Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Torowiska nieistniejące i nieużywane
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Przystanki, zajezdnie i torowiska Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Torowiska nieistniejące i nieużywane
Autor Wiadomość
lipczak
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post Torowiska nieistniejące i nieużywane
Są miejsca, gdzie niegdyś jeździły bimby a obecnie zniknęły z powodu, że były przestarzałetrasy,brak możliwości ich dalszej rozbudowy, powodowały duży chaos (np. Półwiejska). W wielu miejscach torowiska polikwidowano jak na Polnej, Garbarach. Były miejsca, gdzie tory były jeszcze niedawno jak na Paderewskiego, koło Katedry czy lub ostały się długo po odłączeniu linii jak na Chwaliszewie (sam je pamiętam), są odcinki odłączone jak Zielona, czy Szczanieckiej ( z zachowanymi torami manewrowymi), czy używane jako rezerwowe jak na Placu Wielkopolskim.
Jak myślicie da się tory na Szczanieckiej uzupełnić i podłączyć, czy jest sens wogóle, dla wykorzystania ich w celach impreozwo-turystycznych?
Które zostały zupełnie niepotrzebnie zlikwidowane. Moim zdaniem Paderewskiego-Chwaliszewo-Katedra. Przy uzupełnieniu można by było je wykorzystać do celów tramwaju konnego, ale przepadło Sad


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:56, 17 Lip 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
Torów nie powinno się likwidować!! Przecież nikomu nie rpzeszkadzają nieużywane...
Ja jeszcze znam przypadek torów na św. Marcinie gdzie tramwaj jeździ po lewym torze, a prawy jestr ślepy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Wto 15:50, 18 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
W Pradze i we Wrocławiu jest cała kupa takich torowisk po odłaczanych nawet w dobrym stanie, ale też dużo takich typu Pl.Wielkopolski! Moim zdaniem powinno się takie coś utrzymywać, bo to niedrogie a przydatne. LEcha też chcą nam zlikwidować => brak niemieckiej ręki!! Ordnung muss sein, und Arbeit macht frei! Sad
Szkoda, że zlikwidowano trasę na Golęcin i nadzszedł dzień 09-11-1974 Sad


Post został pochwalony 0 razy
Wto 17:27, 18 Lip 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Torowisko na Szczanieckiej powinno być jak najbardziej pozostawione i podłączone do sieci Exclamation na takiej samej zasadzie,jak na ul.Towarowej.W chwili obecnej (remont skrzyżowania Głogowska/Hetmańska)byłoby kapitalnym rozwiązaniem. Potem mogłoby być wykorzystywane w celach imprezowo-turystycznych.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 23:11, 18 Lip 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Zlikwidowanie pętli na Lecha to po prostu głupota przecież może się przydać awaryjnie do zawracania wagonów na Zegrzu.

Pozostałe nieczynne torowisko czy chcemy czy nie bedą stopinowo przy okazji jakiś wykopków likwidowane. To jest złe rozwiązanie bo tory te świadczą o historii KM w mieście, jak dawniej przebiegały trasy. Żal mi torów na Chwaliszewie tam bardzo ładnie wpisywały by się
w trakt Królewski z Rynku do Katedry. Jedyne co nam pozostaje to je focić zanim je rozbiorą.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 16:57, 19 Lip 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Zawsze będą mogły trójkątować.

A co do nieużywanych torowisk poznańskich, to widziałem gdzieś stronę w necie na ten temat, ale nie pamiętam adresu.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 17:11, 19 Lip 2006 Zobacz profil autora
lipczak
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
@tomekt Torowisko na Szczanieckiej raczej nienadawałoby się do obsługi awaryjnej ze względu na problemy z zawracaniem Sad, ale przy okazji imprez w Arenie mogły by być przydatne.
W kwestii Chwaliszewa czy Padereskiego to powtórzę, ze fajnie mógłby wyglądać tramwaj konny co dla traktu Kr-ces. było by dodatkową atrakcją.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 17:27, 19 Lip 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Tory nie powinny być już nigdy likwidowane. Takie pomysły jak np. likwidacja torów na ul. Strzeleckiej, Górnej Wildzie czy pętli Lecha przypominają mi "operacje" z czasów PRL, gdzie usuwano wszystko co ekologiczne, dążono do tego żenby zalać miasta asfaltem i puścić autobusy, tramwaje szły w "odstawkę" Sad
Dla mnie "reaktywowane" powinny zostać tory na ul. Zielonej dzięki nim można by uniknąc dość niebezpiecznego rozjazdu na ul. Podgórnej w ramach trasy na Rataje.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:07, 19 Lip 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
lipczak napisał:
@tomekt Torowisko na Szczanieckiej raczej nienadawałoby się do obsługi awaryjnej ze względu na problemy z zawracaniem Sad, ale przy okazji imprez w Arenie mogły by być przydatne.
W kwestii Chwaliszewa czy Padereskiego to powtórzę, ze fajnie mógłby wyglądać tramwaj konny co dla traktu Kr-ces. było by dodatkową atrakcją.


