Autor |
Wiadomość |
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
"1" radzi sobie nieźle po zapewnia połączenie Wildy z Ratajami, a poza z Głogowskiej też sporo ludzi przez tą Wildę dalej jedzie. "1" też jest bardzo dobra w okradaniu "9" z pasażerów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:52, 10 Wrz 2006 |
|
|
|
|
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
| | Chciałabym zauwazyc ze zrobienie swiatel dla 2 tramwajow nie bedzie takie proste. Pary jadace na Wilde dadza rade, ale niestety jesli staly by np. 2 i 12 to 2 przejedzie a 12 nie. Jest to zwiazane z przelozeniem zwrotnicy. 2 musialaby najpierw opuscic skrzyzowanie zeby 12 mogla najechac na plyte i wyslac sygnal przelozenia zwrotnicy, czyli i tak odstac swiatlo... |
Teraz nie da się nic wielkiego zrobić bo jak wspominałem skrzyżowaniem "rządzi" automatyczna sygnalizacja, a to powoduje ze światło dla tramwaju włącza się tylko przy zielonym świetle dla samochodów jadących w str. PKSu. Jedynym wyjściem jest zgoda dla motorniczych, którzy chcą jechać prosto (kier. PKS) po tramwaju jadącym na Wildę i nie tylko, na przejazd na czerwnonym świetle (tramwajowym). Jasne jest ze np. po 12, nie przejedzie 2 bo z przeciwka ruszają samochody.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 23:01, 10 Wrz 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Nie da rady bo w tym czasie jak tramwaj ma czerwone skręcają samochody na Wildę . Prościej zezwolić na przystanek podwójny
w razie czego przesunąć barierkę i położyć płyty żeby można było bezpiecznie wysiąść.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:16, 11 Wrz 2006 |
|
|
macieq84
Kontroler
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
Ja tez uwazam ze przystanek podwojny wiele by rozwiazal, zwlaszcza ze czesto dochodzi do kombinacji 11,12 albo 2,7 i oba sklady moglyby jechac jednoczesnie. Lekko poszerzyc przystanek od strony Browaru i bedzie git. Przeciez mozna tam cholery dostac od tego stania! a "7" powinni w ogole skrocic do Debca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 07:24, 12 Wrz 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Wczoraj dojechałem "11" i była czwarta, a jakoś mnie cholera nie wzięła. Nie było wcale tak źle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 09:39, 12 Wrz 2006 |
|
|
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
| | Nie da rady bo w tym czasie jak tramwaj ma czerwone skręcają samochody na Wildę . |
Samochody skręcające na Wildę muszą zawsze ustąpić pierszeństwa tramwajowi, tam nie ma świateł pozwalających na bezkolizyjny skręt (ze strzałkami) więc technicznie jest to możliwe, niektórzy motorniczowie jadą prosto na czerwonym, ale to żadkość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 09:42, 12 Wrz 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Najlepiej byłoby żeby spotkali przedstawiciele IR MPK z fachowcami z ZDM-u i przedyskutowali kwestię zmiany cyklu na Półwiejskiej oraz
wydłużenia przystanku może jakieś kompromisowe rozwiązanie by z tego wyszło. Wogóle to powinno sie to załatwić przed remontem.
Do PL3/4: akurat miałeś szczęscie żeby byłeś 4 oraz że nie musiałeś odbijać biletu czasowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 16:08, 12 Wrz 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Przystanku nie wydłużą, bo jest za wąski i się nie nadaje na podwójny ztcw. Chodzo o to, że nie dopchnąłbyś się do "2" gdyby przed nią wymianę pasażerów robiła np. "6".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 16:17, 12 Wrz 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Ale tymczasowo na czas remontu chociaż.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 23:04, 12 Wrz 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Źrodło: Gazeta Wyborcza 13-10-2006
Tramwajowe korki na ul. Królowej Jadwigi
l
Cierpliwość pasażerów tramwajów jadących ul. Królowej Jadwigi od Strzeleckiej w kierunku Półwiejskiej codziennie poddawana jest ciężkiej próbie. Niemal każdy tramwaj z kierunku Rataj zanim dojedzie do Starego Browaru musi swoje odczekać, bo na przystanku stoi jeszcze inna bimba.
- Zdarza się, że w kolejce czeka po kilka tramwajów. Pewnego razu naliczyłem ich aż siedem. Taki korek ciągnie się aż do Strzeleckiej - mówi nasz Czytelnik. - Szybciej byłoby przejść ten odcinek na piechotę, ale motorniczy nie może przecież otwierać drzwi między przystankami - dodaje. Denerwują się zwłaszcza pasażerowie, którzy nie posługują się komkartą, lecz odbijają zwykłe czasowe bilety.
Pomoże dłuższa wysepka?
Dlaczego na ul. Królowej Jadwigi tramwaje stoją w korku? Po pierwsze, jest ich tam za dużo. Odkąd zamknięto wiadukt na ul. Hetmańskiej nad Dolną Wildą, swoje trasy zmieniły tramwaje kilku linii. Na odcinku torów między ulicami Strzelecką i Półwiejską, oprócz normalnie kursujących tamtędy tramwajów linii 2, 6, 9, 11 i 12, doszły linie 1 i 7. Druga sprawa to zbyt mały przystanek przy Starym Browarze - mieści się tam tylko jeden skład. Trzeci problem to kiepska przepustowość na skrzyżowaniu ul. Królowej Jadwigi i Półwiejskiej. Zgodnie z rozkładem MPK w ciągu 10 minut na przystanek przy Starym Browarze podjeżdża siedem tramwajów, z których część skręca w lewo, na Wildę, a część jedzie prosto. Jednocześnie przez skrzyżowanie we wszystkich kierunkach jeżdżą samochody i przechodzą piesi. W efekcie tramwaj nie jest w stanie opuścić przystanku, zanim nadjedzie kolejny.
- Przy tak dużym ruchu mamy bardzo duże problemy z utrzymaniem punktualności na tej trasie - przyznaje Jan Firlik, dyrektor pionu tramwajów w MPK. - A jeszcze, jak popsuje się jakiś tramwaj, to już jest tragedia - dodaje.
Niestety w ostatnim czasie znów zaczęły się psuć tramwaje typu Tatra, które kursują na trasie "dwunastki", a więc akurat na ul. Królowej Jadwigi. Jak MPK zamierza rozwiązać problem tramwajowych korków na tej ulicy? - Musimy jeszcze raz sprawdzić, czy można powiększyć przystanek pod dwa tramwaje - mówi Firlik, ale od razu dodaje: - Byłoby to o tyle kłopotliwe, że akurat w miejscu przedłużenia platformy przystankowej przebiega pod ziemią kolektor kanalizacyjny, więc cała operacja byłaby technicznie bardzo skomplikowana. Poza tym w kwietniu tramwaje powinny wrócić na ul. Hetmańską, zatem nie wiem, czy opłaca się to robić - dodaje.
A może sygnalizacja?
Swoją pomoc MPK oferują za to drogowcy, którzy już opracowują zmiany w programie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu, tak by tramwaje mogły przez nie przejeżdżać szybciej. - Cudów jednak nie można się spodziewać, bo sygnalizacja na tym skrzyżowaniu jest starego typu, stałoczasowa - zastrzega Jerzy Nawrocki, wicedyrektor Zarządu Dróg Miejskich ds. zarządzania ruchem. Największy problem dla drogowców na tym skrzyżowaniu to zakręt w lewo, na Wildę. Dodatkowe tramwaje, które trafiły na ul. Królowej Jadwigi, jeżdżą właśnie w tym kierunku. Czekając na swoje światło, blokują tramwaje, które jeżdżą prosto, ul. Królowej Jadwigi. - W przyszłym tygodniu będziemy próbowali wprowadzać jakieś zmiany w programie sygnalizacji - zapowiada miejski inżynier ruchu.
Kiedyś będzie lepiej
Sytuacja pasażerów tramwajów, ale również kierowców i pieszych na skrzyżowaniu ul. Królowej Jadwigi i Półwiejskiej powinna się zmienić radykalnie w ciągu najbliższych lat. Węzeł ma być bowiem gruntowanie przebudowany. Poszerzony zostanie wlot ul. Dolna Wilda, a przede wszystkim powstaną podziemne przejścia dla pieszych. Inwestycja została wpisana do Wieloletniego programu inwestycyjnego i ma być realizowana w latach 2008-2009. Jej szacowany koszt to blisko 50 mln zł, przy czym prawie jedną trzecią tej kwoty mają wyłożyć prywatne firmy, których obiekty (np. Stary Browar) znajdują się w pobliżu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:31, 13 Paź 2006 |
|
|
Ryba
Kontroler
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 195 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Duisburg (wczesniej Poznan-Lazarz) |
|
|
|
Trzeba przyznac, ze milo, ze beda przebudowywac. Lecz to dopiero za 3 lata
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:00, 13 Paź 2006 |
|
|
blebloch
Pasażer
Dołączył: 09 Paź 2006
Posty: 77 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Swarzędz - Poznań/ Śródka |
|
|
|
Szczęśliwi wy którzy nie musicie tamtędy jeździć... Tam nigdy nie ma jednego tramwaju, standardowo 4... ogółem tam ruch drogowy działa bardzo opornie, to jedna z najgorszych części miasta, wąskie ulice, duży ruch, ciągłe remonty (chociażby rozbudowa SB i remont Krakowskiej), a tramwaje nigdy nie przyjeżdżają punktualnie, a przystanku nie da sie nawet poszerzyć bo by miejsca na jezdnię zabrakło. Wiele by rozwiązło puszczenie linii przez most rocha...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:05, 17 Paź 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Tylko, że żadna linia nie zniknie z przystanku Półwiejska jak otworzą trase przez Rocha, bo i po co? i która??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 16:35, 18 Paź 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
W tym przypadku nie dało by to nic bo 6,11,12 i tak będą jeździły przez Jadwigi jezeli już to raczej pomogłoby otwarcie Ratajczaka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 16:38, 18 Paź 2006 |
|
|
blebloch
Pasażer
Dołączył: 09 Paź 2006
Posty: 77 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Swarzędz - Poznań/ Śródka |
|
|
|
No tak... ale otwarcie mostu rocha pozwoliłoby wielu ludziom omijać ten odcinek np. mi <samolub> więc nie byłoby to rozwiązanie problemu ale ułatwienie niektórym życia... bo napisałam ze rozwiązałoby to wiele problemów ale nie wszystkie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:08, 18 Paź 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
No jeżeli tak to faktycznie masz rację. Dzisiaj lepiej z AWF wykręcić 5, 13 i jechać przez centrum niż utknąć w korku na 10 minut.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:18, 18 Paź 2006 |
|
|
blebloch
Pasażer
Dołączył: 09 Paź 2006
Posty: 77 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Swarzędz - Poznań/ Śródka |
|
|
|
a jak ktoś ma ochote wysiąść na półwiejskiej to niech przejdzie sie od AWFu z buta będzie szybciej... tzn. ludziom którzy wsiadają na półwiejskiej to ni robi zbyt różnicy że one sobie stoją, najgorzej mają Ci którzy muszą tamtędy przejechać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:24, 18 Paź 2006 |
|
|
macieq84
Kontroler
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
Ten przystanek to naprawde kara jakich malo! Wczoraj oprocz zwyklych pasazerow napoczely sie trzy powtarzam trzy wycieczki szkolne. To bylo potworne! Na szczescie uzylem rak i dopchalem sie do mojej szostki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 09:28, 08 Gru 2006 |
|
|
stasheG
Zbanowany
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 368 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: PZN |
|
|
|
Znowu błyszczysz skillem.... Jaki jest związek przystanku tramwajowego czy autobusowego z tym, że pojawila się wycieczka szkolna? Mieli bliżej na ten przystanek to przyszli. Widzisz, na Kurpińskiego (na PST) też pojawiają się wycieczki szkolne (całe G11) i jakos nie uważam, że to skaranie boskie. Do szkoły nie chodziłeś?? A może byłeś tak wyalienowany, że nikt Cie na wycieczki nie chciał brać? Weź chłopcze nie przesadzaj...
I nie napoczęły hehehe tylko napatoczyły jak już.... Używamy słów, których znaczenie i pisownię znamy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 11:54, 08 Gru 2006 |
|
|
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
| | Widzisz, na Kurpińskiego (na PST) też pojawiają się wycieczki szkolne (całe G11) i jakos nie uważam, że to skaranie boskie. |
Z tym, że trudno porównać rozmiary obydwu przystanków (Kurpińkiego a Półwiejska), z reguły zatłoczona Półwiejska jak przyjmie jeszcze wycieczkę szkolną to już trudno z przejściem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:09, 08 Gru 2006 |
|
|
|