Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Metro w Poznaniu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Remonty oraz inwestycje planowane, realizowane i zakończone Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Metro w Poznaniu
Autor Wiadomość
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
ale z Bukowską czy ze św. Marcinem??
zapomniałem dodać, że wszsytkie linie PST (piątkow, Ławic, Franowo) łączą się pod mostem uniw. - fajnie pomarzyć, że żyje się w metropolii.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:01, 29 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Z obiema ulicami...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:09, 29 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pyrus
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
Kuba napisał:
No a co ze słynną "Fujibaną" Smile To ona miała połaczyć lotnisko z zachodem Poznania o ile sie nie myle ?? To już definitywnie upadło??

Byl zaawansowany projekt,a Japonczycy byli....."zachwyceni korkami" jakie byly na Bukowskiej,co wrozylo duze zainteresowanie ludzi korzystaniem z tego typu komunikacji.Ale Fujibana upadła gdy "upadł" Klepka.Miała łaczyc Ławicę z Franowem lub tylko do Dworca PKP

Robert napisał:
Moim zdaniem metro jest za drogie. Stolica nie może sobie dać rady z jego budową a co dopiero Poznań. Wink Dlatego lepszym rozwiązaniem byłby szybki tramwaj wjeżdżający np. pod ziemię, żeby ominąc najbardziej zatłoczone miejsca miasta, albo w wykopie tak jak jest na obecnym odcinku PST. Smile

Najlepsza by była FUJIBANA,ale jak sie nie ma co sie lubi... to Twoj pomysl jest jak najbardziej trafiony


Post został pochwalony 0 razy
Pon 13:11, 08 Maj 2006 Zobacz profil autora
Arki
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznan/Kopernika

Post
FUJIBANA była fajnym pomysłem tym bardziej że japończycy chieli ją zapsponsorowac... Wink no ael nie wyszło i rozpaczanie nie pomże Wink a wg pomysłem moze i drogim ale dobrym wydaje sie byc tunel pod Bukowską, zarówno dla ruchu ulicznego jak i np trasy pestki(albo osobnej albo połączonej przez dworzec z linią aktualną).


Post został pochwalony 0 razy
Czw 17:07, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
Neo
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ale w Poznaniu jest fujibana Cool
Na tej stonce ktoś kiedyś nazwał tak zdjęcie z Tatrą Wink
[link widoczny dla zalogowanych] Wink


Post został pochwalony 0 razy
Czw 17:58, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Niesmaczny żart...
Jakby tak miała wygladać fujibana to moze dobrze ze jej nie ma... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:08, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
Olka
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Oj tak czytajac ten topic dochodze do wniosku ze coniektorzy nigdy nie ejchali ul. Bukowska(i to obojetnie o ktorej godzinie). Ja jestem szczesliwa/nieszczesliwa mieszkanka osiedla Bajkowego i jezeli z komunikacja miejska nic nie zrobia to niedlugo zaczne chodzic do miasta na pieszo! A trase Bajkowe-Centrum przez Bukowska pokonuje minimum 2 razy dziennie! Od kiedy powstał tylko King Cross korki sa jeszcze wieksze, a jedyna rzecz jaka zrobiono by to zmienic to chyba stworzenie drogi rowerowej na odcinku Leśnych Skrzatów-Polska. Mestro odpada bo za drogie, na PST nie ma zabardzo miejsca , tymbardziej na wykop o ktorym wszyscy tyle piszą, ale myśle ze wszystko daloby sie jakoś rozwiązać. Bukowska miała być poszerzona przy budowie KC co zreszta zostalo wykonane, lecz tylko na odcinku Polska-Leśnych Skrzatów, a dlaczego nei do terminalu? Odpowiedz brzmi tak: Przy Leśnych Skrzatów znajduje się ceglany budynek należacy do wojska ktory dostał miano ZABYTKU (!) i nie wolno go wyburzyć(gdzie logika?). W tej chwili czesto podrozujac liniami 77,78, 59 slysze jak to ludzie nie zdazyli na samolot bo linia nr 78 ktora jedzie bezposredmnio pod drzwi terminalu sie przyjechala,albo byly takie korki. Władze postanowiły coś z tym zrobić! Rozwiązanie jest proste! Linia 78 jeździ tylko do wakacji 2006(kursować będzie tylko do Bałtyku! No przecież czy tu trzeba duzo myśleć? Nie będzie jeździć to nei będzie się spóźniać! Proste prawda?W zamian podobno 77 ma jeździć co 12 min(buhahaha w tych korkach?) A może tak by ktoś pomyślał o tych osiedlach i ludziech je zamieszkujacych? Chciałam zauważyć ze Bajkowe, Ławica to rozrastajace sie osiedla, lecz nie wszyscy posiadaja tu samochody...szczegolnie dzieci i młodzież).

Wyobrażacie sobie jechac odcinek Bałtyk-Ltnisko godzine??? Ja nie muszę bo tak jeżdżę!

