Czy poznańskie tramwaje typu Combino sparawują się dobrze? |
Tak |
|
86% |
[ 26 ] |
Nie |
|
10% |
[ 3 ] |
Nie wiem |
|
3% |
[ 1 ] |
|
Wszystkich Głosów : 30 |
|
Autor |
Wiadomość |
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
[Siemens Combino] Jak się sprawują Combino? :) |
|
Jak Waszym zdaniem sprawują się poznańskie tramwaje typu Combino po ponad dwuletniej eksploatacji? Czy ktoś z Was jechał już przebudowaną "Kombinerką" #501??
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:28, 02 Kwi 2006 |
|
|
|
|
Zonia
Pieszy
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ...Valhalla |
|
|
|
Uwielbiam te tramwaje i to przez Ciebie są wygodne, jak narazie bez zastrzeżeń
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:52, 02 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Są świetne. Jechałem Combinerą #501 po przebudowie, jak była jeszcze czysta. Nie skrzypi w przegubach, bo Niemcy ją nasmarowali. Jedzie ciężej, ale stabilniej, łagodniej wchodzi w zakręt i nie wije się już tak, niestety przybyło mu na wdze, skoro wiele elementów jest stalowych, a nie aluminiowych. Alu-gripy stalowe są mnniejsze i lepiej zamasowane. Do Niemiec pojechały ponoć już trzy kolejne. Na pewno #502, reszta to pewnie #506 i #512. Pierwszy po wykolejeniu z winy zwrotnicy, a drugi po wypadku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:08, 02 Kwi 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
To że są boskie to wiadomo. Też jechałem Combino po przebudowie i odczuwalne jest to, że płynniej wchodzi w zakręty i już tak nie szaprie. Zamiany w środku też można zauważyć, bo w gazetach twierdzili, że nie. Jak tak dalej pójdzie to Niemcy bardzo szybko je przebudują i byc może wyrobią się przed wiosną 2007. Czy Waszym zdaniem MPK powinno kupić ich więcej. Bo moim tak!!!!!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:14, 02 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No powinni kupić więcej chociażby dla zachowania jednostajności taboru co w Polsce byłoby dużym wyczynem (każdy typ inny). W Amsterdamie są tylko holendry nomen omen i Combino. Po co mamy kupować jakieś Pesy albo tramwaje z HCP jeśli te w ogóle powstaną skoro to się będzie co chwile psuło? Bo będą to niewypróbowane na świecie prototypy! Jak RT6N1! A Combino to uznana marka w wielu krajach, więc po usunięciu wady konstrukcyjnej, nie będzie do nich żadnych zastrzeżeń.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:24, 02 Kwi 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Dokładnie mam to samo zdanie Combino są super i powinno ich być więcej. Najbardzie wkurza mnie to, jak ludzie z innych miast pisza na różnych forach, jakie to są "złomy" czy inne tego typu stwierdzenia. Bo na pewno Combino nie jechali, więc nie mogą tego ocenić. Po za tym, gdybyśmy rozreszyli kontrakt o kolejne 10 Combino to każdy tramwaj byłby tańszy o 4%, więc mimo wszystko warto by było. Nie wiem po co ogłaszac przetarg jak można tylko rozszerzyć umowę i zaoszczędzi to niepotrzebny kłopot jakim jest przetarg, a żadna z firma polska nie zaoferuje takiego tramwaju. Po prostu Zarząd Firmy ulgł presji mediów i tyle... i to jest przykre w tym momencie.
Najbardziej chciało mi się śmiać, jak Wrocław się chwali jakie tramwaje sobie niedawno zamówki (Skody, które są brzydkie jak nie wiem co... ) i jeszcze porównywali go z Combino. Pod względem wyglądu i ceny. Ehh...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:36, 02 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Presji Gazety Wyborczej i WTk, które muszą robić sensację z byle czego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:20, 02 Kwi 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Nie wiem co im to dało, ale tylko narobili zamieszanie i tyle!!!! Pomijam błędy Gazety Wyborczej typu, że Combino, które kupiło MPK Poznań kosztuje 2 miliony złotych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 18:57, 03 Kwi 2006 |
|
|
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
Mimo wielkiego i nieustannego bombardowania tramwaju Combino przez poznańskie media [GW+WTK], ukrytej wady konstrukcyjnej, zachował on miano najlepszego pojazdu w mieście i jest w tym 100% racji
Wagon bardzo zaawansowany pod względem budowy układu jezdnego i elektronicznego jest pierwszym porządnym tramwajem niskopodłogowym w Poznaniu. Bardzo dobrze sprawuje się podczas codziennej ekspolatacji [nie licząc drobnych awarii], jest szybki, zwrotny, ma dobre przyspieszenie i opóźnienie hamowania. Jedynym jego mankamentem są skrzypące przeguby [wynika to jednak ze złej konserwacji].
Wagon 501 ktróry powrócił po kilkunastomiesięcznej rewializacji jest jeszcze lepszy od swojego poprzednika, tak jak wspominali poprzednicy: bardziej stabilny, cięższy, nie trzęsie się zbytnio, wewnątrz nawet zyskał tymi uskosowanymi słupkami Idelanie było by mieć jeszcze 10 kolejnych "Combin", ale tak jak wspominał "pasażer linii 11" media by się chyba wściekły gdyby Siemens znów wygrał przetarg ze stratą dla Poznania niestety
[link widoczny dla zalogowanych] ->więcej info o "Combinerkach"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:16, 03 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Przykra jest głupota ludzi, którzy narzekają bo chcą narzekać, ale znam wiele osób których Combino zauroczyło. Opóźnienie hamowania jest cudowne, bo kiedyś się przewróciłem kiedy Combino hamował awaryjnie, żeby nie zabić takiej babci, która przebiegała przez 4 pasy dla aut i 2 tory tramwajowe na Głogowskiej. Trzymałem się lekko i nie dałem rady sie utrzymać, nie tylko ja... Do tego ta babcia to była moja znajoma => taka p. Zosia. Inny tramwaj by ją zabił chyba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:14, 03 Kwi 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| | CZYM POJEDZIEMY DO PRACY - Tramwaje do wyboru
Poznań musi kupić nowe tramwaje. MPK sonduje rynek i ma kłopoty, bo wytwórcy oferujący najtańszy tabor... niczego jeszcze nie produkują.
Wzwiązku z planami rozbudowy nowych tras Poznań musi zakupić dwadzieścia nowych tramwajów. - Wagony typu 105N, których mamy najwięcej, mogą służyć jeszcze kilkanaście lat - mówi Jan Firlik, wiceprezes MPK.
Samorząd chce zachęcić mieszkańców do korzystania z usług MPK, więc bez zakupów nowoczesnego, niskopodłogowych pojazdów na nowe trasy nie obejdzie się.
Radni zatwierdzili wydatki na budowę nowych tras. Miasto przygotowuje też wnioski o unijne dofinansowanie tych inwestycji. Chce przedłużyć PST i skierować tramwaje do Franowa.
- W tych wnioskach, jako dodatkowy koszt, wymieniamy odpowiednią liczbę obsługujących trasę tramwajów. W sumie będziemy ich potrzebować prawie 20. Musimy być do zakupu przygotowani - mówi Mirosław Kruszyński, zastępca prezydenta Poznania. - Jesteśmy w trudnej sytuacji. Dwukrotnie już się nacięliśmy kupując czeskie tramwaje i produkty Siemensa z wadą konstrukcyjną, więc nie możemy sobie pozwolić na ryzyko sprowadzenia wagonów nie sprawdzonych - podkreśla wiceprezes Firlik. - Polscy wytwórcy oferują tramwaje tańsze niż te, które kupiliśmy od Siemensa. Tylko tyle, że jeszcze tych pojazdów... nie mają.
MPK, kupując tramwaje typu combino, płaciło ok. 8 mln zł za sztukę. Dziś cena wzrosła co najmniej o pół miliona zł. Dla porównania - bydgoska PESA, zamierzająca przejąć Fabrykę Pojazdów Szynowych Cegielskiego, chce za swój produkt 4,8 mln zł. Startujący w przetargach Cegielski oferuje niskopodłogowy tramwaj za 5,7 mln zł. Żaden z tych wytwórców nie wykonał jeszcze prototypu.
