Autor |
Wiadomość |
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
No właśnie że za mało do obsługi wahadeł podczas remnotu J.N.J będzie potrzeba 13 dwukierunków nie licząc rezerw a aktualnie mamy 5.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:39, 22 Sty 2007 |
|
|
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
hehe fajne rondo sobie wybrałeś. Napewno w cztery strony nie pojedzie wahadło. Nie zamkną odrazu całego ronda, więc autobus będzie mógł kursować. hmmm a na kiedy planowany jest taki remont?
zresztą na remont Głogowska/Hetmańska wystarczyło skłdów. Tą część, która była obsługiwana przez Zaj. Głog. będzie w tym przypadku obsługiwana przez dokupione wozy. (wystarczy ich kilka!)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:44, 22 Sty 2007 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
| | hehe fajne rondo sobie wybrałeś. Napewno w cztery strony nie pojedzie wahadło. Nie zamkną odrazu całego ronda, więc autobus będzie mógł kursować. hmmm a na kiedy planowany jest taki remont?
|
6 brygad od Junikowa do Ronda; 5 brygad od Ronda do Bałtyku pętla przez Towarową, 2 brygady od Ogrodów ostatni odcinek na Reymonta
jak ostatnio 105NaDk
- W wakacje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:07, 22 Sty 2007 |
|
|
Fan 13-tki
Pasażer
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Grunwald |
|
|
|
Podobno termin jest zmieniony na 2008r (remontu R JNJ)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:47, 22 Sty 2007 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | Podobno termin jest zmieniony na 2008r (remontu R JNJ) |
A to z jakiej okazji? Co będzie remontowane w zamian?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 09:45, 23 Sty 2007 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
Może wreszcie Winogrady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 09:54, 23 Sty 2007 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Jasna cholera - a po co wahadło od GLHE przez RJNJ do Ogroduff?? Przecież na całej trasie jeździ jedynie 7 i wozi powietrze. Poza tym, miałem okazję jeździć często wahadłem W3 i gwarantuję Wam, że nigdy jak jechałem nie było tam więcej niż 15 osób, a kilka razy zdarzyło sie że skład wiózł 2 osoby łącznie ze mną i motorniczym
Ja bym uruchomił W1 RJNJ - Junikowo na dwukierunkach niemieckich, W2 RJNJ - Bałtyk na 105kach 2kierunkowych i zatramwaj na trasie GLHE - Ogrody na krótkich MAN-ach z Kaczej co 10 minut - to w zupełności wystarczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 11:48, 23 Sty 2007 |
|
|
motorowy
Kontroler
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zawodowo Forteczna... |
|
|
|
| | W2 RJNJ - Bałtyk na 105kach 2kierunkowych |
Oj, mało by mogło być. To jest 5 minut jazdy więc nawet zakładając, że motorniczy będzie biegał jak z rozwolnieniem na końcówkach i zmiana kierunku jazdy zajmie minutę (a to mało realne) wychodzi przy dwóch pociągach odjazd co 6-7 minut. Wydaje mi się, że w szczycie frekwencja mogłaby przekroczyć możliwości stopiątki. A gdyby był tylko jeden dostępny pociąg? Remont będzie trwał ponad miesiąc czyli każdy z dwukierunków musi przejść przynajmniej jedną OT w jego trakcie. To jest min. 2 dni wyłączenia z ruchu a co będzie jak akurat w tym czasie druga zdefektuje? Horror będzie...
Poza tym kwestia przesiadek. "Bałtyk" jest przystankiem tylko dla wozów jadących na Grunwald, pasażerowie przesiadający się z "normalnych" linii musieliby biegać z Kaponiery. Ja bym to widział tak:
W2 RJNJ - Bałtyk - Kaponiera - Teatralny - Fredry - Gwarna - Kaponiera - ... - RJNJ
6 Miłostowo - ... - Towarowa - Kaponiera - Roosevelta - Dworcowy - ... - Miłostowo
13 Starołęka - ... - Kaponiera - Św. Marcin - ... Starołęka
15 Sobieski - ... - Teatralny - Fredry - Gwarna - Kaponiera - ... - Sobieski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 13:04, 23 Sty 2007 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| |
Oj, mało by mogło być. To jest 5 minut jazdy więc nawet zakładając, że motorniczy będzie biegał jak z rozwolnieniem na końcówkach i zmiana kierunku jazdy zajmie minutę (a to mało realne) wychodzi przy dwóch pociągach odjazd co 6-7 minut. Wydaje mi się, że w szczycie frekwencja mogłaby przekroczyć możliwości stopiątki. A gdyby był tylko jeden dostępny pociąg? Remont będzie trwał ponad miesiąc czyli każdy z dwukierunków musi przejść przynajmniej jedną OT w jego trakcie. To jest min. 2 dni wyłączenia z ruchu a co będzie jak akurat w tym czasie druga zdefektuje? Horror będzie...
Poza tym kwestia przesiadek. "Bałtyk" jest przystankiem tylko dla wozów jadących na Grunwald, pasażerowie przesiadający się z "normalnych" linii musieliby biegać z Kaponiery. Ja bym to widział tak:
W2 RJNJ - Bałtyk - Kaponiera - Teatralny - Fredry - Gwarna - Kaponiera - ... - RJNJ
6 Miłostowo - ... - Towarowa - Kaponiera - Roosevelta - Dworcowy - ... - Miłostowo
13 Starołęka - ... - Kaponiera - Św. Marcin - ... Starołęka
15 Sobieski - ... - Teatralny - Fredry - Gwarna - Kaponiera - ... - Sobieski |
A po co wahadło do Bałtyku? Można albo wzmocnić 69 albo uruchomić zatramwaj. Na odcinku Arciszewskiego - Ogrody mamy 93, ewentualnie można go wzmocnić. A 15 do Towarowej śmiało też można puścić... A poza tym - biegać od Bałtyku do Kaponiery - no to są kilometry, rzeczywiście...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 13:50, 23 Sty 2007 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
dokładnie. Na odcinku do Bałtyku może jeździć autobus T. Przystanki są dobrze usytuowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:19, 23 Sty 2007 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
A czy do tego czasu nie przyjadą GT8S w ilości 10 sztuk, które rozwiążą problem?
7 sztuk wepchnąć na W1 RJNJ-Junikowo
8 sztuk zostaje na W2 RJNJ-Bałtyk-Towarowa 1 - MDwo-Bałtyk-RJNJ oraz W3 Ogrody-RJNJ. W4 jak juz musi być GLHE-RJNJ to na dwóch 105NaDK. Zawsze zamiast W3 i W4 mozna ten autobus promowany przez marcinho
Linie:
1 na Górczyn z Hetmańskiej,
7 przez Dąbrowskiego i Głogowską oraz Hetmańska i na Zawady (zawieszenie 18 ),
6 z PKSu na Towarowa, potem RKap, MDwo i na Miłostowo
15 Sobieskiego - Mdwo - Towarowa - RKap - Sobieskiego
13 Starołęka - ... - Fredry - MTea - RKap - Św.Marcin - ... - Staroleka
6 i 15 jezdza po torze wschodnim Towarowej a W2 po zachodnim jak niedawno W1 oraz 8 i 14.
Może być?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pasażer linii 3/4 dnia Wto 16:10, 23 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 15:38, 23 Sty 2007 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Pomysł PL 3/4 jest moim zdaniem BDB ale po co wahadło od Ogrodów do RJNJ to ja nie wiem Moim zdaniem na całej trasie Ogrody - GLHE wystarczy zatramwaj co 10 minut na krótkich wozach.
Oczywiście skoro 7 upychamy na Dąbrowskiego to likwidujemy 18...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 16:04, 23 Sty 2007 |
|
|
motorowy
Kontroler
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zawodowo Forteczna... |
|
|
|
| | A czy do tego czasu nie przyjadą GT8S w ilości 10 sztuk, które rozwiążą problem?
...
Może być? |
Może być. Tam, gdzie się da puszcza się tramwaj a nie autobus, autobus może jechać jak dłuższy odcinek torów jest rozgrzebany
A nowe dwukierunki tak szybko nie przyjdą, o ile w ogóle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 16:21, 23 Sty 2007 |
|
|
Fan 13-tki
Pasażer
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Grunwald |
|
|
|
Przydałoby się wymienić chociaż szyny na łukach w okolicach Matejki i Bałtyku+ połatać resztę jak na Fredry (wiadomo dlaczego nie bedzie szybkiego remontu tego odc- Szylinga) Co do terminu remontu słyszałem że bedzie w 2008 r bo ZDM chce modernizować całą infrastrukturę i ma to w planie na przyszly rok- ale niewiem do końca czy to prawda Może ktoś potwierdzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 16:29, 23 Sty 2007 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| |
A nowe dwukierunki tak szybko nie przyjdą, o ile w ogóle |
Gdzieś czytałem, że mają być w czerwcu I to nie było to forum...
A w ogole to chyba muszą przyjść skoro zmniejsza się ilostan wozów w dół niestety
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 16:37, 23 Sty 2007 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Tory pomiędzy Matejki a RJNJ są w fatalnym stanie i chyba należałoby je także wymienić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 16:38, 23 Sty 2007 |
|
|
motorowy
Kontroler
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zawodowo Forteczna... |
|
|
|
@Fan 13-tki: Jak pracuję na tramwajach 14 lat to już 3 razy na tym odcinku było łatanie i g**** z przeproszeniem to dawało, po kilku miesiącach rzucało już jak przed naprawą. Sam zreszta narysowałem tam kiedyś piękne ślady na asfalcie przy łuku Grunwaldzka - Bukowska. Tam są tak wyrobione (wykruszone) płyty podtorowe, że potrzeba generalnego remontu nawierzchni i podtorza (a na to, wiadomo, miasto się nie zgodzi ze wzgl. właśnie na Szylinga). Co z tego, że ułoży się nowe szyny jak luzy na mocowaniach sprawią że po krótkim czasie znów będą krzywe.
@Pasażer 3/4: Miiędzy muszą a przyjdą jest pewna różnica. MPK chce (i musi) kupić, ale druga strona jeszcze musi chcieć sprzedać. A to już ostatnimi czasy jest mniej pewne (wiadomość niepotwierdzona, więc nic więcej nie powiem bo nie lubię plotek rozsiewać). Powiem tylko, że na zachodzie też zdarzają się problemy z niską podłogą...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 17:30, 23 Sty 2007 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Mój plan jest taki podobny jak PL3/4 tyle ża póżno sie dorwałem do kompa :
1 do zaj. Głogowska
7 Głogowska - Kaponiera - Dąbrowskiego - Ogrody
18 zawiecha
6 - Miłostowo - Towarowa - Kaponiera - Dworcowy - Miłostowo
15 - Sobieskiego - Dworcowy - Towarowa - Kaponiera - Sobieskiego
13 - Fredry - Kaponiera - Św Marcin -
W2 - ... - Bałtyk - Kaponiera - Towarowa - Dworcowy - Baltyk - ...
czyli analogicznie jak w przypadku Głogowskiej z Miłostowa przesiadka przy Delcie, z 15 przy Targach , Z 13 dla leniwych, starszych i miłośników na Kaponierze dla pozostałych na szage do Bałtyku
W1 Junikowo - J.N.J
W3 Glog/Het - J.N.J NaDk
W4 Ogrody - J.N.J 2 brygady co 12' tak jak 7 w letinm rozkladzie.
W3 i W4 mimo wszytko muszą być to i tak chyba tańsze niż autobus.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:13, 23 Sty 2007 |
|
|
Fan 13-tki
Pasażer
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Grunwald |
|
|
|
| | @Fan 13-tki: Jak pracuję na tramwajach 14 lat to już 3 razy na tym odcinku było łatanie i g**** z przeproszeniem to dawało, po kilku miesiącach rzucało już jak przed naprawą. Sam zreszta narysowałem tam kiedyś piękne ślady na asfalcie przy łuku Grunwaldzka - Bukowska. Tam są tak wyrobione (wykruszone) płyty podtorowe, że potrzeba generalnego remontu nawierzchni i podtorza (a na to, wiadomo, miasto się nie zgodzi ze wzgl. właśnie na Szylinga). Co z tego, że ułoży się nowe szyny jak luzy na mocowaniach sprawią że po krótkim czasie znów będą krzywe. |
O tym nie wiedzałem- oczywiście pamietam te naprawy i przypuszczałem że potrzeba remontu generalnego by torowislo było trwałe, tyle że co roku tworzą się tam coraz większe dziury a szyny są coraz bardziej krzywe- myślałem że jest sposób by je naprawić na kilka lat aż podejmą ostateczną decyzję co do Szylinga- podobnie jak w 2000r zregenerowano Strzelecką - nie jest super, ale też niema tragedii. Swoją drogą chyba najgorszy stan torowiska na tej ulicy był na odc. Matejki- RJNJ. Przed naprawą chyba w 2000 r rzucało jak nigdzie-wtedy czasami bałem się jeźdźić tramwajem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:34, 23 Sty 2007 |
|
|
motorowy
Kontroler
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zawodowo Forteczna... |
|
|
|
Nie zapominaj, że na Strzeleckiej jeździmy 20km/h (teoretycznie, praktycznie 30) a nawet jak komuś zdarzy się szybciej to od kilku takich przejazdów dziennie nic nie powinno się od razu zniszczyć. Grunwaldzka to trochę inna kategoria trasy, między "Matejkami" a Wojskową zwykle trzymam pedał aż kaganiec zapiszczy I już jest widoczna różnica w stosunku do tego co było zaraz po regeneracji, a to zaledwie kilka lat (też mi teraz dokłądna data z głowy wyleciała).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:59, 23 Sty 2007 |
|
|
|