Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
III rama a komunkacja
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Remonty oraz inwestycje planowane, realizowane i zakończone Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
III rama a komunkacja
Autor Wiadomość
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post III rama a komunkacja
Chciałbym tutaj rozpocząć dyskusję na temat odległy aczkolwiek ważny - czy jeżeli powstanie III rama - powinny z iej korzystac autobusy miejskie (oczywiście bez przystanków) do szybkiej komunikacji np. między Franowem a Marcelinem? Czy powinny to byc zmodyfikowane aktualne linie czy lepiej nowe specjalne linie pośpieszne z przystankami najpierw w dzielnicy wyjazdowej potem długo nic i przystanki w dzielnicy wjazdowej?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 11:16, 04 Maj 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Watpie czy ta III rama bedzię miała przepustowość porównywalną z drogą szybkiego ruchu no ale na pewno powinny kurosować tam autobusy i ja bym zrobił dla nich osobne numery bo i tak brakuje juz teraz kombinacji chyba ze zejdziemy poniżej 50. Moja propozycja to kombinacja numeru z literą np. A1... A2... A3... bo w założeniu A miało być linią pospieszną Smile


Post został pochwalony 0 razy
Czw 11:26, 04 Maj 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Można też przywrócić do życia linie "B" na nowej trasie. Very Happy III ramą komunikacyjną według mnie powinien jeździć jakaś linia, albo nawet kilka dla szybkiej wymiany pasażerów między osiedlami.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 13:55, 04 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
jeżeli chodzi o schodzenie poniżej 50 to nienajlepszy pomysł - niech to będzie zarezerwowane dla tramwajów... po wejściu na rynek przewoźników z okolic Poznania i tak trzeba będzi zrobić małą rewolucje komunikacyną...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 14:52, 04 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Mam dwie propozycje:

1 => schodzenie poniżej 50 i uzyskiwanie numerów przez likwidację zbędnych linii (52,97) oraz połączenia z innymi liniami (78,90). Takie schodzenie może zakończyć się tragicznie kiedy nowi przewoźnicy zaczną tworzyć własne numery, a Poznań przyłaczy kolejne wsie podpoznańskie które będzie musiał obsłużyć liniami dziennymi!

2 => przenumerowanie linii dziennych przez dodanie "1" przed numerów autobusu np. "71" => "171", (linie podmiejskie przerobione na 301,311,307,388

Rezerwowanie numerów ok.30-40 dla tramwajów to istne jaja, bo w ciagu najbliższych 10 lat nawet "24" nie zobaczymy...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:04, 04 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
nie o to chodzi - jeżeli ktoś ci mówi na r. śródka wsiądź w 19 to wiesz, że jest to tramwaj i na taki przystanek idziesz, a nie krążysz po prystankch autobusowych....
system setkowy to lepsze rozwiązanie - także dla łatwości, podzielenie ich na różne kategorie (śródmiejskie (74), miejskie (52) i podmiejskie (53)) albo tylko miejskie i podmiejskie i przypisać im odpowiednie setki - możnmaby tez setki dawac w zależności od dzielnicy (odsyłam do tematu organizacja przewozów, a informacja pasażerska w forum informacja pasażerska - linka nie wkleie bo to mi tak wolno net chodzi, że to cud, ze tu trafiłem...)


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:13, 04 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Po prostu dać "1" przed każdą linię i wtedy mamy zakres 101-149 wolnych linii na nowe trasy!


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:02, 04 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
ale teraz rozdrabniamy się nad numerkami, a mnie ciekawi co wy sąszicie o liniach pędzących ramą np. Z Piątkowa na Chartowo - takich połączeń w kilknascie minut w Poznaniu nie mamy - odciążyłoy to autobusy (i tramwaje) w centrum, bo ludzie nie musieliby już wjeżdżać autobusami do miasta żeby wyjechac po drugiej stronie...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:59, 04 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Jeśli przytoczysz dokładnie przebieg III ramy to wyrażę swoją opinię. Jednak moga na tym poważnie niektóre linie dotychczasowe ucierpieć.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:01, 04 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
Pólnocny odcinek to aktualna Lechicka Lutycka itd. do skrzyowania z Dabrowskiego, potem za King's Crossem przez Lasek Marceliński (a raczej łączkę Razz) i przecina Grunwald i Dębiec (nie jest na raize ustalone ostatecznie, ale "pozycja wyjściowa" to wzdłuż torów PKP) potem wzdłuż torów nad Wartą i na Starołękę (swoja drogą podczas budowy wiaduktu II ramy powinni zrobić też kolejowy - ten przejazd komplikuje całą komunikacje...) Tam na polu między Żegrzem a Minikowem i wbija sie między Kurlandzką a Dziadoszańską (mały obszar przemysłowy) węzeł na Katowickiej z użyciem aktualnego wiaduktu ul Szwedzkiej (ma tylko trzy pasma wię cchyba dobudują jeszcze jeden) potem Szwedzką i wsydostaje się koło M1 i browaru. Stamtąd jest kilka planów przeprowadzenia drogi przez "klin zieleni wzdłuż Cybiny" w każdym razie - wychodzi z tego "klinu" w Antoninku (juz maja modyfikowac tamtejszy wiadukt pod ten cel) stamtąd aktualnym odcinkiem drogi nr. 5 (nazwa mi komplentie wypadła) i zaraz po krzyżówce z Głowną zjeżdża z trasy aktualnej "obwodnicy' dojeżdża w okolice torów na Karolinie i razem z nimi nad Wartą, potem za Wilczym Młynem iączy się z Lechicką. KONIEC
trasa wydajesię być idealną dla szybkiej komunkikacji między odległymi dzielnicami. Dodam, że ma być bezkolizyjna i dwupasmowa na cąły odcinku - żeby w pełni wykorzystac możliwości tej trasy potrzebaby było autobusy o dobrej prędkości (początkowo dziur nie bedzie ale potem to autobus jadący 60 km/h mógłby nieźle wytarmosic pasażerów)


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:16, 04 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Obecne linie ucierpią. Np. nocny 235 nie wjedzie już z Połabskiej w lewo w Lechicką i w prawo w Wojciechowskiego. Tam będzie 3rama bez zjazdu w Wojciechowskiego.
Tak samo ulica Browarna. Po budowie 3ramy znikną 57 i 66 z tamtych rejonów.

Pośpieszne ramą? OK. Jestem za. Ale trza by było zapewnić odpowiednie napełnienie ludźmi pojazdu na marcelinie i np ciąć tym na rataje. Jednak taka linia omijająca centrum nie byłaby napełniona za bardzo - tak myślę.

Co do numerków: można zrobić tak:
linie dzienne zwykłe: 1xx (51 - 101, 52 - 102,...., 99 - 149)
linie nocne (miejskie i podmiejskie): 2xx (231 - 201, 232 - 202,....)
linie dzienne okresowe (ewentualne, na godziny szczytu, dublujące i wspomagające, bądź inne): 3xx (np. cmentarna obecna 173 - przy zamianie 73 na 123 - 323)
linie dzienne pośpieszne/przyspieszone: 4xx (A - 401,...)
linie dzienne podmiejskie 5xx (101 - 501, 111 - 511)

dzienne zwykłe po Krakowskowrocławskowarszawsku, nocne po naszemu, dzienne okresowe po wrocławsku, przyspieszone po poznańsku (lata 80-te) i wrocławsku a podmiejskie po szczecińsku Wink


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:18, 04 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
taki MIX
a co powiecie na taką linię - r. Rataje -> objazd przez Rataje - zbieranie pasażerów -> wjazd na III ramę przy M1 ->mkniemy Cool ->ew. krótki zjazd Grunwald/Dębiec -> mniemy -> zjazd w Marcelinie (przy King's Cross) i -> objazd np. po Ławicy (pętla Ławica) /Okolice Bukowskiej (w przeciwieństwie do L i inych kótre mają za zadanie dojechac jaknajszybciej do centrum)
Ułatwłoby to na pewno zakupy niezmotoryzowanym (bo przy III ramie leżałyby centra Haandlowe takie jek King Cross, M1, Plaza)
Podobna linia Marcelin -> Piąkowo i Piątkowo -> Rataje


