Czy poznańskie tramwaje typu Combino sparawują się dobrze? |
Tak |
|
86% |
[ 26 ] |
Nie |
|
10% |
[ 3 ] |
Nie wiem |
|
3% |
[ 1 ] |
|
Wszystkich Głosów : 30 |
|
Autor |
Wiadomość |
Mateusz
Dyspozytor

Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Na 16stce nie am przeszkód i w czerwcu raczej tam się pojawią, natomiast na 5tce nie mogą sie mijać na łukach przy AWFie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:33, 08 Maj 2006 |
|
 |
|
 |
Pasażer linii 3/4
Administrator

Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
To, że się coś nie może mijażć nie jest problemem, ponieważ tramwaj z przeciwka może poczekać aż Combino przejedzie. To po prostu głupia wymówka, żeby Combino na pysyty zatrzymać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:27, 08 Maj 2006 |
|
 |
Kuba
Moderator

Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
ULF odpada bo jego cena jest przecież wyższa niż Combino. Dla porównania:
Pięcioczłonowy tramwaj ULF
Długość 24.2 m
Miejsca siedzące 42
Miejsca stojące 207
cena pojazdu: 11,5 mln zł/szt (cena w Warszawskim przetargu)
Pięcioczłonowy wagon Combino
Długość 29m
Miejsca siedzące 57
Miejsca stojące 275
cena pojazdu 8,5mln zł/szt
Po zatym za Combino przemawia fakt: serwisu, jednorodności taboru no i chyba wyglądu 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:07, 08 Maj 2006 |
|
 |
Pasażer linii 3/4
Administrator

Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Wyglądu napewno, a poza tym I tak Combino podobno jest za drogi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:39, 08 Maj 2006 |
|
 |
Mateusz
Dyspozytor

Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Tak racja, na upartego zmona by zrobić pierwszeństwo dla tramwaju skręcajćego z Królowej w Garbary, później by z przeciwka by jechał (podobnie było przy kursowaniu Tatr na 7mce)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 20:46, 08 Maj 2006 |
|
 |
Robert
Dyspozytor

Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
 |  | ULF odpada bo jego cena jest przecież wyższa niż Combino. Dla porównania:
Pięcioczłonowy tramwaj ULF
Długość 24.2 m
Miejsca siedzące 42
Miejsca stojące 207
cena pojazdu: 11,5 mln zł/szt (cena w Warszawskim przetargu)
Pięcioczłonowy wagon Combino
Długość 29m
Miejsca siedzące 57
Miejsca stojące 275
cena pojazdu 8,5mln zł/szt
Po zatym za Combino przemawia fakt: serwisu, jednorodności taboru no i chyba wyglądu  |
ULF bardzo mi się podoba, chociaż jak pierwszy raz go zobaczyłem, miałem mieszane uczucia. To super tramwaj. Fjnie byłby mieć go w Poznaniu. Pomarzyć zawsze można.
Wracając do Combino to też porządny, solidny, bezawaryjny i celująco wyglądający wizualnie tramwaj. Moim zdaniem, władze Poznania chcąc wypromować Poznań mogą się także pochwalić tymi tramwajami. Zamiast jakiś "pączków" (mam na na myśli akcje z przed roku w Berlinie) umieścić różne zdjęcia ciekawych miejsca wartych zobaczenia w Poznaniu, wśród nich np. zdjęcie Combino na tle Zamku Cesarskiego na św. Marcinie lub w innym miejscu. Napewno widok ładnego tramwaju, w ładnuch kolorach, w ciekawym miejscu przykuje widok przechodnia i być może zawita w Poznaniu. To takie moje skromne zdanie. 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:00, 08 Maj 2006 |
|
 |
Kuba
Moderator

Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
Zdecydowanie Combino powinno pojawiać się cześciej w ścisłym centrum bo przedewszystkim tam turyści patrzą na tabor i inne szczegóły, a nie na obrzeżach [sypialniach] miasta [tu PST]. Juz trasa 16 była by odpowiednia, a w szyszłosci obowiązkowo przez Podgórną. Oczywiście ważna jest także trasa przebiegająca koło MTP [jak teraz 14,15] bo tam także przyjeżdzają osoby z poza Poznania. Zakupiony w przyszłości tabor [mam nadzieję ze Combino ] bedzie musiał obsługiwać linie niezwiązane z PST mogła by być to np. 5.
Co do ULF-a to pewnie to też dobry tramwaj ale chyba nie warto eksperymentować, zresztą jako niesprawdzony w Poznaniu nawet gdyby wystartował w przetargu ma prawie zerowe szanse.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:25, 08 Maj 2006 |
|
 |
Pasażer linii 3/4
Administrator

Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Jego cena jest przerażająca w porównania do Combino, a to Combino ma odpaść przy cenie Pesy czy Hipolita.
Jeśli patrzylibyśmy, aby Combino reprezentowały Poznań przed turystami w przyszłości to zapraszam je na linię 8:
-odnowiona Śródka + Katedra i Ostrów Tumski
-pl.Wielkopolski
-synagoga
-Nowe Zoo
-Dw.PKP
-MTP
-zaj.Głogowska i Łazarz
-najładniejsza ulica miasta z Operą, AM, Kościołem gotyckim, Fontanną, pl.Mickiewicza czyli ulica FREDRY
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:56, 08 Maj 2006 |
|
 |
Pyrus
Motorniczy

Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
 |  | Solidne, trwałe i perspektywiczne (Kraki kupują docelowo 50 sztuk) a mniejsze? Trudno. Może mają większe wersje. Poza tym kto powiedział, ze wszystkoco nowe ma jeździć tylko na PST. Kupić ze 30 Bomb. i niech się kulają na 1,8,9,10
|
Z tego co sie orientuje byłyby problemy na trasie 1 z przejazdem takich pojazdow,bo jadąc od Areny w kierunku Junikowa bimba skreca na Rondzie Przybyszewskiego(Jana Nowaka Jeziorańskiego teraz)a ponoc maja tam bardzo duzy problem z tym zakretem(duzy kąt).Dlatego nie jezdza tamtedy te rzadkie pojazdy 3członowe z taka dziwna podłogą(nie wiem jaki to model,ale wyglada jak budowany na bazie 105).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 08:39, 09 Maj 2006 |
|
 |
Pasażer linii 3/4
Administrator

Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
A linia 9 miałaby być obsługiwana przez Combino? Cuda, cuda szerzą się na forum 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 12:36, 09 Maj 2006 |
|
 |
Mateusz
Dyspozytor

Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
9tka spokojnie, tylko 28 czerwca 1956r trzeba wyremontowac 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:40, 09 Maj 2006 |
|
 |
Kuba
Moderator

Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
Teoretycznie by mogł jeżdzić na 9 po w/w remoncie tylko jest kwestia szerokości wagonu i jazdy na ulicach typu Górna Wilda, 28 Czerwca, gdzie tramwaje przejeżdzają czesto obok lusterek samochodów dosłownie na milimetry, jazda Combino była by dla motorniczych uciążliwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:51, 09 Maj 2006 |
|
 |
Pasażer linii 3/4
Administrator

Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Combino ma trochę szersze pudło, AWF na "9" by nie przeszkadzał => skręt jest mniejszy i jeszcze się zapada . Na Piątkowskiej chodniki pomiędzy peronami postojowymi byłyby chyba lekką przeszkodą, bo Tatry sobie raczej nie radzą...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:31, 09 Maj 2006 |
|
 |
Tomaszko
Administrator

Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Świerczewo |
|
|
|
Moim zdaniem Combino powinno na razie jeździc na co 2 brygadzie na 5, 14 i 15. Mamy mało taboru niskopodłogowego, ale dostęp do niego powinni mieć wszyscy mieszkańcy Poznania, a nie tylko mieszkający przy PST. Jeśli by jeszcze cos zostało, to można dac na 16 bądź 8. a kursy taboru niskopodłogowego powinny byc oznaczone w rozkładzie jazdy, a nie tak, jak jest teraz, pełna samowolka... :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:36, 09 Maj 2006 |
|
 |
Pasażer linii 3/4
Administrator

Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
w innych miastach oznacza się takie kursy jednak jak się to nie uda (przyjedzie akurat na taki kurs złom) to ludzie są bardziej niezadowoleni niż teraz. Z resztą żadna linia w Poznaniu nie jest nawet oznaczona jako obsługiwana przez niskopodłogowce. Jest na razie dobrze. A jak zostanie oddana trasa przez Rocha to się i tak namiesza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:45, 09 Maj 2006 |
|
 |
Robert
Dyspozytor

Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Tylko nie Combino na 9!!! To nie jest doby pomysł. Niedość że wąsko, to tory w złym stanie i szybciej obręcza kół będą się zużywać. 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:54, 09 Maj 2006 |
|
 |
Pasażer linii 3/4
Administrator

Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Zresztą szkoda, bo to jest jakaś strategiczna linia i to jeszcze trasa jest przeżytkiem/zlepkiem kilku jakby linii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:55, 09 Maj 2006 |
|
 |
Pyrus
Motorniczy

Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
 |  | Teoretycznie by mogł jeżdzić na 9 po w/w remoncie tylko jest kwestia szerokości wagonu i jazdy na ulicach typu Górna Wilda, 28 Czerwca, gdzie tramwaje przejeżdzają czesto obok lusterek samochodów dosłownie na milimetry, jazda Combino była by dla motorniczych uciążliwa. |
"Uciazliwa" ja bym powiedzial w wielu przypadkach ze nie mozliwa:) troche taka kaskaderska Na Wildzie na ulicach jesli chodzi o parkowanie samochodow jest istna samowolka,jakby caly ten teren byl jakims bazarem,gdzie ktos "tylko na chwile zostawia "auto i zaraz wraca Zreszta nie ma tam gdzie indziej posatwic tych aut.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 10:58, 10 Maj 2006 |
|
 |
Robert
Dyspozytor

Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Co sądzicie o wykorzystaniu COmbino do linii wahadłowej podczas remonty skrzyżowania Głogowska/Hetmańska?? Moim zdaniem to średni pomysł. Mamy przecież tramwaje GT8ZR (0), a ostatecznie można jeszcze przerobić Tatry na dwukierunkowe jak podczas remontu r. Starołęka. Dlatego nie widze potrzeby eksperymentowania z Combino. 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 14:03, 24 Maj 2006 |
|
 |
Pasażer linii 3/4
Administrator

Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
I tak będzie za dużo Combino Niech jeżdżą. GT8ZR typu "O" ma tylko 4 (akurat na W1 Głogowska/Hetmańska-Towarowa), a dwa 105NaDK na W3 RJNJ-Glogowska/Hetm. Więc na W2 muszą być ze dwa Combino.
Tatry zostaw bo na razie nawet "12" ne mogą wypełnić 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 17:08, 24 Maj 2006 |
|
 |
|