Autor |
Wiadomość |
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
[3/4] Trójkoczwórka to dobry pomysł |
|
Linia 3 od dawna upadała wożąc tylko powietrze i marnując pieniądze miasta. Linia 4 zaś też woźnością nie grzeszyła. Ktos wpadł na genialny pomysł, żeby połaczyć te linie. Zatem 1 marca 2005 roku linia 3 stała się wariantem kursów linii 4 do pętli Wilczak, gdzie tramwaj dociera już tylko w dni robocze co 20 minut od 6-19. Linia 4 przez to też jeździ rzadziej, ale wcale nie jest to problem, ponieważ w relacji Murawa <=> Starołęka tramwaj pojawia się co 10 minut. Czwórka nadal kursuje do Połabskiej. Linia 3/4 ("trójkoczwórka") była genialną trasą z Winograd do Starołęki przez GTR, niestety wróciła na Dolny Taras, bo tak się podobało jakims radnym i kilku emerytom z tych starych osiedli. Teraz, jeśli akurat nie trwa remont, mozemy patrzeć jak 3 i 4 znów wozi powietrze będąc cieniem linii 7. Boli mnie takie marnotrawstwo. JEdna linia od R. Śródka do R. Starołęka spokojnie by starczyła, a i "17" mogłaby jechać tylko do Lecha. Teraz linie niepotrzebnie jeźdża w czasie remontu tak często rano, chociaż nie powiem, ze to nie jest przydatne.
Niekiedy jednakże pojawiaja się głosy zawieszenia ruchu liniowego do Wilczaka. Czyli numer 3 objąłby trasę Starołęka - Ogrody przy czym zniknęła by "17".
W sumie to nie wiem co o tym burdelu myśleć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 16:44, 03 Kwi 2006 |
|
|
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Po prostu porobiło się za dużo linii... W 1993 roku (dokładnie 1 stycznia) MPK postawiło na mniejszą ilość linii, częste kursowanie ale z przesiadakmi. Po tych ciągłych reorganizacjach okaże się, że za rok może dwa będziemy mieć ZNOWU 25 linii <oby nie> przez co zostanie złaman idea MPK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:02, 03 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No to chyba dobrze jak będzie wiele linii. Może 25 to przesada, ale na razie nie może to rosnąć do otwarcia nowej pętli nie licząc Franowa, która będzie jakoby przedłużeniem z LEcha. Jak myślicie co tam pojedzie? 1, 11 i 16?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:57, 03 Kwi 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Na pewno jakaś linia, która wjeżdża na PST czyli raczej 16. Co do reszty linii trzeba byłoby sie zastanowić. Obstawiam też 1 i 11.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:04, 04 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Tylko gdzie wtedy pojedzie 3/4?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:20, 04 Kwi 2006 |
|
|
Tomaszko
Administrator
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Świerczewo |
|
|
|
Moim zdaniem lepiej gdyby powstała "trójkodziesiątka", bo chyba nikt z Wilczaka nie jeździ na Śródkę linią 3 o wiele szybciej jest przecież autobusem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 18:59, 05 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Myślę podobnie bo z Wilczaka "3" ludzie jadą najwyżej do Pl.Wielkopolskiego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:12, 05 Kwi 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
wg. mnie dublujące sie linie są bez sensu... jak już to powinna jedna jechać DTR a druga GTR. Poznaniowi jest potrzebna rewolucja komunikacyjna! Koniec z przyzwyczajeniami!! Ponumerować pętle (wilczak i Połabska miałyby ten sam numer podobnie jak Stomil i Starołeka oraz Zawady i miłostowo) i tak jak potrzeba puścić do najwyżej 20 linii. Jak jest dużo lini to też jest dobrze, ale musi być spełniny jeden warunek: PRZYSTANEK PO STRONIE WYJAZDU ZE SKRZYŻOWANIA żeby wybierając kierunek wszsytkie jadące tam tramwaje przejeżdżały przez niego (a nie tak jak jest teraz na r. rataje - jak chce jeschać na piastowskie to musze wybierać pomiędzy przystankami 13 i 7 )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:04, 08 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Tylko, że musisz zrozumieć że "3" to NIE jest linia która dubluję linię 4, ponieważ "3jka" jest tylko WARIANTEM kursów "4rki", czyli należy je traktować jak jedną linię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:23, 08 Kwi 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