Sądzę,że aż takich dużych problemów by nie było.Bo obserwuję,że już większość tramwajów ma pulpity manewrowe na końcu wagonu,także 1 linia,w zamian za wahadło,mogłaby tam wjeżdżać.Poźniej mogłyby tam wjeżdżać linie turystyczne.Ale,niestety,chyba już to torowisko jest zbyt mocno zniszczone,aby co kolwiek zrobić Sad


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:48, 19 Lip 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
ale zostac powinny wszystkie...z resztą a propos Chwaliszewa to myśle, ze tamten parking powinien se gdzieś pujść, powinni zorbić park i strumyczek (tak zamiast Warty) i zrobić kładkę a la Most Chwailszewski - gdyby zostawili tory na Chwaliszewie tam tez możnaby dac torowisko (np. Wiejską)


Post został pochwalony 0 razy
Czw 06:12, 20 Lip 2006 Zobacz profil autora
Poznaniak
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo

Post
byłoby fantastycznie ogladac tramwaj trókątujacy za Szczanieckiej
jestem przeciwny likwidacji torowisk historycznych


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:50, 21 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ja jestem za zostawianiem takich torowisk w związku z remontami. Dziś na Szczanieckiej 5,8,14 mogłyby zawracać bez problemu! I potem zrobić autobus T2: Górczyn-Szczanieckiej.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:47, 22 Lip 2006 Zobacz profil autora
Poznaniak
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo

Post
Podobnym przykładem jest(była) petla bolkowicka
teraz petla w rejonie stadionu by sie przydała
i w razie awarii czy remontów nie trzeba wyłanczać całej Grunwaldzkiej od Przybyszewskiego


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:19, 22 Lip 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Odnośnie torowiska na Szczanieckiej;znalazłem w moich zbiorach artykuł z GW z 25.07.2005., w którym jakaś mieszkanka Exclamation skarży się,że "mogła złamać nogi i zniszczyć podwozie!Mamy dość bruku i torów tramwajowych".Co prawda,MPK wypowiada się po "naszej" stronie,że absolutnie,nie należy likwidować takich pamiątek,ale brukowana ulica nie jest rzeczywiście w najlepszym stanie.Remont tej ulicy wg ZDM-u nie był objęty planami na rok 2005!
Szkoda,że ZDM i MPK nie pomyślało o tym remoncie przed remontem Głog/Hetm.Można by przy okazji i poprawić nawierzchnie,i reaktywować torowisko.Na czas remontu,uważam,że mogłyby tam wjeżdżać z 2 linie.A z trójkątowaniem na Bogusławskiego-Szczanieckiej też by nie było aż takiego problemu,bo jak już wcześniej wspomniałem,tramwaje już teraz posiadają pulpity manewrowe na końcu wagonu.Po remoncie torowisko to by zostało na takiej zasadzie,jak w ul.Towarowej.A w weekendy by tam wjeżdzały linie turystyczne!


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:47, 22 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Bolkowicką rozebrali bo zbudowali Budziszyńska, tylko że zupełnie niepotrzebnie. Co teraz stoi na miejscu dawnej pętli?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:58, 23 Lip 2006 Zobacz profil autora
Poznaniak
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo

Post
Teraz stoja tam jesli sie nie mylę budynki mieszkalne
Swoja drogą to przeniesienie pętli wydaje sie jak na tamte realia( rok 1976) mało logiczne
Dziś taka petla przy stadionie by sie przydała
bo można by uruchamiac linie "meczowe" praktycznie z pod stadionu


Post został pochwalony 0 razy
Nie 15:41, 23 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Podczas ew.Euro 2012 napewno byłoby to idealne rozwiązanie. Na odbudowe jednak nie ma co liczyć bo Budziszyńska jest za blisko. Taka pętla przydałaby się już na wysokości Grochowskiej bo do Budziszyńskiej tramwaje jeżdżą puste nawet w szczycie.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 17:50, 23 Lip 2006 Zobacz profil autora
Poznaniak
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo

Post
przy Grochowskiej tez nie ma za wiele miejsca
więc może na EURO2012 coś nowego przy ptasiej
ale to juz zupełnie inny temat


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:16, 23 Lip 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ostatnio wybrałem się na przechadzkę szlakiem już nie używanych torowisk.Jest ich naprawdę b niewiele.
Na ul.Dziekańskiej-fragment.Co za pech,że usunięto resztę!Można było zostawić choć jeszcze jeden fragment w ul.Ostrów Tumski.Gdzieś czytałem,że te tory usunięto m.in.na interwencję Kurii Arcybiskupiej,byłego arcybiskupa Paetza!
Na ul.Zielonej - możnaby wykorzystać przy okazji budowy trasy na most Rocha,a w przyszłości na Garbary.Zapobiegłoby to blokadzie inwestycji przez pana Bąkowskiego.
Na ul.św.Marcin;fragment-pozostałość po ruchu dwukierunkowym.Przed remontem jeszcze dobiegał do wysepki.Był chyba jeszcze fragment zakrętu,w przeciwnym kierunku,w Pl.Wolności.
Na ul.Szczanieckiej,już opisywałem.
Interesuje mnie,czy jeszcze jest eksploatowany ten tor przecinający ul.Głogowską-biegnący z bocznicy kolejowej na teren MTP?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:13, 23 Lip 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
tomekt napisał:

Interesuje mnie,czy jeszcze jest eksploatowany ten tor przecinający ul.Głogowską-biegnący z bocznicy kolejowej na teren MTP?


Pewnie tak bo jakos muszą przwozić ekspozycjena na targi ale chyba robia to pod osłona nocy...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 06:29, 24 Lip 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Przystanki, zajezdnie i torowiska Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin