Autor |
Wiadomość |
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No też dobra, ale lepiej by to wygladało, gdybyśmy "odbudowywali" zajezdnię Gajową i przekształcali ją na muzeum KM! Mozna by to zrobić bardzo łatwo. Zajezdnia ma iść do zburzenia przez to, że miasto chce sprzedać grunt pod inwestycje. A nie można Starego Zoo w którym już jest mało zwierząt i odwiedzających przeniesć do nowoczesnego Nowego ZOO? Teren oczyścić, zderatyzować i zrekultywować i tam budować. A po drugiej stronie zostawić ładną, oderemontowaną czynem społecznym Polaków jak i tuystów KMowych z zagranicy! Mam nadzieję, że wiecie ilu Czechów i Niemców (poza Polakami to narody najblizsze tramwajom - gdzie indziej mało jest już tramwajów) codziennie jeździ i podziwia nasze miasto z KM. Już kiedyś w jakiejś niemieckiej gazecie czytałem, że w Polsce jest najstarsza czynna zajezdnia tramwajowa w Europie. Niemcy proponowali ją odbudować i nawet chcieli wspomóc - zwykli ludzie, nie-organizacje - ten cel:!:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:44, 15 Lip 2006 |
|
|
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
no to dlaej!! to jest już pewnie zabytek - jak beda chcieli zburzyć to sie przykujemy do bramy
a tak na serio to sie to bedze dobrze wpisywac w aktualny trend w mieście: Stary Browar, Stara Rzeźnia, Stara Gazownia... Stara Zajezdnia !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:04, 15 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Całkiem możliwe, zrobić z połowy S2G jakąś ładną galerię handlową.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:08, 15 Lip 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
ale nic nie burzyć!! tlyko dostosować - a częśc to muzeum KM - przecież to bardzo dobre miejsce na taki obiekt - żabi skok z Kaponiery i na dodatke na ulicy nie bedacej tak obciązona jak Jadzia (przypadek Browaru)
trzeba to gdzieś zgłosić - z tego co wiem GW lubi popierac i propagowac takie idee - co do innych środków nie mam pojęcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:21, 15 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Napisz do GW WTK jest podobne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:32, 15 Lip 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
zobacze co sie da zrobić... nie ma w tym za bardzo dośweiadczenia (pisałem tylko co do trasy ogórka - może sobie przypomnicie tekst w GW "osoba o nicku papaja1992 proponuje nastepujący przebieg trasy: ..." to było o mnie )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:38, 15 Lip 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
O sprawie zlikwidowania zabytkowej zajezdni też wiem,bo akurat siedzę w tych tematach
Uważam,że to byłby absurd,gdyby likwidować tę historyczną zajezdnię.W tym miejscu,w 1880r. zaczęła się cała historia poznańskiej komunikacji.Same budynki są już historyczne.Po wyłączeniu zajezdni z eksploatacji,stanowczo powinno tam powstać muzeum komunikacji.Powinien tam być wstawiony tabor historyczny,oraz inne eksponaty związane z komunikacją.Można by utworzyć linię turystyczną,która by dowoziła turystów do muzeum.
Natomiast w miejscu obecnych warsztatów-do ulicy Zwierzynieckiej,Kraszewskiego,Sienkiewicza mogło by powstać rzeczywiście centrum handlowe.Też by przyciągnęło wielu zwiedzających,ponieważ po obejściu centrum handl.każdy,z ciekawości by przyszedł zwiedzić muzeum komunikacji.
Także na chwilę obecną powinny już zostać poczynione jakieś prace nad odbudową taboru historycznego-aby było tam co pokazać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:02, 15 Lip 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
dokładnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:06, 15 Lip 2006 |
|
|
Cinek
Kontroler
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 118 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
Powinni poszczać i Nki oraz 102 powinny być też organizowane "dni otwarte zajezdni "
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:26, 16 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
A gdzie puszczać? Na zwykle linie Nki? Koszmar by to był...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:21, 17 Lip 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Na linie zwykłe odrestaurowane N-ki i 102-ki w żadnym wypadku!Szkoda by było tych pięknych,mających dużą wartość historyczną wagonów.Myślę,że tu chodziło w tym kontekście, aby puszczać je na linię turystyczną dowożącą pasażerów do powstałego w przyszłości Muzeum Komunikacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:34, 17 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Aha, tu się zgadzam ZAWADY - R.Śródka - [GTR-DTR]-R.Rataje -AWF - Marcinkowskiego - Gwarna - GAJOWA - Głogowska - GÓRCZYN... Jakaś inna propozycja dla takich linii? To mógłby być G1 na eNce...
G2 => Dębiec - R.Wildecki - MDwo - Gajowa - Sobieskiego.
Tylko co by było exponatem jak one by jeździły?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:41, 17 Lip 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Gdyby odrestaurowali jeszcze z 2-3 eNki,to część by była sprawnymi eksponatami.Do tego jeszcze by doszedł ten Heidelberg + S2D.Ponadto mamy 102N,13N i 102Na.Do obsługi tych linii turystycznych-dowożących do MK by starczyły z 2 składy.Także część by stanowiła czynne eksponaty w muzeum, a 2 składy by obsługiwały te linie.Mogłyby obsługiwać zamiennie-co tydzień (lub co dzień!) dwa inne modele wagonów.
Ponadto innymi eksponatami,oprócz wagonów tramwajowych,mogłyby być inne pamiątki związane z komunikacją (coś na wzór ubiegłorocznej wystawy w Ratuszu).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 23:18, 17 Lip 2006 |
|
|
Cinek
Kontroler
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 118 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
tomekt ma rację Pasażerze linii 4. Gdyby linowo puszczali eNki to te, już nie powiem wandale zniszczyłyby piękny zabytek !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:16, 18 Lip 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
pownniśmy miec jezdne eskponaty muzealne i co jakiś czas powinny one wyjeżdżać na 0 - najlepiej by było gdybyśmy mieli ich 7 wtedy każdego dnia inny skład lub 4 wtedy każdego tygodnia inny skład
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 15:26, 18 Lip 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Albo zawsze tego samego zeby innych nie zniszczono.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 16:50, 18 Lip 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
W każdym razie,eksponaty powinny być sprawne,aby mogły brać również udział w różnych imprezach z udziałem komunikacji.
Wracając do tematu historycznych wagonów N,znalazłem ostatnio w internecie stronę,na której jest parę zdjęć naszych eNek:
[link widoczny dla zalogowanych]
Uważam,że wartoby było w pierwszej kolejności odbudować N o numerze #2024,gdyż to jest chyba ostatni zachowany N dwukierunkowy.Można by wmontować te drzwi ręcznie przesuwane z tej karoserii #2046 (pisałem o tym wcześnej).Uzyskał by wtedy wygląd z lat 50-tych,i byłby nielada atrakcją!Nasze obecne eNki #602+456 są odbudowane na stan z 1992r. (tzn.wtedy,gdy skończyły jeździć liniowo).Niewiem,jak dawno były wykonane te zdjęcia,ale chyba nie jest ten eN tak zaniedbany,jak Heidelberg.Ta eNka wyglądałaby wtedy tak,jak warszawska (jak odszukam adres strony,to wstawię)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 22:52, 18 Lip 2006 |
|
|
Cinek
Kontroler
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 118 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
Tak, powinni odrestaurowywać najwięcej starych typów. Dla atrakcji i historii.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cinek dnia Pią 09:31, 04 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Śro 08:27, 19 Lip 2006 |
|
|
poznanianka
Kontroler
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 146 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: poznan |
|
|
|
| | Powinni poszczać i Nki oraz 102 powinny być też organizowane "dni otwarte zajezdni " |
Beda w listopadzie z okazji obchodów "Katarzynki" swieta tramwajarza. Mowicie ze trzeba wiecej eksponatow wyremontowac, no tak zgadzam sie tylko skad wziac pieniadze. Z linii turystycznych jest niewiele, MPK nie dofinansuje bo ma inne sprawy na glowie (zakup nowego taboru). Tak wiec pieniedzy nie ma a zabytkow przybywa ot np. ten:
[link widoczny dla zalogowanych] stoi smutny na Gajowej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 08:43, 19 Lip 2006 |
|
|
Lejos
Motorniczy
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 413 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poznań-WOLA |
|
|
|
| | Tak wiec pieniedzy nie ma a zabytkow przybywa ot np. ten:
[link widoczny dla zalogowanych] stoi smutny na Gajowej |
Szkoda, bo ten skład jest odjazdowy. Jak go przerobiom na 105Na to wsumie będzie problem...
PS: Jak tam mozna sie wbic na teren zajezdni, bo jak ja wlazłem to jakis robol wyleciał, chwycił mniw brudną ręką i powiedzał ochrypłym głosem | | Wypierdalaj z tąd | i robiłem foty zaz płota
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 10:11, 19 Lip 2006 |
|
|
|