Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[101] Dębiec- Mosina- Ludwikowo
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Linie turystyczne, specjalne i podmiejskie Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[101] Dębiec- Mosina- Ludwikowo
Autor Wiadomość
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post [101] Dębiec- Mosina- Ludwikowo
Majac ostatnimi czasy troche czasu wolnego zaliczyłem wszystkie linie podmiejskie obsługiwane przez MPK. Na początek chciałbym sie podzielic z Wami wrażeniami z jazdy linia 101

Na poczatek:

Do obsługi linii 101 są przeznaczone następujace autobusy:

#1052- NL223
#1053- NL223
#1054- NL223
#1056- NM223.3
#1069- NU313

Wykaz brygad (dni robocze)

101/1- 4.10- 17.28 (dwie zmiany)
101/2- 4.50- 0.24 (trzy zmiany)

O biletach:

Otóz jestem niemile zaskoczony cennikiem umieszczonych na przystankach oraz na tablicy w autobusie. Otóz nie odzwierciedlaja one rzeczywistej ceny za przejazd (nikt nie wiem czemu tak jest). Jak ktos chce prawdziwy cennik odsyłam do strony MPK Poznań

Obsługa biletowa przebiega szybko. Większosc ludzi ma juz przygotowana odliczoną należność za przejazd, dziekicz emu autobus nie ma potwornie duzych opóźnień

O trasie:
101 zaczyna swoja trasę na mełej petli podmiejskiej na Dębcu (oprócz 101 MPK startuja tam takze autobusy L2 i 101 Eko-Rondo). Nastepnie szybko przemieża ulice 28 czerwca 1956r i dociera do wiaduktu nad autostradą w Luboniu. W owej miejscowosci malo kto wisada i wysiada co sprzyja nabraniu prędkosći. Głównym przystankiem w Luboniu jest petla w Lasku. Po opuszczaniu Lubonia jedzie sie przez Łęczyce i docieramy do Puszczykowa. Juz od pierwszego przystanku wsiadaja emeryci i renciści którzy podwożą sie kilka przystanków (gora do Niwki). W Puszczykowie i Puszczykówku znajduje sie masa przystanków na których autobusach sie zatrzymuje (nie ma takiego co sie nie zatrzyma zawsze ktos wsiada i wysiada). Nastepnie jedziemy ulicą nadwarciańska następnie Kraszewskiego i doiceramy do petli przy szpitalu w Niwce. Tutaj znajduje się jeden przystanek w obu kierunkach (naszczęście dzieki wysietlaczą łatwo można sie zorientowac w którym kierunku autobus jedzie). Również w Niwce następuje spotkanie dwoch zupełnie innych autobusów kursujacych na liniach 101. Zapełnienie autopbusu po wyjeździe z Niwki troche wzrasta. Szybko powracamy na Nadwarciańska i udajemy sie z szybka prekosćia do Mosiny gdzie czeka juz na ans przystanek na ulicy Rzeczypospolitej Mosińskiej. Jest to ostatni przystanek przed petlą w Mosinie. Większos ludzi narzeka i prosi MPK o utworzeniu jeszcze jednego przystanku za rondem poniewaz odległosc miedzy tymi dowa przystankami (tj Rz. Mo i Dworzec PKP jest zabójcza). Wjeżdzajać na Szose Poznańska pokonujemy rondo, póxniej skręcamy w lewo i prawo docieramy do petli przy Dworcu PKP. Tutaj znajdują sie dwa przystanki (po jednej stroine do Ludwikowa i do Poznania). To nie koneic trasy teraz trzeba jechać wydłuzonym kursem do Ludiwkowa. W autobusie jest jeden pan, kolega mój i ja. Wyjeżdzajać z dworca skręcamy w prawo w ulice Kolejowa i dojeżdzamy do ulicy Sresmkiej. Nastepnie ulicą Mostową udajemy sie do ronda gdzie skręcamy w lewo i udajemy się w kierunku wsi Krosinko. Na tym odcinku można osiągnać zabójczą prekosc. Przystank Krosinko znajduje siw we wsi tuz za srketem na Ludwikowo. I to jest juz koncowy etap jazdy wjeżdzamy do lasu wąska utwardzoną drogą która prowadzi do szpitala. na wjeżdzie do szpitala czeka ans przeszkodza, musimy poczkeać aż otworzy sie szlaban. Nastepnie jeszcze kilka metrów i dojeżdzamy do pętli która znajduje sie na leśnym prakingu szpitala.