Poznań ma pecha
MPK ma wyjątkowego pecha do tramwajów. Czeskie Tatry okazały się bublem, po upadku fabryki, sytuację ratował Cegielski, wprowadzając wiele poprawek. W trakcie odbierania tramwajów Combino ujawniły się, w innych miastach, wady konstrukcyjne tych modeli. Siemens musi przebudować każdy sprzedany tramwaj, tracąc miliony euro. |
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:17, 04 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Mam nadzieję, że nie będzie to żadne polski prototyp, który skończy jak RT6N1! Po drugie Bombardier Flexity Outlook jest za mały i ciasny, ja dziekuję jeśli to miało by jeździć np. na PST! Skoda jest czeska a to daje do myślenia, chociaż moze się mylę, bo nie ma zadnego zwiazku z CKD, aczkolwiek nad wyraz jest brzydka!
A co do COmbino to: BRAWA DLA POZNAŃSKIEJ!! Pierwsza gazeta, która od kilku lat coś mądrego o Combino napisała!! Mimo, że jest drogi to moim zdaniem Siemens je trochę przeceni, bo to stara konstrukcja i technologia z 1996 roku, a poza tym firma musi sobie odbić za naprawy jakie dla tylu miast dokonywała na własny koszt. Zawsze możemy kupić za te 8,5 mln zł Suprę, czy ktoś napisał czy to bedzie zwykły Combino 10 czy 12NF?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:27, 04 Kwi 2006 |
|
|
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
Combino NF10 to prototyp ktróry jeździ po Duesseldorfie ale podobno się nie sprawdził, NF 12 (Budapeszt) to za długi pojazd jak na Poznań.
Było by idealnie gdyby przetarg znów wygrał Siemens Jak kupować Combino to tylko w wersji taką jaką mamy, dłuższa jest nie potrzebna, zresztą przystanki są za krótkie. Bombardier jest jakis wąski, a skoda nie jest też taka tania wiec skoro mamy już 14 combin to optymalne było by dokupienie kolejnych 10szt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 13:59, 04 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Napisałem, że nasze to NF10 bo nikt naszego jakoś nie nazwał. NF12 zaś mogą być krótsze NF11 chyba nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 15:01, 04 Kwi 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Bądźmy dobrej myśli może MPK kupi 10 Combino i będzie dobrze. Ale na razie musimy poczekać do ogłoszenia przetargu. Jak myślicie, ile to będzie sztuk niskopodłogowego taboru?? Ja obstawiam w granicach 10 -15 sztuk.
10 sztuk Combino - 85 000 000 złotych
10 sztuk tramwaju z Cegielskiego - 57 000 000 złotych
10 sztuk tramwaju z PESY (120N) - 48 000 000 złotych
10 sztuk "Porszetry" - 68 000 000 złotych
Różnice w cenach są dosyć spore, ale wybór Combino zwróci się NA PEWNO MPK już po kilku latach eksploatacji, bo tramwaj sporadycznie się psuje i jest jeszcze przez kilka lat na gwarancji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 15:46, 04 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Moze cena spadnie. W Przetargach MPK chce kupić 25 tramwajów (10+15) w dwóch projektach stworzonych do dofinansowania z UE. Jedna transza wraz z wydłużeniem PST do Dw. Zach. PKP oraz druga wraz z budową trasy na Franowo i zajezdni tam. Są to 2 projekty, które z pięciu mają chyba największe szanse na realizację ze względu na duże lobby ze strony Miasta. Jednakże chyba miasto żadnym zaakceptowanym projektem w latach 2007-13 nie pogardzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 18:46, 04 Kwi 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Ale ten przetarg, co teraz ogłoszą, może nie będzie dotyczył bezpośrednio żadnego projektu na lata 2007-2013, a potem kupią jeszcze tyle co zapowiadają, czyli 15+10.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:05, 04 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No to będą 3 przetargi => Im więcej, tym lepiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:23, 04 Kwi 2006 |
|
|
Robert
Dyspozytor
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Może w najbliższym czasie wyprzedzimy Kraków, bo on ma już teoretycznie 50 niskopodłogowych tramwajów.
Już dawno temu <w trawie> pisano, że Kombinerki w weekendy będą jeździć na 5, 6, 8 i niestety nie jeżdżą... Odbyły się już nawet testy na linii 5 i na tym się skończyło. Czy myślicie, że jeszcze zadebiutują w najbliższym czasie na tych liniach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:24, 04 Kwi 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Jasne... już to widzę, jak na AWFie nie mogą się minąć. Nie sądze żebyśmy cos zobaczyli innego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:29, 04 Kwi 2006 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|