Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Aktualne utrudnienia związane z budową trasy na Rataje
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Wydarzenie roku 2007 - Tramwaj na Rataje Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Aktualne utrudnienia związane z budową trasy na Rataje
Autor Wiadomość
tonny
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post Aktualne utrudnienia związane z budową trasy na Rataje
Wkrótce rozpocznie się III etap budowy trasy tramwajowej przez Most Rocha. Oznacza, to, że odcięty zostanie z ruchu odcinek: MARCINKOWSKIEGO - AWF.
Oznacza to, że trasy będą musiały zmienić bimby linii 2, 5, 9 i 13.
Oto moja propozycja jak należałoby poprowadzić objazdy:
LINIA NR 2: OGRODY - ... - Rondo Kaponiera - Św.Marcin - Towarowa - Wierzbięcice - 28 Czerwca 1956 - DĘBIEC
LINIA NR 5: GÓRCZYN - ... - Rondo Kaponiera - Św.Marcin - Gwarna - Plac Wielkopolski - Rondo Śródka - Jana Pawła II - Trasa Kórnicka - ... - STOMIL
LINIA NR 9: PIĄTKOWSKA - ... - Rondo Kaponiera - Św.Marcin - Towarowa - Wierzbięcice - 28 Czerwca 1956 - DĘBIEC
LINIA NR 13: JUNIKOWO - ... - Rondo Kaponiera - Św.Marcin - Towarowa - Królowej Jadwigi - Rondo Rataje - ...
Uruchomić należałoby linię tramwajową wahadłową W:
PLAC WIOSNY LUDÓW - Strzelecka - Królowej Jadwigi - Wierzbięcice - RYNEK WILDECKI - Górna Wilda - Królowej Jadwigi - Strzelecka - PL.WIOSNY LUDÓW
Nie ma sensu uruchamiać zatramwaju. Wahadło usprawni komunikację z Wildy do Centrum. Wymagałoby to budowy jedynie zwrotnicy przy Kupcu Poznańskim. Jeszcze może zadacie pytanie, dlaczego nie w odwrotnym kierunku: Górna Wilda - RYNEK WILDECKI - Wierzbięcice.
Już Wam wyjaśniam. Po pierwsze skierowanie wahadła przez Wierzbięcice i dalej do Rynku Wildeckiego spowoduje, że W nie będzie blokowac ruchu 6, 11, 12 i 13 na przystanku Półwiejska. Po drugie mogą być problemy na zakręcie z Górnej Wildy w Wierzbięcice. Po trzecie statystycznie więcej pasażerów pojedzie z Wildy do Centrum wahadłem (np. z przystanku "Różana") jak wróci z Centrum na Wildę. Po za tym co szkodzi, takiemu mieszkańcowi okolic przystanku "Różana" zrobić sobie kółko przez Wierzbięcice? Zawsze może udać się spacerkiem przez Św.Czesława.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 00:54, 06 Gru 2006 Zobacz profil autora
Ryba
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Duisburg (wczesniej Poznan-Lazarz)

Post
Człowieku, nie wiem czy sobie zdajesz, ale nie będzie długo odcięta...
Tylko na czas wykonania skrzyżowania z trasa na Rocha...


Post został pochwalony 0 razy
Śro 07:32, 06 Gru 2006 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Kombinowanie z tymi objazdami. Propozycja ciekawa, ale:
1) po co piątka przez pl. Wielkopolski, skoro jest tam siedemnastka jadąca DOKłADNIE TAKą SAMą TRASą? Poza tym weź pod uwagę, że przy objeździe piątki pominąłeś odcinek AWF - rondo Rataje nie dając tam nic w zamian,
2) dwójka i dziewiątka i tak pojadą przez węzeł Półwiejska,
3) zapewne zamiast wahadła pojedzie ZATRAMWAJ - dlaczego? odcinek będzie zamknięty bardzo krótko, a poza tym w Twojej wersji brakuje bezpośredniego połączenia w linii rondo Kaponiera - AWF przez Strzelecką, czego niestety żaden tramwaj wahadłowy Ci nie zapewni


Post został pochwalony 0 razy
Śro 08:57, 06 Gru 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Dwójka i dziewiątka przez Półwiejską?? Zakładając że piątka i trzynastka pojadą przez Królowej Jadwigi będziemy znowu mieli 7 linii - 2, 5, 6, 9, 11, 12, 13.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 13:41, 06 Gru 2006 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Yyyy... błąd merytoryczny - 2 i 9 owszem przez Półwiejską, ale w linii Królowej Jadwigi (od strony PKS) - Górna Wilda...


Post został pochwalony 0 razy
Śro 16:21, 06 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Chyba 2 i 9 tak jak "2" w dniu dzisiejszym?!
Zatem na Półwiejskiej 6,11,12,13. Ale raczej "13" dąłbym przez pl.Wlkp, bo tu dubluje sie z 12. A 5 przez Pl.Wlkp nie pasuje bo kawał trasy dubluje 17 i do samego Górczyna ze Śródki linię 8. To takie przypomnienie z historii.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 17:23, 06 Gru 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
A ja bym proponował tak:

13 przez Gwarną - Śródkę - do Starołęki
5 przez Towarową - Jadwigi - do Stomila
2 przez Towarową - Górną Wildę - do Dębca
9 PIĄTKOWSKA - Kaponiera - Św. Marcin - MARCINKOWSKIEGO - Fredry - PIĄTKOWSKA
16 do godz. 19 co ok. 5 minut
19 DĘBIEC - Wierzbięcice - Górna Wilda - DĘBIEC
T1 - RONDO KAPONIERA - śW. Marcin - Podgórna - ( z powrotem przez Gwarną ) - Strzelecka - Jadwigi - Górna Wilda - Niedziałkowskiego - Wierzbięcice - Jadwigi do Kaponiery.

Z zatramwaju na Wildę przesiadka na 19 przy Niedziłkowskiego , z Wildy do centrum na Wierzbięcicach przed skrętem. Chociaż może lepiej
go puścić tak zatrzymwał się na św. Czesława. A 9 niech zabierze trochę pasażerów z Centrum 16 podobnie powinna jeździć wtedy częściej.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:06, 06 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ok, ale w tą "19" nie wierzę jakoś Very Happy Trochę zbyt innowacyjne rozwiązanie jak na MPK Razz

T1 tak ale tylko do AWFu, powrót Karmelicką i Krakowską.

Poza tym "W": Pamiątkowa-Wilda-AWF-Strzelecka-PL.WIOSNY LUDÓW

9 przez Fredry,a 16 co 5 minut przez Kaponierę, bo to na Kaponierze w stronę Św.Marcina tworzą sie wieksze skupiska ludzi.
Poza tym ewentualnie:

18: Ogrody- ... Kaponiera - Św.Marcin - Marcinkowskiego - Gwarna - Kaponiera - Ogrody nawet co te 20 minut ( i tak zabiorą z niej GT8ZR, wiec ze 2-3 holendry nie bylyby wielkim wydatkiem przy wzroście ogólnym ilosci brygad na miescie).


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:01, 06 Gru 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
19 innowacyjna ? Przypomnij sobie tegoroczną 20 Dębiec - Towarowa... taka 19 to w stylu MPK. Jeżeli będzie wahdało to Ok. 4 GT8ZR dadzą
częstotliwość 10 minut + 1 rezerwa i wtedy T do AWF. Fakt 16 co 5 minut przez Kaponierę bo 9 zostaje przy 10 minutach. Najmniej wierzę w tą 18-tkę. To by było bardzo innowacyjne... zreszta 16 starczy wtedy za 2 linie i to wystarczy bo bedzie jescze T ( już widze jak sie ludzie motają na Kaponierze od Zatramwaju do tramwaju Razz )


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:27, 06 Gru 2006 Zobacz profil autora
Dawid
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Winogrady

Post
Pasażer linii 3/4 napisał:
Chyba 2 i 9 tak jak "2" w dniu dzisiejszym?!
Zatem na Półwiejskiej 6,11,12,13. Ale raczej "13" dąłbym przez pl.Wlkp, bo tu dubluje sie z 12. A 5 przez Pl.Wlkp nie pasuje bo kawał trasy dubluje 17 i do samego Górczyna ze Śródki linię 8. To takie przypomnienie z historii.


A 13 przez PL. WLKP. dupluje się z 3/4.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:16, 06 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Często własnie "13" taki objazd miała.
Poza tym zważ:
-13 dubluje "tylko" 3/4
-5 dubluje "17" od Stomila do "Okrąglaka" ORAZ 8 ze Śródki do Górczyn

Ja wybrałem tylko mniejsze zło.

BTW.Tomikat, możliwe ze te 18,19,20tki są nieinnowacyjne, bo ostatnio rzeczywiście MPK działa nieźle na tym polu (zapomniałem o "20"). "T" musiałby ruszac z przystanku tramwajowego, zeby ludzie sie nie miotali Smile


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:50, 06 Gru 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Pasażer linii 3/4 napisał:
"T" musiałby ruszac z przystanku tramwajowego, zeby ludzie sie nie miotali Smile


Tylko jak T tam wjedzie, przeguby nie bedą miały problemów ze skrętem z ronda na przystanek ?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:08, 06 Gru 2006 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Tomikat, dobrze nakombinowane. Smile Tylko ta "13" jakoś tak niepasująca... Praktycznie przy każdym objeździe (i tu kolego PL 3/4 aluzja do Ciebie) 13 jeździła przez Królowej Jadwigi i Towarową. Z prostego powodu, że gdyby jeździła przez Śródkę, to ze Starołęki do Śródki byłyby aż 3 linie (3/4, 13, 17), a do AWFu i dalej tylko jedna i to mocno napchana (12). Poza tym jakoś nie wierzę w tę szesnastkę co 5 minut, i pewnie będzie to argumentowane zbyt małą przepustowością trasy PST... Po prostu tam 5 linii (ponoć) rady nie da... I to samo jest z dwójką i dziewiątką... Przystanek "Różana" byłby bez obsługi, bo nie sądzę, żeby MPK puściło tam coś innego... Z przyzwyczajenia nie puści tych linii przez Wierzbięcice i powiesi przystanki na Górnej Wildzie przy Królowej Jadwigi...

Ja myślę, że należy spodziewać się objazdów wszystkich czterech linii przez Towarową (zwłaszcza, że będą to kilkudniowe objazdy), a na odcinku rondo Kaponiera - AWF przez Strzelecką (lub plac Bernardyński, w zależności od tego, jak będą wykonywane prace) po prostu linii T...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 07:43, 07 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
13:

VI 2000- IX 2000 JUNIKOWO-Grunwaldzka-Roosevelta-Św.Marcin-Gwarna-Mielżynskiego-23 Lutego-Estkowskiego-Wyszyńskiego-Jana Pawła II-Zamenhoffa-STAROŁĘKA

01 VII 2004 - 31 VIII 2004 JUNIKOWO- Grunwaldzka-Roosevelta-Św.Marcin-Marcinkowskiego-Podgórna-Strzelecka-Królowej Jadwigi-RONDO RATAJE-Jana Pawła II-Wyszyńskiego-Estkowskiego-23 Lutego-Mielżyńskiego-Fredry-…-JUNIKOWO

Dużo tego nie było, ale zawsze coś. Najbardziej utkwił mi w pamieci okres reomtu Podgórnej, a potem Strzeleckiej. Mi to tam wisi, gdzie ona pojedzie, ale zeby 5 nie pchali "w zamian" przez Śródkę.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 12:09, 07 Gru 2006 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Pasażer linii 3/4 napisał:
13:

01 VII 2004 - 31 VIII 2004 JUNIKOWO- Grunwaldzka-Roosevelta-Św.Marcin-Marcinkowskiego-Podgórna-Strzelecka-Królowej Jadwigi-RONDO RATAJE-Jana Pawła II-Wyszyńskiego-Estkowskiego-23 Lutego-Mielżyńskiego-Fredry-…-JUNIKOWO


Ale tylko dlatego, że nie było gdzie "13" skierować, więc puszczono ją w jedną stronę tamtędy zamiast "4", która z kolei w jedną stronę zastępowała "13" na Strzeleckiej.

A objazdów przez Towarową były przynajmniej trzy.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 13:07, 07 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ok. Nie pamietam, ale wiem ze jak robili Podgórną a rok póxniej Strzelecką albo odwrotnie to jeździła przez Pl.Wlkp.
A może niech 13 jedzie tylko do Marcinkowskiego, bo przeciez to nie bedzie trwało parę miesiecy...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:06, 07 Gru 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Pasażer linii 3/4 napisał:
Ok. Nie pamietam, ale wiem ze jak robili Podgórną a rok póxniej Strzelecką albo odwrotnie to jeździła przez Pl.Wlkp.
A może niech 13 jedzie tylko do Marcinkowskiego, bo przeciez to nie bedzie trwało parę miesiecy...


Przy remoncie kapitalnym Podgórnej jak pamietam 5 z 13 jechały przez Śródkę.

tosheck napisał:
Poza tym jakoś nie wierzę w tę szesnastkę co 5 minut, i pewnie będzie to argumentowane zbyt małą przepustowością trasy PST... Po prostu tam 5 linii (ponoć) rady nie da...


Skoro 16 rano kursuje co 5 minut to i popołudniu da radę.

tosheck napisał:
(zwłaszcza, że będą to kilkudniowe objazdy)


No nie wiem, co prawda to nie JPII / Kórnicka ale całą krzyżówkę trzeba rozryć , byc może przełożyć kable i insze takie tam w sumie to bym dawał jakieś 2-3 tygodnie przynajmniej.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:38, 07 Gru 2006 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Hmmm... No, nie wiem, trzeba by było nad tym pomyśleć. Bo przy rozrytej krzyżówce to podejrzewam, że albo podzielą linie na dwie i wahadełka AWF-plac Wiosny Ludów, albo nie wiem co.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 07:35, 08 Gru 2006 Zobacz profil autora
macieq84
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
Mnie sie podoba propozycja Tomikat'a, 13 na Srodke, 5 na Towarowa... to ogolnie jest dobre rozwiazanie. Zastanawiam sie tylko nad sensownoscia "19" - niepopularne numerki woza zazwyczaj tylko motorowego i tlen Very Happy i trasa zatramwaju (powinna obejmowac jak najwiecej wezlow).


Post został pochwalony 0 razy
Pią 09:21, 08 Gru 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
macieq84 napisał:
niepopularne numerki woza zazwyczaj tylko motorowego i tlen Very Happy

Zapomniałeś o focistach Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:02, 08 Gru 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Wydarzenie roku 2007 - Tramwaj na Rataje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin