Autor |
Wiadomość |
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
| | Wcale się "2jce" nie dziwię Zemsta bywa słodka |
Ale śmieszne, naprawdę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:25, 10 Wrz 2006 |
|
|
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Dziś WTK nadało,że została zatwierdzona budowa 3 linii tramwajowych:na Franowo [M1],przedłużenie pestki na Morawsko, trasa Ratajczaka.A co z przedłużeniem pestki do dworca PKP??????
Trasa na ul.Ratajczaka już spotkała się z prostestami mieszkańców,którzy uważają,że ta ulica jest i tak już dość ruchliwa i wąska.I praktycznie trasa do nikąd.Ten sam efekt możnaby uzyskać poprzez poprowadzenie któryś z linii ul.Towarową.To już mogli powrócić do koncepcji z przed wielu lat-budowy linii przez ulicę Piekary.Wówczas tramwaj wyjeżdżałby gdzieś na tyłach Starego Browaru,potem umiejętnie wprowadzić w ul.Kościuszki,i wyjazd vis a vis Górnej Wildy.Zyskalibyśmy dojazd do Starego Browaru oraz do nowo powstających biurowców biznesowych.Takie jest moje zdanie.
Pozatym,priorytetowo,powinni się brać do przedłużenia pestki do dworca PKP.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:55, 27 Paź 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Piekary to najlepszy pomysł ale zwróć uwagę że trzeba by budować tunel pod Starym Browarem co czyni inwestycję nieopłacalną. Poprowadzenie linii przez Towarową mija sie z celem gdyż spowodowałoby to utrate połączenia Wildy z centrum (27 Grudnia, Św. Marcin). W tej sytuacji pozostaje tylko Ratajczaka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:13, 28 Paź 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No tak;chyba już ten pomysł przepadł Mogli pomyśleć przed budową drugiej części Starego Browaru.Choć kto wie... Wszystko jest do zrobienia.Taka linia byłaby dobrą renomą dla Starego Browaru,gdyż dowoziłaby wielu klientów W każdym razie lepszy pomysł od Ratajczaka.Zresztą gdzieś już czytałem,że będzie prawdopodobnie problem z wykonaniem łuku ze św.Marcina w Ratajczaka poprzez zbyt dużą skrajnię i promień skrętu.Niektóre składy mogą go nie pokonać (tak jak na Rynku Wildeckim-wewnętrzny łuk).No i będzie trzeba jeszcze przebić jedną nitkę torów do 27 grudnia,gdyż przed wielu laty głupki zlikwidowali ruch dwukierunkowy w centrum miasta.Chyba,że powróciliby do ruchu dwukierunkowego na odcinku ul.św.Marcin:Gwarna-Ratajczaka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:33, 28 Paź 2006 |
|
|
Ryba
Kontroler
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 195 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Duisburg (wczesniej Poznan-Lazarz) |
|
|
|
Pomysł na Ratajczaka pochłonie dużo pieniędzy a wiele nie przyniesie. A może nawet pogorszy sprawę. Racje, o wiele lepiej by było, gdyby wydłużono PST do PKP. To by tez przyniosło wielu klientów. A tak jak to Grobelny, spieprza sprawę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:41, 28 Paź 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Na odcinku ul. Św. Marcin od Gwarnej do Ratajczaka drugi tor mógłby spokojnie powstać w miejscu krzajów które rosną tam gdzie kiedyś już był.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:44, 28 Paź 2006 |
|
|
Poznańczyk
Nowicjusz
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 50 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Chyby |
|
|
|
Budowa torów na Ratajczaka da bardzo dużo.
1. Skróci dojazd z Wildy do centrum
2. Zniknie ruch ze Strzeleckiej
3. Usprawni się ruch w rejonie Królowej Jadwigi, gdyż wtedy będą przy Półwiejskiej jeździć tylko 3 linie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:38, 28 Paź 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Hmmmm... No sprawa dyskusyjna z tym "Ratajczakiem".Uważam,że wogóle błędem była likwidacja ruchu dwukierunkowego w centrum miasta.A jak już koniecznie chcieli wprowadzić obecnie funkcjonujący system,to nie używany tor wystarczyło... pozostawić,zamiast zasadzenia w tym miejscu przysłowiowych krzaków. Wydaje mi się,że lepszym rozwiązaniem byłoby przywrócenie tego odcinka dwukierunkowości,niż ciągnąć na około przez Ratajczaka-27.grudnia-Gwarna.
Skróci czas dojazdu,ale tylko w strone PKS-u w zasadzie... A może już lepiej by było,aby z Ratajczaka zrobić lewoskręt w Krakowską,i tam by był przystanek [koło operetki],z którego do dworca PKS już jest pare kroków.Potem po drodze linia załatwi:Stary Browar,Biznes Centrum,następnie w prawo w Półwiejską,i na wprost w Górną Wildę?
Strzelecka musi zostać dla celów awaryjnych.I wtedy 5,13 i 16[planowana] na Rataje przez Roch.Natomiast proponowaną trasą 2 i 9.I na Półwiejskiej by się przecinały z trasą 6,11,12.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomek. dnia Nie 19:09, 29 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 17:43, 28 Paź 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | A może już lepiej by było,aby z Ratajczaka zrobić lewoskręt w Kościuszki,i tam by był przystanek,z którego do dworca PKS już jest pare kroków.Potem po drodze:Stary Browar,Biznes Centrum,następnie w prawo w Półwiejską,i na wprost w Górną Wildę?
Strzelecka musi zostać dla celów awaryjnych.I wtedy 5,13 i 16[planowana] na Rataje przez Roch.Natomiast proponowaną trasą 2 i 9.I na Półwiejskiej by się przecinały z trasą 6,11,12. |
Przepraszam,zakradł mi się drobny błąd Ulica,w którą proponuję lewoskręt nosi nazwę Krakowska [ulica pomiędzy hotelem Poznań,Starym Browarem,wieżowcami]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:24, 29 Paź 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Tam nie ma miejsca na tory.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:26, 29 Paź 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
W innych miastach europejskich (np w Pradze,Amsterdamie) linie tramwajowe są poprowadzone jeszcze węższymi uliczkami.A nawet przejeżdżają bramami pod budynkami mieszkalnymi.Zobacz np tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Także tory,przy dobrych chęciach,też tam można zmieścić.Zresztą kiedyś m.im.2 i 9 jeździły deptakiem,a tam jest jeszcze wężej.Ale jeździły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:59, 29 Paź 2006 |
|
|
blebloch
Pasażer
Dołączył: 09 Paź 2006
Posty: 77 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Swarzędz - Poznań/ Śródka |
|
|
|
Tory na Krakowskiej ???? już to widzę... nam praktycznie codzinnie w godzinach szczytu jest korek i jeszcze tramwaj?? Tam jest wyjazd ze Starego Browaru i tam jest kocioł starszny... A w Browarze słychać komunikaty w stylu "Wyjazd ze satrego Browaru trwa teraz 25min. za utrudninia przepraszamy"
Ale kiedyś nie było na połwiejskiej Starego Browaru...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 11:19, 30 Paź 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
| | Ale kiedyś nie było na połwiejskiej Starego Browaru... |
I były nawet plany przedłużenia al. Marcinkowskiego na południe i połączenia z obecną ul. Dolna Wilda (ale o tym już pisałem).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:56, 30 Paź 2006 |
|
|
Ryba
Kontroler
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 195 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Duisburg (wczesniej Poznan-Lazarz) |
|
|
|
Najlepiej gdyby w centrum zbudować linie w podziemiu, tak jak to w moim mieście jest. Przez cale centrum jest w podziemi, dopiero za centrum wychodzi na powierzchnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:59, 30 Paź 2006 |
|
|
Mrufek
Moderator
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 510 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Piątkowo |
|
|
|
Wyłóż fundusze, to zbudujemy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:47, 30 Paź 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Najważniejsze jest teraz, żeby zbudowac COKOLWIEK z plnaów jakie zostały zaakceptowane przez Ministerstwo Gospodarki do współfinansowania z UE w latach 2007-13! Cokolwiek co się da należy zbudować, żeby cokolwiek nowego powstało, bo jesli nie to będziemy gnić z takim słabym i niewydolnym systemem jaki mamy przez minimum 20 lat...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:50, 30 Paź 2006 |
|
|
Mrufek
Moderator
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 510 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Piątkowo |
|
|
|
Masz rację, dbajmy o to, aby zrealizować plany, które mamy obecnie, a nie patrzeć daleeeeeeko w przyszłość...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:51, 30 Paź 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Zauważ że "słaby i nieudolny" system KM jest w pierwszej trójce w kraju Obok Gdyni i Krakowa. Autobusy mamy najlepsze a tramwaje prawie (zaraz po Krakowie).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 16:00, 30 Paź 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Przeciez nie piszemy o całej KM, tylko o sieci torowisk stanowczo za małej jak na Poznań. Co to jest te 64 km?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 16:11, 30 Paź 2006 |
|
|
Ryba
Kontroler
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 195 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Duisburg (wczesniej Poznan-Lazarz) |
|
|
|
Tamta moja wizja: Zapomniałem dopisać, ze nie do zrealizowania. Pomarzyć można...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:04, 30 Paź 2006 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|