Autor |
Wiadomość |
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Można przedłużyć kawałek torów za rondo, przejazd między torowy, wagony typu O ( trzeba dokupić ) i gotowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:37, 01 Cze 2006 |
|
|
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Typu O już nigdzie nie ma... Są tylko P ale są trochę inne. Myślałem o wydłużeniu linii do Os. Unii Lubelskiej i puścić tam "5" z GTRu i "4" z DTRu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:13, 01 Cze 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Zawsze można przerobić kilka 105-tek na 111N ( tak na marginesie) a pętla przy Unii bardzo się przyda. Dojazd do budynków przy Unii
Lubelskiej, PZl, Fawor ; i wtedy dzielimy 3 na Starołęke 4 i 5 na Stomil dodatkowo można by tam wpuścić 18 bezpośrednie połczenie
z wildą i problem zatłoczonej Starołeki mamy rozwiązany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:27, 01 Cze 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
| | Zawsze można przerobić kilka 105-tek na 111N ( tak na marginesie) a pętla przy Unii bardzo się przyda. Dojazd do budynków przy Unii
Lubelskiej, PZl, Fawor ; i wtedy dzielimy 3 na Starołęke 4 i 5 na Stomil dodatkowo można by tam wpuścić 18 bezpośrednie połczenie
z wildą i problem zatłoczonej Starołeki mamy rozwiązany. |
poczekajcie...
co za dużo to niezdrowo...przecież zaraz obok sa pętle Lecha, Stomil kawałek dalej jest Starołęka i dojdzie jeszcze Franowo... lepiej, żeby była jedna trasa do jednej pętli i żeby jtramwaje jeździły nią często, a nie to skręca tu, to tam a to tu zawraca i koniec końców w zagłębiu pętlowym na ul. Żegrze zostanie 1 linia...
JA PROPONUJĘ
zmienic pętle na os. Lecha w końcówke GTRu (i nazwac CHARTOWO) koło niej (albo przez nią) przeprowadzić tory z Franowa i jest prościej... (oczywiście jakieś łączniki powinny zostac, żeby można było jeżdżać do zajezdni) nie ma kombinowania co jedzie GTRem a co DTRem - po prostu część tramwajów jedzie na Starołęke, a część na Chartowo obkręca...
i jest już bardzo prosto... komunikacje trzeba upraszczać a nie komplikować moim zdaniem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:59, 02 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | poczekajcie...
co za dużo to niezdrowo...przecież zaraz obok sa pętle Lecha, Stomil kawałek dalej jest Starołęka i dojdzie jeszcze Franowo... lepiej, żeby była jedna trasa do jednej pętli i żeby jtramwaje jeździły nią często, a nie to skręca tu, to tam a to tu zawraca i koniec końców w zagłębiu pętlowym na ul. Żegrze zostanie 1 linia...
JA PROPONUJĘ
zmienic pętle na os. Lecha w końcówke GTRu (i nazwac CHARTOWO) koło niej (albo przez nią) przeprowadzić tory z Franowa i jest prościej... (oczywiście jakieś łączniki powinny zostac, żeby można było jeżdżać do zajezdni) nie ma kombinowania co jedzie GTRem a co DTRem - po prostu część tramwajów jedzie na Starołęke, a część na Chartowo obkręca...
i jest już bardzo prosto... komunikacje trzeba upraszczać a nie komplikować moim zdaniem... |
To ty poczekaj! Przesadzasz, bo ta petla na Unii Lubelskiej jest konieczna! Moim zdaniem trzeba skomunikaować ten rejon z miastem i napełnić wreszcie puste ratajskie tramwaje!
Moja wizja jest taka:
1. ... - Hetmańska - Żegrze - Chartowo - Lecha - Piaśnicka - FRANOWO
4. ... - Wyszyńskiego - Jana Pawła II - Zamenhofa - Hetmańska - UNII LUBELSKIEJ
5. ... - Most Św.Rocha - Kórnicka - Lecha - Chartowo - Żegrze - UNII LUBELSKIEJ
6. bez zmian
7. --||--
8. --||--
11. ... - Królowej Jadwigi - Krzywoustego - Jana Pawła II - Kórnicka - Lecha - Piaśnicka - FRANOWO
16. ... - Most Św.Rocha - Kórnicka - Lecha - Piaśnicka - FRANOWO
17. ... - bez zmian
To są wszystkie linie jakie powinny przejeżdżać za Wartę wszystkie co 10 minut. Wybudowałem tylko trasy przez Rocha, na Franowo i na Unii. A takie proste rozwiązania jak proponuje Papaja prowadzą do dublowania tras i spycha wszystko zeby puste jeździło na Starłekę lub Stomil.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:45, 05 Cze 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
| |
1. ... - Hetmańska - Żegrze - Chartowo - Lecha - Piaśnicka - FRANOWO
|
Ale chyba nie będzie technicznych możliwości poprowadzenia skrętu (nie wiem jak ostry musiał by być ten łuk) z Chartowa w lewo do tunelu na Franowo także 1 to musiała by zawracać na Lecha.
5 na Franowo a 4,11 na Falistą (Proponowana nazwa dla nowej końcówki) 3 na Starołeke.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:06, 05 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Dajcie spokój z tą "3" - do kasacji. Na Starołece starczą 12,13,17. A tunel na Franowo ma być cały przebudowany, więc będzie to skrzyżowanie w stylu T zatem "1" nie będzie miała problemów. Pętla na Lecha ma być zlikwidowana lub relokowana w kier.zachodnim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 13:06, 06 Cze 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Osobiście nie usuwałbym pętli na os. Lecha, bo może się w przyszłości przydać po wybudowaniu trasy do M1.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 13:57, 06 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Wiadomo, że pętla na Os.Lecha jest potrzebna aczkolwiek trzeba ją przebudowac na dwustronną i nadal niech będzie przejazdowa. Kto tu jest modem? Ten dział posprzątałbym...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:07, 06 Cze 2006 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
Czy tak być może?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 16:08, 06 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Dziękuję bo to nie miało dużego związku z Roosevelta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:27, 06 Cze 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Jeżeli w grę wchodzi przebudowa tunelu to OK. chociaż nie potrafię sobie tego jakoś wizualnie wyobrazić ale mniejsza z tym.
Pętla na Lecha musi zostać ale przebudowana na dwustronną ponieważ trasa na Falistą tak prędko jedank nie powstanie a chodzi o to
by zwiększyć pole manewru do zawracania wagonów na Zegrzu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:21, 06 Cze 2006 |
|
|
macieq84
Kontroler
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
Nie moga ruszyc mojej petli! Ja sie przy niej niemal wychowalem... Ile widzialo sie przez okno z bloku jadacych tramwajow... Kiedy mialo sie jeszcze mnostwo czasu na gapienie sie... Ta petla jest potrzebna!!! Choc jej przerobienie "tyl na przod" mialoby duzy sens
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:35, 06 Cze 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Przerobienie nie, tylko dostosowanie na przód jak i tyl!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:48, 06 Cze 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Dokąd dojedzie tramwaj na Franowie?
Lech Bojarski31-07-2006, ostatnia aktualizacja 31-07-2006 20:04
MPK nie chce przedłużyć planowanej linii tramwajowej na Franowo w pobliże osiedli Przemysława i PTBS Folwarczna. Zdaniem przewoźnika mieszka tam zbyt mało ludzi. Specjaliści uważają jednak, że pomysł wart jest rzetelnej analizy.
W najbliższych dniach MPK ogłosi konkurs na menadżera kontraktu, który będzie odpowiadał za budowę nowej trasy tramwajowej od os. Lecha na Franowo. Wraz z trasą przez most Rocha do 2009 r. powstanie szybkie połączenie Rataj z centrum miasta.
Na Franowie, pomiędzy browarem Kompanii Piwowarskiej a torami kolejowymi zbudowana zostanie pętla i nowa zajezdnia. Peron przystanku tramwajowego będzie znajdował się w sąsiedztwie peronu kolejowego, co umożliwi mieszkańcom np. Swarzędza, dojeżdżającym do Poznania pociągami, wygodną przesiadkę. Nowa trasa mogłaby służyć także ok. 3 tys. mieszkańcom położonych w pobliżu osiedli PTBS i Przemysława. Warunkiem jest jednak przedłużenie torów o kilkaset metrów w kierunku tych osiedli. Inaczej potencjalni pasażerowie mieliby do tramwaju zbyt daleko.
