Autor |
Wiadomość |
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
III rama a komunkacja |
|
Chciałbym tutaj rozpocząć dyskusję na temat odległy aczkolwiek ważny - czy jeżeli powstanie III rama - powinny z iej korzystac autobusy miejskie (oczywiście bez przystanków) do szybkiej komunikacji np. między Franowem a Marcelinem? Czy powinny to byc zmodyfikowane aktualne linie czy lepiej nowe specjalne linie pośpieszne z przystankami najpierw w dzielnicy wyjazdowej potem długo nic i przystanki w dzielnicy wjazdowej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 11:16, 04 Maj 2006 |
|
|
|
|
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
Watpie czy ta III rama bedzię miała przepustowość porównywalną z drogą szybkiego ruchu no ale na pewno powinny kurosować tam autobusy i ja bym zrobił dla nich osobne numery bo i tak brakuje juz teraz kombinacji chyba ze zejdziemy poniżej 50. Moja propozycja to kombinacja numeru z literą np. A1... A2... A3... bo w założeniu A miało być linią pospieszną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 11:26, 04 Maj 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Można też przywrócić do życia linie "B" na nowej trasie. III ramą komunikacyjną według mnie powinien jeździć jakaś linia, albo nawet kilka dla szybkiej wymiany pasażerów między osiedlami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 13:55, 04 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
jeżeli chodzi o schodzenie poniżej 50 to nienajlepszy pomysł - niech to będzie zarezerwowane dla tramwajów... po wejściu na rynek przewoźników z okolic Poznania i tak trzeba będzi zrobić małą rewolucje komunikacyną...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 14:52, 04 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Mam dwie propozycje:
1 => schodzenie poniżej 50 i uzyskiwanie numerów przez likwidację zbędnych linii (52,97) oraz połączenia z innymi liniami (78,90). Takie schodzenie może zakończyć się tragicznie kiedy nowi przewoźnicy zaczną tworzyć własne numery, a Poznań przyłaczy kolejne wsie podpoznańskie które będzie musiał obsłużyć liniami dziennymi!
2 => przenumerowanie linii dziennych przez dodanie "1" przed numerów autobusu np. "71" => "171", (linie podmiejskie przerobione na 301,311,307,388
Rezerwowanie numerów ok.30-40 dla tramwajów to istne jaja, bo w ciagu najbliższych 10 lat nawet "24" nie zobaczymy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 16:04, 04 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
nie o to chodzi - jeżeli ktoś ci mówi na r. śródka wsiądź w 19 to wiesz, że jest to tramwaj i na taki przystanek idziesz, a nie krążysz po prystankch autobusowych....
system setkowy to lepsze rozwiązanie - także dla łatwości, podzielenie ich na różne kategorie (śródmiejskie (74), miejskie (52) i podmiejskie (53)) albo tylko miejskie i podmiejskie i przypisać im odpowiednie setki - możnmaby tez setki dawac w zależności od dzielnicy (odsyłam do tematu organizacja przewozów, a informacja pasażerska w forum informacja pasażerska - linka nie wkleie bo to mi tak wolno net chodzi, że to cud, ze tu trafiłem...)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:13, 04 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Po prostu dać "1" przed każdą linię i wtedy mamy zakres 101-149 wolnych linii na nowe trasy!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:02, 04 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
ale teraz rozdrabniamy się nad numerkami, a mnie ciekawi co wy sąszicie o liniach pędzących ramą np. Z Piątkowa na Chartowo - takich połączeń w kilknascie minut w Poznaniu nie mamy - odciążyłoy to autobusy (i tramwaje) w centrum, bo ludzie nie musieliby już wjeżdżać autobusami do miasta żeby wyjechac po drugiej stronie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 21:59, 04 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Jeśli przytoczysz dokładnie przebieg III ramy to wyrażę swoją opinię. Jednak moga na tym poważnie niektóre linie dotychczasowe ucierpieć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:01, 04 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
Pólnocny odcinek to aktualna Lechicka Lutycka itd. do skrzyowania z Dabrowskiego, potem za King's Crossem przez Lasek Marceliński (a raczej łączkę ) i przecina Grunwald i Dębiec (nie jest na raize ustalone ostatecznie, ale "pozycja wyjściowa" to wzdłuż torów PKP) potem wzdłuż torów nad Wartą i na Starołękę (swoja drogą podczas budowy wiaduktu II ramy powinni zrobić też kolejowy - ten przejazd komplikuje całą komunikacje...) Tam na polu między Żegrzem a Minikowem i wbija sie między Kurlandzką a Dziadoszańską (mały obszar przemysłowy) węzeł na Katowickiej z użyciem aktualnego wiaduktu ul Szwedzkiej (ma tylko trzy pasma wię cchyba dobudują jeszcze jeden) potem Szwedzką i wsydostaje się koło M1 i browaru. Stamtąd jest kilka planów przeprowadzenia drogi przez "klin zieleni wzdłuż Cybiny" w każdym razie - wychodzi z tego "klinu" w Antoninku (juz maja modyfikowac tamtejszy wiadukt pod ten cel) stamtąd aktualnym odcinkiem drogi nr. 5 (nazwa mi komplentie wypadła) i zaraz po krzyżówce z Głowną zjeżdża z trasy aktualnej "obwodnicy' dojeżdża w okolice torów na Karolinie i razem z nimi nad Wartą, potem za Wilczym Młynem iączy się z Lechicką. KONIEC
trasa wydajesię być idealną dla szybkiej komunkikacji między odległymi dzielnicami. Dodam, że ma być bezkolizyjna i dwupasmowa na cąły odcinku - żeby w pełni wykorzystac możliwości tej trasy potrzebaby było autobusy o dobrej prędkości (początkowo dziur nie bedzie ale potem to autobus jadący 60 km/h mógłby nieźle wytarmosic pasażerów)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:16, 04 Maj 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Obecne linie ucierpią. Np. nocny 235 nie wjedzie już z Połabskiej w lewo w Lechicką i w prawo w Wojciechowskiego. Tam będzie 3rama bez zjazdu w Wojciechowskiego.
Tak samo ulica Browarna. Po budowie 3ramy znikną 57 i 66 z tamtych rejonów.
Pośpieszne ramą? OK. Jestem za. Ale trza by było zapewnić odpowiednie napełnienie ludźmi pojazdu na marcelinie i np ciąć tym na rataje. Jednak taka linia omijająca centrum nie byłaby napełniona za bardzo - tak myślę.
Co do numerków: można zrobić tak:
linie dzienne zwykłe: 1xx (51 - 101, 52 - 102,...., 99 - 149)
linie nocne (miejskie i podmiejskie): 2xx (231 - 201, 232 - 202,....)
linie dzienne okresowe (ewentualne, na godziny szczytu, dublujące i wspomagające, bądź inne): 3xx (np. cmentarna obecna 173 - przy zamianie 73 na 123 - 323)
linie dzienne pośpieszne/przyspieszone: 4xx (A - 401,...)
linie dzienne podmiejskie 5xx (101 - 501, 111 - 511)
dzienne zwykłe po Krakowskowrocławskowarszawsku, nocne po naszemu, dzienne okresowe po wrocławsku, przyspieszone po poznańsku (lata 80-te) i wrocławsku a podmiejskie po szczecińsku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:18, 04 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
taki MIX
a co powiecie na taką linię - r. Rataje -> objazd przez Rataje - zbieranie pasażerów -> wjazd na III ramę przy M1 ->mkniemy ->ew. krótki zjazd Grunwald/Dębiec -> mniemy -> zjazd w Marcelinie (przy King's Cross) i -> objazd np. po Ławicy (pętla Ławica) /Okolice Bukowskiej (w przeciwieństwie do L i inych kótre mają za zadanie dojechac jaknajszybciej do centrum)
Ułatwłoby to na pewno zakupy niezmotoryzowanym (bo przy III ramie leżałyby centra Haandlowe takie jek King Cross, M1, Plaza)
Podobna linia Marcelin -> Piąkowo i Piątkowo -> Rataje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:27, 04 Maj 2006 |
|
|
Tomaszko
Administrator
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Świerczewo |
|
|
|
Schemat z przebiegiem III ramy (ta czerwona, pośrodku, ofc):
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 07:15, 05 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No mogą powstać 4 takie linie, dwie napisał Papaja, a ja proponuje jeszcze ze Sobieskiego na Debiec, jedna przez Marcelin a 2-gą przez Rataje. Albo zostawić dwie linie Papaji i umożliwiśc przesiadkę na Marcelinie i na Ratajach (autobusy czekałyby na siebie, równo by odjeżdzały z obu pętli.
Inne linie musiałyby być dostosowane do dowozu do tych linii, bo 3 rama biegnie prawdziwymy obrzeżami.
Czy z 3 ramy będą zjazdy na normalne ulice czy 3 rama bedzie szła wiadkutami nad Połabską i Piątkowską, ze "235" jak pisał RobuR nie będzie mógł kursować swoją trasą??!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 09:49, 05 Maj 2006 |
|
|
lipczak
Kontroler
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 206 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
^^w Piątkowską na pewno nie będzie zjazdu w Umultowską tak, choć początkowo miało być Naramowicka i Obornicka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:05, 05 Maj 2006 |
|
|
Tomaszko
Administrator
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Świerczewo |
|
|
|
No więc na III ramie będą takie węzły:
- Lutycka (obecnie skrzyżowanie z Dąbrowskiego)
- Koszalińska
- aleje Solidarności (na przedłużeniu Aleji, na wysokości obecnego przystanku "Lutycka II")
- Obornicka (w miejscu ronda Obornickiego)
- Połabska (skrzyżowanie z Połabską i Umultowską)
- Naramowicka (w ciągu Naramiwckiej)
- Gdyńska
- Janikowo (w ciągu Janikowskiej)
- Bogucin (skrzyżowanie Bałtyckiej i Gnieźnieńskiej)
- Leśna
- Antoninek Północ (przy Warszawskiej)
- Antoninek Południe (przy Leszka)
- Kobylepole (przy Dymka)
- Browar (w ciągu Szwajcarskiej)
- Krzywoustego
- Hetmańska (na przedłużeniu projektowanej Hetmańskiej)
- Maya
- Dolna Wilda
- Zatorze (w ciągu ul. Nowej Opolskiej)
- Górczyn (przy planowanej ul. Arciszewskiego)
- Promienista
- Grunwaldzka
- Edwardowo (na Bukowskiej)
Rozważa się tez budowę węzła Ptasia, przy stadionie Lecha. Wszystkie węzły będą bezkolizyjne, Więc kilka linii na pewno będzie musiało zmienić swe trasy.
Dodam jeszcze mapy z Wyborczej, które kiedyś w niej były, z przbiegiem III ramy. Na wschodzie będzie budowany wariant I, wzdłuż Browarnej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:15, 05 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
liczba zjazxdów ze względu na charakter tej drogi (droga interdzielnicowa) będzie ograniczona do minimum (żeby ludzie jadący z Naramowickiej na Winiary jej nie tłoczyli...)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:39, 05 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No a co na przykład ze skrzyżowaniem Lechickeij z Piątkowską? Będzie 2-poziomowe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 16:58, 07 Maj 2006 |
|
|
Tomaszko
Administrator
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Świerczewo |
|
|
|
Na Piątkowskiej bęzie po prostu wiadukt nad Lechicką bez zjazdu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 16:59, 07 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Super już to widzę!!!!!! Niemożliwe jest wybudowanie tam wiaduktu chyba. Tam nie ma miejsca. Ta 3 rama to pewnie nigdy do skutku nie dojdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 17:01, 07 Maj 2006 |
|
|
|