Autor |
Wiadomość |
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| | | | Ale ogólnie 105N wyglądają bardziej nowocześnie. To właśnie Helmuty kojarzą się wszystkim ze wschodem.
|
Mi też 105Ny kojarzą się z typowym komunizmem, szczerze mówiąc jesteś pierwsza osobą od której słyszę skojarzenie serii GT ze wschodną myślą techniczną
Każdy ma swój pogląd, dla mnie np. typową porażką są te okrągłe elektroniczne tablice w 105N-ach, ale cóż kwestia gustu. Na pewno wolał bym 10 używanych GT8ZR niz 5 105Nów po NG. |
Tablice elektroniczne to akurat poznańska tradycja. I powinni montować to we wszystkich 105ach po kolei...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 12:59, 18 Sty 2007 |
|
|
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
| | A skąd pewność że nie będzie i czemu szkoda, że akurat na tej brygadzie? |
Tak jak napisał tosheck jest z Gajowej a szkoda bo po raz pierwszy byłby dwukierunek na 5 ( 18/1 -> 5/0)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 16:20, 18 Sty 2007 |
|
|
Fan 13-tki
Pasażer
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Grunwald |
|
|
|
Ja też wolę 105-tki od helmutów- te osatnie są może pod niektórymi względami lepsze ale generalnie to już starocie- praktycznie żaden wagon nie jest już "żyletą" Chociaż może zmieniłbym zdanie gdyby wiecej naszych GT8 było w takim stanie technicznym jak GT8ZR- tym rzeczywiście jedzie się w miarę komfortowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:48, 19 Sty 2007 |
|
|
BeMBeN
Nowicjusz
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
jezeli juz porownywac to GT6/8 z 105N bez zadnych modernizacji, wtedy mozemy mowic o zylecie, a tak to i syrenka jest "porownywalna" z mercedesem, jak to w starym dowcipie bylo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 08:40, 20 Sty 2007 |
|
|
Fan 13-tki
Pasażer
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Grunwald |
|
|
|
Czy taki tramwaj byłby lepszym wyborem ?
[link widoczny dla zalogowanych]
(piszę w tym temacie bo to też dwukierunek)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:24, 22 Sty 2007 |
|
|
motorowy
Kontroler
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zawodowo Forteczna... |
|
|
|
Rozrząd tyrystorowy... i więcej dodawać nie trzeba. Choć jeszcze lepszy byłby N8S (jakie kupił Kraków). Tamten ma dodatkowo środkowy człon z obniżoną podłogą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:29, 22 Sty 2007 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
N8S nie kupił czasem Gdańsk?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:39, 22 Sty 2007 |
|
|
motorowy
Kontroler
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zawodowo Forteczna... |
|
|
|
Zgodnie z tym co widać na podlinkowanej wyżej stronie to Gdańsk kupił N8C, bardzo zresztą podobne. Co do Krakowa to mam informacje pewne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:50, 22 Sty 2007 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
W Krakowie to już nawet jeżdżą.
Podaje link do strony miłośnika z Krakowa: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:00, 22 Sty 2007 |
|
|
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
Bardzo przyzwoite tramwaje, jak wcześniej napisałem lepiej sprowadzić z Niemiec takie wozy które zapewne były dobrze serwisowane, niż co 10-15 lat modernizować 105Ny. Pozatym wagony przegubowe są lepsze niż zczepiane składy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:06, 22 Sty 2007 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Frankfurt / M ma tramwaje Pt które są bliźniaczą konstrukcją tylko nazwa jest inna A przypomne że stamtąd już sprowadzaliśmy tramwaje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:46, 22 Sty 2007 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
dzisiaj znowu dwukierunkowy skład straszył na lini 9
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:53, 22 Sty 2007 |
|
|
Ryba
Kontroler
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 195 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Duisburg (wczesniej Poznan-Lazarz) |
|
|
|
Jeżeli mówicie o N8S, to poprawna nazwa jest N8S-NF
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:36, 22 Sty 2007 |
|
|
motorowy
Kontroler
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zawodowo Forteczna... |
|
|
|
| | Bardzo przyzwoite tramwaje, jak wcześniej napisałem lepiej sprowadzić z Niemiec takie wozy które zapewne były dobrze serwisowane, niż co 10-15 lat modernizować 105Ny. Pozatym wagony przegubowe są lepsze niż zczepiane składy. |
Są w dobrym stanie właśnie dlatego, że co 10 - 15 lat miały te remonty przeprowadzane. Myślisz, że u nas osiągną większe przebiegi bez naprawy głównej? Przy naszych przeciążeniach i stanie torów? Przypomnij sobie w jakim stanie były 1/2G po 10 latach eksploatacji u nas właśnie bez remontów. Każdy tramwaj wymaga planowych napraw co 7 - 12 lat (zależnie od zaleceń producenta), nie tylko 105N.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:39, 22 Sty 2007 |
|
|
Fan 13-tki
Pasażer
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Grunwald |
|
|
|
| | Bardzo przyzwoite tramwaje, jak wcześniej napisałem lepiej sprowadzić z Niemiec takie wozy które zapewne były dobrze serwisowane, niż co 10-15 lat modernizować 105Ny. Pozatym wagony przegubowe są lepsze niż zczepiane składy. |
Nie potrafię sobie tego wyobrazić - po pierwsze nikt nie sprzeda odpowiedniej ilosci tego taboru by zastąpić 105 tki, które łatwiej jest serwisować (dostępność części itp)-po drugie wymiany w pierwszej kolejnosci będą wymagały GT6/8 i 3G (wątpie by zakupy nowych wagonów zrekompensowały ubytek helmutów, a te i tak w perspektywie 10 lat trafią na złom) Co innego- zakup kilkunastu wagonów 20 letnich zmodernizowanych +mod 105tek i wycofywanie ostatnich GT w miare dostaw fabrycznie nowych pojazdów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:44, 22 Sty 2007 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Dziś na linii 9 jeżdżą (a nie straszą) dwa dwukierunki: jeden pasiasty i jeden "Subaru Vista Blue" - jak to ktoś napisał kiedyś, ale gdzie?
Chce powiedzieć, że nigdy się nie pozbedziemy Stozłomek?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:33, 22 Sty 2007 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Poznań musi zainwestować właśnie przede wszystkim w zakup "dwukierunków", już obojętnie jakiej firmy, jakiego typu. Będą konieczne do obsługi tras podczas remontów, jakie nas czekają. A w przyszłości do obsługi tras, które mogłby by być niezależne od reszty sieci w Poznaniu - zakończone ślepymi końcówkami, tam, gdzie nie ma możliwości budowy pętli itp. Np. do obsługi przedłużenia linii PST do dworca PKP - bez konieczności budowy pętli oraz bez wprowadzania tramwaju w strefę torowiska miejskiego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:53, 22 Sty 2007 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Oczywiście dwukierunki zawsze się przydadzą i nie tylko GT8ZR ale i te przedstawione powyżej MPK miało by wtedy większe możliwości manewru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:04, 22 Sty 2007 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
do obsługi objazdów mamy wystarczającą liczbę składów dwukierunkowych. Wystarczy dokupić kilka nowszych i zakończyć sprowadzanie tego złomu.
Chcecie abyśmy byli śmietnikiem Europy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:17, 22 Sty 2007 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Niestety, narazie muszą takie być. Innego wyjścia nie ma. A jak zostanie rozpisany przetarg na nową dostawę tramwajów dla Poznania, to nie zaprzeczam, można by zamówić kilka sztuk dwukierunkowego Combino (nawet w wersji 7-członowej do obsługi m.in. nadmienionej przeze mnie powyżej trasy).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:36, 22 Sty 2007 |
|
|
|