Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[Winogrady] Remont torowiska wzdłuż ul. Winogrady.
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Remonty oraz inwestycje planowane, realizowane i zakończone Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[Winogrady] Remont torowiska wzdłuż ul. Winogrady.
Autor Wiadomość
Tomaszko
Administrator
Administrator



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Świerczewo

Post [Winogrady] Remont torowiska wzdłuż ul. Winogrady.
Tory na Winogradach do remontu
W maju MPK planuje wymienić najbardziej zniszczone odcinki szyn na ul. Winogrady. Tamtejsze torowisko jest najgorsze w mieście.

W maju MPK planuje wymienić najbardziej zniszczone odcinki szyn na ul. Winogrady. Tamtejsze torowisko jest najgorsze w mieście. Tramwaje od dawna jeżdżą tamtędy z prędkością nie większą niż 10 km/godz. Na fatalny stan torowiska narzekają mieszkańcy ul. Winogrady, którzy twierdzą, że jeżdżące po zdezelowanych torach tramwaje wywołują wstrząsy zagrażające ich domom.

Generalny remont torowiska planowany jest na przyszły rok. Zarząd Dróg Miejskich chciałby wówczas gruntownie przebudować całą ulicę. Nowe tory mają być ułożone środkiem ulicy, a samochody jeździłyby jezdniami wybudowanymi po obu stronach torowiska. Przebudowane zostałyby niebezpieczne przystanki tramwajowe. Pasażerowie wchodzą teraz do bimby z ulicy, zaś po remoncie korzystaliby z wydzielonych wysepek.

MPK obawia się jednak, że tory na ul. Winogrady mogą nie doczekać przebudowy ulicy i chce choćby tymczasowo polepszyć ich stan. - Wymienimy najbardziej zużyte szyny - mówi Wojciech Tulibacki, szef MPK. - Nie wiemy jeszcze, czy zamkniemy na jakiś czas trasę na Winogradach, czy może roboty będziemy wykonywać tylko weekendami - dodaje.

Źródło:


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:00, 13 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Moim zdaniem doraźne marnowanie pieniedzy. Po prostu z końcem kwietnia trzeba zawiesić tam ruch i puścić T2 do czasu generalnego remontu.

W tym czasie:
-linia 3 zawieszona
-linia 4 na Piatkowską tylko w dni robocze
-linia 10 na Sobieskiego


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:23, 13 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Myśle że, albo remont w tym roku, albo zawieszenie linii na ulicy Winogrady. Co po marnują po raz kolejny pieniądze, jak to torowisko jest po prostu riuną więc sama wymiana szyn dużo nie da. Efektywniej było by tak jak pisze "Pasażer linii 11"

Cytat:
zawiesić tam ruch i puścić T2 do czasu generalnego remontu.
W tym czasie:
-linia 3 zawieszona
-linia 4 na Piatkowską tylko w dni robocze
-linia 10 na Sobieskiego



Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:14, 13 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
A co z obsługą Zawad w weekendy- Nic ?. Przypomne, zę w obsłudze Rondo Sródka- Teatralka musza byc 3 linie wiec mowy o zawieszenie czwórki w soboty i niedziele nie ma mowy, co do trójki zawieszona całkowicie na tel kilkanaście dni


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:44, 14 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Na Zawady to akurat nic chyba nie musi jechać... Nawet niech ta "4" jeździ w weekendy, tylko i tak będzie wozic powietrze, bo 3 linie tam to i tak lekka przesada rano w niedziele. A na Piątkowskiej chyba "9" trzeba będzie ciachnąć w takim wypadku...


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:22, 14 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Pasażer linii 11 napisał:
Moim zdaniem doraźne marnowanie pieniedzy. Po prostu z końcem kwietnia trzeba zawiesić tam ruch i puścić T2 do czasu generalnego remontu.


Kuba napisał:
Myśle że, albo remont w tym roku, albo zawieszenie linii na ulicy Winogrady. Co po marnują po raz kolejny pieniądze, jak to torowisko jest po prostu riuną więc sama wymiana szyn dużo nie da. Efektywniej było by tak jak pisze "Pasażer linii 11".


Mi się wydaje, że to dobre rozwiązanie, ponieważ organiując za tramwaj przez ponad 1,5 roku MPK poniesie większe koszty, niż ten remont.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Robert dnia Pią 19:50, 14 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
Pią 18:56, 14 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Za tramwaj przez 1,5 roku będzie droższy niż ruch linii na zdezelowanym torowisku + remont?? (jeśli jeździłby za tramwaj to 4 i 10 tez by były ograniczone)


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:38, 14 Kwi 2006 Zobacz profil autora
tonny
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Ale kombinujecie.
Najlepiej:
3 - zawieszona
4 - skład z 3 na linię nr 4 i staje się linia "Głowną" - czestotliwość taka jak linia nr 10: objazd -> ZAWADY - PIĄTKOWSKA
10 - na SOBIESKIEGO


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:49, 18 Kwi 2006 Zobacz profil autora
tonny
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Nie zapomijcie też, ze po zakończeniu remontu na Jana Pawła II oprócz Winograd czeka nas rozbiórka wiaduktu w Hetmańskiej.

Czeka nas 2006 remontowy rok MPK:
1. TERAZ - Jana Pawłą II - zmiany 1,3,4,5,6,7,11,17
2.Od maja - Winogrady. Zmiany 3,4,10
3.Od maja - Hetmańska. Zmiany 1,7,18
4.Lipiec,sierpień -Głogowska/Hetmańska. Zmiany 1,5,7,8,14,18.
5....???


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:51, 18 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
5. tory na skrzyżowaniu Towarowa most Dworcowy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Śro 14:06, 19 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
6. zamknięcie trasy na Piątkowską w celu modernizacji przejazdu przez Al.Solidraności (linia 11)

7. Stomil (linia 5)

[quote="tonny:]3.Od maja - Hetmańska. Zmiany 1,7,18
4.Lipiec,sierpień -Głogowska/Hetmańska. Zmiany 1,5,7,8,14,18. [/quote]

punkt 3 => od 1 lipca
punkt 4=> od 4 czerwca

Winogrady od 4 maja, a remont Kórnicka/Jana Pawła ma sie skonczyć 6-7 maja.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 16:47, 19 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
Pasażer linii 11 napisał:
a remont Kórnicka/Jana Pawła ma sie skonczyć 6-7 maja.


I tak sie pewnie nie skończy tak szybko Razz (chyba, ze tam sie ktos spręż na maksa)


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:18, 19 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Mateusz napisał:
I tak sie pewnie nie skończy tak szybko (chyba, ze tam sie ktos spręż na maksa)


Mysle, że skrzyżowanie oddadza w połowie maja i bedą się spieszyć z jego uruchomieniem, a z Kórnicką bedą się grzebać bo właściwie i tak mocno to ruchu nie utrudnia a tramwaj i tak tamtędty nie moze jechac no chyba ze wahadło tam puszcza Smile


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:22, 19 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
To wahadło puszczą dopiero jak bedzie gotowa trasa do Pl.Bernardyńskiego, jeśli oczywiście ten pomysł będzie kontynuowany... Tylko po co? Żeby już przed otwarciem trasy tramwajowej wykonczyć "A"?? Albo przemianujmy go n a"97", bo temu na Zielińcu grozi śmierć => widzicie jak sie wszystko ładnie układa??!! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:00, 20 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
STARE MIASTO -Tramwaj po trawie

Zielona trawa, a na niej jadący po torach zielony tramwaj. Tak wygląda torowisko między placem Wielkopolskim a Garbarami. – Taką formę ozdobienia torów tramwajowych nazwaliśmy ,,Zielonym Torowiskiem’’ – mówi Ewa Pocztowa z poznańskiego MPK.

– Myślę, że wszystkim przypadnie ono do gustu. W mieście robi się od razu bardziej wiosennie. Na razie tylko w jednym miejscu będziemy mogli cieszyć się widokiem tramwaju jadącego po trawie. W tym roku MPK nie planuje nigdzie indziej wysiania trawy na torowisku, w przyszłym roku zrobi to po całkowitym remoncie ulicy Winogrady.

Źródło: Gazeta Poznańska


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:27, 22 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Lepiej by cos takiego robili w Centrum niż naWinogradach gdzie turyści raczej nie zawitają.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:40, 22 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Zgadzam się. Mogliby zacząć od Centum czyli ul. św Marcin, tam gdzie torowisko jest wydzielone, r. Kaponiera, odcinek torów na Roosvelta od Grunwaldzkiej do mostu Teatralnego. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Sob 18:22, 22 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
I przy dworcach... Po porzadnym remoncie Bałtyku!!


Post został pochwalony 0 razy
Sob 18:42, 22 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Piątkowskiej gratulujemy trójko-czwórki w okresie 29-04-06 do 07-05-06. Very Happy Smile Wink Razz


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:39, 24 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Komunikacja w Poznaniu - coraz więcej utrudnień

Otworzą ul. Pułaskiego, ale zamkną jedną jezdnię Nad Wierzbakiem. Na dodatek znikną tramwaje na Winogradach. Z dnia na dzień kierowcom jeździ się po Poznaniu coraz gorzej


Co rusz w kolejnych punktach miasta pojawiają się nowe utrudnienia komunikacyjne. Zamknięte ulice Chemiczna, Kórnicka, Kutrzeby, zwężenia na Garbarach, Grunwaldzie, Ogrodach - wszystko to przyprawia o ból głowy.

- Jeździ się do kitu, ale kiedyś przecież muszą te wszystkie remonty zrobić - mówi Zenon Kowalski, taksówkarz.

Pułaskiego w dwie strony

Na pocieszenie - od wtorku przejezdna w obie strony będzie znowu ul. Pułaskiego. Tydzień temu Aquanet rozpoczął tam przebudowę kanalizacji. Zamknięto i rozkopano pas ruchu prowadzący w stronę Winograd. Okazało się jednak, że stary kanał, który ma być włączony do budowanego nowego kolektora, przebiega inaczej, niż sugerowała to dokumentacja i badania sondażowe. - Odnalezione studzienki wskazywały, że rura będzie się znajdować pod jezdnią, a tymczasem przebiega łukiem, prawdopodobnie pod torowiskiem tramwajowym - tłumaczy Karol Beszterda, szef działu inwestycji w Aquanecie. Wykopaną już dziurę trzeba było zasypać, a nawierzchnię jezdni odbudować. Prace wstrzymano więc do czasu dokładnego ustalenia przebiegu tego kanału. Póki co więc, przez kilka tygodni ruch na ul. Pułaskiego będzie się odbywał normalnie w dwie strony.

A tymczasem ekipy remontowe przeniosą się na inny odcinek robót - na ul. Nad Wierzbakiem. Jeszcze w tym tygodniu zmieni się tam organizacja ruchu: zamknięta zostanie zachodnia nitka ulicy, a ruch w obie strony będzie się odbywał nitką wschodnią.

Najnowszy koszmar dla kierowców to rozpoczęta w weekend przebudowa skrzyżowania ul. Polskiej i Dąbrowskiego. - Jechałem tam ostatnio dwa razy i za każdym razem tragedia - mówi Zenon Kowalski. Kierowcy jadący w stronę Świecka muszą kierować się objazdami ul. św. Wawrzyńca lub Nowiną i Polską. Jeden wielki korek tworzy się bowiem na ul. Polskiej, z której z powodu trwających robót nie można już przejechać prosto na ul. św. Wawrzyńca. Kierowcy mogą jedynie skręcać w lewo lub prawo w ul. Dąbrowskiego, a wszystko odbywa się przy ograniczonej liczbie pasów ruchu. Trudniej wjeżdża się też do miasta, bo zamknięto pas służący do skrętu z ul. Dąbrowskiego w Polską. Wczoraj w rozładowaniu korków wokół skrzyżowania pomagali na szczęście policjanci.

Winogrady bez tramwajów

Niewiele łatwiej od kierowców mają też pasażerowie MPK. Od kilku tygodni zmagają się z objazdami na Ratajach, związanymi z budową nowej trasy tramwajowej. Od soboty z problemami będzie się też jeździć na Winogrady. MPK zdecydowało się bowiem zamknąć na tydzień tamtejsze torowisko, którego stan jest tragiczny. Tramwaje jeżdżą po nim z prędkością 10 km/godz. - Musimy wymienić najbardziej zniszczone odcinki szyn i niektóre podkłady - wyjaśnia Jan Firlik, dyrektor pionu tramwajów w MPK. - To nie remont, lecz tylko najbardziej niezbędne naprawy, które umożliwią eksploatację tej trasy jeszcze przez rok. W przyszłym zaś Zarząd Dróg Miejskich deklaruje generalną przebudowę całej ul. Winogrady - dodaje.

Przez tydzień innymi trasami ("Pestki" i na Piątkowską) będą musiały jeździć tramwaje linii 3, 4 i 10. Na czas remontu MPK uruchomi na Winogradach zastępczą komunikację autobusową.

Wielkimi krokami zbliża się już kolejny remont torów. Na początku czerwca ekipy remontowe zabiorą się za modernizację rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Hetmańskiej i Głogowskiej. Przez trzy miesiące ten węzeł będzie nieprzejezdny dla tramwajów. Ulicami Głogowską w stronę centrum i Hetmańską w kierunku ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego bimby będą jeździć wahadłowo. Nie wiadomo jeszcze, jak zorganizowana zostanie komunikacja na Hetmańskiej w stronę Starołęki. Ewentualne "wahadła" będą musiały i tak zniknąć z trasy z początkiem lipca, gdy drogowcy zaczną rozbiórkę wiaduktu nad Dolną Wildą.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Wto 12:39, 25 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Remonty oraz inwestycje planowane, realizowane i zakończone Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin