Autor |
Wiadomość |
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Dzięki bardzo, stacje mozna powycinać zawsze
Trasa linii 2 od Skórzewa do Św.Rocha jest idealna! Potem tylko do Koziegłów przez Śródkę i jest cool
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:08, 14 Maj 2006 |
|
|
|
|
bartekr
Pieszy
Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| | Dzięki bardzo, stacje mozna powycinać zawsze
Trasa linii 2 od Skórzewa do Św.Rocha jest idealna! Potem tylko do Koziegłów przez Śródkę i jest cool |
no tak... do Koziegłów tez wtedy zapomniałem ale poźniej się "dorobi"
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 11:25, 14 Maj 2006 |
|
|
Pyrus
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
| | Pewnie ze tak. Raczej chyba tylko 5% pasażerów samolotów jeździ na lotnisko komunikacją miejską. Takie są fakty.
| | Dokładnie,bardziej potrzebne sa szerokie drogi(conajmniej 2 pasy w kazda strone)z Ławicy do Centrum,do waznych hoteli(moze ktores sie dolaza )na Stadion Lecha itd.,bo i tak wiekszosc pasazerow wybiera taksowke,zamiast tłuc sie z torbami w miejskim autobusie razem z ludzmi jadacymi na zakupy do Centrow Handlowych |
A po co na stadion? trzecia rama im starczy. |
To w zwiazku z Euro 2012,jesli wypala
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:16, 15 Maj 2006 |
|
|
Pyrus
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
| | | | Świetny ten plan i ładny! Tylko móglbyś zrobić coś, żebym mógł przeczytać ten schemat z liniami? |
dzieki, specjalnie dla was zrobilem schemat w pdfie
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdrawiam cieplo
Bartek |
Super projekt!!! Stacji troche moze za duzo faktycznie,ale po za tym wszystko wyglada ok A robiles moze jakies przyblizone oceny czasow przejazdow??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:26, 15 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Myślę, że tu chodziło o wizuacje artystyczna, a nie praktyczną czy techniczną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:57, 15 Maj 2006 |
|
|
MoRdAcK
Pieszy
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Świerczewo ;) |
|
|
|
Faktycznie, przystankow troszke sporo, ale zarys extra.. podobny do Londynskiego )
co do trasy i jak "powinno" przebiegac usprawnienie dojazdu do Lawicy to moze... warto by bylo pomyslec sie do "podpiecia" do ulicy św. Wawrzynca i puszczeniu trakcji wzdluz torow? np. na konstrukcji stalowej, albo... betonowym wiadukcie..
pomysl moze troche okrezna droga ale mozna zyskac wydaje mi sie bardzo szybkie polaczenie nie kolidujace z ruchem miejskim..
PS. czy jest mozliwe aby samoloty ladowaly z drugiej strony? i startowaly w tym samym kierunku?
moze warto by było pomyslec nad sensownym rozplanowaniem geometrii pasow? zeby samoloty nie lataly nad miastem...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MoRdAcK dnia Czw 21:58, 18 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pon 23:04, 15 Maj 2006 |
|
|
dlo
Pieszy
Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| |
PS. czy jest mozliwe aby samoloty londowaly z drugiej strony? i startowaly w tym samym kierunku?
moze warto by było pomyslec nad sensownym rozplanowaniem geometrii pasow? zeby samoloty nie lataly nad miastem... |
Generalna zasada budowy lotnisk jest taka, żeby projektować drogi startowe tak, aby operacje startu i lądowania odbywały się "pod wiatr". W Poznaniu dominujące są wiatry z zachodu, więc właśnie jest tak, jak być powinno. Czasem może zdarzyć się odwrotna sytuacja, ale jest to wyjątek. Należy także sytuować lotniska od strony wiejącego wiatru, aby uniknąć wykonywania startów nad miastem (na wypadek awarii samolotu).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 00:20, 18 Maj 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Pyrua: euro 2012 i co dalej? Poza tym szczerze powiem, ze nie sądzę byśmy to Ełro dostali...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 09:20, 18 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
bardzo ładny projekt - niestety to tylko marzenie, bo tylu linii Poznań nigdy nie bedzi emieć... za to pomysł z S-Bahn'ą jest łatwiejszy - dworzec peryferyjny, a dotychczasowy dworzec główny przekształcić w dworzec dla tramwajów szybkich oraz pociągów miejskich. Zapraszam do czytania mojej szalonej wizji zawartej w linku Misinion:imposible - Poznań w moim podpisie... nagłówek Komunikacja szynowa czy coś...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:16, 18 Maj 2006 |
|
|
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
Z takim metrem trzeba by było zlikwidować linie tramwajowe i większość autobusowych bo były by po prostu nierentowne Jedynie taka linia na Ławice jest bardzo wskazana bo było by to najszybsze połaczenie lotniska z centrum, ale myśle, że jak dobrze pójdzie to skończy się na "przyspieszonym" tramwaju . Pozatym ten projekt jest piekielnie drogi popatrzmy ile jest linii nie biegnących w jednym tunelu, na takie cos pozwolić moga sobie tylko najbogatsi. Przez samą warte przebiega chyba 8 oddzielnych tuneli. Ładne ale nierealne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:29, 18 Maj 2006 |
|
|
bartekr
Pieszy
Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Witam!
Powiem Wam o czym myslalem jak robilem ten dyplom.
Zrobiłem tylko wizualny projekt, jestem tylko projektantem identyfikacji, mapę zrobiłem to na podstawie istniejącej mapy Poznania 3 noce... Oczywiście, niektóre stacje można usunąć czy przestawić - wszystko zależy od różnych czynników. Nie robiłem przybliżonych czasów przejazdów - wolałbym to zostawić inżynierom.
Dworzec kolejowy PKP jest głównym hubem - miałem w planie całkowitą modernizację dworca PKP (wolabym, żeby zrobili coś supernowoczesnego jak Lehrter/Hauptbahnhof w Berlinie), który zostałby połączony z dworcem PKS (mysle ze nie bedzie juz PKS ale beda prywatni przewoźnicy z wygodnymi autokarami lux).
Wagony - nowe bombardiera jak w Berlinie czy siemensa (jak wolicie lub inne ale nie ruskie jak w Wawie.
W Poznaniu musi byc porzadny design i jakosc - nie jestesmy na wschodzie.
Chcialem zajmowac sie identyfikacja metra w Poznaniu - tablice, rozklady jazdy, piktogramy, wszelkie informacje wizualne.
Chciałbym wciągnąć do współpracy studentów ASP - kazda stacja nie będzie zwykłą stacją ale galerią - rzeźby, multimedia, grafiki, malarstwo itp. Stację projektowaliby poznańscy studenci architektury i politechniki pod kierunkiem architektów wnętrz...
Zeby to wszystko bylo futurystyczne i estetyczne... eh...
A teraz najwazniejsze - kasa na tą inwestycję... Myslalem, żeby inwestorzy mogli zbudowac za swoje pieniadze (np. jeden inwestor - jedna linia) i na np. 99 lat zarabiac na biletach i reklamach na stacjach metra. Po uplywie terminu metro przejmie Miasto... Nawet nie wiem, ile by to wszystko kosztowalo... Tak wiec, plan jest na 80% mozliwy i kasa rowniez... tylko trzeba dzialac!
pozdrawiam was
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:27, 20 Maj 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Ironicznie można by powiedzieć że jakby nakryć PST płytami to mielibyśmy Metro tylko obsługiwane zwykłymi wagonami tramwajowmi
. Tak naprawdę szybki tramwaj jest pre-metrem i można budować jego dalsze linie. Samo metro w czystej postaci jest u nas nierealne
i przez bardzo długi czas tak będzie. Bardzo dobry jest projekt SKM należy tylko wykorzystać istniejące odcinki kolejowe. przecież w Poznaniu miała powstać taka sieć jedynym przystankiem który zbudowano jest Pń- Karolin a reszta umarła śmiercia naturalną a szkoda.
Coraz więcej osób dojeżdża do pracy z sąsiednich gmin bo wyprowadzają się z Poznania. Np takie połączenie Swarzędza z Górczynem i plewiskami przez Franowo, a jak by można było jeździć na zwykłą sieciówkę tu już by było super.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:44, 22 Maj 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Co do Bukowskiej to albo faktycznie wyburzamy kamienice bo jej się nie da normalnie poszrezyć
albo budujemy III ramę i to natychmiast.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:46, 22 Maj 2006 |
|
|
MoRdAcK
Pieszy
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Świerczewo ;) |
|
|
|
niby ma powstac do 2015 roku.. mi sie osobiscie najbardziej podoba wizja budowy III ramy miedzy Staroleka a Gorczynem... czekam na Plan Zagospodarowania Przestrzennego.. bo z tego co udalo mi sie dowiedziec decyzja rady miasta zostala podjeta uchwala na wykonanie takowego planu )
Jesli chcecie zobaczyc jak ma wygladac odcinek Franowa - Żegrza - Staroleki to plan znajduje sie tu: [link widoczny dla zalogowanych]
Jesli chodzi o Metro to moim zdaniem w ciagu najblizszych 15 Lat miasto powinno sie raczej skupic na przejazdach naziemnych - stworzenie polaczen nawet... w stylu Stęszew - Pobiedziska. Peryferia miasta + miasto podzielic na 6-7 stref.. [co ma miejsce w Londynie])
niech wielu przewoznikow obsluguje linie autobusowe ale zeby obowiazywal jeden sysetem biletowy...
nalezalo by solidnie przemyslec problem biletoww - ja proponuje cos w stylu kart magnetycznych [znow Londyn ] dla uslug kolejowych... cena konkurencyjna do przejazdow autobusowych... a czas trwania i wydajnosc obslugiwanych polaczen duzo, duzo wieksza...
dodatkowo bardzo istotne by bylo odpowiednio zagospodarowac dworce tak aby np. nikt bez biletu sie z niego nie wydostal... bez oplaty itp...
PS. Jestem ciekaw czy dozyje takiego rozwoju sytuacji )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 00:27, 24 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
z tymi kartami magnetycznymi to dobry pomysł, ale żeby były konkurencyjne w cenie do zwykłych (żeby mieszkańcy miasta mogli sobie kupić jeden taki - wtedy już krok do sieciówki... a jak nie to pre-paid albo rozliczanie karty komunikacyjnej - dla przyjezdnych albo karty wieloraowego użytku z wgranym biletem jedno- lub kilkudniowym no i oczywiście we wszystkich pojazdach powinny one byc obsługiwane (cos jak to urządzenie co maja kanarzy do KomKart).
Jeżeli chodzi o rozplanowanie linii zarówno PST jak i PKM (Poznańskiej Kolei Miejskiej) to jest ono zamieszczone w linku ponieżej... (wcześniej nie dałem linku)
Co do obsługi komunikacji to (jak już w innym temacie ustaliliśmy) powinien byc jakiś urząd-spólka kontrolujący całośc komunikacji, spółka-córka do obsługi PST i PKM oraz spółka-córka do zwykłych linii tramwajowych i wielu przewoźników do autobusów (pod kontrolą urzędu)
[link widoczny dla zalogowanych] <-- tu jest mój pomysł na komunikacje w Poznaniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 16:01, 24 Maj 2006 |
|
|
MoRdAcK
Pieszy
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Świerczewo ;) |
|
|
|
czytalem Twojego posta - bardzo fajnie to wszystko brzmi )
jestem ciekaw rozwoju sytuacji ))
karta o waznosci mniejszej niz miesiac to raczej nie "plastikowa" tylko tekturowa - dosc sztywna ale mimo wszystko zrobiona z papieru - tylko ze z paskiem )
(http://www.hiptravelguide.com/uk/images/travelcard.jpg <<-- zdjecie )
bilet miesieczny lub dluzszy to juz karta magnetyczna jak jest teraz plastikowa:)) -
swoja droga, przydaly by sie automaty do doładowywania we wlasnym zakresie.. platnosc karta albo gotowka )
PS. Jedna sieciowka dla calej aglomeracji to podstawa...
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:17, 24 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
no tak tylko czy w Polsce/Poznaniu pogodzimy interesy wszystkich przewoźników bez nadzoru ze strony ZTMu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:21, 24 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
| | czytalem Twojego posta - bardzo fajnie to wszystko brzmi )
jestem ciekaw rozwoju sytuacji ))
karta o waznosci mniejszej niz miesiac to raczej nie "plastikowa" tylko tekturowa - dosc sztywna ale mimo wszystko zrobiona z papieru - tylko ze z paskiem )
(http://www.hiptravelguide.com/uk/images/travelcard.jpg <<-- zdjecie )
bilet miesieczny lub dluzszy to juz karta magnetyczna jak jest teraz plastikowa:)) -
swoja droga, przydaly by sie automaty do doładowywania we wlasnym zakresie.. platnosc karta albo gotowka )
PS. Jedna sieciowka dla calej aglomeracji to podstawa...
pozdrawiam |
wg mnie to mogłyby być plastiki normalne, na które wgrałoby się bilet kilkudiowy, a potem do zwrotu i dalszego wykorzystywania. Oczywiście za kaucją...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:21, 25 Maj 2006 |
|
|
Pyrus
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
| | Pyrua: euro 2012 i co dalej? Poza tym szczerze powiem, ze nie sądzę byśmy to Ełro dostali... |
Nie rozumiem.Jak co dalej??Co dalej z ta droga??A euro mui byc Ach... marzenia Droga bedzie idealnie sie sprawdzała jak nasz nowy klub KKS LECH zacznie grac w Lidze Mistrzow Wtedy zaczna walic do nas tlumy i bedzie trzeba miec dobry dojazd
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pyrus dnia Sob 10:31, 27 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 22:57, 25 Maj 2006 |
|
|
Olka
Pieszy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Tak szczerze to wszystko jest bardzo piekne co piszecie, ale czy cos z tego ejst realne?
Pomyślmy logicznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 10:03, 27 Maj 2006 |
|
|
|