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:27, 04 Maj 2006 Zobacz profil autora
Tomaszko
Administrator
Administrator



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Świerczewo

Post
Schemat z przebiegiem III ramy (ta czerwona, pośrodku, ofc):



Post został pochwalony 0 razy
Pią 07:15, 05 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No mogą powstać 4 takie linie, dwie napisał Papaja, a ja proponuje jeszcze ze Sobieskiego na Debiec, jedna przez Marcelin a 2-gą przez Rataje. Albo zostawić dwie linie Papaji i umożliwiśc przesiadkę na Marcelinie i na Ratajach (autobusy czekałyby na siebie, równo by odjeżdzały z obu pętli.

Inne linie musiałyby być dostosowane do dowozu do tych linii, bo 3 rama biegnie prawdziwymy obrzeżami.

Czy z 3 ramy będą zjazdy na normalne ulice czy 3 rama bedzie szła wiadkutami nad Połabską i Piątkowską, ze "235" jak pisał RobuR nie będzie mógł kursować swoją trasą??!!


Post został pochwalony 0 razy
Pią 09:49, 05 Maj 2006 Zobacz profil autora
lipczak
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
^^w Piątkowską na pewno nie będzie zjazdu w Umultowską tak, choć początkowo miało być Naramowicka i Obornicka.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:05, 05 Maj 2006 Zobacz profil autora
Tomaszko
Administrator
Administrator



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Świerczewo

Post
No więc na III ramie będą takie węzły:
- Lutycka (obecnie skrzyżowanie z Dąbrowskiego)
- Koszalińska
- aleje Solidarności (na przedłużeniu Aleji, na wysokości obecnego przystanku "Lutycka II")
- Obornicka (w miejscu ronda Obornickiego)
- Połabska (skrzyżowanie z Połabską i Umultowską)
- Naramowicka (w ciągu Naramiwckiej)
- Gdyńska
- Janikowo (w ciągu Janikowskiej)
- Bogucin (skrzyżowanie Bałtyckiej i Gnieźnieńskiej)
- Leśna
- Antoninek Północ (przy Warszawskiej)
- Antoninek Południe (przy Leszka)
- Kobylepole (przy Dymka)
- Browar (w ciągu Szwajcarskiej)
- Krzywoustego
- Hetmańska (na przedłużeniu projektowanej Hetmańskiej)
- Maya
- Dolna Wilda
- Zatorze (w ciągu ul. Nowej Opolskiej)
- Górczyn (przy planowanej ul. Arciszewskiego)
- Promienista
- Grunwaldzka
- Edwardowo (na Bukowskiej)
Rozważa się tez budowę węzła Ptasia, przy stadionie Lecha. Wszystkie węzły będą bezkolizyjne, Więc kilka linii na pewno będzie musiało zmienić swe trasy.

Dodam jeszcze mapy z Wyborczej, które kiedyś w niej były, z przbiegiem III ramy. Na wschodzie będzie budowany wariant I, wzdłuż Browarnej.






Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:15, 05 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
liczba zjazxdów ze względu na charakter tej drogi (droga interdzielnicowa) będzie ograniczona do minimum (żeby ludzie jadący z Naramowickiej na Winiary jej nie tłoczyli...)


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:39, 05 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No a co na przykład ze skrzyżowaniem Lechickeij z Piątkowską? Będzie 2-poziomowe?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:58, 07 Maj 2006 Zobacz profil autora
Tomaszko
Administrator
Administrator



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Świerczewo

Post
Na Piątkowskiej bęzie po prostu wiadukt nad Lechicką bez zjazdu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:59, 07 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Super już to widzę!!!!!! Niemożliwe jest wybudowanie tam wiaduktu chyba. Tam nie ma miejsca. Ta 3 rama to pewnie nigdy do skutku nie dojdzie Razz


Post został pochwalony 0 razy
Nie 17:01, 07 Maj 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Remonty oraz inwestycje planowane, realizowane i zakończone Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin