Autor |
Wiadomość |
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | Tory na Krakowskiej ???? już to widzę... nam praktycznie codzinnie w godzinach szczytu jest korek i jeszcze tramwaj?? Tam jest wyjazd ze Starego Browaru i tam jest kocioł starszny... A w Browarze słychać komunikaty w stylu "Wyjazd ze satrego Browaru trwa teraz 25min. za utrudninia przepraszamy"
Ale kiedyś nie było na połwiejskiej Starego Browaru... |
A widziałaś zdjęcia powyżej
Miejsce jest akurat na dwa tory+chodniki po obu stronach.Kocioł na razie jest,gdyż trwa budowa drugiej części Starego Browaru,i jeżdżą tam ciężarówki i sprzęt budowlany.Także trudno się dziwić.Po zakończeniu remontu mogłoby być tam całkiem przyzwoicie.Ten odcinek ulicy mógłby być przeznaczony tylko na potrzeby dojazdu do Starego Browaru,biurowców i hotelu.Przecież można zrobić zakaz wjazdu samochodów ciężarowych [poza samochodami dostawczymi]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:07, 30 Paź 2006 |
|
|
|
|
Mrufek
Moderator
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 510 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Piątkowo |
|
|
|
Zakaz to dobry pomysł, tak jak w przypadku Mostu Teatralnego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:10, 30 Paź 2006 |
|
|
blebloch
Pasażer
Dołączył: 09 Paź 2006
Posty: 77 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Swarzędz - Poznań/ Śródka |
|
|
|
Nawet dostawcze samochody to byłby problem, z resztą i tak tam jest zaduży ruch żeby wpychać tramwaje... wystarczy popatrzeć na Króloewj Jadwgii tam są dwa pasy tory i tak jest tłok. Ale to tylko moje zdanie.
Widziałąm zdjęcia ale niestety w naszym kraju kierowcy są nerwowi nie niezbyt kulturalni i to by nie zdało egzaminu moim zdaniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 16:48, 31 Paź 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Odnośnie kultury kierowców masz rację,ponieważ u nas,niestety,nie ma kultury jazdy.
Możliwości jest wiele,łącznie z propozycją p Ryby dotyczącą poporowadzenia tunelu.
Ale to są tylko spekulacje,polemizacja,propozycje,a jak rozbudowa sieci tramwajowej będzie odbywać się tak,jak na Roch,to i tak narazie o nowoczesnej sieci tramwajowej możemy sobie pomarzyć... Niestety
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 17:19, 31 Paź 2006 |
|
|
stasheG
Zbanowany
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 368 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: PZN |
|
|
|
| | Kultury kierowców nie ma, a szczególnie nie ma tego na węźle Półwiejska, gdzie każdy pcha się na chama - tam gdzie zmierza. |
Oj jest... Jest.... Ciężko to kulturą nazwać, ale coś tam zostało Za to w stolicy to wolna amerykanka Kultura jazdy w Warszawie to pojęcie abstrakcyjne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:17, 31 Paź 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
A w Krakowie byłeś/byliście? Parę razy by mnie potrącili... Nawet jakiś KR się pchał jak głupi na ludzi na pasach wczoraj w Centrum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:52, 31 Paź 2006 |
|
|
Tomaszko
Administrator
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Świerczewo |
|
|
|
Nie wiem gdzie to wcisnąć, niech będzie tutaj, jest trochę o trasach tramwajowych...
Kupimy tramwaje
KOMUNIKACJA | Pięć nowoczesnych wagonów trafi na ulice Poznania
Powstanie nowych tras tramwajowych za unijne pieniądze, to okazja do pozyskania nowego taboru.
Budowa trasy tramwajowej przez most św. Rocha na Rataje już ruszyła. Przesądzone jest jej przedłużenie do Franowa. Właśnie tam znajdzie się zajezdnia tramwajowa, która zastąpi przeznaczony do likwidacji stary obiekt przy ulicy Gajowej. Wniosek o unijne dofinansowanie tej inwestycji jest w przygotowaniu. Elementem kosztów są tramwaje obsługujące nową trasę.
– Liczymy, że w ramach całej inwestycji uda się pozyskać pięć nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów – mówi Jan Firlik, wiceprezes MPK.
Za unijne pieniądze
Szansą na kupno za unijne pieniądze tramwajów jest też budowa następnych tras, takich jak do Naramowic. W tym przypadku przygotowania są jednak znacznie mniej zaawansowane. Budowa trasy przez most św. Rocha nie przyniesie pełnej poprawy komunikacji w centrum, jeżeli nie zostanie zbudowana linia prowadząca przez ulicę Ratajczaka.
– Czekają na nią mieszkańcy Wildy, zmuszeni do podróżowania okrężną drogą przez ulicę Strzelecką – podkreśla Firlik.
Wiceprezes MPK apeluje do radnych, by jak najszybciej w planach finansowych uwzględnili budowę torów na ulicy Ratajczaka.
– Jeżeli tego nie zrobią w pierwszym roku kadencji, potem będzie coraz trudniej się na to zdecydować. Radni będą brali po uwagę protesty mieszkańców – twierdzi Firlik.
Pierwsze efekty we wrześniu
Zaznacza, że protesty te nie są uzasadnione. Nowoczesne torowiska i wagony nie stwarzają uciążliwości dla mieszkańców. Tramwaje wjeżdżają do centrów dużych europejskich miast, poruszają się deptakami dla pieszych.
Starając się o dofinansowanie do budowy trasy przez ulicę Ratajczaka można w koszty wliczyć co najmniej dwa nowoczesne tramwaje. Sytuacja jest jednak nietypowa, bo po zbudowaniu torów będzie potrzeba nie więcej, ale mniej wagonów. Skróci się przecież jazda. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji poczyni oszczędności. Dlaczego więc występować o nowoczesne tramwaje?
– Choćby dlatego, że przez ulicę Ratajczaka będą jeździć wagony najnowsze, komfortowe, poruszające się bardzo cicho – informuje wiceprezes Firlik.
Efekt oszczędności w finansowaniu komunikacji po zbudowaniu nowej trasy będzie widoczny już we wrześniu. Tramwaje na Rataje nie będę już z
centrum jeździć przez ulicę Strzelecką i most Królowej Jadwigi, lecz krótszą trasą – przez most św. Rocha. Pasażerowie pojadą szybciej, mniej będzie potrzeba tramwajów i motorniczych, zmniejszy się zużycie prądu. •
Nie ma alarmu
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji nie narzeka obecnie na brak tramwajów i gdyby nie budowa nowych tras, nie planowałby zakupów. Przydadzą się jednak te nowocześniejsze i najbardziej niezawodne. Dobiega końca modernizacja wagonów typu combino. Siemens musi naprawić jeszcze trzy z czternastu sztuk.
Józef Djaczenko
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 17:34, 04 Sty 2007 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
No jak by tak chcieli wymienić w ten sposób caly nasz tabor to torowiska musiałby by być chyba na każdej ulicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 17:40, 04 Sty 2007 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
No a do tego czasu to Combino byłyby już złomem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:08, 04 Sty 2007 |
|
|
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
Co do Combino to zapewne nie bedzie to taka wersja jak ta obecna. Siemens najprawdopodobniej wystawi w ofercie Combino Plus takie jak kupiła Almada w Portugalii, o zupełnie innych rozwiązaniach w zakresie budowy. Szczegóły wkrótce...
Na razie tylko oficjalny link:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kuba dnia Czw 22:11, 04 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 21:44, 04 Sty 2007 |
|
|
Podi
Motorniczy
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 344 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaryszki |
|
|
|
Wagony ładne, tylko gdybając, iż kupi je nasze Mpk, to wtedy 501-514 wyglądałyby przy nich staro...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:00, 04 Sty 2007 |
|
|
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
| | Wagony ładne, tylko gdybając, iż kupi je nasze Mpk, to wtedy 501-514 wyglądałyby przy nich staro... |
Design może być identyczny jak u nas, zmienią się inne rzeczy, napisze o nich jak skończy sie nauka na uczelni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:10, 04 Sty 2007 |
|
|
Ryba
Kontroler
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 195 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Duisburg (wczesniej Poznan-Lazarz) |
|
|
|
Heh niech wezmą tego niebieskiego. Albo niech w ogóle biorą NF8
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 11:32, 05 Sty 2007 |
|
|
Wojtas
Kontroler
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 197 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Piątkowo |
|
|
|
Te Combina maja 36.36 m i 53.99 m
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:28, 05 Sty 2007 |
|
|
Podi
Motorniczy
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 344 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaryszki |
|
|
|
Co do długości, to chyba jasne, że jest kilka opcji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:44, 05 Sty 2007 |
|
|
Tomaszko
Administrator
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Świerczewo |
|
|
|
Tramwaj na Ratajczaka nieunikniony?
W sobotę rozpoczął się ostatni etap budowy trasy tramwajowej łączącej centrum Poznania z Ratajami. To jednak nie koniec planów w zakresie rozwoju miejskiej komunikacji. Kolejny ważny projekt czekający na realizację to torowisko biegnące ul. Ratajczaka od ul. 27 Grudnia do ul. Królowej Jadwigi.
O trasie tramwajowej biegnącej ulicą Ratajczaka mówi się już od wielu lat. Miałaby ona połączyć ulicę 27 Grudnia z ulicą Królowej Jadwigi. Skróciłoby to znacznie dojazd na Wildę, a dalej na Dębiec. "Dziewiątka" jadąca teraz z Wildy przez ulicę Strzelecką, mogłaby wówczas dojechać do centrum miasta kilka minut szybciej. W swojej kampanii wyborczej prezydent Poznania Ryszard Grobelny zapowiadał, że jeśli wygra wybory, trasa tramwajowa na Ratajczaka powstanie.
Jednak mieszkańcy ulicy Ratajczaka w zdecydowanej większości nie zgadzają się na tramwaj jeżdżący pod ich oknami. Gdy rada osiedla Św. Marcin przeprowadziła specjalną ankietę w tej sprawie, 93 proc. mieszkańców wyraziło swój sprzeciw wobec projektu trasy. Rada osiedla zasugerowała, że tramwaje mogłyby zamiast Ratajczaka pojechać Al. Niepodległości.
- Nie wyobrażam sobie, żeby na Ratajczaka, która i tak jest już wąska, puszczono jeszcze linię tramwajową. Wtedy wyjazd samochodem z centrum na południe będzie praktycznie niemożliwy! – mówi pan Mateusz, dla którego Ratajczaka jest najdogodniejszym przejazdem z centrum na Wildę.
Pojawiły się również głosy, że można skorzystać z istniejącego już torowiska biegnącego ulicą Towarową. Już teraz, aby odciążyć zakorkowany odcinek ulicy Królowej Jadwigi pomiędzy Strzelecką i Półwiejską, zmieniono na czas remontu wiaduktu przy Hetmańskiej trasę "dwójki", która omija centrum skręcając z Św. Marcina właśnie w Towarową. Miłośnicy komunikacji miejskiej w Poznaniu narzekają, że tory na ul. Towarowej są za rzadko wykorzystywane, a mogłyby być dogodnym skrótem dla tramwajów jadących z Wildy do centrum. Podkreślaja, że tramwaje kursujące w tym miejscu zapewniłyby dogodny dojazd na uczelnię tysiącom studentów Akademii Ekonomicznej.
Jednak eksperci twierdzą, że skierowanie tramwaju na stałe ulicą Towarową nie jest dobrym pomysłem. - Trasa ta leży na obrzeżach centrum miasta, a w dodatku dla pasażerów wygodniejsza byłaby i tak trasa, którą w tym rejonie miasta jeździ "dziesiątka" - mówi Andrzej Krych z Biura Inżynierii Transportu. Jego zdaniem, Ratajczaka jest na tyle szeroka, że budowa torowiska jest jak najbardziej możliwa.
Zgadza się z nim Iwona Gajdzińska, rzecznik MPK. Rozumie ona obiekcje mieszkańców Ratajczaka, ale przekonuje, że budowa trasy jest koniecznością. - Nikt nie chce mieć tramwaju pod oknami, ale nasz tabor jest coraz nowocześniejszy, przez co hałas nie powinien być uciążliwy – uspokaja Gajdzińska.
Zwolennicy budowy torowiska na Ratajczaka uważają, że jest to rozsądne i konieczne rozwiązanie, na które miasto powinno się zdecydować jak najszybciej. Zapewniłoby ono szybkie, proste i bezpośrednie połączenie Wildy z centrum. Eksperci podkreślają, że część ul. Ratajczaka nie jest zamieszkana przez "całą dobę", bo mieszczą się tam różnego rodzaju instytucje min. Wojewódzki Sąd Administracyjny, Biblioteka Uniwersytecka, dla których kursujący tramwaj nie byłby uciążliwy.
Budowa trasy tramwajowej na Ratajczaka może sprawić, że tory na Strzeleckiej okażą się zbyteczne. Kursujące tamtędy tramwaje powodują wstrząsy okolicznych budynków, a przede wszystkim pokonuja długą, okrężną trasę do centrum. - Na Strzeleckiej nawet po remoncie nie da się zrealizować norm akustycznych. Dlatego najbardziej racjonalnym rozwiązaniem wydaje się likwidacja tam trasy tramwajowej na w momencie, gdy powstaną torowiska na Ratajczaka oraz przez Most Rocha – przekonuje Krych.
tutej.pl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 09:26, 15 Sty 2007 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
| | Tramwaj na Ratajczaka nieunikniony?
Miłośnicy komunikacji miejskiej w Poznaniu narzekają, że tory na ul. Towarowej są za rzadko wykorzystywane, a mogłyby być dogodnym skrótem dla tramwajów jadących z Wildy do centrum. Podkreślaja, że tramwaje kursujące w tym miejscu zapewniłyby dogodny dojazd na uczelnię tysiącom studentów Akademii Ekonomicznej.
tutej.pl |
Ciekawe...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:05, 15 Sty 2007 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| | Nie wyobrażam sobie, żeby na Ratajczaka, która i tak jest już wąska, puszczono jeszcze linię tramwajową. Wtedy wyjazd samochodem z centrum na południe będzie praktycznie niemożliwy! – mówi pan Mateusz, dla którego Ratajczaka jest najdogodniejszym przejazdem z centrum na Wildę. |
hehe nie ma to jak wsadzić tyłek w samochód i podjechać kawałeczek do pracy!!!! Nie znosze takiego myślenia! Centrum zamist być kulturalną wizytówką Poznania, jest wielkim parkingiem!
Niech ludzie nauczą się korzystać z komunikacji miejskiej! Mamy świetną częstotliwość kursowania, jeżeli chodzi o tramwaje i autobusy. Dojazd do pracy nie jest problemem.
Powinni wprowadzić ustawę zakazującą parkowania w centrum i częściowo w śródmieściu, która obejmowałaby osby mieszkające w Poznaniu. Oczywiście chodzi mi o parkowanie dłuższe niż 2-3 godziny. hehe, ale mam dyktatorkie pomysły. Jednak myślę, ze byłoby to świetne rozwiązanie. Komunikacja miejska dynamiczniej rozwijałaby się, miasto byłoby odciążone od masy samochodów.
Oczywiście parkinhi nie ucierpiałyby na tym, ponieważ dużo osób dojeżdżą z poza Poznania i z obrzeży.
Wracając do tematu. Tramwaj na ratajczaka jest konieczny i to jak najszybciej! Puszczenie stałej lini przez Towarową, jak wiecie jest bezsensowne. Równie dobrze można dojechać przez Most Dworcowy lub Św Marcin. Towarowa jest trasą typowo objazdową i awaryjną. Na ratajczaka mogłyby być usytuowane nowe, dogodne przystanki.
| | Podkreślaja, że tramwaje kursujące w tym miejscu zapewniłyby dogodny dojazd na uczelnię tysiącom studentów Akademii Ekonomicznej. |
absurd! Skąd to wzięli?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 11:08, 15 Sty 2007 |
|
|
macieq84
Kontroler
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
Tramwaj na Ratajczaka wydaje sie bardzo racjonalny, patrzac z punktu widzenia rozwoju tras tramwajowych bo daje szybkie i proste polaczenie polnoc-poludnie, co pewnie zmniejszy ilosc brygad na 2,9 i pozwoli je wykorzystac gdzie indziej (np. 11 , ktora po zbudowaniu Rocha bedzie jedyna linia z GTR dojezdzajaca pod Rondo Rataje, a przy zalozeniu ze z odcinka R.Rataje - AWF oprocz "5" odejdzie tez "13" zapewni 3 linie na Krolowej Jadzi, stad 10-min dla "11" wydaje sie racjonalne).
Pozostaje problem ludzi tam mieszkajacych... protesty i wszelkie formalnosci prawne najprawdopodobniej zalatwia te inwestycje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 11:35, 15 Sty 2007 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Jeżeli budować to teraz bo im bliżej następnych wyborów to radni zaczną "wsłuchiwać w głosy ludu" i inwestycja zostanie odłożona na święte nigdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:32, 15 Sty 2007 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|