Podsumowując:
Każdy przystanek jest bardzo dobrze oznaczony (tzn jest powieszony rozkłąd numereki lini i co boli błedna taryfa)
Czas przejazdu waha sie od 47 minut do 57 minut. Rozkład jest bardzo dobrze ułózony, spokojnie można sie wyrobic z koncówki na końcówke w ramach czaswych. Na Dębcu na kierowców czeka praktycznie zawsze długaaa przerwa.

Ciekawostka:
do Ludwikowa wykonywanych jest 5 kursów (3 rano, 2 popołudniu)
do Niwki 2 kursy

W Niwce autobus wykonuje kurs szkolny


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:55, 06 Maj 2006 Zobacz profil autora
lovempk
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

Post
Ja niedługo też się wybieram na wycieczki liniami podmiejskimi i rozpocznę właśnie od 101, ponieważ mieszkam na Dębcu.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:06, 06 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Dużym błędem linii podmiejskich (wszystkich) jest to, że w granicach Poznania nie można jeździć na taryfie miejskiej czasowej, skoro np. kasowaniki są takie same.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:36, 07 Maj 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
W sumie racja, moznaby po Poznaniu jeździć na normalnej taryfie, ale z tym wiązałoby sie zatrzymywanie sie podmiejskich na wszystkich przystankach po drodze


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:22, 07 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
I tak się często zatrzymuje np. 111, a poza tym Poznaniacy nie kupowali by biletów u kierowcy.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:28, 07 Maj 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
Po akurat na 111 wszystkie w Poznaniu są na ządanie, ale wprowadzenie normalnej taryfy spowoduje zamienienie tych przystanków na noralne, a co za tym idzie zwiekszy sie przelot


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:35, 07 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Parę minut, a komunikacja jest dla ludzi, a nie ludzie dla komunikacji...


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:44, 07 Maj 2006 Zobacz profil autora
Tomaszko
Administrator
Administrator



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Świerczewo

Post
Wg mnie strefy powinny zostać tak podzielone, oby opłaty za nie wynosły tyle, co bilety po Poznaniu, czyli np. przejazd jedną strefą kosztuje 1,30 zł. Oczywiście bilety byłyby takie same co w Poznaniu, i kasowałoby sie je w kasownikach Wink


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:56, 07 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Też dobry pomysł i za przejazd ze Śródki do Karolina płaciłoby się jak za 10 minut Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:58, 07 Maj 2006 Zobacz profil autora
Tomaszko
Administrator
Administrator



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Świerczewo

Post
No, albo z Dębiny na Dębiec też jak za przejazd normlaną linią. Myślę, że to by na pewno zwiększyło potoki pasażerskie na liniach podmiejskich. A na liniach podmiejskich można jeździć z sieciówkami miejskimi?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:02, 07 Maj 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Tomek napisał:
A na liniach podmiejskich można jeździć z sieciówkami miejskimi?


Trzeba wykupić specjalną sieciówkę na daną linie. Tutaj więcej informacji o cenach na liniach podmiejskich MPK: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:12, 07 Maj 2006 Zobacz profil autora
poznanianka
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: poznan

Post
wielu z Was pisze o zaliczaniu linii podmiejskich. Jesli chodzi o 101 to polecam (jezdze nia do domu). Natomiast w kwestii czasu przejazdu czasami nie jest tak kolorowo jak pisze Mateusz. Stałych pasazerow linii nie dziwia juz spoznieia rzedu 10-15 minut, ktore sa wynikiem pokonywania 3 przejazdow kolejowych. W czasie kiedy kierowca pokonuje 1 kolko moze zostac przytrzymany na przejazdach 6 razy, a sredni czas postoju to 5 minut (chociaz zdazaja sie dluzsze i tu POZDROWIENIA DLA PRACOWNIKOW PKP). Postoje na Debcu owszem moze i sa spore ale to zalezy o ktorej godzinie. Bowiem kierowca zaczynajacy dosc niefortunna zmiane 101/2 18.40-1.14 juz na pierwszy kolku moze zarobic spoznienie zanim jeszcze usiadzie za sterem. Duzo czasu ma przedkursem o 21.50, pozniej jednak czeka go tylko jazda polegajaca na zasadzie przyjazd-odjazd.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 08:21, 08 Maj 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
No jakby bilet na 111 na trasie Śródka- Karolin kosztował 1,30 to by sie chyba zmniejszyły potko pasażerskie na 70 (tam sie jedzie około 15-16minut czyli wypada mieć bilet pół godzinny)

Co do spóźnień na 101, to tak bywają sam stałem na jednym przejeździe blisko 7 minut, ale autobus przyjechał tylko 2 minuty po planowym przyjeździe na Dębiec


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:27, 08 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No więc dlatego na liniach podmiejskich w granicach Poznania powinno się jeździć bez problemów z miejską taryfą.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:01, 08 Maj 2006 Zobacz profil autora
Tomaszko
Administrator
Administrator



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Świerczewo

Post
Mateusz napisał:
No jakby bilet na 111 na trasie Śródka- Karolin kosztował 1,30 to by sie chyba zmniejszyły potko pasażerskie na 70 (tam sie jedzie około 15-16minut czyli wypada mieć bilet pół godzinny)

To by ten odcinek można zrobić np. do Czerwonaka, za 2,60 zł.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:19, 08 Maj 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
Tomek napisał:
Mateusz napisał:
No jakby bilet na 111 na trasie Śródka- Karolin kosztował 1,30 to by sie chyba zmniejszyły potko pasażerskie na 70 (tam sie jedzie około 15-16minut czyli wypada mieć bilet pół godzinny)

To by ten odcinek można zrobić np. do Czerwonaka, za 2,60 zł.


To juz lepsze rozwiazanie:)


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:40, 08 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ale Czerwonak póki co jest za miastem Poznań.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:31, 08 Maj 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Dzisiaj miałem przyjemność jechać linią 101 (do południa) na odcinku Nadwarciańska/Mosina - Dębiec. Dziś kursuje #1054 i 1069. Very Happy Linia ma naprawdę piękną trasę i aż miło się nią jedzie. Sprzedaż biletów idzie sprawnie, nie ma większych przestojów. Tylko na jednym z przejazdów staliśmy około 2-3 minut, tak po za tym autobus czały czas smigał, nie zatrzymując się na każdym przystanku. Jestem także mile zaskoczony życzliwoscią ludzi kupujących bilety jak i kierowców na 101. Większość ludzi wchodząc do autobusu mówiła kierowcy "Dzień Dobry", a wychodzac "Dowidzenia", co w normalnych autobusach miejskich nie ma miejsca.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 15:07, 10 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Podobnie jest w TPBus, jak kiedyś jechałem do "Oszołoma" to kierowca ładnie sie pożegnał, a następny (podjechał Żukiem na podmianę) przywitał. Poczułem - kultura i inny świat.
Ogólnie szanuję bardzo Swarzędz i tarnowo za dobre komunikacje i podejście. Myślę, że w przypadku prywatnych firm takie sytuacje będą powszechniejsze.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:18, 10 Maj 2006 Zobacz profil autora
Neo
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ooo! A ja zaliczyłam linię 101 wczoraj Very Happy Na 101/2 kursował akurat #1054. Uważam więc linię za niezaliczoną- bez #1069 się nie liczy Wink
A wracając z Dębca widziałam opisane w dziele Wypadki: helmuta i stopiatkę

Faktycznie- pasażerowie mili, znany mi kierowca również Cool


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:43, 10 Maj 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Linie turystyczne, specjalne i podmiejskie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin