Autor |
Wiadomość |
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
Poznańskie S-BAHN/SKM |
|
Myślę, że to najbardziej realny projekt poprawy komunikacji w Poznaniu
Oto moje propozycje tras i przystanków
koszty inwestycjii to budowa nowych przystanków oraz brakujacego fragmentu torów na Ławicy
S1
Paczkowo – Jasin( na wys. ETC) Swarzędz - Swarzędz/Os. Cegielskiego(nowy na wys. marketu) – Nowa Wieś Poznańska – P-ń Kobylepole – P-ń Franowo – WGRO(nowy na wys. ul. Klenowskiej) – Minikowo(na wy. Ul. Gołeżyckiej) – P-ń Starołeka – P-ń Debina - – Hetmańska(na wys. wiaduktu) - Poznań Główny - Sołacz(nowy-na wysokości ul. Nad Wierzbakiem) - Golęcin (nowy przy przejeździe kolejowym Golęcińskiej/Wojska Polskiego) - Podolany (przywrócona wysokości Owidiusza/Krynickiej) - Poznań Strzeszyn - Suchy Las( nowy ul. Borówkowa na wysokości cmentarza) – Złotniki
S2
Poznań Główny - Sołacz(nowy-na wysokości ul. Nad Wierzbakiem) -
Wersja 1 ( z trójkątowaniem) –Wola- Przelot( nowy na wysokości ul. Szybowcowej) – Port Lotniczy
Wersja 2 ( z nowym skrętem) – Przelot( nowy na wysokości ul. Szybowcowej) – Port Lotniczy
Obie wersje zakładają dobudowanie brakującego fragmentu torów
S3
Przebędowo(nowy na wysokości przedłużenia drogi 187) – Murowana Goślina – Zielone Wzgórza( nowy na wys. Chabrowej) – Bolechowo – Owińska – Czerwonak Osiedle(na wys. ul. Okrężnej) – Czerwonak – Koziegłowy(na wys. Topolowej) – P-ń Karolin – P-ń Wschód – Ostrów Tumski( przy Dziekańskiej) – P-ń Garbary – AZS(przy ul. Przepadek) - Poznań Główny – Hetmańska(na wys. wiaduktu) – P-ń Debiec – Os. Dębina(na wys. ul. Samotnej) – Luboń – Lasek( za przejazdem) – Puszczykowo – Puszczykówko – Niwka(na wys. szpitala) -
Wariant 1 – Mosina
Wariant 2 - Mosina/Pożegowo – Osowa Góra
naprzemiennie do każdej z końcówek
S4
Paledzie – Os. Kwiatowe( Grunwaldzka przy przejeździe) – P-ń Junikowo – Kopania(przy ul Kopanina) – P-ń Górczyn - Hetmańska(na wys. wiaduktu) - Poznań Główny - AZS(przy ul. Przepadek) ) – P-ń Garbary –Ostrów Tumski( przy Dziekańskiej – P-ń Wschód – Miłostowo(przy wejściu na cmentarz) – Antoninek(relokalizacja - bliżej VW) - Swarzędz/Os. Cegielskiego(nowy na wys. marketu) - Swarzędz – Jasin( na wys. ETC) - Paczkowo
S5
Kiekrz – Psarskie(przy przejeździe) – Sucholeska(przejazd kolejowy) – Sobieskiego(petla PST) – Naramowice(ul. Naramowicka) – Karolin(na wysokości obecnej stacji na Wągrowiec – Możliwość przesiadki na S3) – Bogucin(przy ul. Gnieźnieńskiej) – Zieliniec(przy Starachowickiej) - P-ń Kobylepole – P-ń Franowo – WGRO(nowy na wys. ul. Klenowskiej) – Minikowo(na wy. Ul. Gołeżyckiej) – P-ń Starołeka – P-ń Debina - – Hetmańska(na wys. wiaduktu) - Poznań Główny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 10:44, 23 Lip 2006 |
|
|
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Co S-5 daje Kiekrzowi? Kto taką drogą tam pojedzie?
Reszta jak najbardziej mi się podoba. S-1 można pociągnąc do Kostrzyna Wlkp. wariantowo i do Chludowa / Golęczewa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 14:46, 23 Lip 2006 |
|
|
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
|
|
S5 - obsługuje głównie obwodnicę
ewentulnie możnapomyśleć
S5 Poznań Główny ... Franowo...Obwodnica- Kiekrz - P-ń Gł
S6 w odwrotnym kierunku
Przy S1, S4 jako stacje koncowe brałem Pierwsze istniejące stacje poza Poznaniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:29, 23 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Aha, ale pewnie byłby to projekt powiatu poznańskiego, więc da się powydłużać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:41, 23 Lip 2006 |
|
|
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
|
|
Budowanie SKM dla samego poznania nie ma sensu
W moim projekcie uwzgledniłem na początek najbliższe stacje, ale mozliwość wydłeżenia zawsze istnieje
np S1 z jednej strony do Kostrzyna Wlkp, a z drugiej niektóre kursy szczytowe nawet do Obornik
Co do S5
to po korekcie przebiegałaby nastepujaco
S5
Poznań Główny - Sołacz(nowy-na wysokości ul. Nad Wierzbakiem) –Wola - Strzeszynek( na wys. ul. Biskupińskiej) - Kiekrz – Psarskie(przy przejeździe) – Sucholeska(przejazd kolejowy) – Sobieskiego(petla PST) – Naramowice(ul. Naramowicka) – Karolin(na wysokości obecnej stacji na Wągrowiec – Możliwość przesiadki na S3) – Bogucin(przy ul. Gnieźnieńskiej) – Zieliniec(przy Starachowickiej) - P-ń Kobylepole – P-ń Franowo – WGRO(nowy na wys. ul. Klenowskiej) – Minikowo(na wy. Ul. Gołeżyckiej) – P-ń Starołeka – P-ń Debina - – Hetmańska(na wys. wiaduktu) - Poznań Główny
S6
w odwrotnym kierunku
wtedy kiekrz też ma szybkie połączenie z centrum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:47, 23 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No teraz widzę bardzo fajne 6 linii! Ale w Wa-wie tez mogliby miec wiecej linii a udało im się zbudować na razie jedną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 17:30, 23 Lip 2006 |
|
|
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
|
|
ale tu nie wa-wa
no i obsługę tych linii w żadnym wypadku nie wolno powierzyć PKP
może MPK w końcu tez ma licencie ma przewozy kolejowe(Maltanka)
+ jest jeden przewoźnik to jeden bilet
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 17:44, 23 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Tyle, że MPK musiałoby kupić około 20 szynobusów najlepiej spalinowych (żeby ominąć spółkę PKP Energetyka i rozliczeń z nią).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 17:47, 23 Lip 2006 |
|
|
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
|
|
gra jest tego warta
a przy okazji pokazałoby sie pkp i wa-wie
że w Poznaniu można stworzyć SKM z prawdziwego zdarzenia
Pomyśleć trzeba też nad nazwą
bo SKM jest już oklepana
może PKA -> Poznańska Kolej Aglomeracyjna
lub też inaczej czekam na propozycje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 17:58, 23 Lip 2006 |
|
|
Tomaszko
Administrator
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Świerczewo |
|
|
|
S3 jest chyba na razie niestety niemożliwe, trzebaby dobudować drugi tor do linii kolejowej....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:01, 23 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Bez przesady tam pociąg "normalny" też szynobus ale PKPowski jedzie 8-9 razy dziennie chyba (do Murowanej)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:03, 23 Lip 2006 |
|
|
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
|
|
Dokładnie
na dodatek to są szynobusy nalezace do województwa a nie pkp
wiec to może być zaczatek taboru
jeśli chodzi o drugii tor to nie jest on narazie potrzebny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:07, 23 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Najwyżej jakaś mijanka, żeby szynobusy mogły jeździć chociaż co 20-25 minut.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:11, 23 Lip 2006 |
|
|
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
|
|
jeśli sie nie myle to w Murowanej Goślinie, Czerwonaku i na P-ń Wschód sa mijanki
a to na poczatek wystarczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:14, 23 Lip 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
wszystkie końcówki w najbliższych miastach gminnych
do nazwy przyzwyczaiłem się PKM, ale PKA tez OK
wg. mnie obsługa obwodnicy ma sens tylko na Piątkowie (czyli tylko jedna linia - Głowny - Karolin - Kiekrz - Główny) reszta tras przez główny:
Mosina - Murowana Goślina
Stęszew - Pobiedziska
Kórnik (dojazd ze stacji minibusem) - Kiekrz
(nie wiem co - może główny) - Kostrzyn
na dworzec główny wpuścić tylko PST, PKM oraz PKP PR (te najbliższe - do granic województwa)
reszta (PKP IC; międzywojewódzkie osobowe i pośpieszne;EC; może ta szybka BANA Berlin-Moskwa) => nowy dworzec pod Przeźmierowem połaczony z miastem nowa nitką PeSTki (Bukowska)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 10:02, 26 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Dworzec Główny PKP i tak będzie zawsze dla wszystkich pociągów.
Buk - Kostrzyn może być
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 15:28, 26 Lip 2006 |
|
|
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
|
|
czyli mamy następujace trasy
S1
Kostrzyn - P-ń Franowo – Poznań Główny - – Złotniki ( ewentualnie Oborniki)
S2
Kórnik -Poznań Główny - –( Port Lotniczy)
po dobudowaniu brakującego fragmentu torów
S3
Murowana Goślina(Przebędowo) – Poznań Główny Mosina/Osowa Góra
S4
Buk –Poznań Główny - P-ń Garbary –Kostrzyn
S5
Głowny - Franowo - Kiekrz - Główny
S6
Głowny - Kiekrz - Franowo -Główny
S7
Stęszew - Pobiedziska
W ten sposób wszystkie linie i gminy oscienne sa połaczone spójnym systemem klejki PKA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 19:43, 26 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No ale takie Tarnowo Podgórne nie ma torowiska na przykład?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:29, 26 Lip 2006 |
|
|
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
|
|
chodziło oczywiście o gminy posiadające trakcje kolejową
Patrząc w ten sposób to system PKA
wydaje sie byc spójnym
a kto wie czy kiedyś nie będzie linii Pń główny - Ławica - Tarnowo Podgórne
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Poznaniak dnia Czw 18:58, 27 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 22:52, 26 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Z tym ostatnim zdaniem to bym polemizował, bo wprowadzenie w życie PKA na istniejących trasach będzie masakrycznym wyzwaniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 08:28, 27 Lip 2006 |
|
|
|