Autor |
Wiadomość |
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
trójczłonowe składy chwilowo uratowałyby wiecznie zatłoczone linie. Albo mi się wydaje, alobo obecnie jest większy ścisk w bimbach, niż kilka lat temu.
Na lini 5 jeździł jeden tróskład trochę dłużej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 19:53, 17 Lis 2006 |
|
|
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Dodam więcej;ponadto trójskłady 105N w latach 1989-1990 pojawiały się sporadycznie na dwójce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 19:53, 17 Lis 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Kontynuując; jeżeli może zmieniły się normy i przepisy,w stosunku do lat 88-92,i ze względów bezpieczeństwa (twierdzonego nie mieszczenia się 3-składów na przystankach w centrum)MPK nie może uruchomić 3-składów na liniach zwykłch,to może było by dobre następujące rozwiązanie: w mieście niech skład otwiera drzwi tylko w wagonach 1 oraz 2,i zabiera pasażerów wyłącznie do wagonu 1 i 2.Natomiast od Ronda Kaponiery lub Mostu Teatralnego skład zabierałby pasażerów do wszystkich trzech wagonów.
Ponadto chciałem zapytać,czy w przypadku przedłużania pestki do dw.PKP przez dziurę toruńską,będzie tam możliwość położenia dwóch torów,przez tę dziurę?Obecnie tam jest przeprowadzony jeden,ślepy tor PKP.Nawet nie wiem,do czego on służył?Obecnie jest zarośnięty krzakami.Czy będzie tam fragment jednotorowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:46, 17 Lis 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Tak,zastanowiłem.Zapomniałem dodać,że taka sytuacja miała by miejsce przed wjazdem na PST.A przed zjazdem z PST motorniczy by musiał posiadać mikrofon,i przed wjazdem na np Kaponierę zapowiedzieć,aby pasażerowie,którzy dalej chcą kontynuować podróż przesiedli się do wagony 1 i 2.
Podobne rozwiązania są stosowane np w Niemczech,gdy np jeden wagon składu jedzie na jedną końcówkę,drugi na inną (bo takie linie tam istnieją).Wówczas motorniczy zapowiada przez mikrofon,że kto chce jechać na końcówkę........... ,trzeba się przesiąść do 1-go wagonu,a drugi wagon jedzie na końcówkę............ .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:57, 17 Lis 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
| | Na dobry poczatek proponowałbym dac całodniową rezerwe w dni robocze na Sobieskiego (tak jak to bło kiedyś) |
To prawda w ogóle ścięcie rezerw na końcówkach w ciągu dnia było głupotą, na Sobieskiego powinna być cały czas a nie tylko wieczorem.
Co do trójskładów kursowały one faktycznie na 5 z tym że obecnie panuje moda na przystanki pojedyńcze i dzisiaj taki skład faktycznie mógłby się nie wszędzie zmieścić. Ponadto w przeważającej większości drugie wagony 105-tek po modernizacji nie posiadają gniazd do podłączenia 3 wagonu chyba że złączą 2 silnikowe + doczepa tylko że obecnie np. S1 ma w ciagu dnia na rezerwie 14 składów jeżeli dobrze liczę. Gdyby np. 7 wagonów dodatkowo zasiliło 14 to zostaje tylko 7 na rezerwę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:58, 17 Lis 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
To też fakt.Ale szkoda,że nie ma możliwości tworzenia składów w zależności od potrzeb.Że np nie można doraźnie w trakcie dnia dołączać i rozłączać wagonów.Tylko jak juz połączyć,to musi być na stałe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:05, 17 Lis 2006 |
|
|
stasheG
Zbanowany
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 368 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: PZN |
|
|
|
| | Tak,zastanowiłem.Zapomniałem dodać,że taka sytuacja miała by miejsce przed wjazdem na PST.A przed zjazdem z PST motorniczy by musiał posiadać mikrofon,i przed wjazdem na np Kaponierę zapowiedzieć,aby pasażerowie,którzy dalej chcą kontynuować podróż przesiedli się do wagony 1 i 2.
Podobne rozwiązania są stosowane np w Niemczech,gdy np jeden wagon składu jedzie na jedną końcówkę,drugi na inną (bo takie linie tam istnieją).Wówczas motorniczy zapowiada przez mikrofon,że kto chce jechać na końcówkę........... ,trzeba się przesiąść do 1-go wagonu,a drugi wagon jedzie na końcówkę............ . |
Zasadnicza kwestia - tu jest Polska i w naszych realiach to nie przejdzie. A motorniczy ma prowadzić tramwaj, nie dbać o to, by ludzie się przesiadali z wagonu pierwszego do drugiego i na odwrót.
