Autor |
Wiadomość |
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
ale z Bukowską czy ze św. Marcinem??
zapomniałem dodać, że wszsytkie linie PST (piątkow, Ławic, Franowo) łączą się pod mostem uniw. - fajnie pomarzyć, że żyje się w metropolii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:01, 29 Kwi 2006 |
|
|
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Z obiema ulicami...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:09, 29 Kwi 2006 |
|
|
Pyrus
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
| | No a co ze słynną "Fujibaną" To ona miała połaczyć lotnisko z zachodem Poznania o ile sie nie myle ?? To już definitywnie upadło?? |
Byl zaawansowany projekt,a Japonczycy byli....."zachwyceni korkami" jakie byly na Bukowskiej,co wrozylo duze zainteresowanie ludzi korzystaniem z tego typu komunikacji.Ale Fujibana upadła gdy "upadł" Klepka.Miała łaczyc Ławicę z Franowem lub tylko do Dworca PKP
| | Moim zdaniem metro jest za drogie. Stolica nie może sobie dać rady z jego budową a co dopiero Poznań. Dlatego lepszym rozwiązaniem byłby szybki tramwaj wjeżdżający np. pod ziemię, żeby ominąc najbardziej zatłoczone miejsca miasta, albo w wykopie tak jak jest na obecnym odcinku PST. |
Najlepsza by była FUJIBANA,ale jak sie nie ma co sie lubi... to Twoj pomysl jest jak najbardziej trafiony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:11, 08 Maj 2006 |
|
|
Arki
Pieszy
Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznan/Kopernika |
|
|
|
FUJIBANA była fajnym pomysłem tym bardziej że japończycy chieli ją zapsponsorowac... no ael nie wyszło i rozpaczanie nie pomże a wg pomysłem moze i drogim ale dobrym wydaje sie byc tunel pod Bukowską, zarówno dla ruchu ulicznego jak i np trasy pestki(albo osobnej albo połączonej przez dworzec z linią aktualną).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 17:07, 11 Maj 2006 |
|
|
Neo
Motorniczy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 458 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Ale w Poznaniu jest fujibana
Na tej stonce ktoś kiedyś nazwał tak zdjęcie z Tatrą
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 17:58, 11 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Niesmaczny żart...
Jakby tak miała wygladać fujibana to moze dobrze ze jej nie ma...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:08, 11 Maj 2006 |
|
|
Olka
Pieszy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Oj tak czytajac ten topic dochodze do wniosku ze coniektorzy nigdy nie ejchali ul. Bukowska(i to obojetnie o ktorej godzinie). Ja jestem szczesliwa/nieszczesliwa mieszkanka osiedla Bajkowego i jezeli z komunikacja miejska nic nie zrobia to niedlugo zaczne chodzic do miasta na pieszo! A trase Bajkowe-Centrum przez Bukowska pokonuje minimum 2 razy dziennie! Od kiedy powstał tylko King Cross korki sa jeszcze wieksze, a jedyna rzecz jaka zrobiono by to zmienic to chyba stworzenie drogi rowerowej na odcinku Leśnych Skrzatów-Polska. Mestro odpada bo za drogie, na PST nie ma zabardzo miejsca , tymbardziej na wykop o ktorym wszyscy tyle piszą, ale myśle ze wszystko daloby sie jakoś rozwiązać. Bukowska miała być poszerzona przy budowie KC co zreszta zostalo wykonane, lecz tylko na odcinku Polska-Leśnych Skrzatów, a dlaczego nei do terminalu? Odpowiedz brzmi tak: Przy Leśnych Skrzatów znajduje się ceglany budynek należacy do wojska ktory dostał miano ZABYTKU (!) i nie wolno go wyburzyć(gdzie logika?). W tej chwili czesto podrozujac liniami 77,78, 59 slysze jak to ludzie nie zdazyli na samolot bo linia nr 78 ktora jedzie bezposredmnio pod drzwi terminalu sie przyjechala,albo byly takie korki. Władze postanowiły coś z tym zrobić! Rozwiązanie jest proste! Linia 78 jeździ tylko do wakacji 2006(kursować będzie tylko do Bałtyku! No przecież czy tu trzeba duzo myśleć? Nie będzie jeździć to nei będzie się spóźniać! Proste prawda?W zamian podobno 77 ma jeździć co 12 min(buhahaha w tych korkach?) A może tak by ktoś pomyślał o tych osiedlach i ludziech je zamieszkujacych? Chciałam zauważyć ze Bajkowe, Ławica to rozrastajace sie osiedla, lecz nie wszyscy posiadaja tu samochody...szczegolnie dzieci i młodzież).
Wyobrażacie sobie jechac odcinek Bałtyk-Ltnisko godzine??? Ja nie muszę bo tak jeżdżę!
Według mnie najlepszym pomysłem była Fujibana, ale skoro nie wypali to trzeba znalezc inne rozwiazanie i wprowadzić je najszybciej w zycie jak sie tylko da!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:31, 12 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | Według mnie najlepszym pomysłem była Fujibana, ale skoro nie wypali to trzeba znalezc inne rozwiazanie i wprowadzić je najszybciej w zycie jak sie tylko da! |
Może coś zaproponuj a nie jakieś...
Moja opcja to odnoga z Grunwaldzkiej dla linii 3 i 6 przez Ptasią, Strzegomską, Brzechwy pod Terminal Łaiwca, może być?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 15:53, 12 Maj 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Nie wiem, raczej wątpię by tramwaj w Brzechwy udało się puscić. Chyba za wąsko, kosztem ulicy.
Mój projekt przedstawia się krótko i jasno: S-BAHN w Poznaniu!
Wypiszę przystanki, ruch po torach kolejowych:
Linia 1: Suchy Las (oś. Grzybowe) Poznań Strzeszyn - Poznań Podolany (koło oś. Literackiego) Poznań Golęcin (koło Wojska Polskiego) - Poznań Św. Wawrzyńca (koło Niestachowskiej) - Poznań PST (przy przejeździe z PST, przystanek przesiadkowy) - Poznań Kaponiera - Poznań Główny - Poznań Hetmańska - Poznań Dębina - Poznań Starołęka - Poznań Krzywoustego (koło kinepolis) - Poznań Franowo (zajezdnia tramwajowa i M1) - Poznań Kobylepole - Nowa Wieś Poznańska - Swarzędz Nowa Wieś (okolice oś Cegielskiego) - Swarzędz (Gł.) - Swarzędz Rabowice (wiadukt) - Swarzędz Jasin (ETC)
Linia 2: Luboń (Gł) - Poznań Oś. Dębina (przy ul. Samotnej) - Poznań Dębiec - Poznań Hetmańska - Poznań Główny - Poznań Kaponiera - Poznań PST (przy przejeździe z PST, przystanek przesiadkowy) - Poznań Św. Wawrzyńca (koło Niestachowskiej) - Poznań Oś. Lotnictwa (koło MPK Bużańska) - budowa nowych torów w ul. Przelotdo przystanku MPK Leśnych skrzatów i wzdłuż Bukowskiej do Lotniska: stacje: Poznań 5 Sttcznia - Poznań Oś. Lotników Wlkp - Poznań Edwardowo (koło Leśnych Skrzatów) - Poznań Oś. Bajkowe (koło dawnego terminalu) - Poznań PL Ławica
Linia 3: Swarzędz Jasin (ETC) - Swarzędz Rabowice (wiadukt) - Swarzędz (Gł.) - Swarzędz Nowa Wieś (okolice oś Cegielskiego) - Poznań Antoninek (obecna stacja) - Poznań VW (nowa, planowana lokalizacja stacji Poznań Antoninek) - Poznań Miłostowo (koło Cmentarza) - Poznań Wschód - Poznań Zawady (koło pętli tramwajowej) - Poznań Garbary - Poznań Nowowiejskiego - Poznań Kaponiera - Poznań Główny - Poznań Hetmańska - Poznań Górecka - Poznań Górczyn - Poznań Kopanina - Poznań Junikowo - Poznań Oś. Kwiatowe
Linia 4: Poznań Główny - Poznań Hetmańska - Poznań Dębina - Poznań Starołęka - Poznań Krzywoustego (koło kinepolis) - Poznań Franowo (zajezdnia tramwajowa i M1) - Poznań Kobylepole - Poznań Antoninek (na wiadukcie nad obecną stacją) - Poznań Zieliniec (przy ul. Górskiej) - Bogucin (koło Gnieźnieńskiej) - Poznań Janikowo (koło ul. Janikowskiej) - Koziegłowy (w okolicach Zakładu Karnego - Poznań Naramowice (przy Naramowickiej) - Poznań Kampus UAM (przy Umultowskiej) - Poznań Piątkowo (Dworzec integrujący PST/autobus/S-BAHN na Sobieskiego) - Poznań Obornicka - Poznań Sucholeska - Poznań Psarskie - Poznań Kiekrz
Generalnie inwestycja to:
- budowa przystanków
- ewentualne dobudowy trzeciego toru wzdłuż szlaków. Chociaż modernizacja węzła poznańskiego da możliwość puszczania pociągów co 3 minuty! przy centralnym sterowaniu ruchem. Pociągi osobowe dalekobieżne nie zatrzymywałyby sie w Poznaniu na większości stacji (zwłaszcza S-bahnowych), a raczej puszczałbym je "na przelocie" z większymi dworcami przesiadkowymi w Luboniu, Swarzędzu.
- tabor. Proponuję EN81 bydgoskiej PESY
- częstotliwość na każdej linii to 30 minut.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 16:47, 12 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
A jakbyś to po polsku nazwał?
Widzę, że tylko "S-2" wjeżdża do Lotniska, więc czy to pomoże?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:05, 12 Maj 2006 |
|
|
Pyrus
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
| | A jakbyś to po polsku nazwał?
Widzę, że tylko "S-2" wjeżdża do Lotniska, więc czy to pomoże? |
Jak na taki ruch i liczbe odlotow z Ławicy na razie tak,nie potrzeba zbyt czestych kursow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 19:27, 12 Maj 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Właśnie, poza tym komunikacja miejska na lotnisko służy bardziej pracownikom lotniska a nie pasażerom. Myślę, że taka S-2 naprzemiennie z "L" wystarczy w zupełności, zwłaszcza, ze pociąg jest bardziej pojemny, punktualny i wygodny. No i nowy odcinek torów (ul. Przelot - Ławica) musiałby raczej być jednotorowy z mijanką na przystankach, ze względu na to że szedłby wzdłuż Bukowskiej, a tam za wiele miejsca nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 10:05, 13 Maj 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
A.. w sumie to mamy polską nazwę. SKM. Zapomniałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 10:06, 13 Maj 2006 |
|
|
Pyrus
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
| | Właśnie, poza tym komunikacja miejska na lotnisko służy bardziej pracownikom lotniska a nie pasażerom. Myślę, że taka S-2 naprzemiennie z "L" wystarczy w zupełności, zwłaszcza, ze pociąg jest bardziej pojemny, punktualny i wygodny. No i nowy odcinek torów (ul. Przelot - Ławica) musiałby raczej być jednotorowy z mijanką na przystankach, ze względu na to że szedłby wzdłuż Bukowskiej, a tam za wiele miejsca nie ma. |
Dokładnie,bardziej potrzebne sa szerokie drogi(conajmniej 2 pasy w kazda strone)z Ławicy do Centrum,do waznych hoteli(moze ktores sie dolaza )na Stadion Lecha itd.,bo i tak wiekszosc pasazerow wybiera taksowke,zamiast tłuc sie z torbami w miejskim autobusie razem z ludzmi jadacymi na zakupy do Centrow Handlowych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 10:26, 13 Maj 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Pewnie ze tak. Raczej chyba tylko 5% pasażerów samolotów jeździ na lotnisko komunikacją miejską. Takie są fakty.
| | Dokładnie,bardziej potrzebne sa szerokie drogi(conajmniej 2 pasy w kazda strone)z Ławicy do Centrum,do waznych hoteli(moze ktores sie dolaza )na Stadion Lecha itd.,bo i tak wiekszosc pasazerow wybiera taksowke,zamiast tłuc sie z torbami w miejskim autobusie razem z ludzmi jadacymi na zakupy do Centrow Handlowych |
A po co na stadion? trzecia rama im starczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:15, 13 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Starczy, ale jakaś linia tam by się do stadionu przydała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:48, 13 Maj 2006 |
|
|
bartekr
Pieszy
Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Witam, jestem tu przypadkiem...
W 2004 robilem dyplom w ASP pt. Metro w Poznaniu - zrobilem identyfikacje wizualna metra... mozecie zobaczyc moja prace na [link widoczny dla zalogowanych]
Troche jezdze po swiecie i uwazam, ze Poznan stac na metro. Przynajmniej jedna linia na poczatek - miasta podobne pod wzgledem liczby ludnosci jak Rotterdam czy Norymberga maja przynajmniej jedna linie metra.
pozdrawiam
Bartek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:13, 13 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Świetny ten plan i ładny! Tylko móglbyś zrobić coś, żebym mógł przeczytać ten schemat z liniami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:11, 13 Maj 2006 |
|
|
bartekr
Pieszy
Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| | Świetny ten plan i ładny! Tylko móglbyś zrobić coś, żebym mógł przeczytać ten schemat z liniami? |
dzieki, specjalnie dla was zrobilem schemat w pdfie
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdrawiam cieplo
Bartek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 00:26, 14 Maj 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Fajny projekt bardzo!
Ale jak na moje to trochę sporo stacji (myślę, ze robic stacje metra tak jak przystanki autobusowe to troche za duza częstotliwość postoju). No i brak czegoś wzdłuż obecnego PST, a wiadomo, że ten środek transportu lekko za 30 lat się wysłuży.. O ile nasze kultowe bloki z wielkiej płyty wytrzymają tak długo
Ponoć Wielka Pyta ma wytrzymałość rzędu max 50 lat... bo wymyślili to amerykanie jako prefabrykaty do budowy "domów tymczasowych o niskim standardzie" np dla powodzian.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 01:34, 14 Maj 2006 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|