Autor |
Wiadomość |
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
[Škoda] Škoda 16T za szeroka na wrocławskie tory |
|
Myślałem że taka "śmieszna" historia, jaka nas już raz spotkała nigdy się nie zdarzy a jednak :
Źródło: Gazeta Wyborcza
"Nowoczesne tramwaje kupione przez Wrocław od czeskiej firmy Skoda Transportation są za szerokie. Żeby mogły jeździć po naszych ulicach, trzeba przerabiać perony na niektórych przystankach
17 czeskich tramwajów ma kosztować około 30 mln euro. Pierwsze mają przyjechać do Wrocławia za trzy miesiące. Mają 246 centymetrów szerokości, o sześć więcej niż polskie, jeżdżące teraz po Wrocławiu. Okazuje się, że to wystarczająco dużo, żeby stworzyć problem.
W 1997 Poznań zafundował sobie tramwaje tatra, które były szersze tylko o cztery centymetry. Po przetestowaniu pierwszych wagonów okazało się, że w wielu miejscach zahaczają one o perony przystanków, wiaty, płotki i ściany budynków. Na kilku łukach nie mogły się minąć. Potrzebne były poważne przeróbki na trasie przejazdu. Ministerstwo Transportu dopuściło je do ruchu warunkowo.
Podobnie może być także u nas. Wicedyrektor wrocławskiego MPK Witold Turzański przyznaje, że nie wszystko pasuje: - Znaleźliśmy kilka miejsc, gdzie nowe tramwaje mogą mieć problemy.
- Sześć centymetrów to z pozoru niewiele, ale tramwaj badany jest w ruchu i musi zmieścić się na trasie także wtedy, gdy się przechyla - wyjaśnia Zygmunt Tarchalski, kierownik Zakładu Komunikacji w Instytucie Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa.
Jego instytucja przeprowadza badania potrzebne do uzyskania przez tramwaje homologacji. Bez tego dokumentu nie będą mogły wozić pasażerów. Tarchalski: - Polskie normy dopuszczają tramwaje o szerokości 2,6 m. Jednak w poszczególnych miastach torowiska mogą być dostosowane do starych, węższych tramwajów.
Dlatego w środku nocy, kiedy wrocławianie śpią, drogę skodom dosłownie przeciera tajemniczy pojazd. Dyrektor Turzański: - Z desek zamontowanych na zwykłym tramwaju stworzyliśmy makietę, która jeździ po torowiskach linii 6 i 7.
Skody trafią na te trasy, gdyż zakup związany jest finansowo z kontraktami na przebudowę ulic Szewskiej-Grodzkiej i placu Powstańców Wielkopolskich.
Dzięki tym wstępnym testom Zarząd Dróg i Komunikacji już przerobił perony przystanku na Drobnera i Dubois. Zostały o kilka centymetrów oddalone od torów.
- Wkrótce dostosujemy do skód także wysepkę na placu Bema. A na jesieni szlifowane będzie torowisko na ulicy Powstańców Śląskich - wylicza Michał Gołębiewicz z biura prasowego ZDiK. Ale uspokaja: - Do przeróbki są same drobiazgi.
Problem w tym, że pierwsze tramwaje przyjadą do Wrocławia w grudniu. W tym czasie będą jeszcze trwały remonty na linii 6 i 7. Skody będą więc musiały stać w zajezdni, jeździć objazdami lub obsługiwać inne połączenia.
- Przymierzamy się, żeby jeździły jako "dwójki" - mówi Gołębiewicz. - Na tej trasie jedynym problemem jest torowisko na Skłodowskiej-Curie, ale wkrótce zostanie zmodernizowane."
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kuba dnia Wto 21:39, 23 Sty 2007, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Śro 21:58, 13 Wrz 2006 |
|
|
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Powtarzają nasze głupie błędy. Tak samo patrzą na szeroką Pragę! RT6N1 w Pradze tez nie miały problemów, ale w Czechach są inne normy. Będą mieli 3 linie dostosowane (2,6,7), tak jak my (7,12,15) i tramwaje będa stały w zajezdniach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 22:06, 13 Wrz 2006 |
|
|
Ryba
Kontroler
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 195 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Duisburg (wczesniej Poznan-Lazarz) |
|
|
|
No ale Tatry jezdza u nas juz na roznych liniach przeciez, 1, 13 i.t.p. Juz nie ma wydzielonych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 05:43, 14 Wrz 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
U nas RT6N1 jeździły w historii na liniach 7,12,15 i 13[wtedy omijała centrum]. Na innych niby nie mogą. Wrocław się wpakował w podobne ścierwo. Tak to jest z czekimi tramwajami. Dlatego też wszystkie kraje bloku wschodniego i b. ZSRR miały wszelkie Tatry, a my własne, wąskie 102N,13N,105N, itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 10:11, 14 Wrz 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Jeżeli to gó*** (Skoda 16T lub jakakolwiek inna) wygra przetarg na niskacze w Poznaniu to się przykuwam łańcuchem do zajezdni i nie wpuszczę ich tam!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 13:53, 14 Wrz 2006 |
|
|
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
Popieram
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 14:01, 14 Wrz 2006 |
|
|
Fan 13-tki
Pasażer
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Grunwald |
|
|
|
| | Dlatego też wszystkie kraje bloku wschodniego i b. ZSRR miały wszelkie Tatry, a my własne, wąskie 102N,13N,105N, itp. |
Tylko w każdym normalnym kraju nowe tramwaje dostosowuje się zwykle do warunków konkretnego systemu komunikacyjnego albo jesli konieczna jest przebudowa infrastruktury- planuje się ją wcześniej. U nas natomiast najpierw kupują wagon a dopiero gdy jest gotowy, podnosi się lament, ze niestety ale tu i tam nie może jeźdźić.(pomijam kwestie stanu torowisk)
Przecież ogłaszając przetarg zamawiający określa, jakie warunki musi spełnić nowy tabor. W Poznaniu i teraz we Wrocławiu problem pojawił się dopiero gdy nowy produkt przekazano do eksploatacji. Tak jakby nawet producent nie wiedział jak taki tramwaj wpisuje się w łuki, jaka ma skrajnię itp. To jest Polska właśnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 14:46, 14 Wrz 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Ja też
Daltego trza kuić Combino, albo Bombardiery.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 16:32, 14 Wrz 2006 |
|
|
Mateusz
Dyspozytor
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Z tego co dzisiaj wyczytałem w gazecie to ma byc rozpisany przetarg na nowe tramwaje 70-80% wagonu ma stanowic niska podłoga...Chyba na 100% albo nei stać, albo chca więcej częsciwo obniżonych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:46, 14 Wrz 2006 |
|
|
Podi
Motorniczy
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 344 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaryszki |
|
|
|
Umiecie tylko pisać gów** i ścierwo? Kto z was jechał tą Skodą mądrale?
Dostosują kilka przystanków i będzie ok, a tu od razu opinie że tramwaj do kitu. Żenada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:47, 14 Wrz 2006 |
|
|
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
Nie chodzi o osiągi techniczne, design, komfort jazdy itp. Chodzi o to, że przy każdym głupim objeździe np. podczas wypadku bedą obawy czy tramwaj nie zedrze płytek chodnikowych lub nie obetrze innego wagonu. Całego miasta się nie dostosuje bo jakie to by były koszty Tak samo u nas niestety z Tatrą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:10, 14 Wrz 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
Żadne miasto nie jest na tyle bogate żeby przerabiać całą infrastrukturę pod kątem kilku szerszych od normy tramwajów.
Przecież to logiczne że trzeba dopasować tabor do torowisk a nie na odwrót. Podi pisze że dopasują kilka przystanków i będzie Ok. no niezupełnie będzie Ok. bo kłopot będzie w przypadku objazdów. U nas przecież też 12 na tatrach nie przejedzie Strzelecką jakby
coś się stało na Jadzi. Takie wagony sa nie mobilne bo nie można nimi wjechac na dowolny odcinek sieci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 19:52, 15 Wrz 2006 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
| | U nas RT6N1 jeździły w historii na liniach 7,12,15 i 13[wtedy omijała centrum]. Na innych niby nie mogą. Wrocław się wpakował w podobne ścierwo. Tak to jest z czekimi tramwajami. Dlatego też wszystkie kraje bloku wschodniego i b. ZSRR miały wszelkie Tatry, a my własne, wąskie 102N,13N,105N, itp. |
I na linii w1
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:05, 15 Wrz 2006 |
|
|
stasheG
Zbanowany
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 368 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: PZN |
|
|
|
| | Żadne miasto nie jest na tyle bogate żeby przerabiać całą infrastrukturę pod kątem kilku szerszych od normy tramwajów.
Przecież to logiczne że trzeba dopasować tabor do torowisk a nie na odwrót. Podi pisze że dopasują kilka przystanków i będzie Ok. no niezupełnie będzie Ok. bo kłopot będzie w przypadku objazdów. U nas przecież też 12 na tatrach nie przejedzie Strzelecką jakby
coś się stało na Jadzi. Takie wagony sa nie mobilne bo nie można nimi wjechac na dowolny odcinek sieci. |
Najpierw się myśli, a potem kupuje.
Ale tu jest Polska i tu o myśleniu nie ma mowy. Trudno, mleko się rozlało i jak zauważył Podi muszą dostosować się do nowych wagonów albo od razu dać je zdolnym mechanikom do zwężenia o 10 cm ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:08, 15 Wrz 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | | | U nas RT6N1 jeździły w historii na liniach 7,12,15 i 13[wtedy omijała centrum]. Na innych niby nie mogą. Wrocław się wpakował w podobne ścierwo. Tak to jest z czekimi tramwajami. Dlatego też wszystkie kraje bloku wschodniego i b. ZSRR miały wszelkie Tatry, a my własne, wąskie 102N,13N,105N, itp. |
I na linii w1 |
W2
Poznań już sobie nie może pozwolić na taki błąd. Poza tym do Podi'ego: nie broń tak 16T, bo nikt nie mógł tym jeszcze jechać i nie można ocenić ich aktualnie. Po wyglądzie, błędach [ za szeroki ] można wnioskować, że to niezbyt udana konstrukcja dla polskich warunków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:26, 16 Wrz 2006 |
|
|
Mateusz
Dyspozytor
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | | | | | U nas RT6N1 jeździły w historii na liniach 7,12,15 i 13[wtedy omijała centrum]. Na innych niby nie mogą. Wrocław się wpakował w podobne ścierwo. Tak to jest z czekimi tramwajami. Dlatego też wszystkie kraje bloku wschodniego i b. ZSRR miały wszelkie Tatry, a my własne, wąskie 102N,13N,105N, itp. |
I na linii w1 |
W2
|
Dobrze napisał- W1
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:47, 16 Wrz 2006 |
|
|
stasheG
Zbanowany
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 368 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: PZN |
|
|
|
| | | | | | U nas RT6N1 jeździły w historii na liniach 7,12,15 i 13[wtedy omijała centrum]. Na innych niby nie mogą. Wrocław się wpakował w podobne ścierwo. Tak to jest z czekimi tramwajami. Dlatego też wszystkie kraje bloku wschodniego i b. ZSRR miały wszelkie Tatry, a my własne, wąskie 102N,13N,105N, itp. |
I na linii w1 |
W2
Poznań już sobie nie może pozwolić na taki błąd. Poza tym do Podi'ego: nie broń tak 16T, bo nikt nie mógł tym jeszcze jechać i nie można ocenić ich aktualnie. Po wyglądzie, błędach [ za szeroki ] można wnioskować, że to niezbyt udana konstrukcja dla polskich warunków. |
A Tatry i Combino nam się udały, co?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:08, 16 Wrz 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Combino tak, a o Tatrach musimy mówić?
Rzeczywiście mowa o Tatrach to W1 Zapomniałem i Starołęce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:37, 16 Wrz 2006 |
|
|
stasheG
Zbanowany
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 368 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: PZN |
|
|
|
Źle sformułowałem pytanie W combinach za góre bejmów pękają alu-gripy (równie dobrze można było na gumę do żucia je składać). Dobra, wiem rewitalizują je. Niemniej nie udało się Siemiensowi, wielka kompromitacja..... Natomiast jeżeli o RT6N1 chodzi, to dzień bez zdefektowanej tatry, dniem straconym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 15:27, 16 Wrz 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Ale my[Poznań] dzięki Combino nie stracimy tyle co na Tatrach, czy Wrocław na dostosowywaniu torowisk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:01, 16 Wrz 2006 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|