Autor |
Wiadomość |
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Odsyłam wszystkich do lektury najnowszego numeru "Przystanku", tam znajduje się doskonałe rozwiązanie problemu Półwiejskiej zaproponowane przez jednego z czołowych przedstawicieli KMPSu. Szkoda tylko, że gość nie ma większego przebicia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 13:54, 08 Gru 2006 |
|
|
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Bo my jesteśmy od tego by korzystać z komunikacji miejskiej a nie od tego by wpływać na konkretne rozwiązania (parafraza odpowiedzi twardogłowych z CKE na sugestie zmiany kształtu arkuszy maturalnych). Niestety, "beton" jest wszędzie i im wcześniej dojdziemy do wniosku że walka jest bez sensu tym lepiej dla nas. Niestety.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:14, 08 Gru 2006 |
|
|
macieq84
Kontroler
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
Moja wypowiedz miala tylko utwierdzic skale problemu, bo na tym przystanku zbiera sie bardzo duzo ludzi i ciezko jest wsiadac do tramwajow, zwlaszcza ze wciaz jest to przystanek pojedynczy niestety i wymiana pasazerow nie przebiega dosc sprawnie. Przydaly by sie przejscia podziemne zeby piesi (a zdaza sie to) nie blokowali tramwajow. Coz... marzenie scietej glowy.
Do stasheGa: gratuluje podejscia do innych, zwlaszcza tych, ktorych nie znasz. Nie wiem czemu niektorzy tutaj musza sie ponapinac, zeby pokazac jacy to oni debesciacy. Rozwala mnie takie podejscie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 01:11, 09 Gru 2006 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Hmmm... A ja Twoją wypowiedź odczytałem tak, że wycieczki szkolne to nie są zwykli pasażerowie. Zwłaszcza Multikino to "raj" dla wycieczek szkolnych. Owszem, masz rację, że problemem jest pojedynczy przystanek i sygnalizacja z poprzedniego ustroju. Tylko można to było ubrać w słowa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:57, 09 Gru 2006 |
|
|
macieq84
Kontroler
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
Problemem jest nie tylko denna sygnalizacja, pojedynczy przystanek ale tez i... brak miejsca. Po prostu ten przystanek nie wytrzymuje tych potokow, ktore tam sie generuja... zwlaszcza wytkniete i wytykane mi z poprzednich wypowiedzi wycieczki. A najgorsze z tego wszystkiego jest to ze kazde rozwiazanie jest dorazne, bo sygnalizacji i tak nie poprawia (wiadomo, generalny remont i armageddon puszkowy w centrum), przystanku tez nie powieksza bo musieliby to zrobic kosztem jezdni (i znow puszki...) itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:19, 15 Gru 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
teoretycznie można by pozostawić pomiędzy krańcem jezdni a budynkiem te przepisowe półtora metra, wywalić miejsca parkingowe i poszerzyć troche przystanek i mam nadzieje że Wielcy Architekci Stołecznego Miasta Poznania też na coś takiego wpadli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 16:06, 15 Gru 2006 |
|
|
macieq84
Kontroler
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
Podobno w nowym planie rozwoju miasta 2007-2011 pojawila sie pozycja remontu węzła Półwiejska.
"Kierowców ucieszy na pewno przebudowa korkującego się skrzyżowania ul. Królowej Jadwigi i Półwiejskej, w pobliżu Multikina. W latach 2008-2009 powstaną tam podziemne przejścia dla pieszych, poszerzony zostanie wlot ul. Dolna Wilda, a na ul. Królowej Jadwigi pojawi się trzeci pas do obsługi budynków Andersii."
(z poznan.gazeta.pl)
Ta wiadomość niewatpliwie cieszy - czyżby nareszcie ktos dostrzegł problem???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:19, 17 Gru 2006 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Dokładnie tak. Jak zwykle - myśli się po czasie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:34, 17 Gru 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Jakoś nie widzę na liście zmian poszerzenia przystanku w kierunku Dębca i mostu Dworcowego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:26, 17 Gru 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Bo tego przystanku o którym mowa dziś w ogóle nie będzie
Przystanek dla linii 6,11,12 w kier.PKP będzie mniej więcej na wysokości starszego budynku PFC, a w kierunku Wildy przy Niedziałkowskiego. Kierunek Rataje nie zazna zadnych zmian.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:56, 17 Gru 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Dziś na Półwiejskiej widziałem jak to motorowy GT6 (11) ustawiwszy sie za Tatrą mając za nic "pojedynczość " tego przystanku spokojnie wysadził ludzi nie czekając na odjazd 12. Co prawda nie udało mu się przejechać na zielonym świetle więc przejechał na czerownym
torując sobie drogę dzwonkiem Myślę że można by zrobić tak że jeżeli drugi pociąg mieści sie jeszcze na peronie za pierwszym to motorowy mógłby normalnie drzwi otworzyć. Oraz dodać ze 3-4 sekundy zielonego żeby mógł przystanek opuścić. Oczywiście działalo by tylko w przypadkach jakie opisałem na początku postu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:50, 23 Gru 2006 |
|
|
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
Tak myślałem, że po modernizacji węzła AWF i torów do Półwiejskiej można by na nich zrobić trzeci pas (np. stosując betonowe płyty lub kostkę) wyłącznie dla autobusów (głównie chodzi mi o 76) jadącego do PKP, gdyby sygnalizacja na skrzyżowaniu Półwiejska/Górna Wilda była zmienona taki autobus mógłby w tamtym miejscu zjeżdzać juz na normalny pas, myśle że to znacznie mogło przyspieszyć czas przejazdu od Awf-u do Półwiejskiej, przy okazji 76 wysadzał by ludzi na przystanku tramwajowym co zaoszczędziło by czas na przesiadkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:11, 19 Sty 2007 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
A czy budowa trzeciego pasa nie koliduje czasem z poszerzeniem przystanku by zrobić z niego podwójny (chyba że MPK nie bierze tego rozwiązania pod uwagę)??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:14, 19 Sty 2007 |
|
|
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
| | A czy budowa trzeciego pasa nie koliduje czasem z poszerzeniem przystanku by zrobić z niego podwójny (chyba że MPK nie bierze tego rozwiązania pod uwagę)?? |
Myśle, że nawet gdyby poszerzyli przystanek znalazło by się tyle miejsca żeby i autobus tam wjechał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:39, 19 Sty 2007 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Czyli chodzi o takie coś jak na Marcinkowskiego gdzie As wjeżdżał ? Tylko wtedy jeżeli była by odrębna faza dla autobusu włączjącego się do ruchu sterowana na pilota np. Pomysł niełatwy ale wart rozważenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:27, 19 Sty 2007 |
|
|
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
| | Czyli chodzi o takie coś jak na Marcinkowskiego gdzie As wjeżdżał ? Tylko wtedy jeżeli była by odrębna faza dla autobusu włączjącego się do ruchu sterowana na pilota np. Pomysł niełatwy ale wart rozważenia. |
No własnie takie coś mam na mysli , dlatego też napisałem ze to będzie możliwe dopiero po zmianie sygnalizacji (cykl dla busa byłby przed zielonym światłem dla samochodów).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:59, 19 Sty 2007 |
|
|
|