Autor |
Wiadomość |
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Moim zdaniem solo jest szybsze od dwuskładu, i to o wiele. Np. mogłoby ze spokojem traktować przystanki jako podwójne, gdzie dwa "zwykłe" składy się nie mieszczą. A w centrum miasta - to byłoby zbawienie (Most Teatralny, Fredry, Pl. Cyryla, Marcinkowskiego, Pl. Wielkopolski, AWF, Półwiejska, Most Dworcowy...)
Bierze tylko niewiele mniej pasażerów niż GT6 ale za to wymiana tłumu jest znacznie szybsza. Warszawa np. się przeprosiła z Solo i od styczniowej reformy układu linii tramwajowych takie składy pomykają na wielu trasach, i jest OK. Chwalą sobie to rozwiązanie, jak słyszałem.
Poza tym mamy chory system rozkladów jazdy. Warszawa np. robiąc teraz reformę, poszła również na system jednakowych odstępów czasowych, ale zrobili to nie sztywno 10 minut, ale wielokrotności:
linie podstawowe mają: szczyt - 5 minut, międzyszczyt 10 minut, wieczór 15 minut. Dni wolne - 15 minut.
mniej istotne linie mają z kolei szczyt 10 minut, międzyszczyt i wieczór - 20 minut lub 30 minut
peryferyjne linie mają szczyt 20 minut, międzyszczyt 30 minut
Takie podejscie i u nas by sie przydało, np
12 i 16: szczyt 5 minut, międzyszczyt 10 minut, wieczór 15 minut
14 i 15: szczyt 10 minut, międzyszczyt 10 minut, wieczór 20 minut
11,18,3,4: szczyt 10 minut, międzyszczyt 20 minut, wieczór 30 minut -> wszystkie solówkami
2,9,10: szczyt 10 minut, międzyszczyt 10 minut, wieczór 20 minut -> wszystkie dwuskładami
wielokrotności 10 minut (w jedną i drugą stronę) też daja możliwość korelacji rozkładów. Poza tym wielokrotności rozkładów dają możliwość likwidacji linii, np:
bez 11 i 18
za to mamy:
1, 9 i 17: szczyt 5 minut, międzyszczyt 10 minut, wieczór 15 minut (można wtedy przemianować 17 na 11 i mamy z powrotem 16 linii)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:21, 11 Maj 2006 |
|
|
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Dodatkowo np. zakładając likwidację 3 i puszczenie 4 do Wilczaka:
4 - szczyt 10 minut, międzyszczty 20 minut, wieczór 30 minut -> solówkami
10 - po stałej trasie - szczyt 5 minut, międzyszczyt 10 minut, wieczór 20 minut.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:24, 11 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
W Poznaniu bez ZTmu nikt nie zacznie tak Combinować, poza tym jak 9tka pojedzie co 5 minut to co zrobisz z 2jką?
Ja myślę, że na razie bez jakichkolwiek nowych tras i bez rozłożenia na nich dotychczasowych nie ma co zmieniać. Musimy poczekać układając porządnie rozkłady.
Warszawa wprowadziła zmiany z uruchomieniem nowej linii na Bemowie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:25, 11 Maj 2006 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
| | Dodatkowo np. zakładając likwidację 3 i puszczenie 4 do Wilczaka: |
A po co. Można zlikwidować 4 i problem z głowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:55, 11 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Boże dajcie spokój bo nam 10 linii zostanie !
Jedyne co można zrobić teraz to kasacja 3 i 18. 17=>3, a 11 co 10 minut, bo to temat o niej (niekoniecznie na Piątkowską )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:58, 11 Maj 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Ja się przymierzam do projektu tramwajów uwzględniającego Most Rocha. Jak tam poleci kilka tramwajów, to na Strzeleckiej i tak zostanie tylko 2 i 9.
9 w szczycie co 5 minut, więc 2 można śmiało całodziennie co 10 minut i np. do Madaliny. I tak Dębiec za pomocą linii 9 i 10 miałby połączenie tramwajem średnio co 2,5 minut (bo jak 10 zostanie sama na Połabskiej to wtedy częstotliwość co 5 min w szczycie jest wskazana)
Myślałem raczej o:
1 = 1
2 = 2 do Madaliny
3 = 16 przez Rocha do Oś. Lecha
4 = 4 do Wilczaka
5 = 5 przez Rocha
6 = 6
7 = 7
8 = 8
9 = 9
10 = 10
11 = 17
12 = 12
13 = 13 przez Rocha
14 = 14
15 = 15
A do 4 się ludzie bardziej przyzwyczaili niż do 3, więc dlatego raczej 4 bym zostawił. Czyli bez dawnych 3,11,17,18 ale zamiast 3 - 16, a zamiast 17 - 11.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:50, 11 Maj 2006 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
Nawet dobry pomysł tylko brakuje mi połączenia Roch-Śródka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:56, 11 Maj 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Bo go nie planują. Nigdy nie planowali. Ta relacja ma być zapewniona wydłużoną 70-tką do R. Rataje i 81 do R. Śródka. Mają się krzyżować te dwa autobusy.
Poza tym przy częściej jeżdżących tramwajach i przesiadki są wygodniejsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:00, 11 Maj 2006 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
Racja skoro te autobusy tak to się zgadzam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:19, 11 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | Ja się przymierzam do projektu tramwajów uwzględniającego Most Rocha. Jak tam poleci kilka tramwajów, to na Strzeleckiej i tak zostanie tylko 2 i 9. |
Na samej Strzeleckiej, aż takiego ruchu nie ma
| | 9 w szczycie co 5 minut, więc 2 można śmiało całodziennie co 10 minut i np. do Madaliny. I tak Dębiec za pomocą linii 9 i 10 miałby połączenie tramwajem średnio co 2,5 minut (bo jak 10 zostanie sama na Połabskiej to wtedy częstotliwość co 5 min w szczycie jest wskazana). |
Przykro mi to stwierdzić, ale to bzdura... Umniejszanie bezpośrednich dojazdów przez coś takiego mi się nie podoba. Na Wildzie w międzyszczycie ludzie jak się podzieli pomiędzy "2" i "9" to zajmują po 40 % składów. "10" to lekkie przegięcie również niepotrzebnie niszczące "4rkę"! Przecież ruch do Wilczaka co 20' od 6-18 starczy, albo nawet całkowicie mozna go zlikwidować. Skracanie "2jki" do Madaliny jest śmieszne, ponieważ 105tkowa linia ma tam konczyć, a mniej wydolna "9" na 3G ma jechać zapchana dalej?
| | Myślałem raczej o:
1 = 1
2 = 2 do Madaliny
3 = 16 przez Rocha do Oś. Lecha
4 = 4 do Wilczaka
5 = 5 przez Rocha
6 = 6
7 = 7
8 = 8
9 = 9
10 = 10
11 = 17
12 = 12
13 = 13 przez Rocha
14 = 14
15 = 15
A do 4 się ludzie bardziej przyzwyczaili niż do 3, więc dlatego raczej 4 bym zostawił. Czyli bez dawnych 3,11,17,18 ale zamiast 3 - 16, a zamiast 17 - 11. |
4 na Wilczak => bez przesady...
11 powinna zostać na trasie Lecha-R.Rataje-Królowej Jadwigi - PKS - Piątkowska/Ogrody ponieważ sama 6 i 12 na Królowej od Rataj => to mnie przeraża.
Poznaniowi są potrzebne inne zmiany, a nie takie zwiększające czestotliwość kosztem innych linii. Lepiej 4 linie co 10 minut niż 2 po 5 minut...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:07, 11 Maj 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
...i właśnie w ten sposób mamy 18m częściowo dublujących się linii, z których conajmniej kilka jest zupełnie niepotrzebnych. A gdzie idea z 1992 roku o bilecie umożliwiającym przesiadki? Wtedy było całkiem nieźle, teraz jakoś niepotrzebnie sp***lono cały system. I niszczy się go dalej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:19, 11 Maj 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
A wiesz jak jest we Wiedniu? Generalnie nie ma tam trasy tramwajowej (prócz ringu w centrum) gdzie masz więcej niż jedną linię tramwajową. Za to masz na jednej trasie jedną linię kursującą np. w szczycie co 3 minuty, poza szczytem co 8. Moze i u nas podobną drogą trza iść?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:21, 11 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Nie zapatrywałbym się na Wieden (bo nam za daleko), Warszawę (mamy śmiesznie mało km tras tramwajowych jak na takie miasto), a na Kraków, który choć proporcjonalnie większy ma jedną z najlepszych komunikacji w Polsce w naszych warunkach finansiowych.
System z roku 1992 nie ma żadnego związku z rzeczywistością roku 2006. Nic nie spier****no, bo mi się podoba tak jak jest, bo przejście w kierunku systemu linii bedzposrednich jest nieuniknione dopóki nie przybedzie tam 10-15 km tras.
a czym Twoim zdaniem konkretnie system zepsuto? Moim głównie wejściem pestki i zamieszaniem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 13:06, 12 Maj 2006 |
|
|
macieq84
Kontroler
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
Moim zdaniem nie ma sensu zbytnio kasowac linii... Uwazam ze wystarczajaca jest ilosc 17 linii tramwajowych (przy obecnej ilosci torowisk). W 1992 roku postapiono konkretnie ale nie idzmy w skrajnosc. Niechcialbym 5 linii jadacych na obkrag przez cale miasto, nawet jesli jezdzilyby co 2 minuty!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 16:17, 12 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
U nas to niemożliwe, ale też nie możemy się zapatrzywać na 1992 rok, ponieważ wtedy nie było PST, czyli było 13 linii, a PST ma 4, zatem 13+4=17 - 1 (bo 12 była) mamy 16, ew.17. Bez 3 i 18 mamy 16 linii A na nowych trasach trza majpierw najbardzoej jak się da powydłużać linie dotychczasowe i jak najefektywniej je wykorzystać. Częstotliwość 5-minutowa może przejść w wielkiej jak dla nas W-wie. Kraków też jest duży (ma duzo tras), a czegoś takiego nie robi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 16:56, 12 Maj 2006 |
|
|
Pyrus
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
| | ...i właśnie w ten sposób mamy 18m częściowo dublujących się linii, z których conajmniej kilka jest zupełnie niepotrzebnych. A gdzie idea z 1992 roku o bilecie umożliwiającym przesiadki? Wtedy było całkiem nieźle, teraz jakoś niepotrzebnie sp***lono cały system. I niszczy się go dalej. |
Nie no tylko nie kasujmy lini,musimy isc do przodu,a nie sie cofac Co nam przyjdzie z tego,ze beda linie przebiegajace przez cale miasto,jak dlugosc przejazdu sie wydluzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:42, 12 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Długie linie mogą być ale autobusowe! Tramwaj powinien się mieścić od 30-40 minut w jedną stronę. Linia powinna jeździć co 10 minut w efektywnym rozkładzie! Skasować można jedynie 3 i może 18.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:58, 14 Maj 2006 |
|
|
BeMBeN
Nowicjusz
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| | wydłużoną 70-tką do R. Rataje i |
Bez sensu. Linia 70 jest zawsze prawie zapchanai to osobami jadacymy cala trase do Koziegłow. Wydluzenie jej do rataj nie ma sensu
1) bedzie dlusza niz 30 min
2) bedzie ludziow jak mrowkow, ale jadacych tylko kawalek, a nie bedzie miejsca na tych co cala trase jada
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:50, 14 Maj 2006 |
|
|
Pyrus
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
| | | | wydłużoną 70-tką do R. Rataje i |
Bez sensu. Linia 70 jest zawsze prawie zapchanai to osobami jadacymy cala trase do Koziegłow. Wydluzenie jej do rataj nie ma sensu
1) bedzie dlusza niz 30 min
2) bedzie ludziow jak mrowkow, ale jadacych tylko kawalek, a nie bedzie miejsca na tych co cala trase jada |
Jak bedziesz jechal od poczatku do konca to i tak bedziesz siedzial Wiec w niczym Ci to nie przeszkodzi.A skoro jedziesz tylko do Śródki to i tak czas przejazdu Ci sie nie wydluzy.To tak w odpowiedzi na Twoj temat.Osobiscie nie jestem za wydluzeniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:44, 15 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
Jk dla mnie to na razie trzeba wprowadzić drobne korekty w rozkładach i poczekać z rewolucją do czasu zbudowania przynajmniej trasy na Franowo i przez Ratajczaka (zakładając, że pętla WILCZAK to bedzie przyszła pętla NARAMOWICE) - wydzielić trasę Franowo ->pl. wiosny ludów jako "some kind of PeSTka" pętle na Lecha zwróić w kierunku r. starołęka i mamy już łatwiej.
Wtedy pętelki numerujemy (Powiedzmy NARAMOWICE 1, Połabska (przemianowana na WINOGADY) 2, sobieskiego (przemianowana na PIĄTKOWO) 3, piątkowska (przemianowana na WINIARY) 4 itd. ) pętle takie jak Starołeka i Stomil mają ten sam numer (część pojedzia tu a część tu). Każda pętla ma swoja trasę dojazdową do centrum (np. Ogrody to Dąbrowskiego). Istnieje też takie coś jak "obwodnica" tramwajowa (Ogrody->przybyszewskiego->Hetmańska->r. Starołęka) czyli trasa nie prowadząca w ciągu pętla - centrum. W Centrum jest paciaraja do uporządkowania - ale na razie ważne, że linie bedą jeździć albo przez obwodnicę albo przez Centrum - samym Centrum trzeba się zająć później.
Teraz bez sentymentów do "swoich" numerków linii trza połączyć odpowiednie pętle (numerki) tak aby komnikacja była spójna i adekwatnia do potrzeb całego miata , a hnie dzielnicy.
Potem należy wziąć linie przejeżdżające przez Centrum i tam je poukładać (co Jadzią, a co Marcinem i Ratajczakiem)
Pod ten szkielet dostosowac linie autobusowe (główni krótkie dowozowe do węzłów jak np. na r. rataje, ale także transdzielnicowe jak np. 74)
et voila!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 17:50, 18 Maj 2006 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|