Autor |
Wiadomość |
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Proponuję puścić na Falistą Combino to taka fajna okolica w sam raz dla niskopodłogowców
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:49, 10 Paź 2006 |
|
|
|
|
smar
Pieszy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | W artykule jest chyba błąd, jesli to ten sam co był dziś w GP... O jakim prawoskręcie z R.Żegrze mowa? Czyżby na Falistą? | tego nie wiem, ale jeśli chodzi schemat, to kiedyś w GW był inny: linia tramwajowa przecinała tunelem ul. Kurlandzką i Szwedzką w jednym miejscu i szła międzi Ikeą a M1 i dopiero za M1 zakręcała w lewo w stronę browaru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 08:29, 11 Paź 2006 |
|
|
Pyrus
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
| | ...tego nie wiem, ale jeśli chodzi schemat, to kiedyś w GW był inny: linia tramwajowa przecinała tunelem ul. Kurlandzką i Szwedzką w jednym miejscu i szła międzi Ikeą a M1 i dopiero za M1 zakręcała w lewo w stronę browaru. |
ja tez to kiedys widzialem,bylo dokladnie jak piszesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 09:35, 11 Paź 2006 |
|
|
smar
Pieszy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
no i raczej GW miała rację - plan z MPU: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 18:24, 11 Paź 2006 |
|
|
smar
Pieszy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | | | ...tego nie wiem, ale jeśli chodzi schemat, to kiedyś w GW był inny: linia tramwajowa przecinała tunelem ul. Kurlandzką i Szwedzką w jednym miejscu i szła międzi Ikeą a M1 i dopiero za M1 zakręcała w lewo w stronę browaru. |
ja tez to kiedys widzialem,bylo dokladnie jak piszesz | znalazłem:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:24, 17 Paź 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
A na odcinku Kórnicka - Lecha nie ma być czasem 3 przystanków pośrednich zamiast dwóch??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:37, 17 Paź 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Tak. "Polanka" ma być bliżej Kórnickiej, a nowość: "Milczańska" ma być dogodnym przystankiem dla os.Zielone Tarasy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:01, 17 Paź 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
| | Tak. "Polanka" ma być bliżej Kórnickiej, a nowość: "Milczańska" ma być dogodnym przystankiem dla os.Zielone Tarasy. |
Widzę że "Gazeta Wyborcza" jak zawsze najlepiej poinformowana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 21:21, 17 Paź 2006 |
|
|
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
|
|
za [link widoczny dla zalogowanych]
Tramwaj na Franowo opóźnia się
Lech Bojarski
Budowa trasy tramwajowej w okolice centrum handlowego M1 ruszy z dużym poślizgiem. Bimbą na Franowo dojedziemy najprędzej w 2011 r. MPK ma kłopoty z przygotowaniem inwestycji
O ile nie pojawią się jakieś nieprzewidziane trudności na budowie torów w śródmieściu, to we wrześniu tramwaje zaczną kursować nową trasą przez most św. Rocha na Rataje. Pasażerowie z osiedli na górnym tarasie Rataj zyskają nowe szybkie połączenie z centrum miasta. I to już, niestety, wszystkie dobre wiadomości jeśli chodzi o poprawę komunikacji tramwajowej na prawym brzegu Warty.
Potem pasażerów czekają już niemiłe niespodzianki - uciążliwy remont, przez który na co najmniej kilka miesięcy stracą szybkie połączenie z centrum i opóźniona budowa torów w kierunku Franowa. Jak to możliwe?
Po pierwsze, MPK musi wyremontować tzw. trasę kórnicką - odcinek od ul. Jana Pawła II do pętli na os. Lecha. Na hałas, jaki powodują kursujące tamtędy tramwaje, narzekali mieszkańcy nowego osiedla firmy Ataner na Polance. W grę wchodzi m.in. wymiana szyn i zmiana lokalizacji przystanków, które trzeba przybliżyć do nowo powstałych osiedli. Jeszcze dwa lata temu MPK deklarowało, że wspomniany remont odbędzie się w 2007 r. Wówczas byłaby szansa na zakończenie prac jeszcze przed otwarciem trasy przez most św. Rocha. Pasażerowie z osiedli na górnym tarasie Rataj nie musieliby się obawiać, że nowe wygodne połączenie z centrum, wkrótce po oddaniu do użytku, zostanie na co najmniej kilka miesięcy przerwane.
Teraz jednak wiadomo już, że to nieuniknione. Choć MPK ma gotową koncepcję przebudowy trasy od ul. Jana Pawła II do os. Lecha, to brakuje czego innego - pieniędzy. - Na dziś remont jest niemożliwy, będziemy chcieli wykonać go przy okazji budowy trasy na Franowo - mówi Jan Firlik, dyrektor pionu tramwajów w MPK. To oznacza, że np. mieszkańcy os. Lecha od września dzięki nowej trasie przez most św. Rocha pojadą do centrum najkrótszą drogą, ale potem takie połączenie stracą.
Co gorsza - i to jest drugi powód - nie wiadomo, kiedy to dokładnie nastąpi, bo początku budowy torowiska na Franowo też nie widać. Przewoźnik dopiero zamierza starać się o unijną dotację na budowę torów, które poprowadzą w okolice centrum handlowego M1, gdzie ma powstać także nowa zajezdnia. Przed nim trudne i nowe zadanie, bo dotąd nowe trasy w mieście budowało bądź państwo (np. PST), bądź Zarząd Dróg Miejskich (np. trasa na Rataje). MPK nie ma wykwalifikowanych pracowników, którzy potrafiliby udźwignąć tak dużą inwestycję. Dlatego w drodze konkursu szuka inżyniera kontraktu, który będzie odpowiadał za budowę. Niestety, od kilku miesięcy nie ma rozstrzygnięcia, na dodatek swoje zastrzeżenia zgłosił prezes Urzędu Zamówień Publicznych.
Według dyr. Firlika, realnym terminem zakończenia budowy torów i jednocześnie zajezdni na Franowie jest rok 2011. Tymczasem władze miasta są takim terminem zaskoczone. - Pierwsze słyszę, nic mi nie wiadomo na ten temat - mówi Mirosław Kruszyński, wiceprezydent odpowiedzialny za komunikację. - Muszę się zapoznać z sytuacją, ale 2011 r. to zdecydowanie zbyt odległy termin - dodaje.
Komentarz autora: Miasto musi pomóc
Jak bardzo cieszę się z budowy trasy na Rataje w śródmieściu, tak bardzo niepokoję się o kolejny odcinek - do Franowa. Zaprzepaszczono już możliwość remontu trasy kórnickiej podczas budowy torów w śródmieściu. W efekcie mieszkańcy górnego tarasu Rataj dostaną we wrześniu w prezencie szybkie połączenie z centrum, a po dwóch latach MPK im je zabierze, skazując na długie i kłopotliwe objazdy. Na kolejną obsuwę nie można sobie pozwolić. Władze miasta muszą interweniować. Skoro przewoźnik nie ma ludzi przygotowanych do wielkich inwestycji, to może warto pomyśleć o zleceniu zadania drogowcom, którzy - świeżo po budowie trasy w śródmieściu - będą zaprawieni w tego typu robocie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:19, 29 Sty 2007 |
|
|
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
Mozolnie buduje się w Poznaniu te nowe trasy tramwajowe
Najlepszym "motywatorem" jest jednak wizja utraty dotacji z UE (przykład z Głogowską) jak by i tu postarali się o dotacje i UE wyznaczyła by termin myśle, że prace ruszyły by z miejsca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:39, 29 Sty 2007 |
|
|
Fan 13-tki
Pasażer
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Grunwald |
|
|
|
Tylko żeby dostać pieniądze z UE trzeba najpierw załatwić wiele spraw formalnych min inwestor musi być właścicielem gruntów pod inwestycję - z tym jest problem, a takie sprawy ciągną się w Polsce latami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:28, 30 Sty 2007 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Tramwaj na Franowo będzie szybciej!
leh
2007-01-31, ostatnia aktualizacja 2007-01-31 20:30
Do M1 tramwajem pojedziemy w 2009 r., nawet jeśli trzeba będzie wziąć kredyt - obiecuje prezes MPK Wojciech Tulibacki
We wtorek napisaliśmy, że MPK opóźnia się z przygotowaniem budowy trasy tramwajowej od os. Lecha na Franowo, gdzie ma powstać także zajezdnia. Z informacji uzyskanych od dyrektora pionu tramwajów Jana Firlika wynikało, że nowa trasa powstanie do 2011 r. Wcześniej MPK zakładało wybudowanie trasy do 2009 r. Po naszej publikacji na środowej sesji Rady Miasta zaniepokojeni radni pytali o to władze miasta i przewoźnika.
Tymczasem Wojciech Tulibacki, szef MPK podtrzymuje, że trasa na Franowo będzie gotowa w 2009 r.: - Zaszło chyba jakieś nieporozumienie, dyrektor Firlik prawdopodobnie pomylił się przeglądając dokumentację - mówi "Gazecie". - To prawda, że cała inwestycja rozpisana jest na 48 miesięcy, ale mówimy tu o terminie wybudowania trasy, zajezdni, rozliczenia inwestycji. Słowem, dopięcia wszystkiego na ostatni guzik. Ale też w harmonogramie, który będzie realizował inżynier kontraktu, mamy zapisane, że uruchomienie trasy i części zajezdni nastąpi już w 2009 r. - dodaje.
Według planów MPK w 2010 r. ma być dokończona budowa zajezdni, a w 2011 r. formalnie inwestycja ma być rozliczona. - Oczywiście tak jak w przypadku każdej inwestycji, zawsze mogą wystąpić jakieś trudności, które ten harmonogram zburzą - zastrzega Tulibacki.
Budowa trasy na Franowo wraz z zajezdnią to koszt ok. 120 mln zł. Część pieniędzy wyłoży miasto, ale większość MPK zamierza zdobyć z funduszy Unii Europejskiej. Co jednak jeśli nie uda się uzyskać dotacji? - Nawet gdyby tak się stało, jesteśmy gotowi wziąć kredyt na budowę trasy, tak by w 2009 r. tramwaje jeździły już na Franowo - obiecuje Tulibacki.
Za: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:39, 31 Sty 2007 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|