Według mnie najlepszym pomysłem była Fujibana, ale skoro nie wypali to trzeba znalezc inne rozwiazanie i wprowadzić je najszybciej w zycie jak sie tylko da!


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:31, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Olka napisał:
Według mnie najlepszym pomysłem była Fujibana, ale skoro nie wypali to trzeba znalezc inne rozwiazanie i wprowadzić je najszybciej w zycie jak sie tylko da!


Może coś zaproponuj a nie jakieś...

Moja opcja to odnoga z Grunwaldzkiej dla linii 3 i 6 przez Ptasią, Strzegomską, Brzechwy pod Terminal Łaiwca, może być? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:53, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Nie wiem, raczej wątpię by tramwaj w Brzechwy udało się puscić. Chyba za wąsko, kosztem ulicy.

Mój projekt przedstawia się krótko i jasno: S-BAHN w Poznaniu!
Wypiszę przystanki, ruch po torach kolejowych:

Linia 1: Suchy Las (oś. Grzybowe) Poznań Strzeszyn - Poznań Podolany (koło oś. Literackiego) Poznań Golęcin (koło Wojska Polskiego) - Poznań Św. Wawrzyńca (koło Niestachowskiej) - Poznań PST (przy przejeździe z PST, przystanek przesiadkowy) - Poznań Kaponiera - Poznań Główny - Poznań Hetmańska - Poznań Dębina - Poznań Starołęka - Poznań Krzywoustego (koło kinepolis) - Poznań Franowo (zajezdnia tramwajowa i M1) - Poznań Kobylepole - Nowa Wieś Poznańska - Swarzędz Nowa Wieś (okolice oś Cegielskiego) - Swarzędz (Gł.) - Swarzędz Rabowice (wiadukt) - Swarzędz Jasin (ETC)

Linia 2: Luboń (Gł) - Poznań Oś. Dębina (przy ul. Samotnej) - Poznań Dębiec - Poznań Hetmańska - Poznań Główny - Poznań Kaponiera - Poznań PST (przy przejeździe z PST, przystanek przesiadkowy) - Poznań Św. Wawrzyńca (koło Niestachowskiej) - Poznań Oś. Lotnictwa (koło MPK Bużańska) - budowa nowych torów w ul. Przelotdo przystanku MPK Leśnych skrzatów i wzdłuż Bukowskiej do Lotniska: stacje: Poznań 5 Sttcznia - Poznań Oś. Lotników Wlkp - Poznań Edwardowo (koło Leśnych Skrzatów) - Poznań Oś. Bajkowe (koło dawnego terminalu) - Poznań PL Ławica

Linia 3: Swarzędz Jasin (ETC) - Swarzędz Rabowice (wiadukt) - Swarzędz (Gł.) - Swarzędz Nowa Wieś (okolice oś Cegielskiego) - Poznań Antoninek (obecna stacja) - Poznań VW (nowa, planowana lokalizacja stacji Poznań Antoninek) - Poznań Miłostowo (koło Cmentarza) - Poznań Wschód - Poznań Zawady (koło pętli tramwajowej) - Poznań Garbary - Poznań Nowowiejskiego - Poznań Kaponiera - Poznań Główny - Poznań Hetmańska - Poznań Górecka - Poznań Górczyn - Poznań Kopanina - Poznań Junikowo - Poznań Oś. Kwiatowe

Linia 4: Poznań Główny - Poznań Hetmańska - Poznań Dębina - Poznań Starołęka - Poznań Krzywoustego (koło kinepolis) - Poznań Franowo (zajezdnia tramwajowa i M1) - Poznań Kobylepole - Poznań Antoninek (na wiadukcie nad obecną stacją) - Poznań Zieliniec (przy ul. Górskiej) - Bogucin (koło Gnieźnieńskiej) - Poznań Janikowo (koło ul. Janikowskiej) - Koziegłowy (w okolicach Zakładu Karnego - Poznań Naramowice (przy Naramowickiej) - Poznań Kampus UAM (przy Umultowskiej) - Poznań Piątkowo (Dworzec integrujący PST/autobus/S-BAHN na Sobieskiego) - Poznań Obornicka - Poznań Sucholeska - Poznań Psarskie - Poznań Kiekrz

Generalnie inwestycja to:
- budowa przystanków
- ewentualne dobudowy trzeciego toru wzdłuż szlaków. Chociaż modernizacja węzła poznańskiego da możliwość puszczania pociągów co 3 minuty! przy centralnym sterowaniu ruchem. Pociągi osobowe dalekobieżne nie zatrzymywałyby sie w Poznaniu na większości stacji (zwłaszcza S-bahnowych), a raczej puszczałbym je "na przelocie" z większymi dworcami przesiadkowymi w Luboniu, Swarzędzu.
- tabor. Proponuję EN81 bydgoskiej PESY



- częstotliwość na każdej linii to 30 minut.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 16:47, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
A jakbyś to po polsku nazwał?

Widzę, że tylko "S-2" wjeżdża do Lotniska, więc czy to pomoże?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 17:05, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pyrus
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
Pasażer linii 11 napisał:
A jakbyś to po polsku nazwał?

Widzę, że tylko "S-2" wjeżdża do Lotniska, więc czy to pomoże?

Jak na taki ruch i liczbe odlotow z Ławicy na razie tak,nie potrzeba zbyt czestych kursow


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:27, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Właśnie, poza tym komunikacja miejska na lotnisko służy bardziej pracownikom lotniska a nie pasażerom. Myślę, że taka S-2 naprzemiennie z "L" wystarczy w zupełności, zwłaszcza, ze pociąg jest bardziej pojemny, punktualny i wygodny. No i nowy odcinek torów (ul. Przelot - Ławica) musiałby raczej być jednotorowy z mijanką na przystankach, ze względu na to że szedłby wzdłuż Bukowskiej, a tam za wiele miejsca nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 10:05, 13 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
A.. w sumie to mamy polską nazwę. SKM. Zapomniałem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Sob 10:06, 13 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pyrus
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
RobuR napisał:
Właśnie, poza tym komunikacja miejska na lotnisko służy bardziej pracownikom lotniska a nie pasażerom. Myślę, że taka S-2 naprzemiennie z "L" wystarczy w zupełności, zwłaszcza, ze pociąg jest bardziej pojemny, punktualny i wygodny. No i nowy odcinek torów (ul. Przelot - Ławica) musiałby raczej być jednotorowy z mijanką na przystankach, ze względu na to że szedłby wzdłuż Bukowskiej, a tam za wiele miejsca nie ma.

Dokładnie,bardziej potrzebne sa szerokie drogi(conajmniej 2 pasy w kazda strone)z Ławicy do Centrum,do waznych hoteli(moze ktores sie dolaza Question )na Stadion Lecha itd.,bo i tak wiekszosc pasazerow wybiera taksowke,zamiast tłuc sie z torbami w miejskim autobusie razem z ludzmi jadacymi na zakupy do Centrow Handlowych


Post został pochwalony 0 razy
Sob 10:26, 13 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Pewnie ze tak. Raczej chyba tylko 5% pasażerów samolotów jeździ na lotnisko komunikacją miejską. Takie są fakty.

Pyrus napisał:
Dokładnie,bardziej potrzebne sa szerokie drogi(conajmniej 2 pasy w kazda strone)z Ławicy do Centrum,do waznych hoteli(moze ktores sie dolaza Question )na Stadion Lecha itd.,bo i tak wiekszosc pasazerow wybiera taksowke,zamiast tłuc sie z torbami w miejskim autobusie razem z ludzmi jadacymi na zakupy do Centrow Handlowych


A po co na stadion? trzecia rama im starczy.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:15, 13 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Starczy, ale jakaś linia tam by się do stadionu przydała.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:48, 13 Maj 2006 Zobacz profil autora
bartekr
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Witam, jestem tu przypadkiem...

W 2004 robilem dyplom w ASP pt. Metro w Poznaniu - zrobilem identyfikacje wizualna metra... mozecie zobaczyc moja prace na [link widoczny dla zalogowanych]

Troche jezdze po swiecie i uwazam, ze Poznan stac na metro. Przynajmniej jedna linia na poczatek - miasta podobne pod wzgledem liczby ludnosci jak Rotterdam czy Norymberga maja przynajmniej jedna linie metra.

pozdrawiam

Bartek


Post został pochwalony 0 razy
Sob 22:13, 13 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Świetny ten plan i ładny! Smile Tylko móglbyś zrobić coś, żebym mógł przeczytać ten schemat z liniami?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:11, 13 Maj 2006 Zobacz profil autora
bartekr
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Pasażer linii 11 napisał:
Świetny ten plan i ładny! Smile Tylko móglbyś zrobić coś, żebym mógł przeczytać ten schemat z liniami?


dzieki, specjalnie dla was zrobilem schemat w pdfie

[link widoczny dla zalogowanych]

pozdrawiam cieplo

Bartek


Post został pochwalony 0 razy
Nie 00:26, 14 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Fajny projekt bardzo!
Ale jak na moje to trochę sporo stacji (myślę, ze robic stacje metra tak jak przystanki autobusowe to troche za duza częstotliwość postoju). No i brak czegoś wzdłuż obecnego PST, a wiadomo, że ten środek transportu lekko za 30 lat się wysłuży.. O ile nasze kultowe bloki z wielkiej płyty wytrzymają tak długo Smile
Ponoć Wielka Pyta ma wytrzymałość rzędu max 50 lat... bo wymyślili to amerykanie jako prefabrykaty do budowy "domów tymczasowych o niskim standardzie" np dla powodzian. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Nie 01:34, 14 Maj 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Remonty oraz inwestycje planowane, realizowane i zakończone Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 3 z 9

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin