler
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 195 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Duisburg (wczesniej Poznan-Lazarz) |
|
|
|
| | Dopiszę tylko, że chodzi mi o zmianę trasy "10" dopiero po przywróceniu "dwójki" na stałą trasę. |
Hmm, nie wiem czemu, ale już prędzej tam bym wrzucił 9...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:01, 23 Gru 2006 |
|
|
VPN
Pasażer
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 99 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska |
|
|
|
W najnowszym "Przystanku" (nr 12/2006 [80], str. 8) można przeczytać:
| | Podobno szykuje się zamiana obsługi między liniami 2 i 9. Ruch ten, który jednak powinien był nastąpić natychmiast – w dniu zmiany trasy linii 2, ma szanse nieco poprawić katastrofalną sytuację. |
Co to może oznaczać w praktyce? Jeśli 105-tki na 9 to będzie nareszcie jakieś urozmaicenie od GT6/8 i 3G :)
PS. Ktoś poprzenosił moje posty i był jeden pod drugim, dlatego proszę o usunięcie tego posta poniżej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez VPN dnia Sob 13:06, 20 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 11:22, 24 Gru 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Wg mnie linia marnuje sie aktualnie w pełnym tego słowa znaczeniu nie ma żadnych zmiana taborowych, więc możemy spotkać i cały kwiat wszelkiego demobilu i wagony rodzimej produkcji z Chorzowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:52, 20 Sty 2007 |
|
|
VPN
Pasażer
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 99 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska |
|
|
|
Jedyne co się urzeczywistniło z tej wzmianki w "Przystanku" to słowo "podobno". Wszystko wskazuje na to, że do zmiany taboru już nie dojdzie.
Szkoda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:09, 20 Sty 2007 |
|
|
|