rozumiem ten układ - tylko po co "marnować" numerek... wystarczy zastosować rozwiązanie z autobusów - * przy godzinie oznacza kurs na Wilczak - reszta na Połabską... trójką można nazwać inną ważną linię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:27, 08 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Istnieją plany zawieszenia ruchu na Wilczak, a "3" będzie jeździła po trasie linii 17, która zniknie. Pozostanie dziura, chyba że "18tkę" też wykonczą co trudne nie będzie. 4 zas ma jechać znów co 10 minut.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:45, 08 Kwi 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
i oby - szkoda marnować numerek... juz lepsza by była 4ka BIS (co drugi kurs na Wilczak), albo 10
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:36, 16 Cze 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| | Istnieją plany zawieszenia ruchu na Wilczak, a "3" będzie jeździła po trasie linii 17, która zniknie. Pozostanie dziura, chyba że "18tkę" też wykonczą co trudne nie będzie. 4 zas ma jechać znów co 10 minut. |
To w najbliższej, czy dalekiej przyszłości??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 19:59, 16 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
To miało być po wakacjach 2006 (tak słyszałem albo gdzieś czytałem w zeszłym roku). Na razie nic nie słychać. Myślę, że może się to stać po otwarciu Rocha dla tramów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:10, 16 Cze 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Aha, w sumie szkoda tej pętli, jest taka klimatyczna i jednocześnie nieopłacalna. I tory będą leżeć odłogiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:30, 16 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Jak ruszy budowa I etapu trasy na Naramowice to zacznie się ich remont, a potem to tam będzie pomykać kilka linii (2-3) do otwarcia Szelągowskiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:31, 16 Cze 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Nie wiem czy widzieliście obecne grafiki 3 i 4. Wygląda to tak jakby połączone zosta w jedną linię . Mają też wspólną numerację brygad 1-9
Polega to na tym iż 4 po dojechaniu na Starołęke przeszyldowuje się na 3 i jedzie na Wilczak. Po powrocie na Starołęke z powrotem na 4
do Połabskiej i znowu na Starołęce na 3. W sumie to 4 co drugi kurs wykonuje na Wilczak jako 3 do godz.18. Obsługują ją 3G i
105 z wyświetlaczami dachowymi . Może to jest jakiś pomysł ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:52, 16 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
To dziwny pomysł, ale ostatnio zdziwiło mnie to, że 105tki są zawsze te "najnowsze" i to że w środę widzialem 310+311 kilka razy w tym 3 razy na linii 3 i 2 razy na linii 4! Myślałem, że coś im sie pomyliło, ale po południu przyjrzałem się brygdaom i są ustawione tak jak mówisz. To dobry pomysł bo oszczędza jedną brygadę zapewne, ponieważ jest to właściwei jedna linia wariantowa, a nie dwie no i 3G zniknęły z linii 11 - Alleluja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:57, 16 Cze 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
tez mi szkoda wilczaka ale powinien odżyć po budowie trasy na Naramowice - i proszę nie ciągnąć Szelągowskiej - to strasznie zatłoczy i tak juz zakotłowane Garbary - na razie niech jeżdża przez (oczywiście odremontowane) Winogrady...
a tak a propos to po remonie gruntownym Winograd zmieni się przecież rozkład - ciekawe czy będzie podobnie jak dzisiaj...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 05:42, 17 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Jak się rozkład zmieni? Chodzi Ci o skrócenie czasu przejazdu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 10:12, 17 Cze 2006 |
|
|
|