Poza tym przerabiałem już taką metodę w pociągu "Merkury": Poznań - Krzyż - Gorzów WLKP/Szczecin. 3 ostatnie wagony szły do Gorzowa, reszta do Szczecina. Nawet sobie nie zdajesz sprawy ilu ludzi wysiadało w Gorzowie z przekonaniem, że są w Szczecinie. Wagony były odpowiednio oznakowane i opisane, mało tego, na dworcu przez megafony informowano o podziale w Krzyżu. A i przecież jeździła ekipa konduktorska....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:07, 17 Lis 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No to nie wiem,co już tu Wam poradzić?Trójskład-nie da rady,wariant 2/3 wagonowy nie przejdzie.To tylko pozostaje czekać na odległe w czasie,przedłużenie pestki do dworca.
P.S.
Dyskutować trzeba,bo bez dyskusji nie ma nic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:18, 17 Lis 2006 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
powinni spróbować puścić z 2 trójskłady. Napewno znajdą się 2 wagony i da się przerobić gniazda.
A rezerwa powinna wrócić obowiązkowo. Może sobie jeździć na 16.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:48, 17 Lis 2006 |
|
|
snorri
Kontroler
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 118 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
niech nikt nie lamentuje, że będą musiały powstać solowki - bo na 18 solówki spokojnie starczą, a na 11 w weekend także
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:09, 18 Lis 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Faktycznie,testy z 3-składami powinni przeprowadzić.Wagony możnaby pozyskać ze składów,w których są jeszcze fabrycznie umieszczone kabiny w 2-gim wagonie.Jest ich jeszcze pare sztuk;jak by "rozpiąć" te składy,to by wystarczyło.Ponadto powinny zostać zachowane te kabiny podczas napraw głównych,aby można było utworzyć 3-składy,lub wykorzystać jako solówki.
Odnośnie solówek 105N; kursowały one m.in.latem 1992,w weekendy na takich liniach jak: 1,4,10,11,13. A na liniach 7 i 16 kursowały nawet solowe eNki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 19:33, 18 Lis 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Kabin nie trzeba zachowywać. Wystarczy gniazda.
Solówki eNek pamiętam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:49, 18 Lis 2006 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
ja pamiętam prze mgłę solówkę na lini 4.
A konkretnie do, którego roku jeździł trójskład na lini 5. Pamiętam bardzo dobrze skład z reklamą Pepsi, Polena 2000
Najdłuzej jeździł skład pomalowany na starą zieleń złożony z podajrze wagonów 107,08,09. Do którego roku on kursował?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:04, 18 Lis 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
3-składy jeździły napewno do końca 1992 roku,no może początek 1993.Napewno w 1994 roku już ich nie było.Pamiętajmy,że od 1.01.1993 zostały zlikwidowane eNki,które też trzeba było zastąpić 105N,w wyniku czego mogły być te 3-składy rozpięte.
Ja pamiętam jeden trójskład z reklamą MARLBORO.Był też trójskład,w którym dwa pierwsze wagony były z reklamą,a ostatni był w ciemnej zieleni (numerów nie znam)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 22:32, 18 Lis 2006 |
|
|
Podi
Motorniczy
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 344 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaryszki |
|
|
|
A ja pamiętam trójskład z reklamą Gazety Poznańskiej, albo Głosu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:33, 18 Lis 2006 |
|
|
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
|
|
zdjecie solówki (5.4.1995)z PGK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:01, 19 Lis 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Jest zdjęcie trójskładu w malowaniu zakładowym ale panom chodziło chyba o zdjęcie trójskładu w reklamie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:43, 19 Lis 2006 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
zdjęcie solówki pochodzi ze strony [link widoczny dla zalogowanych]
Dodali ostatnio kilka fajnych zdjęć tramwajów z początku lat 90tych. Czuje się ten klimacik....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:13, 20 Lis 2006 |
|
|
Poznaniak
Motorniczy
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo |
|
|
|
| | Co do tej solówki, coś takiego jak autor itp to co? |
napisałem skąd pochodzi zdjecie
PGK - Poznańska Galeria komunikacyja
ale ok
dorzucam linka
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 17:26, 20 Lis 2006 |
|
|
Tomek.
Motorniczy
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Zdjęciami dwu- i trójskładów eNek z lat 80 i 90-tych jestem zainteresowany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:50, 27 Lis 2006 |
|
|
|