W MPK pojawił się nawet pomysł przedłużenia trasy, ale szybko uznano, że gra nie jest warta świeczki. - Gdyby mieszkało tam 20 tys. ludzi, to miałoby sens. A tak to się nie opłaci - uważa Wojciech Tulibacki. - Pasażerów z tego rejonu będziemy dowozić autobusami do nowej trasy - dodaje.
Wariant przybliżenia torów do ul. Folwarcznej nie został jednak poddany poważnej analizie, a taka, zdaniem doktora Andrzeja Krycha z poznańskiego Biura Inżynierii Transportu, byłaby zasadna: - 3 tys. mieszkańców to już liczba, przy której wydłużenie torów jest godne rozpatrzenia - mówi Krych.
MPK nie ma jeszcze gotowych projektów trasy na Franowo. Według koncepcji za terenem Kompanii Piwowarskiej ma powstać pętla, a za nią (w kierunku wschodnim) zajezdnia. Gdyby obiekty zamienić miejscami i wybudować pętlę za zajezdnią, nowa trasa byłaby już stosunkowo blisko osiedli PTBS i Przemysława. Ich mieszkańcy marzą o tramwaju. Bożena Mateja mieszka na os. PTBS przy Folwarcznej od czterech lat. - Teraz akurat nie pracuję, bo jestem po wypadku, ale żeby dojechać do centrum miasta do pracy na godz. 10, musiałam wychodzić na autobus o godz. 9 - wspomina. W tej chwili mieszkańcy dojeżdżają do pracy z przesiadką z autobusu na tramwaj. - Wiele osób, które tu mieszkają, są jak ja po pięćdziesiątce. Jesteśmy skazani na takie niewygodne połączenie - mówi pani Bożena. - Tramwaj byłby najlepszy - nie ma wątpliwości pan Tomasz z os. Przemysława.
W przyszłości pętlę tramwajową za browarem będzie oddzielać od osiedli miejska obwodnica, czyli tzw. III rama, ale, zdaniem specjalistów, w ramach takiej inwestycji można zbudować kładkę dla pieszych nad drogą. Wydłużenie trasy poprzez przesunięcie pętli ma też jednak swoje minusy, bo oznacza przebieg dodatkowych kilometrów dla tramwajów.
Budowa trasy z os. Lecha na Franowo ma się rozpocząć w 2008 r. - Jest jeszcze czas na ewentualne rozważenie pomysłu przybliżenia torów do osiedli przy Folwarcznej, a przynajmniej na to, by nie zamykać możliwości zmian na przyszłość - uważa Jan Firlik, dyrektor pionu tramwajów w MPK.
Źródło: Gazeta Wyborcza
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 12:32, 01 Sie 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Same bzdury w tym artykule i lakonieczne stwierdzenia, aczkolwiek uważam że tramwaj powinien jeszcze dalej niż ta czerwona trasa na mapce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 13:11, 01 Sie 2006 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
Teraz tam mieszka 3tys osób a co bedzie za 5-10 lat?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 16:48, 01 Sie 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Powinni to jeszcze raz przemysleć, a przede wszystkim zbadać, żeby nie popełnić żadnego błędu, jak chociażby układ przystanków na Jana Pawła II/Kórnickiej. Jak zaczniemy się już starać o pieniądze z UE to będzie zmina woda po kisielu, a za kilka lat ktoś powie, a mogliśmy ten tramwaj pociągną jednak dalej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 17:59, 01 Sie 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
| | Same bzdury w tym artykule i lakonieczne stwierdzenia, aczkolwiek uważam że tramwaj powinien jeszcze dalej niż ta czerwona trasa na mapce. |
Czyżbyś miał na myśli NWP ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:14, 01 Sie 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Nie, mam na mysli, że pętla powinna być tuż koło bloków PTBS na Folwarcznej czyli kilkadziesiąt metrów już od ulicy Dymka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:32, 01 Sie 2006 |
|
|
|