Autor |
Wiadomość |
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Dziekuje za informacje!
To dobrze,że MPK postanowiło choć 1 skład 105N przywrócić do stanu fabrycznego z początku lat 70-tych.Będzie go można późnej łatwiej zaadaptować na wagon historyczny.
Niemniej jednak,martwi mnie fakt że MPK jak narazie nie przykłada się do remontów tych najstarszych wagonów,których stan z roku na rok się pogarsza.
Mogli by choć wyremontować jeszcze jeden wagon typu N LUB 4N.O ile się dobrze orientuje,to chyba jeszcze kilka ostatnich sztuk tego typu jest na "chodzie",i pełni rolę wagonów gospodarczych.A wiec łatwo by było jeden z nich przeznaczyć na historyczny,przy czym koszty naprawy nie byłyby tak wysokie,jak przy odbudowywaniu wagonu niemal od podstaw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:09, 25 Cze 2006 |
|
|
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
MPK powinno stworzyć gdzieś na tyłach zajezdni na Fortecznej albo na Franowie. Albo na Madalińskiego, jeśli zajezdnia zostanie zlikwidowana kiedyś muzuem KM z taborem, które samo wyremontuje i będzie dobrze przechowywało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:35, 25 Cze 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
to dobry pomysł... nawet nie na tyłach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:09, 25 Cze 2006 |
|
|
Neo
Motorniczy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 458 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
To ja może trochę wyjaśnię.
"Stopiątka"- chodzi o skład #194+193. Do niedawna jeździł po Poznaniu liniowo. Jest to ostatni skład tego typu w Poznaniu.
Zwany jest szybkowcem, ponieważ posiada charakterystyczne szybki z przodu i boku wagonu. W tej chwili jest w naprawie. Zostanie wprowadzonych kilka udogodnień (dostosowanie do norm) i wagon wróci spowrotem do ruchu- zapewne na razie liniowego, a w przyszłości jako turystyk.
eNka- jedna jest obecnie remontowana. Będzie się różniła od wagonów #602+ #456, gdyż m. in. drzwi będą otwierane ręcznie.
Heidelberg i S2D czekają póki co na remont. A ten niestety kosztuje i to sporo. Dlatego zachęcam do dołączenia do kwesty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:37, 25 Cze 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
jako wolantariusze czy jako ci co wkładaja do puszek??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:51, 25 Cze 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
#194+193 będzie taki jak z 1975 roku tyle, że automaty w drzwiach będą takie jak w zmodernizowanych 105Na i schody będą nieco inne. Niestety nie pamiętam jak wyglądały schody w oryginalnym 105N i czym się one różnią od schodów z 105Na.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:53, 25 Cze 2006 |
|
|
Neo
Motorniczy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 458 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | #194+193 będzie taki jak z 1975 roku tyle, że automaty w drzwiach będą takie jak w zmodernizowanych 105Na i schody będą nieco inne. Niestety nie pamiętam jak wyglądały schody w oryginalnym 105N i czym się one różnią od schodów z 105Na. |
Zgadza się. Automaty nowe, aby drzwi nie przystrzaskiwały ludzi. Stopnie również nowe- nie bedą się tak zużywały. Ale też nie wiem, czym się różnią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:07, 25 Cze 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Widzę,że temat się znacznie rozwinął.Z wypowiedzi wynika,że sytuacja nie wygląda beznadziejnie-coś się dzieje.Czyli,jak dobrze pójdzie,będziemy mieli następujący komplet wagonów historycznych:
N #602+#456
13N #115
102N #1
102Na #71 (czasami jeszcze widzę, jeździ liniowo)
105N #194+#193 (w remoncie,z późniejszym przezn.na hist.)
N #XXX (z ręcznie przesuw.drzwiami,obecnie remont.)
6 wagonów-to już coś!
Wagon Heidelberg+S2D,niestety remont będzie kosztował dużo,ponieważ wszystkie elementy,łącznie z blacharką,elektryką,urządzeniami sterującymi-trzeba odbudować od podstaw.
Przy różnych okazjach,podczas przejazdów turystycznych też zawsze wrzucam do puszki KMPS po parę złotych,aby wspomóc odbudowę zabytkowych pojazdów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:46, 25 Cze 2006 |
|
|
Neo
Motorniczy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 458 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
102Na #71- obecnie nie jeździ liniowo. Jest popsuta i nie szybko ją zobaczymy.
A remontowana eNka będzie być może jeździć w składzie z #602+#456.
Cieszy mnie choćby grosik wrzucony do puszki. W końcu grosik do grosika...
A remonty? Wiadomo że kosztowne, ale też i pracochłonne. Jeden trwa ok. 1,5 roku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:26, 25 Cze 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
wagony N historyczne powinny jeździć solówkami... noo i keidy mamy ich tyle to powino być wiecej lini turystycznych - o wspólnym przedziale TXXX (żeby się nie mylił zatramwaj to powinien mieć Z od zastepczy)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:37, 25 Cze 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Czyli rozumiem,jeśli remontowana eNka będzie jeździć w składzie z #602+#456 - to jest to wagon doczepny,a nie silnikowy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:45, 25 Cze 2006 |
|
|
Neo
Motorniczy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 458 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
to ma być wagon doczepny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:55, 25 Cze 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
To super. Nie mogę się doczekać, kiedy będzie można się przejechać tym trójskładem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:00, 25 Cze 2006 |
|
|
Neo
Motorniczy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 458 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Ale specjalnie podkreśliłam, że być może, bo to nie jest pewne
Mimo wszystko czekam na eNkę w wersji oryginalnej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:06, 25 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Naprawdę trójskład na poznanskich szynach? Czy to w ogole możliwe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:18, 25 Cze 2006 |
|
|
Neo
Motorniczy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 458 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | Naprawdę trójskład na poznanskich szynach? Czy to w ogole możliwe? |
To jest linia turystyczna, nie potrzebuje specjalnych przystanków
Ale podkreślę jeszcze raz, że napisałam być może. To nie jest pewne. Po remoncie zobaczymy co wykombinują.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:41, 25 Cze 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Skoro to będzie wagon doczepny, bierny to nie widze innej mozliwości, chyba, że atrakcją będzie pchanie go siłą ludzkich mięśni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:00, 26 Cze 2006 |
|
|
Neo
Motorniczy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 458 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Hi hi- tak, pasażerowie zamiast płacić bedą pchać
Przypominam, że za 7 minut eNka wyrusza na miasto. Oczywiście skład #602 + #456 Jadę focić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:53, 26 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
W sumie po co focić setki razy tem sam, nudny już skład?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 16:19, 26 Cze 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Jeśli jednak stanie na tym,że remontowana eNka będzie wagonem doczepnym,to ja bym proponował: zaraz prędko wziąć jeden z wagonów gospodarczych typu N-silnikowy (w możliwie jaknajlepszym stanie technicznym),zrobić malowanie historyczne i odnowić wnętrze,i powstałby kolejny historyczny,atrakcyjny skład eNek!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:36, 26 Cze 2006 |
|
|
|