Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[0] Linia turystyczna tramwajowa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Linie turystyczne, specjalne i podmiejskie Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[0] Linia turystyczna tramwajowa
Autor Wiadomość
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Dziekuje za informacje!
To dobrze,że MPK postanowiło choć 1 skład 105N przywrócić do stanu fabrycznego z początku lat 70-tych.Będzie go można późnej łatwiej zaadaptować na wagon historyczny.
Niemniej jednak,martwi mnie fakt że MPK jak narazie nie przykłada się do remontów tych najstarszych wagonów,których stan z roku na rok się pogarsza.
Mogli by choć wyremontować jeszcze jeden wagon typu N LUB 4N.O ile się dobrze orientuje,to chyba jeszcze kilka ostatnich sztuk tego typu jest na "chodzie",i pełni rolę wagonów gospodarczych.A wiec łatwo by było jeden z nich przeznaczyć na historyczny,przy czym koszty naprawy nie byłyby tak wysokie,jak przy odbudowywaniu wagonu niemal od podstaw.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:09, 25 Cze 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
MPK powinno stworzyć gdzieś na tyłach zajezdni na Fortecznej albo na Franowie. Albo na Madalińskiego, jeśli zajezdnia zostanie zlikwidowana kiedyś muzuem KM z taborem, które samo wyremontuje i będzie dobrze przechowywało.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:35, 25 Cze 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
to dobry pomysł... nawet nie na tyłach Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Nie 15:09, 25 Cze 2006 Zobacz profil autora
Neo
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
To ja może trochę wyjaśnię.
"Stopiątka"- chodzi o skład #194+193. Do niedawna jeździł po Poznaniu liniowo. Jest to ostatni skład tego typu w Poznaniu.
Zwany jest szybkowcem, ponieważ posiada charakterystyczne szybki z przodu i boku wagonu. W tej chwili jest w naprawie. Zostanie wprowadzonych kilka udogodnień (dostosowanie do norm) i wagon wróci spowrotem do ruchu- zapewne na razie liniowego, a w przyszłości jako turystyk.
eNka- jedna jest obecnie remontowana. Będzie się różniła od wagonów #602+ #456, gdyż m. in. drzwi będą otwierane ręcznie.
Heidelberg i S2D czekają póki co na remont. A ten niestety kosztuje i to sporo. Dlatego zachęcam do dołączenia do kwesty Wink


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:37, 25 Cze 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
jako wolantariusze czy jako ci co wkładaja do puszek??


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:51, 25 Cze 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
#194+193 będzie taki jak z 1975 roku tyle, że automaty w drzwiach będą takie jak w zmodernizowanych 105Na i schody będą nieco inne. Niestety nie pamiętam jak wyglądały schody w oryginalnym 105N i czym się one różnią od schodów z 105Na. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:53, 25 Cze 2006 Zobacz profil autora
Neo
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Robert napisał:
#194+193 będzie taki jak z 1975 roku tyle, że automaty w drzwiach będą takie jak w zmodernizowanych 105Na i schody będą nieco inne. Niestety nie pamiętam jak wyglądały schody w oryginalnym 105N i czym się one różnią od schodów z 105Na. Smile

Zgadza się. Automaty nowe, aby drzwi nie przystrzaskiwały ludzi. Stopnie również nowe- nie bedą się tak zużywały. Ale też nie wiem, czym się różnią. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:07, 25 Cze 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Widzę,że temat się znacznie rozwinął.Z wypowiedzi wynika,że sytuacja nie wygląda beznadziejnie-coś się dzieje.Czyli,jak dobrze pójdzie,będziemy mieli następujący komplet wagonów historycznych:
N #602+#456
13N #115
102N #1
102Na #71 (czasami jeszcze widzę, jeździ liniowo)
105N #194+#193 (w remoncie,z późniejszym przezn.na hist.)
N #XXX (z ręcznie przesuw.drzwiami,obecnie remont.)
6 wagonów-to już coś!
Wagon Heidelberg+S2D,niestety remont będzie kosztował dużo,ponieważ wszystkie elementy,łącznie z blacharką,elektryką,urządzeniami sterującymi-trzeba odbudować od podstaw.
Przy różnych okazjach,podczas przejazdów turystycznych też zawsze wrzucam do puszki KMPS po parę złotych,aby wspomóc odbudowę zabytkowych pojazdów.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:46, 25 Cze 2006 Zobacz profil autora
Neo
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
102Na #71- obecnie nie jeździ liniowo. Jest popsuta i nie szybko ją zobaczymy.
A remontowana eNka będzie być może jeździć w składzie z #602+#456.
Cieszy mnie choćby grosik wrzucony do puszki. W końcu grosik do grosika... Cool
A remonty? Wiadomo że kosztowne, ale też i pracochłonne. Jeden trwa ok. 1,5 roku Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:26, 25 Cze 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
wagony N historyczne powinny jeździć solówkami... noo i keidy mamy ich tyle to powino być wiecej lini turystycznych - o wspólnym przedziale TXXX (żeby się nie mylił zatramwaj to powinien mieć Z od zastepczy)


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:37, 25 Cze 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Czyli rozumiem,jeśli remontowana eNka będzie jeździć w składzie z #602+#456 - to jest to wagon doczepny,a nie silnikowy?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:45, 25 Cze 2006 Zobacz profil autora
Neo
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
to ma być wagon doczepny


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:55, 25 Cze 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
To super. Nie mogę się doczekać, kiedy będzie można się przejechać tym trójskładem. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:00, 25 Cze 2006 Zobacz profil autora
Neo
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ale specjalnie podkreśliłam, że być może, bo to nie jest pewne Cool
Mimo wszystko czekam na eNkę w wersji oryginalnej Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:06, 25 Cze 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Naprawdę trójskład na poznanskich szynach? Czy to w ogole możliwe? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:18, 25 Cze 2006 Zobacz profil autora
Neo
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Pasażer linii 11 napisał:
Naprawdę trójskład na poznanskich szynach? Czy to w ogole możliwe? Razz

To jest linia turystyczna, nie potrzebuje specjalnych przystanków Wink
Ale podkreślę jeszcze raz, że napisałam być może. To nie jest pewne. Po remoncie zobaczymy co wykombinują. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:41, 25 Cze 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Skoro to będzie wagon doczepny, bierny to nie widze innej mozliwości, chyba, że atrakcją będzie pchanie go siłą ludzkich mięśni. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:00, 26 Cze 2006 Zobacz profil autora
Neo
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Hi hi- tak, pasażerowie zamiast płacić bedą pchać Cool

Przypominam, że za 7 minut eNka wyrusza na miasto. Oczywiście skład #602 + #456 Wink Jadę focić Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:53, 26 Cze 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
W sumie po co focić setki razy tem sam, nudny już skład?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:19, 26 Cze 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Jeśli jednak stanie na tym,że remontowana eNka będzie wagonem doczepnym,to ja bym proponował: zaraz prędko wziąć jeden z wagonów gospodarczych typu N-silnikowy (w możliwie jaknajlepszym stanie technicznym),zrobić malowanie historyczne i odnowić wnętrze,i powstałby kolejny historyczny,atrakcyjny skład eNek!


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:36, 26 Cze 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Linie turystyczne, specjalne i podmiejskie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następny
Strona 8 z 11

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin