Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[N] Wagony historyczne typu N
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[N] Wagony historyczne typu N
Autor Wiadomość
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No też dobra, ale lepiej by to wygladało, gdybyśmy "odbudowywali" zajezdnię Gajową i przekształcali ją na muzeum KM! Mozna by to zrobić bardzo łatwo. Zajezdnia ma iść do zburzenia przez to, że miasto chce sprzedać grunt pod inwestycje. A nie można Starego Zoo w którym już jest mało zwierząt i odwiedzających przeniesć do nowoczesnego Nowego ZOO? Teren oczyścić, zderatyzować i zrekultywować i tam budować. A po drugiej stronie zostawić ładną, oderemontowaną czynem społecznym Polaków jak i tuystów KMowych z zagranicy! Mam nadzieję, że wiecie ilu Czechów i Niemców (poza Polakami to narody najblizsze tramwajom - gdzie indziej mało jest już tramwajów) codziennie jeździ i podziwia nasze miasto z KM. Już kiedyś w jakiejś niemieckiej gazecie czytałem, że w Polsce jest najstarsza czynna zajezdnia tramwajowa w Europie. Niemcy proponowali ją odbudować i nawet chcieli wspomóc - zwykli ludzie, nie-organizacje - ten cel:!:


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:44, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
no to dlaej!! to jest już pewnie zabytek - jak beda chcieli zburzyć to sie przykujemy do bramy Very Happy
a tak na serio to sie to bedze dobrze wpisywac w aktualny trend w mieście: Stary Browar, Stara Rzeźnia, Stara Gazownia... Stara Zajezdnia Very Happy!!


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:04, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Całkiem możliwe, zrobić z połowy S2G jakąś ładną galerię handlową.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:08, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
ale nic nie burzyć!! tlyko dostosować - a częśc to muzeum KM - przecież to bardzo dobre miejsce na taki obiekt - żabi skok z Kaponiery i na dodatke na ulicy nie bedacej tak obciązona jak Jadzia (przypadek Browaru)
trzeba to gdzieś zgłosić - z tego co wiem GW lubi popierac i propagowac takie idee - co do innych środków nie mam pojęcia


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:21, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Napisz do GW Smile WTK jest podobne.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:32, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
zobacze co sie da zrobić... nie ma w tym za bardzo dośweiadczenia (pisałem tylko co do trasy ogórka - może sobie przypomnicie tekst w GW "osoba o nicku papaja1992 proponuje nastepujący przebieg trasy: ..." to było o mnie Very Happy)


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:38, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
O sprawie zlikwidowania zabytkowej zajezdni też wiem,bo akurat siedzę w tych tematach Very Happy
Uważam,że to byłby absurd,gdyby likwidować tę historyczną zajezdnię.W tym miejscu,w 1880r. zaczęła się cała historia poznańskiej komunikacji.Same budynki są już historyczne.Po wyłączeniu zajezdni z eksploatacji,stanowczo powinno tam powstać muzeum komunikacji.Powinien tam być wstawiony tabor historyczny,oraz inne eksponaty związane z komunikacją.Można by utworzyć linię turystyczną,która by dowoziła turystów do muzeum.
Natomiast w miejscu obecnych warsztatów-do ulicy Zwierzynieckiej,Kraszewskiego,Sienkiewicza mogło by powstać rzeczywiście centrum handlowe.Też by przyciągnęło wielu zwiedzających,ponieważ po obejściu centrum handl.każdy,z ciekawości by przyszedł zwiedzić muzeum komunikacji. Idea
Także na chwilę obecną powinny już zostać poczynione jakieś prace nad odbudową taboru historycznego-aby było tam co pokazać Angel


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:02, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
dokładnie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:06, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Cinek
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
Powinni poszczać i Nki oraz 102 powinny być też organizowane "dni otwarte zajezdni "


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:26, 16 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
A gdzie puszczać? Na zwykle linie Nki? Koszmar by to był...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:21, 17 Lip 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Na linie zwykłe odrestaurowane N-ki i 102-ki w żadnym wypadku!Szkoda by było tych pięknych,mających dużą wartość historyczną wagonów.Myślę,że tu chodziło w tym kontekście, aby puszczać je na linię turystyczną dowożącą pasażerów do powstałego w przyszłości Muzeum Komunikacji. Angel


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:34, 17 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Aha, tu się zgadzam Smile ZAWADY - R.Śródka - [GTR-DTR]-R.Rataje -AWF - Marcinkowskiego - Gwarna - GAJOWA - Głogowska - GÓRCZYN... Jakaś inna propozycja dla takich linii? To mógłby być G1 na eNce...

G2 => Dębiec - R.Wildecki - MDwo - Gajowa - Sobieskiego.

Tylko co by było exponatem jak one by jeździły? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:41, 17 Lip 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Gdyby odrestaurowali jeszcze z 2-3 eNki,to część by była sprawnymi eksponatami.Do tego jeszcze by doszedł ten Heidelberg + S2D.Ponadto mamy 102N,13N i 102Na.Do obsługi tych linii turystycznych-dowożących do MK by starczyły z 2 składy.Także część by stanowiła czynne eksponaty w muzeum, a 2 składy by obsługiwały te linie.Mogłyby obsługiwać zamiennie-co tydzień (lub co dzień!) dwa inne modele wagonów.
Ponadto innymi eksponatami,oprócz wagonów tramwajowych,mogłyby być inne pamiątki związane z komunikacją (coś na wzór ubiegłorocznej wystawy w Ratuszu).


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:18, 17 Lip 2006 Zobacz profil autora
Cinek
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
tomekt ma rację Pasażerze linii 4. Gdyby linowo puszczali eNki to te, już nie powiem wandale zniszczyłyby piękny zabytek !!!


Post został pochwalony 0 razy
Wto 14:16, 18 Lip 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
pownniśmy miec jezdne eskponaty muzealne i co jakiś czas powinny one wyjeżdżać na 0 - najlepiej by było gdybyśmy mieli ich 7 Very Happy wtedy każdego dnia inny skład lub 4 wtedy każdego tygodnia inny skład Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Wto 15:26, 18 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Albo zawsze tego samego zeby innych nie zniszczono.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 16:50, 18 Lip 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
W każdym razie,eksponaty powinny być sprawne,aby mogły brać również udział w różnych imprezach z udziałem komunikacji.

Wracając do tematu historycznych wagonów N,znalazłem ostatnio w internecie stronę,na której jest parę zdjęć naszych eNek:
[link widoczny dla zalogowanych]

Uważam,że wartoby było w pierwszej kolejności odbudować N o numerze #2024,gdyż to jest chyba ostatni zachowany N dwukierunkowy.Można by wmontować te drzwi ręcznie przesuwane z tej karoserii #2046 (pisałem o tym wcześnej).Uzyskał by wtedy wygląd z lat 50-tych,i byłby nielada atrakcją!Nasze obecne eNki #602+456 są odbudowane na stan z 1992r. (tzn.wtedy,gdy skończyły jeździć liniowo).Niewiem,jak dawno były wykonane te zdjęcia,ale chyba nie jest ten eN tak zaniedbany,jak Heidelberg.Ta eNka wyglądałaby wtedy tak,jak warszawska (jak odszukam adres strony,to wstawię) Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:52, 18 Lip 2006 Zobacz profil autora
Cinek
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
Tak, powinni odrestaurowywać najwięcej starych typów. Dla atrakcji i historii.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cinek dnia Pią 09:31, 04 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
Śro 08:27, 19 Lip 2006 Zobacz profil autora
poznanianka
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: poznan

Post
Cytat:
Powinni poszczać i Nki oraz 102 powinny być też organizowane "dni otwarte zajezdni "


Beda w listopadzie z okazji obchodów "Katarzynki" swieta tramwajarza. Mowicie ze trzeba wiecej eksponatow wyremontowac, no tak zgadzam sie tylko skad wziac pieniadze. Z linii turystycznych jest niewiele, MPK nie dofinansuje bo ma inne sprawy na glowie (zakup nowego taboru). Tak wiec pieniedzy nie ma a zabytkow przybywa ot np. ten:
[link widoczny dla zalogowanych] stoi smutny na Gajowej


Post został pochwalony 0 razy
Śro 08:43, 19 Lip 2006 Zobacz profil autora
Lejos
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań-WOLA

Post
poznanianka napisał:
Tak wiec pieniedzy nie ma a zabytkow przybywa ot np. ten:
[link widoczny dla zalogowanych] stoi smutny na Gajowej


Szkoda, bo ten skład jest odjazdowy. Jak go przerobiom na 105Na to wsumie będzie problem...


PS: Jak tam mozna sie wbic na teren zajezdni, bo jak ja wlazłem to jakis robol wyleciał, chwycił mniw brudną ręką i powiedzał ochrypłym głosem
robol z zajezdni napisał:
Wypierdalaj z tąd
i robiłem foty zaz płota Razz


Post został pochwalony 0 razy
Śro 10:11, 19 Lip 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin