Autor |
Wiadomość |
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Zaś w tym temacie - jako ostatnim na razie w dziale - proszę o prowadzenie wszelkich dywagacji jak będzie wyglądał system KM w
Poznaniu po otwarciu całej trasy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:59, 21 Sty 2007 |
|
|
|
|
hatak
Pieszy
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
hmmm, właściwie to już wszystko zostało powiedziane
16 przez Rocha do os. Lecha (docelowo do M1/Franowo). (były też propozycje, żeby jechała na Zawady)
5 przez Rocha
13 dopóki jest trasa na Strzeleckiej powinna tam zostać (docelowo też przez Rocha)
I nic więcej się nie wymyśli, chyba, że miałaby nastąpić jakaś radykalna reorganizacja ruchu, ale to chyba dopiero jak będzie torowisko przez Ratajczaka, do M1 i ewentualnie gdyby zrobili tą Solną, ale to wszystko dopiero za jakieś 10 lat będzie gotowe .
Mam jeszcze trochę dziwny pomysł na odciążenie mostu K. Jadwigi: niech 11 lub 6 jadą przez Rocha, a potem jakoś (nowe tory na Kazimierza Wielkiego(wtedy Garbary musiałby być dwukierunkowe), albo przez plac Wiosny Ludów) niech jakoś znowu wracają na trasę przy AWFie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 16:49, 21 Sty 2007 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Jest propozycja aby przy okazji budowy linii na Naramowice dociągnąć tory ulicą Garbary aż do AWF-u (przynajmniej ja widziałem taki projekt). Problemem jest jednak zbyt wąska ulica w jednym miejscu koło pl. Bernardyńskiego, przy jakimś kościele i innym zabytku naprzeciwko (bo przecież kościoła sie nie zburzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 17:22, 21 Sty 2007 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Trasa na Grabarach ma się kończyć na Pl. Bernardyńskim. Zrezygnowano z ciągnięcia jej do AWFu - przynajmniej taki projekt otrzymało ministerstwo gospodarki jeszcze za normalnych rządów Belki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:52, 21 Sty 2007 |
|
|
motorowy
Kontroler
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zawodowo Forteczna... |
|
|
|
| |
13 dopóki jest trasa na Strzeleckiej powinna tam zostać |
Nie wiem po co miałaby zostać? Żeby zapewnić bezpośrednie połączenie przystanku "Łąkowa" ze Starołęką i Grunwaldem? Chyba więcej pasażerów zbierze z pl. Bernardyńskiego, Kazimierza Wielkiego i sprzed Polibudy? Z AWF i "Serafitek" bezpośrednie połączenie na Starołękę zapewni nadal 12 a na Grunwald - 6, więc tu nikt nic nie starci. Poza tym połaczenie nowej trasy potrzebne jest nie tylko z osiedlami Chartowa i Żegrza, ale także z dworcem autobusowym na Ratajach (przynajmniej dopóki tramwaj nie dotrze do Franowa i tam nie powstanie punkt przesiadkowy na autobusy peryferyjne i podmiejskie). Kłóci się to wprawdzie z popieraną także przeze mnie teorią żeby na skrzyżowaniach jak najmniej tramwajów skręcało, ale akurat Kórnicka/JPII nie jest typową krzyżówką z przejazdami samochodowymi we wszystkich kierunkach ani rondem z sygnalizacją zjazdową i tam skręcająca bimba nie wprowadza żadnych utrudnień w ruchu.
@marcinho: lepiej nie zaczynaj nawet o Naramowicach... Na tej trasie występują o wiele większe problemy techniczne niż ominięcie kościoła Bernardynów... To jest temat na zupełnie odrębny wątek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 00:12, 22 Sty 2007 |
|
|
hatak
Pieszy
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| | Chyba więcej pasażerów zbierze z pl. Bernardyńskiego, Kazimierza Wielkiego i sprzed Polibudy? |
pewnie zabierze, ale tam już pojedzie 5 i 16, które sobie chyba poradzą
| | Z AWF i "Serafitek" bezpośrednie połączenie na Starołękę zapewni nadal 12 a na Grunwald - 6, więc tu nikt nic nie starci. |
Ale z Serafitka do Kupca już połączenia nie będzie .
| | Poza tym połaczenie nowej trasy potrzebne jest nie tylko z osiedlami Chartowa i Żegrza, ale także z dworcem autobusowym na Ratajach |
Ale przecież 13 i 11 zapewnią takie połączenie (zakładam, że zwiększą częstotliwość 11)
Może to takie upieranie się na siłę, ale myślę, że "trasa idealna"<"trasa znana". Generalnie też lepiej komuś czegoś nie dać, niż komuś coś odebrać , a właśnie tak mogliby pomyśleć korzystający z przystanku Serafitek .
Ale docelowo oczywiście 13 przez Rocha.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 00:35, 22 Sty 2007 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| |
Nie wiem po co miałaby zostać? Żeby zapewnić bezpośrednie połączenie przystanku "Łąkowa" ze Starołęką i Grunwaldem? Chyba więcej pasażerów zbierze z pl. Bernardyńskiego, Kazimierza Wielkiego i sprzed Polibudy? Z AWF i "Serafitek" bezpośrednie połączenie na Starołękę zapewni nadal 12 a na Grunwald - 6, więc tu nikt nic nie starci. Poza tym połaczenie nowej trasy potrzebne jest nie tylko z osiedlami Chartowa i Żegrza, ale także z dworcem autobusowym na Ratajach (przynajmniej dopóki tramwaj nie dotrze do Franowa i tam nie powstanie punkt przesiadkowy na autobusy peryferyjne i podmiejskie). Kłóci się to wprawdzie z popieraną także przeze mnie teorią żeby na skrzyżowaniach jak najmniej tramwajów skręcało, ale akurat Kórnicka/JPII nie jest typową krzyżówką z przejazdami samochodowymi we wszystkich kierunkach ani rondem z sygnalizacją zjazdową i tam skręcająca bimba nie wprowadza żadnych utrudnień w ruchu.
@marcinho: lepiej nie zaczynaj nawet o Naramowicach... Na tej trasie występują o wiele większe problemy techniczne niż ominięcie kościoła Bernardynów... To jest temat na zupełnie odrębny wątek. |
13 ma zostać na Strzeleckiej tylko dlatego, że rzekomo 12 nie poradzi sobie z obsługą przystanku "Serafitek", a z Królowej Jadwigi od strony ronda Rataje nie będzie miało co skręcać w prawo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 07:19, 22 Sty 2007 |
|
|
motorowy
Kontroler
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zawodowo Forteczna... |
|
|
|
Nie będzie miało co skręcać?? Co za idiota wymyśla takie argumenty? To znaczy, że powodem utrzymywania linii (w dodatku samodzielnie obsługującej tylko jeden dość mało popularny przystanek) jest to, że są tam tory? Idąc tym tropem to chyba powinniśmy się spodziewać niedługo ok. 30 nowych linii żeby tylko każdy zakręt był wykorzystywany. I jak znam życie to oczywiście uznają że z Rocha na Rataje też coś musi jechać i doczekamy się jakiejś śmiesznej 19 znikąd donikąd i dublującej inne linie. Tak to nam tylko w MPK dopasują...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 08:49, 22 Sty 2007 |
|
|
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
Motorowy ma rację, przystanek na Serafitek po wybudowaniu tramwaju na Kórnickiej stanie się praktycznie bezużyteczny wiekszość studentów Polibudy, która tam teraz chodzi przesiądzie sie na 5,13,16. Na pewno już nie będzie tam tłumów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 09:56, 22 Sty 2007 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | Nie będzie miało co skręcać?? Co za idiota wymyśla takie argumenty? To znaczy, że powodem utrzymywania linii (w dodatku samodzielnie obsługującej tylko jeden dość mało popularny przystanek) jest to, że są tam tory? Idąc tym tropem to chyba powinniśmy się spodziewać niedługo ok. 30 nowych linii żeby tylko każdy zakręt był wykorzystywany. I jak znam życie to oczywiście uznają że z Rocha na Rataje też coś musi jechać i doczekamy się jakiejś śmiesznej 19 znikąd donikąd i dublującej inne linie. Tak to nam tylko w MPK dopasują... |
W GOPie przez to, że coś nie ma gdzie skręcąc uruchomili linię nr 33 z kilkoma kursami co 55 minut chyba od 7-15
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:02, 22 Sty 2007 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
A wiesz jaka tam jest frekwencja?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 11:06, 22 Sty 2007 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Żenująco niska na solo 105N, ale musi być "przecierak".
Serafitek straci, ale będzie miał nadal 3 linie: 6,11,12. Nie widzę powodu 3mania tu linii 13. Polibuda bardziej jej potrzebuje, bo 5 i 16 to mało.
Myślę, że nadal wielu studentów z Wild, Jeżyc i Centrum będzie korzystało z Serafitek - źle nie będzie, a poza tym zostaje os. Piastowskie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 11:11, 22 Sty 2007 |
|
|
motorowy
Kontroler
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zawodowo Forteczna... |
|
|
|
| |
Serafitek straci, ale będzie miał nadal 3 linie: 6,11,12. Nie widzę powodu 3mania tu linii 13. Polibuda bardziej jej potrzebuje, bo 5 i 16 to mało.
Myślę, że nadal wielu studentów z Wild, Jeżyc i Centrum będzie korzystało z Serafitek - źle nie będzie, a poza tym zostaje os. Piastowskie. |
Bardzo słuszna uwaga. Rozpatrując popularność przystanku nie możemy brac pod uwagę tylko miejsca jego dokładnej lokalizacji, a cały obszar jaki on obsługuje (przeciez nikt nie mieszka na samej wysepce). A w przypadku "Serafitek" ten obszar obejmuje Polibudę (no chyba nikt nie powie że obsługa tej uczelni się pogorszy po przeniesieniu 13 na Kórnicką, ja bym powiedział że nawet polepszy) oraz osiedle Piastowskie. Jest to wprawdzie duże powierzchniowo osiedle, ale nawet mieszkający na jego północnym krańcu mogą korzystać z przystanków Rondo Rataje czy Wioślarska. Ja też mieszkam prawie w centrum miasta a do najbliższego przystanku idę ok 7 - 10 minut i nie krzyczę żeby mi autobus dowozowy pod blok doprowadzili. Poza tym przecież "Serafitek" nie przestanie istnieć, starci tylko jedno z połączeń - a jak ktoś musi mieć wszędzie dojazd bezpośredni to niech zrezygnuje z MPK i przerzuci się na inne firmy. Nie podam ich nazw żeby nie było reklamy ale każda z nich ma w nazwie słowo "taxi"...
Argument o przecieraniu łuku jest chyba najśmieszniejszym jakie słyszałem - jeżeli istnieje taka paląca potrzeba to wystarczy nakazać przejazd tamtędy pociągom towarowym, które prawie codziennie jeżdżą z Fortecznej do magazynów na Gajową. Ponadto instruktorzy nauki jazdy powinni mieć zalecenie korzystania podczas jazd szkoleniowych z nieużywanych liniowo rozjazdów i łuków.
A usunięcie skręcającej 13 poprawi tylko przepustowość skrzyżowania przy AWF - zauważmy, że ruszając z "Serafitek" tramwaj jadący przy AWF prosto trafia zawsze na "zielone" światło (o ile nie ma korka na moście) natomiast ten skręcający w Strzelecką musi odczekać cały cykl. Jeżeli 13 jedzie przed np. 6 lub 11 to przyczynia się do opóźnień także tych linii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:20, 22 Sty 2007 |
|
|
Kuba
Moderator
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda |
|
|
|
| | zauważmy, że ruszając z "Serafitek" tramwaj jadący przy AWF prosto trafia zawsze na "zielone" światło (o ile nie ma korka na moście) natomiast ten skręcający w Strzelecką musi odczekać cały cykl |
Tak jest w przypadku gdy z serafitek tramwaj rusza po zmianie światła z "czerwonego" na "zielone".
Choć ze względu na długi cykl światła dla jadących prosto na serafitek nieraz uda się trafić na "zielone" światło dla 5 lub 13 gdy np. tramwaj rusza w połowie cyklu, ale to rzadkość.
Np. jeśli mam jechac na Półwiejska 5 lub 13 (z przesiadką) z serafitek to trzeba dobrze patrzeć czy coś z tyłu (6,11,12 (1,7)) nie jedzie bo w przypadku trafienia 5 lub 13 na czerwone światło na AWF -ie można nie zdążyć na przesiadkę na tramwaj jadący Królowej Jadwigi (kier. półwiejska).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:31, 22 Sty 2007 |
|
|
motorowy
Kontroler
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zawodowo Forteczna... |
|
|
|
5 lub 13 można zdążyć na "zielone" przyc Strzeleckiej tylko ruszjąc na moment przed zapaleniem się "zielonego" na Serafitkach. I trzeba to zrobić tak, żeby na zwężeniu przed mostem wjechać przed ruszające równolegle samochody. Potem przez całą długość mostu "pedał w podłogę" i utrzymywać 65 km/h. Początek hamowania dopiero przy końcu mostu, a tam bywa ślisko... Jest to "sport" dosyć ryzykancki, osobiście stosuje tę metodę tylko gdy jestem pewny stanu szyny i widzę że na moście lewy pas jest całkowicie wolny.
Jadąc przy AWF prosto można sobie tego oszczędzić, nawet ruszając w połowie fazy "zielonej" przy Serafitkach nie ma kłopotu z pokonaniem skrzyżowania ze Strzelecką "z marszu"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:59, 22 Sty 2007 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Z tego co widzę to układ sygnalizacji zmusza motorniczych do stosowania rozwiązań "ekstremalnych" by zdążyć na czas. I potem sie co po niektórzy dziwią że są wypadki skoro trzeba gonić rozkład...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:08, 22 Sty 2007 |
|
|
Arczyn
Nowicjusz
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraj Kwitnącej Pyry |
|
|
|
Wszystko wskazuje, że puszczenie 13 przez Rocha byłoby korzystniejsze, ale mi nasuwa się jedno "ale". Mianowicie pasażerowie dojeżdżający do Ronda Rataje autobusami mieliby daleko do najbliższego przystanku w kierunku centrum. Przydałaby się budowa przystanku tramwajowego na wyjeździe z ronda w kierunku północnym, o której zresztą była już tu mowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:39, 22 Sty 2007 |
|
|
motorowy
Kontroler
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zawodowo Forteczna... |
|
|
|
No ma Kolega rację. Niefunkcjonalność poznańskich węzłów przesiadkowych jest widoczna gołym okiem i to nie tylko na rondzie Rataje. Rondo Starołęka z przystankami oddalonymi od siebie o ponad 150 metrów i (ćwierć)inteligentnymi światłami nie jest nic lepsze
Przyczyna jest jedna: ludzie, którzy mogliby zadecydować o wprowadzeniu nowych rozwiązań i układów to "leśne dziadki", które wolą w spokoju utrzymać się na stołku niż ryzykować wprowadzaniem "niesprawdzonych" rzeczy. Przykładów tu jest mnóstwo tylko byłyby nie na temat w tym wątku.
Rozwiązanie problemu widzę tylko jedno: studentami Polibudy, a potem inżynierami transportu i urbanistami powinni zostawać autentyczni zapaleńcy. Potrzeba fachowców, którzy o mieście pomyślą nie tylko 8 godzin dziennie zza biurka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 15:20, 22 Sty 2007 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| |
Rozwiązanie problemu widzę tylko jedno: studentami Polibudy, a potem inżynierami transportu i urbanistami powinni zostawać autentyczni zapaleńcy. Potrzeba fachowców, którzy o mieście pomyślą nie tylko 8 godzin dziennie zza biurka. |
No jeden już zostaje A będzie więcej...
Wróżę dla 5,13,16 przez Rocha tłumy i myślę, że pasażerowie "Dworca Rataje" ucierpią, na konkretnym połączeniu ze ścisłym Centrum. Aczkolwiek nie można aż tak skatować 6,11,12, żeby zabierać im, i Polibudę, i Dw.Rataje. Ktoś tam musi jednak jeździć. Inną sprawą jest, że dziś procentowo 60:40 wygrywają linie 6,11,12 nad 5 i 13 z dowozem na Dw.Rataje.
Mimo wszystko zawsze ta "13" będzie, ale co do węzła to przystanki powinny być obustronne, a na wyjeździe na R.Starołęka tylko w kierunku rzeczonego ronda. Takie symetryczne odbicie aktualnej Kórnickiej.
Jest jeszcza inna opcja po powstaniu Ratajczaka, ale jestem sam krytycznie nastawiony wobec swojego pomysłu:
6. Miłostowo - ... - r.Rataje - ... - PKS - Ratajczaka - Fredry - Kaponiera - ... - Junikowo
13. Starołęka - ... - r.Rataje - ... - św. Roch - ... - Pl. Wolności - ... Ratajczaka - PKS - M.Dworcowy - ... - Budziszynska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 16:21, 22 Sty 2007 |
|
|
motorowy
Kontroler
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zawodowo Forteczna... |
|
|
|
Trochę pokręcone te Twoje linie. Poza tym 13 nierealna - aktualnie obowiązujący projekt nie przewiduje możliwości skrętu z Pl. Wolności w Ratajczaka ani z Ratajczaka w Św. Marcin (chyba że coś się od zeszłego roku zmieniło?) Ratajczaka na odcinku Św. Marcin - Pl. Wolności ma być jednotorowa dla jazdy w kierunku do placu (na pocieszenie zostaje fakt, że projekt wykonawczy uwzględnia wykonanie podbudowy i możliwość ułożenia drugiego toru w dalszej, nieokreślonej przyszłości)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 16:54, 22 Sty 2007 |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|