Autor |
Wiadomość |
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
Plany rozbudowy sieci tramwajowej |
|
Do Naramowic trza ciągnąć z Wilczaka, trasę Połabskiej można lekko wydłużyć na północ, ale bez przesady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:32, 10 Cze 2006 |
|
|
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
A mi chodzi, żeby obie trasy zbudować. Chociaż trasa na Naramy przez winogrady, Murawę, pod Lechicką do naramowickiej byłaby bardziej intratna...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 15:42, 10 Cze 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
Naramowice z Wilczaka a Murawa zPołabskiej aż do Lechickiej - przy czym ostawić tam pętle na Połabskiej... nie komplikujmy - trasy na pętle powinny być najprostsze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:07, 10 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Ale przecież mogą być dwie, tylko że mała ilośc pętli (patrz Starołęka) zepchnie wszystkie linii (dwie z Murawy i dwie z Naramowickiej) na jedną pętle. Ja jestem zwolennikiem wielipętlowości. "10" jak i "4" mogłyby jechać aż do Os.WW. "3" proponuje pchnąć z "9" na Naramowice Połabska niestety na odstawkę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:23, 10 Cze 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
wielopętlowość jest OK, ale chodzi mi o układ taski jak na Junikowie czy Starołece - tak czy siak jadą ta samą trasą od centrum do pętli... jedyną trasą która tak nie am to trasa Hetmańska i Przybyszewskiego, bo to swego rodzaju obwodnica.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:43, 10 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Pomyliło mi się z tematem o 52/84 Myślałem o ratajach, pisałem o Polabskiej, sorry
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pasażer linii 3/4 dnia Sob 16:55, 10 Cze 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 16:48, 10 Cze 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
cos ci się chyba pomyliły tematy
przeeeeeeeeeeeeeeeklej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:54, 10 Cze 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Nie zapominajcie że były też plany przedłużenia linii od Połabskiej do PST i dalej do Piątkowskiej. Takie rozwiązanie byłoby idealne dla
PST-ki. W razie jakichś awarii była by trasa alternatywna ( taki łącznik dałby większe pole manewru), wzmocniło by sie PST .I tym sposobem dało by się przedłużyć trasę 10 aż do Sobieskiego a 4 do Piątkowskiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:15, 10 Cze 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
bez przesady... zbytnio skomplikowane...
to co wjeżdża w Wielkopolską niech jedzie na Piątkowska, to co wjeżdża w Winogrady niech jedzie na Wilczak (naramowice) lub Połabską (Murawa), to co wjeżdża na PeSTke sami wiecie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:18, 10 Cze 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Czemu przesada ? Zauwaz że teraz te 3 trasy od centrum są "ślepe" w razie remontu, awarii nie ma tam żadnego pola manewru.
Dodatkowo łącznik przebiegałby przez osiedla więc pasażerowie na pewno by się znaleźli. A po zbudowaniu trasy z Naramowic przedłużamy jeszcze kawałek od Ronda Serbska do Naramowickiej i mamy połączenie Naramowic z Winogradmi , PST , PIatkowską .
I wtedy 10 można było by do Sobieskiego wydłużyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:32, 10 Cze 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
tak opcja może byc pod jednym warunkiem... bedzie to trasa przedłużająca aktualną obewodnice tramwajową (Hetmańska, Przybyszewskiego) - trasa przez Sołacz (właściwie Niestachów) do Małopolskiej potem na Piątkowską i dalej Solidarności Serbską do Naramowckiej. Przy czym połączenie z PST na sytuacje AWARYJNE jak coś wjeżdża na tą trasę to nich jedzie aż do JIIIS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:38, 10 Cze 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Nie chodziło mi o to co wjeżdża z Centrum na PST tylko o to że nie wszystko z JIIIS musi wjeżdżać do centrum.
A pomysł z obwodnicą dobry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:58, 10 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No ok, tylko wiecie ile takie plany pochłonęłyby kasy? Na razie musimy się skupić na planach projektowanych do ZPORR 1,7 (ten 2007-13). Potem pomyślimy co dalej. Sam proponowałbym jeszcze wydłużyć trasę z Piątkowskiej do Złotego Grosza i dalej do Kurpińskiego i prosto wgłąb Chrobrego pod Zygmunta Starego (w parku zrobić ładną pętelkę).
W sumie pomarzyć ładna rzecz...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:52, 10 Cze 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Oczywiście wszystkiego zrobić od razu się nie da ale kawałek po kawałku...
Trasy na Naramowice w ZOPR nie ma ale ten problem będzie narastał z roku na roku w zwiazku z licznymi inwestycjami w tym rejonie
("Projekt Naramowice") ul. Rubież, Boranta, Błażeja. Przedłużenie tam tramwaju było by więc ekonomicznie uzasadnione.
Miasto będzie musiało podjąc decyzję czy opłaca się bardziej uruchamiać coraz więcej autobusów grzęznących w korkach czy tez zainwestować w tramwaj.
Problemem jest tylko podłączenie nowej trasy do istniejącej sieci. Pierwszy wariant już opisałem to:
Naramowicka - Serbska - Piątkowska (z przesiadką na PST) oraz drugi przez Wilczak. Chociaż wydaje mi się optymalna trasa wzdłuż Szelągowskiej o ile rozwiąęmy problem przejazdu pod wiaduktem kolejowym i poszerzenia Garbar. W tym przypadku tramwaje omijały
by Teatralkę i łączyły by Naramowicę ze Śródką ( 67 skrócony Radojewo - Łokietka) oraz druga linia do centrum przez Solną.
Tak myśle że po trasie na franowo i przedłużeniu do Al. Polskiej trasa ta ma największe szanse na realizację.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:02, 10 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Trasa na Naramowice od Pl.Bernardyńskiego przez Garbary, Szelągowską, Naramowicka do Naramowic jest w ZPORR 51 i 67 wtedy trzebaby połączyć dało by to relację z Sobieskiego (po wybudowaniu Dworca) do Radojewa przez Łużycką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:22, 10 Cze 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Nie wiedziałem że jest . W takim razie to bardzo dobrze . Tylko Garbary są za waskie ( zresztą sa to moje rejony niedaleko rynku)
aby zmieścić samochody i tramwaj Najpierw trzeba zbudować ul. Ewangelicką na tyłach gazowni żeby wpuścić tam samochody. Cjoć sam trasę uważam za bardzo dobrą na8) Tylko szkoda że prezy kościele jest trochę ciasno i nie da się pociągnąc az do AWF.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomikat dnia Sob 23:07, 10 Cze 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 23:00, 10 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
Sob 23:05, 10 Cze 2006 |
|
|
webek
Nowicjusz
Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koziegłowy |
|
|
|
Myślę że powinno się przedłużyć linię 9 i 11 by na północy miasta wjeżdżały w osiedla mieszkaniowe Piątkowa, ewentualnie by pociągnąć je w stronę Suchego Lasu. Teraz kończą trasę zupełnie bez sensu, w środku drogi ;-)
Druga sprawa to połączenie kolei i tramwajów. Pociągiem, zdezelowaną linią Poznań-Wągrowiec jedzie się ze stacji Poznań Karolin do Poznania Głównego 11-12min. Stacja Poznań Karolin jest 15min spacerkiem z Koziegłów. Autobusem tą trasę z przesiadką na PST lub na Śródce pokonuje się w ok 40-45min. Wykonanie kolejowego połączenia z Koziegłowami (łuk w prawo na wioskę ;) ), albo nawet częstsze kursowanie pociągów na tej trasie po jej remoncie (który na szczęście będzie wykonywany w tym roku) może odciążyć zakorkowaną ul. Główną i Gdyńską.
Pozostaje kwestia załatwienia z PKP by bilet komunikacji miejskiej w Poznaniu był ważny w pociągu na trasie do Koziegłów czy Czerwonaka. A przecież i tak przejazdy PKP są dofinansowywane przez urząd marszałkowski (czy jakikolwiek inny). Wszystko da się poprawić i to z niewielkim nakładem kosztów, trzeba tylko chcieć. A w Poznaniu myśli się o 3 ramach a nie o codziennych problemach mieszkańców miasta. Wylotówki z Poznania to największy problem (Obornicka, Gdyńska, Naramowicka) a nie jakieś 3 ramy ;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:42, 11 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Ale 3 rama odciąży ruch w centrum i spowoduje, że z Rataj na Piątkowo nie będziesz się pchał Szelągowską tylko gdzieś bokiem... Na razie musimy pomyśleć o wybudowaniu tras, które są zgłoszone do ZPORR 2007-13 i będę to powtarzał do końca świata, a potem musimy pomyśleć o tramperze(pociąg+tramwaj). W międzyczasie należy usprawnić komunikację autubusowa (30% linii do zmian się kwalifikuje), wprowadzić kręgosłup linii expressowych oraz opracowac system nowych busów (+zmian w aktualnych) po uruchomieniu 3 ramy i nowych tras ok.2013 roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:07, 11 Cze 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Cielawe palny. To wszystko musimy zrobić do 2013??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:25, 11 Cze 2006 |
|
|
|